loom armbandjes

28-04-2014 20:29 134 berichten
Mijn dochter wil graag armbandjes maken met die gekleurde elastiekjes.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heeft ze zo'n groot bord nodig? Of juist een kleintje? Ik hoorde iemand over een soort haaknaalden...

Elastiekjes schijn je ook bij de Action te kunnen kopen, is dat wat?

Kortom wie behoedt mij voor een miskoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:kabinet schreef op 09 juni 2014 @ 10:29:

Als je een bandje gemaakt hebt, de laatste lus op je haaknaald laten zitten als je hem van het bord aftrekt. Dan zet je de elastiekjes weer op zoals je bij de eerste gedaan hebt, en om de eerste pin leg je het laatste elastiek van je haaknaald. De elastieken dan weer zoals gewoonlijk omhaken.

Wat je ook kan doen om een langere band te maken is niet om de pinnen recht achter elkaar de elastieken te leggen, maar steeds schuin naar voren. Dat je een zigzag krijgt. Als je dat doet op een loombord wordt het bandje voor mijn achtjarige precies lang genoeg dat het mooi past.

Kijk ff naar dit filmpje...zo zie je hoe je t moet doen

In principe werkt dit met elk armbandje wat je maakt. Het enige wat je doet bij elk bandje is in plaats van t einde zo te sluiten zodat je t armbandje met een c of s clip kan vast zetten, je em niet in een sluiting opstelt.

http://youtu.be/gsE6rMopk7g
Gisteren een meisje van een jaar of 8 aan de deur, of ik een armbandje wilde kopen? Heb vriendelijk bedankt!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-08-2014 13:45
Reden: verwijderd ivm reclame
% gewijzigd
quote:Carenza schreef op 12 juli 2014 @ 21:52:

Gisteren een meisje van een jaar of 8 aan de deur, of ik een armbandje wilde kopen? Heb vriendelijk bedankt!Hier mag je ze gratis op komen halen, ik kom om in die dingen. Ik vind die elastiekjes overal door het huis, ik word er nu wel zo'n beetje gek van, ze gaan nu ook gewoon de stofzuiger in.
ach vind het zo leuk! fang junior had een armbandje gekregen van een meisje in de speeltuin dat schatje tegen hem zei hahaha
les jeux sont faits..
We nodigen iedereen van harte uit om fan te worden van onze Facebook-pagina!

Als u zelf wat moois heeft gemaakt zouden wij het leuk vinden hier een foto van te ontvangen zodat we hem op de pagina kunnen plaatsen!
Onze facebookpagina is: https://www.facebook.com/loomerss?fref=nf
quote:Carenza schreef op 12 juli 2014 @ 21:52:

Gisteren een meisje van een jaar of 8 aan de deur, of ik een armbandje wilde kopen? Heb vriendelijk bedankt!Waarom? Koop je zo'n ding voor 50 cent, zij blij. Kleine moeite toch?
Leuk om mijn eigen topic weer tegen te komen.

Ondertussen hebben wij een megadoos met kleine vakjes waar elastiekjes in verschillende kleuren worden bewaard. Ook hebben ze kralen die ze er doorheen weven.

Zelfs de jongste van 5 maakt al diertjes zoals schildpadden en vissen. Ik vind het echt een leuke rage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven