Lul meest populaire meisjesnaam in Nederland

30-08-2008 23:13 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lul meest populaire meisjesnaam in Nederland

Sem en Sanne zijn de populairste namen in Nederland. De duizenden ouders van een pasgeboren Sanne weten vermoedelijk niet dat sanne een Nederlands woord is. Het betekent penis.

Nu loop ik al een aantal jaren met deze uit de Dikke Van Dale opgedane kennis rond alsof het een groot geheim is. Met enige regelmaat leer ik nieuwe Sannes kennen. Soms vind ik ze aardig. Dan is het niet zo moeilijk om niet naar dit geheim te verwijzen.

Maar met onaardige Sannes raak ik toch in gewetensnood. Dan kan ik het soms niet laten om ze aan te raden hun naam eens in het driedelige woordenboek op te zoeken. Op het laatste moment zorg ik er dan nog net voor dat ik dit alleen zeg tegen Sannes waarvan ik denk dat ze mijn raad toch niet gaan opvolgen. En Sannes die niet weten wat een ‘Van Dale’ is of helemaal niet weten hoe je iets in een woordenboek op moet zoeken. Behalve dan door deze vanaf pagina 1 te gaan lezen.

En ik hoef maar één onaardige Sanne te vertellen dat ze eigenlijk een lul is en uiteindelijk weten alle Sannes dat. Dat gaan ze nooit geheim houden. Bij de eerste de beste ruzie met haar ouders gaat ze dit als een verwijt gebruiken. Daar kun je donder op zeggen.

Mijn goede voornemen is dan ook dat ik alle bestaande Sannes ga beledigen om alle toekomstige Sannes te redden. Sanne betekent lul, zoek maar op in de Van Dale. Of vraag iemand die weet hoe je dit moet doen om dit voor je op te zoeken.

Wie in 2008 zijn kind nog Sanne noemt is zelf een sanne.

( http://nog1.web-log.nl/nog1/2008/01/lul ... popul.html )

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 00:22:

Ohhhh Bianca, het is niet om belachelijk te maken. Natuurlijk niet. Had ik niet begrepen! Sorry! Het is natuurlijk heel serieus bedoeld, want meneer Van Dale zegt het zo. Tuurlijk. Pffff, foutje van mij.

Weet je , ik heb nog even overwogen om onder het stukje gejatte en geplakte tekst iets te zetten als " zou je nu je dit weet een andere naam kiezen als je eigenlijk al voor Sanne wilde gaan " , maar ik dacht ; dat soort opmerkingen komen vanzelf . Had geen rekening gehouden met oprecht gekrenkte gevoelens zoals die van jou .

Sorry , hoor ......gaat 't weer een beetje ?
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 00:27:

Nee schat, mijn zussie luistert naar de naam SanneHad het beter je broertje kunnen wezen.....
Sjaantje, je gaat toch niet raden?
Ha Sjaantje, de naam van mn zusje is in het dagelijks leven ook Sjaan, verbastering van Sanne.
mooi kloten voor Sanne
Een Nieuw-Zeelandse rechter gaat de naam van een kind veranderen. Het gaat om een meisje dat 'Talulah does the hula from Hawaii' is genoemd. Rechter Rob Murfitt heeft de pa en ma van Talulah etc tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet, zodat hij het meisje een nieuwe naam kan geven.

Sex Fruit

Tijdens de rechtszaak hield Murfitt een pleidooi tegen rare namen. Die staan volgens hem gelijk aan kindermisbruik. De rechter gaf een hele rits voorbeelden van namen die hij al was tegengekomen: Midnight Chardonnay, Number 16 Bus Shelter, Violence, Yeah Detroit, Stallion, Hitler, Twisty Poi, Keenan Got Lucky en Sex Fruit. Ook tweelingen ontkomen niet aan de 'creativiteit' van hun ouders: Fish en Chips, en Benson en Hedges waren namen die daadwerkelijk aan kinderen waren gegeven.

Rechter Murfitt krijgt bij zijn kruistocht tegen rare namen steun van de Nieuw-Zeelandse kinderbescherming

Dan kan je maar beter Sanne heten........
Bianca met mij gaat het goed hoor. Ik kan wel wat hebben. En je hebt dit topic toch geopend om een discussie, positieve dan wel negatieve reacties, op gang te brengen.

Ik was van plan om mijn aankomende baby naar mijn zus te noemen, niet zo moeilijk want het kan voor grietje of jochie. Maar na jouw posting moet ik toch even over nadenken. Wat betekent Bianca eigenlijk? En is er een variant voor de mannelijke kant?
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 00:24:

Nou Remma, als je het nu al niet snapt dan hoef ik jou helemaal niets uit te leggen want dat is zinloos. Maar he, dat ben ik hoor, dus trek het je niet aan.Tja, als er iemand is die zich iets aantrekt van dit topic dan ben jij dat wel, geloof ik. Misschien had jij Sanne moeten heten? Maar dan in de vorm van een adjectief wellicht: dat typeert dan direct de gequote reactie.
Tja, waar houdt het op dan?

Mag je je kinderen niet meer Dick noemen voor het geval ze op vakantie worden uitgelachen?

