Lopend of fietsen met de storm?

17-01-2018 18:13 66 berichten
Hoi,

Morgen geven ze storm op, code oranje zag ik net. Als ik morgenochtend op de fiets stap met de kinderen geven ze windstoten op tussen de 89 en 102 km per uur.

Heb helaas de auto niet thuis morgen, man moet al erg vroeg beginnen met werken. Bus heeft slechte verbinding naar school, óf een half uur te vroeg, óf een kwartier te laat.

Lopend ga ik er een goede 3 kwartier over doen. Tot wanneer zouden jullie nog fietsen met (jonge) kinderen? Heb de luxe om met dit soort weer meestal de auto wel te kunnen gebruiken, maar morgen gaat dat dus niet lukken :)

Overigens fiets ik door de stad het grootste gedeelte, klein stukje park.. geen grote open stukken maar wel dicht langs de autowegen.
Waarom is de keus niet tussen lopen of met de bus? Qua tijd scheelt het volgens mij niet zoveel. Als het te hard waait ga ik niet met een jong kind de fiets op of lopend door een park.
Inderdaad ik bedenk me net dat park en storm geen goede combi is.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 18:16
69.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch de bus nemen en dan maar ern half uur te vroeg op school zijn.
Ik denk dat ik inderdaad ga lopen ja :) een half uur op het schoolplein wachten heb ik ook niet zoveel zin in. En inderdaad is het park sowieso niet handig met storm. Dan moet ik nog even een stukje om.. wordt vroeg de deur uit ;-)
Gewoon morgenochtend drie kwartier eerder opstaan en kijken hoe de vlag erbij wappert. Vaak valt het reuze mee met die weeralarmen, soms ook niet en je zult toch echt zelf moeten bepalen of het kan of niet.
Ik zou de bus pakken en een kwartiertje te laat komen. Is een eenmalige gebeurtenis, dus dat moet kunnen.
Sunny2017 schreef:
17-01-2018 18:16
Ik zou toch de bus nemen en dan maar ern half uur te vroeg op school zijn.
Als die bus nog rijdt natuurlijk :lightbulb:
lilyjo schreef:
17-01-2018 18:17
Ik denk dat ik inderdaad ga lopen ja :) een half uur op het schoolplein wachten heb ik ook niet zoveel zin in. En inderdaad is het park sowieso niet handig met storm. Dan moet ik nog even een stukje om.. wordt vroeg de deur uit ;-)
Woont je man ver van zijn werk af?
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:21
Woont je man ver van zijn werk af?
20 min. met de auto. Zou 'm theoretisch gezien kunnen brengen maar hij begint om 5.30u al :) en de eerste trein richting zijn werk rijdt om 5.15u pas. Dat redt hij dan helaas niet..
lilyjo schreef:
17-01-2018 18:23
20 min. met de auto. Zou 'm theoretisch gezien kunnen brengen maar hij begint om 5.30u al :) en de eerste trein richting zijn werk rijdt om 5.15u pas. Dat redt hij dan helaas niet..
Hem op de fiets sturen schiet dan ook niet zo op. :biggrin:
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:25
Hem op de fiets sturen schiet dan ook niet zo op. :biggrin:
Hij zei wel dat hij zou gaan fietsen.. maar hij doet er met normaal weer al een uur en 10 minuten over. Beetje sneu, dan kan hij halverwege de nacht al de deur uit ;-)
Alle reacties Link kopieren
ik zou of man naar zijn werk brengen of met de bus en dan maar een kwartiertje te laat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als je kinderen oud en wijs genoeg zijn om een uurtje zonder toezicht in bed te liggen slapen zou ik gewoon een keertje gruwelijk vroeg opstaan en man naar zijn werk brengen. En om na thuiskomst de tijd te doden een lekker ontbijtje klaarmaken, dat vinden de kinders vast gezellig.
Hier geldt de waarschuwing vooral tussen 10 en 12. Wij gaan om 8u de deur uit en eind van de middag (na de bso) pas weer naar huis. Mijn kinderen gaan dus gewoon op de fiets, tenzij het beeld morgenochtend heel anders is.
Taxi geen optie ?
3 kwartier heen
3 kwartier terug (voor jou)

3 kwartier heen (voor jou) bij 't afhalen
nog es 3 kwartier terug

3 uur aan 't wandelen
1.5 uur voor de kinderen

Reken de nog es "ik wil niet te hard lopen" (zeker jongste kind) en de "ik waai weg" en je bent 4 en 2 uur bezig.

Ik zou de kinderen ziek melden.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 18:34
29.66% gewijzigd
Hangt af van hoe erg de storm is en of je veel onder bomen moet fietsen. Ben zelf ook wel eens met storm gewoon gaan fietsen en had toen flinke wind mee maar toen we jaren geleden een keer een code rood storm hadden en ze aanraden om binnen te blijven wegens rondvliegende dakpannen, takken etc. was ik blij dat ik in de bus zat. Zag toen ook een glasplaat van een bushokje los schieten en zag dat iemand geraakt werd door een rondvliegende bouwplaat van een of ander bouw project, gelukkig was de ambulance snel ter plaatse en bleek t mee te vallen. Was gewoon eng.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 18:34
0.35% gewijzigd
Dan ga je toch een half uur te vroeg met de bus? Liever dat dan een omgewaaide dode tak op je hoofd, of erger, een dakpan..

Sowieso is fietsen een no-go als het 100 km/u waait, je komt niet echt vooruit. Echt, neem de bus.
De oudste is bijna 8, de jongste 4.. beetje te jong nog helaas Lady*Voldemort.. wordt toch gewoon lopend naar school waaien denk ik ;-)
Tornacense schreef:
17-01-2018 18:32
3 kwartier heen
3 kwartier terug (voor jou)

3 kwartier heen (voor jou) bij 't afhalen
nog es 3 kwartier terug

3 uur aan 't wandelen
1.5 uur voor de kinderen

Reken de nog es "ik wil niet te hard lopen" en de "ik waai weg" en je bent 4 en 2 uur bezig.

Ik zou de kinderen ziek melden.
De 2 oudsten hebben Cito toetsen dus een dagje spijbelen zit er niet in ;-)

Man is morgen wel op tijd thuis dus ophalen kan met de auto!
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 18:35
6.61% gewijzigd
Er woont overigens niemand in de omgeving die wél een wagen heeft en de kinderen morgenochtend kan komen oppikken?
Tornacense schreef:
17-01-2018 18:35
Er woont overigens niemand in de omgeving die wél een wagen heeft en de kinderen morgenochtend kan komen oppikken?
Had al 2 (schoon)familieleden geappt maar die kunnen niet. En klasgenootjes hebben die plaats niet in de auto helaas..
Kunnen de oudste niet met iemand mee rijden?
Ik zou gewoon de fiets nemen, mocht het te hard waaien maak je hem ergens onder weg vast met hangslot. Pik je hem op de terugweg weer op
Cateautje schreef:
17-01-2018 18:19
Ik zou de bus pakken en een kwartiertje te laat komen. Is een eenmalige gebeurtenis, dus dat moet kunnen.
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven