Meegroeimatras. doen of niet??

dinsdag 12 mei 2009 om 21:34
wij zijn voor de kinderen direct overgegaan naar een 1-persoonsbed. We vonden het niet nodig om nog een tussen-in-maatje of meegroeibed te kopen.
In het begin zijn ze erg klein in zo'n groot bed, maar groeien ook erg hard. Oudste van 5 heeft het bed al voor een heel groot deel gevuld en jongste van 3 verzuipt er ook niet meer in. Jongste slaapt nu een half jaar in het grote bed.
In het begin zijn ze erg klein in zo'n groot bed, maar groeien ook erg hard. Oudste van 5 heeft het bed al voor een heel groot deel gevuld en jongste van 3 verzuipt er ook niet meer in. Jongste slaapt nu een half jaar in het grote bed.

dinsdag 12 mei 2009 om 21:39
Ik heb het Minnen Ikea bed, met meegroei stukjes, en dochter slaapt er wel lekker op hoor. Bedje staat nu in de middelste stand, dus grote matras, met een klein stukje erbij. Tegen de tijd dat het bed op de grootste stad staat, en dochter dus iets groter en zwaarder word gaat er wel een gewoon 1 persoons matras in.
dinsdag 12 mei 2009 om 21:47
Wij hebben ook zo'n meegroei bed. Zoon is ruim 4,5 en heeft dit bed nu denk ik ruim anderhalf jaar. Hij past nog in de kleinste stand, dus slaapt nog niet op de losse delen. Ik denk dat we het bed nog wel 1 slag uitklappen maar dat tegen de tijd dat we het helemaal groot moeten maken (en hij dus op die losse delen moet liggen) wel gewoon een eenpersoonsbed kopen. Dan kan dit meegroeibed naar zijn broertje.
Maar voor nu is het prima te doen hoor, merk je niets van die losse stukken.
Maar voor nu is het prima te doen hoor, merk je niets van die losse stukken.
dinsdag 12 mei 2009 om 22:09
dinsdag 12 mei 2009 om 22:11
woensdag 13 mei 2009 om 10:52
woensdag 13 mei 2009 om 11:44
Wij zitten nu ook nog met wat ruimtegebrek. Er staat nog een commode op haar kamer. En die hebben we echt nog wel even nodig.Dus we willen wachten met echt groot bed, totdat we die kwijt zijn en een andere kast hebben etc.
Maar we denken dat we nu een juniorbedje kopen dat ook geschikt is voor zoon over een jaar of 2. Dochter is dan 4 en krijgt een nieuw bed. Zoon kan dan in juniorbed en als hij jaar of 4 is kan hij een hoogslaper krijgren. (héél klein kamertje)
Bij dochter kunnen we dan nu haar kamer zo laten als die is en als ze dan 4 is kunnen we hem opnieuw schilderen en indelen.
Hmmmm, klinkt wel alsof ik een keus heb gemaakt...
Maar we denken dat we nu een juniorbedje kopen dat ook geschikt is voor zoon over een jaar of 2. Dochter is dan 4 en krijgt een nieuw bed. Zoon kan dan in juniorbed en als hij jaar of 4 is kan hij een hoogslaper krijgren. (héél klein kamertje)
Bij dochter kunnen we dan nu haar kamer zo laten als die is en als ze dan 4 is kunnen we hem opnieuw schilderen en indelen.
Hmmmm, klinkt wel alsof ik een keus heb gemaakt...
woensdag 13 mei 2009 om 13:33

woensdag 13 mei 2009 om 20:07
wij hebben ook de minnen van ikea. Meis vond het meteen prachtig en we hebben geen problemen gehad met de overstap.
Ze is nu 2,5 en ik denk dat we doorgaan tot er nog een stuk bij moet en dan een gewoon matras kopen. Ze zal dan ook wel zwaar zijn voor die wat dunnere matrasjes.
We hebben hem gekocht omdat in het kamertje van babymeis een echt tweepersoonsbed niet past, de breedte is daar 185cm dus dan kan dat bedje daar een tijdlang staan.
Ze is nu 2,5 en ik denk dat we doorgaan tot er nog een stuk bij moet en dan een gewoon matras kopen. Ze zal dan ook wel zwaar zijn voor die wat dunnere matrasjes.
We hebben hem gekocht omdat in het kamertje van babymeis een echt tweepersoonsbed niet past, de breedte is daar 185cm dus dan kan dat bedje daar een tijdlang staan.
woensdag 13 mei 2009 om 21:55
Onze dochter slaapt sinds een maand ook in het Minnen bed, nog op de kleinste stand. Wij hebben dus ook dat 3-delige matras, maar alleen het middelste matras in gebruik. Daarbij heb ik ook het bijbehorende matrasdekje van IKEA gekocht, als bescherming tegen het echte matras. Later, als deel 2 erbij gelegd wordt verhult het misschien de naad een beetje.
Ik heb een junior dekbed (en de overtrekken) bij de HEMA gekocht. Die is iets smaller dan die van IKEA, maar ik vond de kwaliteit beter en het past prima.
Dochter slaapt er heerlijk. En ik kruip er geregeld even gezellig bij
.
Ik heb een junior dekbed (en de overtrekken) bij de HEMA gekocht. Die is iets smaller dan die van IKEA, maar ik vond de kwaliteit beter en het past prima.
Dochter slaapt er heerlijk. En ik kruip er geregeld even gezellig bij

What matters most is how you see yourself