Voor dit bericht wist geen hond dit... Dus wat maakt het uit?
Bianca Wit (blond), de blanke, de glanzende

Bianca Italiaans Wit, blank v

Schijnt te komen van Blanca;

Blanca

Geslacht:

v

verklaring:

Verlatijnst uit Germ. *blankas `de blanke, glanzende' (vgl. Albinus en Candida). De naam vindt waarschijnlijk zijn oorsprong in Spa. De heilige Blanca, geb. 1188, dochter van koning Alfons IX van Castilië. Zij huwde in 1200 met koning Lodewijk VIII van Fra. en werd de moeder van Lodewijk IX, de Heilige. Gest. 1252; kerk. feestdag: 1 dec. Via haar kleindochter, Blanche van Artois, kwam de naam in de 13e eeuw ook naar Engeland.

The girl's name Bianca \bi(an)-ca\ is pronounced bee-AHNK-ah. It is of Italian origin, and its meaning is "white, pure". Variant of Blanche (French). The meek younger daughter in Shakespeare's "The Taming of the Shrew", a courtesan in "Othello", and the subject of a song in a spin-off musical "Kiss Me, Kate". Also made famous by former Rolling Stone wife Bianca Jagger, who was a Nicaraguan fashion model, peace worker, and diplomat. The name is appropriate for a fair-haired baby. Blanca is the Spanish form.

Bianca has 10 variant forms: Beonca, Beyonca, Biancha, Bianey, Bianka, Bionca, Blanca, Blancha, Blanche and Byanca.

For more information, see also related names Vianna and Bellanca.

Een mannelijke variant ben ik nog niet tegengekomen .
quote:Duplex28 schreef op 31 augustus 2008 @ 00:53:

Tja, waar houdt het op dan?

Mag je je kinderen niet meer Dick noemen voor het geval ze op vakantie worden uitgelachen? Van mij wel .Maar het zou mijn keus niet zijn als ik wist wat een naam in een andere taal oproept .

Voor dit bericht wist geen hond dit... Dus wat maakt het uit? Ik heb geen idee of het wat uitmaakt , dat hoop ik te horen van mensen die hun kinderen zo hebben genoemd of willen/ wilden noemen .
Remma, ik kan je alleen maar gelijk geven, denk ik. Maar wat gebruik je moeilijke woorden. Misschien kan je even uitleggen wat je bedoelt? Dan is het voor mij in ieder geval duidelijk wat je bedoelt.
Verdorie Bianca, moet ik nog op zoek naar een naam voor een jochie. En bedankt he!
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 01:06:

Verdorie Bianca, moet ik nog op zoek naar een naam voor een jochie. En bedankt he!Is Mylan een jongens of een meidennaam trouwens ? Of kan dat ook voor allebei ?
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 00:46:

Bianca met mij gaat het goed hoor. Ik kan wel wat hebben.En ik maar denken dat je geen humor had...
Yep, voor beiden, is makkelijk hoor. En ik zal maar niet vermelden waar dit vandaan komt.
Sjaan, denken moet je aan een paard overlaten. Die heeft (normaal gesproken dan) een veel grotere kop. Zeg ik altijd tegen mn zus. (Zou het dan toch in de naam zitten?)
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 01:11:

Yep, voor beiden, is makkelijk hoor. En ik zal maar niet vermelden waar dit vandaan komt.

Disneyfilm , toch ?

Maar dan heb je toch meteen een naam voor zowel een zoon of een dochter ? Niet dat ik niet graag vernoemd zou worden , hoor .
Bianca heb jij kinders? En heeft er een de naam van jou of jouw partner? Dan krijg je dus Bianca sr. of jr. of kleine B. en grote B. (euhh dat ken ik dus uit mijn kennissenkring). En dat vindt ik geen ideale situatie als ik dan de keus heb uit xxxxxxxxxxxxxxx namen (behoudens Sanne dan, om ontopic te blijven).
Wou jij beweren dat jij echt Mylan heet ? Mylan en Sanne ....rare combi .

Maar hoe dacht je dat een eventuele Sanne in de familie genoemd zou worden als tante ook al zo heet ? Ook kleine Sanne , of Sannetje ........
Disney? Zit ik niet echt in, maar vertel eens.
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 01:28:

Disney? Zit ik niet echt in, maar vertel eens.O nee, da's Mulan ofzo .
Ooooh heerlijk

Ik heb altijd geweten dat er aan de Sanne die ik ken wat mankeert. Buiten dat ze mentaal niet helemaal oké is, is dit wel een errug zoete wraak... En niet eens door mij uitgevoerd, maar door haar bloedeigen moeder.

Mijn dag is goed!
Hahahaha Sjors, geen mooier vermaak dan leedvermaak hè.
Dacht jij van niet dan Bianca? Misschien dat je de Y voor de I moet vervangen, maar dat is dan alles. Raar maar waar

Ja en wat je zegt: hoe zou een nieuw Sannetje genoemd worden in de familie? Maar dat lijkt mij in het geval van een tante een minder groot probleem dan in een gezinnetje op zich, want tante zien we eens in de zoveel weken en tante zit ruim 100 km van onze woonplaats vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven