Meegroeimatras. doen of niet??

12-05-2009 21:21 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

We zijn voor mijn dochtertje op zoek naar een groot bed. We hebben nu bij Ikea wel een leuk meegroeibed gezien. We vragen ons alleen af of zo'n meegroeimatras wel wat is? Slaapt dat niet lastig van die verschillende stukken?

lijkt me niet erg pretiig voor dochterlief....
Tegen de tijd dat je dochter op het hele matras slaapt kan je er toch ook een gewoon Ikea matras in leggen.
wij zijn voor de kinderen direct overgegaan naar een 1-persoonsbed. We vonden het niet nodig om nog een tussen-in-maatje of meegroeibed te kopen.

In het begin zijn ze erg klein in zo'n groot bed, maar groeien ook erg hard. Oudste van 5 heeft het bed al voor een heel groot deel gevuld en jongste van 3 verzuipt er ook niet meer in. Jongste slaapt nu een half jaar in het grote bed.
Ik heb het Minnen Ikea bed, met meegroei stukjes, en dochter slaapt er wel lekker op hoor. Bedje staat nu in de middelste stand, dus grote matras, met een klein stukje erbij. Tegen de tijd dat het bed op de grootste stad staat, en dochter dus iets groter en zwaarder word gaat er wel een gewoon 1 persoons matras in.
Wij hebben ook zo'n meegroei bed. Zoon is ruim 4,5 en heeft dit bed nu denk ik ruim anderhalf jaar. Hij past nog in de kleinste stand, dus slaapt nog niet op de losse delen. Ik denk dat we het bed nog wel 1 slag uitklappen maar dat tegen de tijd dat we het helemaal groot moeten maken (en hij dus op die losse delen moet liggen) wel gewoon een eenpersoonsbed kopen. Dan kan dit meegroeibed naar zijn broertje.

Maar voor nu is het prima te doen hoor, merk je niets van die losse stukken.
Ik ben idd aan het kijken naar het Minnenbedje. Was er zelf nog niet opgekomen om een eenpersoonsmatras aan te schaffen als het bed volledig uitgeklapt is...

Mijn kinderen hebben dit ook en slapen er prima op. Ik combineer het met de Vikare bedden. De oudste wordt nu wel te zwaar voor dit matrasje en krijgt deze week een 1 persoonsmatras in haar bed. Het bed klappen we dan geheel uit. Maar voor kleinere kinderen kan het prima.
Hoe oud is jouw oudste Madiken? Wij hebben ook het Vikare bedje (wat ik overigens niet meer zag staan op de IKEA website) met die wat dunnere meegroeimatras. Ik heb laatst al gekeken of je ook een dikkere meegroeimatras hebt maar die scheen niet in dit bedje te passen.
en dan nog even een ander vraagje. Neem je dan meteen een groot dekbed?
Wij hebben een kinderdekbed genomen. Ook bij IKEA. Anders houd je zoveel dekbed over als het bedje klein is.
Die kinderdekbedden zijn ook niet zo dik, schijnt beter te zijn voor kinderen qua veiligheid heb ik weleens gelezen.
Wat zijn de afwegingen om zo'n tussenmaat te nemen behalve dat het er minder verzuiperig uitziet in het begin? Lijkt mij persoonlijk een hoop moeite en geld voor niks. Andere lakens, andere dekbedhoezen en straks toch alsnog een normaal bed.
Bij ons was de afweging dat het me voor mijn kind fijner leek om nog een beetje geborgen te liggen. Daarnaast neemt het minder ruimte in en blijft er meer speelruimte over. Maar als je het ziet als moeite zou ik het vooral niet doen . Wij vonden het vooral heel erg leuk, zo'n klein bedje.
Wij zitten nu ook nog met wat ruimtegebrek. Er staat nog een commode op haar kamer. En die hebben we echt nog wel even nodig.Dus we willen wachten met echt groot bed, totdat we die kwijt zijn en een andere kast hebben etc.

Maar we denken dat we nu een juniorbedje kopen dat ook geschikt is voor zoon over een jaar of 2. Dochter is dan 4 en krijgt een nieuw bed. Zoon kan dan in juniorbed en als hij jaar of 4 is kan hij een hoogslaper krijgren. (héél klein kamertje)

Bij dochter kunnen we dan nu haar kamer zo laten als die is en als ze dan 4 is kunnen we hem opnieuw schilderen en indelen.

Hmmmm, klinkt wel alsof ik een keus heb gemaakt...

Aha, ruimtegebrek dus. Da's logisch. Alhoewel ik ook begon met het idee dat die commode op termijn weg zou gaan maar eerlijk gezegd hou ik hem liever omdat het het enige ding in huis is waaraan ik kan staan en iets op kan doen als was vouwen ofzo zonder rugpijn te krijgen omdat hij zo hoog is.
Wij hebben voor oudste dochter een juniorbed gekocht toen ze 2 was. Ook vanwege ruimte gebrek een groot bed paste echt niet.
wij hebben ook de minnen van ikea. Meis vond het meteen prachtig en we hebben geen problemen gehad met de overstap.

Ze is nu 2,5 en ik denk dat we doorgaan tot er nog een stuk bij moet en dan een gewoon matras kopen. Ze zal dan ook wel zwaar zijn voor die wat dunnere matrasjes.

We hebben hem gekocht omdat in het kamertje van babymeis een echt tweepersoonsbed niet past, de breedte is daar 185cm dus dan kan dat bedje daar een tijdlang staan.
Onze dochter slaapt sinds een maand ook in het Minnen bed, nog op de kleinste stand. Wij hebben dus ook dat 3-delige matras, maar alleen het middelste matras in gebruik. Daarbij heb ik ook het bijbehorende matrasdekje van IKEA gekocht, als bescherming tegen het echte matras. Later, als deel 2 erbij gelegd wordt verhult het misschien de naad een beetje.

Ik heb een junior dekbed (en de overtrekken) bij de HEMA gekocht. Die is iets smaller dan die van IKEA, maar ik vond de kwaliteit beter en het past prima.

Dochter slaapt er heerlijk. En ik kruip er geregeld even gezellig bij :-).
What matters most is how you see yourself

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven