Loopfietsje, maar welke?!
dinsdag 21 april 2009 om 19:58
Hallo,
Ik wil voor mijn dochtertje een loopfietsje kopen voor haar 3e verjaardag. Maar na enig zoekwerk op het Internet zijn er zo veel verschillende soort en maten, dat ik een beetje begin te twijfelen over mijn eerste keuze.
Is het bijv. noodzakelijk dat er een handrem opzit?
Voldoen de plastic versies of is hout raadzaam?
Welk merk heb je aangeschaft? Er zijn zoveel prijsklasses, waar zit het verschil dan in?
Nou ja, wie wil er ervaringen met me delen zodat ik een goede keuze kan maken...
Dankjewel!
Ik wil voor mijn dochtertje een loopfietsje kopen voor haar 3e verjaardag. Maar na enig zoekwerk op het Internet zijn er zo veel verschillende soort en maten, dat ik een beetje begin te twijfelen over mijn eerste keuze.
Is het bijv. noodzakelijk dat er een handrem opzit?
Voldoen de plastic versies of is hout raadzaam?
Welk merk heb je aangeschaft? Er zijn zoveel prijsklasses, waar zit het verschil dan in?
Nou ja, wie wil er ervaringen met me delen zodat ik een goede keuze kan maken...
Dankjewel!
dinsdag 21 april 2009 om 21:39
Mijn zoontjes worden ook binnenkort 3 en wij hebben pas geleden 2 nieuwe leuke loopfietsjes gekocht. We zijn uiteindelijk geslaagd bij Bart Smit (online). Wij hebben de blauwe versie, maar er is ook een leuke roze (en volgens mij ook een rode)! Ons neefje (ruim 3,5) heeft ook zo'n fietsje, en die gaat er super snel op. Handrem is dan dus zeker handig. Ook een standaard is erg handig. Wij hebben gekozen voor de stalen versie, omdat de bedoeling is dat ze h'm veel buiten gaan gebruiken. Niks geen getreuzel meer als we 4x per dag zus van en naar school moeten brengen Die van ons waren 39,95 en zien er heel goed uit.
Overigens hebben wij ook 2 van die houten koetjes/giraffen (4 wielen) en dit is mijn inziens gewoon de volgende stap. Goede voorbereiding op het echte fietsen (zonder zijwieltjes!).
Overigens hebben wij ook 2 van die houten koetjes/giraffen (4 wielen) en dit is mijn inziens gewoon de volgende stap. Goede voorbereiding op het echte fietsen (zonder zijwieltjes!).

woensdag 22 april 2009 om 08:41
Onze zoon heeft op z'n 3e verjaardag (vorige maand) ook een loopfietsje gekregen. Een stoere, ziet eruit als een crossfietsje maar dan zonder trappers. Het idee was inderdaad dat hij hierdoor een beter evenwicht krijgt (zoon van 5 heeft nooit een loopfiets gehad en kan pas net fietsen) en dus sneller kan fietsen. Alleen..... het fietsje staat in de schuur, hij zit liever op z'n driewieler. Als ik dat had geweten dan had ik liever een klein fietsje met zijwieltjes gekocht!
woensdag 22 april 2009 om 09:01
quote:FluffyC schreef op 21 april 2009 @ 21:57:
[afbeelding]
Wij willen voor Max deze aanschaffen. Hij is nu tweejaar drie maanden, maar enorm groot dus al die kleine dingen vallen meteen al af.
fluffy, deze woorden op de site die ik noemde in mijn vorige post, afgeraden vanwege ongelukken in Duitsland waarbij kinderen op het sesamstraatfiguurtje vielen en ernstig letsel aan hun gebit er door opliepen. Moet je maar eens lezen op die site.
Hij ziet er wel erg leuk uit!
[afbeelding]
Wij willen voor Max deze aanschaffen. Hij is nu tweejaar drie maanden, maar enorm groot dus al die kleine dingen vallen meteen al af.
fluffy, deze woorden op de site die ik noemde in mijn vorige post, afgeraden vanwege ongelukken in Duitsland waarbij kinderen op het sesamstraatfiguurtje vielen en ernstig letsel aan hun gebit er door opliepen. Moet je maar eens lezen op die site.
Hij ziet er wel erg leuk uit!
Whatever, I do what I want
woensdag 22 april 2009 om 11:17
donderdag 23 april 2009 om 20:13
Wij hebben de easy rider lite. Een houten loopfiets in een soort "harley" model.
Dochter was al weg van haar plastic blokker fietsje en begint nu langzaam steeds wat meer op haar echte loopfiets te doen. Maar ze is ook pas 2 jaar en 4 maanden.
Ik vind het wel leuke dingen al moet ik zeggen dat ze de driewieler veel leuker vindt.
Dochter was al weg van haar plastic blokker fietsje en begint nu langzaam steeds wat meer op haar echte loopfiets te doen. Maar ze is ook pas 2 jaar en 4 maanden.
Ik vind het wel leuke dingen al moet ik zeggen dat ze de driewieler veel leuker vindt.
donderdag 23 april 2009 om 20:51
Wij hebben net sinds een week de Wishbonebike en hij is nu al een succes. Het fijne is dat je kindje er al vroeg op kan, wordt geadverteerd vanaf 1jaar. Dochter is 1,5 en kan er al superhard mee vooruit dankzij de drie wielen. Je kunt hem namelijk als drie- en als twee-wieler gebruiken. Zodra ze eraan toe zijn, vervang je de achterste twee wielen voor één. Je kunt het frame dan ook nog weer omdraaien, zodat hij hoger wordt en zo kunnen ze er tot 5 jaar op rondrijden. Kost wel wat, maar wel een erg gaaf ding.
zaterdag 25 april 2009 om 22:11