Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Mae vind ik mooi

Anna-mae ook

Anders:

Uma

Leah

June

Juuls

Livia

Ava

Dita

Pilar

Teddy

Fran

Gia

Kess

Liv

Mina

Rhea

Sue

Vicky

Gwen

Zina
@Caro

Liv

Lily/Lilly

Lucy

Jill

Liz

Quinty

Jade of Jada

Quincy

Jools
Ik spreek toch geen Chinees?!
Louise

Elsa

Lara

Mara

Mila

Mira

Belle

Lynn/ Lin

Linde

Josephine

Kate

Lotta
C-ARO:

Lynn (Mae-Lynn ook heel mooi!)

Lou

Britt

Fay

Viv

Fem

Rose

Noa

Jade

June

Kris

Sam

Zoë

Noé

Loren

Chloë

Indy

Bibi

Viv

Iva

Ida
De combinatie Holly-Mae is zo schattig
dankjulliewel! Leuk om in de lijstjes veel namen te lezen die bij ons ook hoog scoorden! dan zit het qua gevoel wel goed!
Wat vinden jullie van de naam Reya of Reja? Ik hoorde de naam gisteren voorbij komen en vond het een mooie naam.
quote:C-ARO schreef op 22 oktober 2016 @ 12:10:

hoi,

Wij zoeken een naam die niet te populair is, kort, en liefst ook internationaal goed werkt. Dat laatste in combi met eerste is lastig. Favoriet is tot nu toe:

Mae

Maar ook Nele en Mia staan op onze lijst. Benieuwd of jullie er gedachten bij hebben of nog op andere ideeën komen.

Fem

Lot

Mila

Kez

Keet

Juun

Imme

Riva

Ziva

Kee

Liz
Reja niet mooi, Reya op schrift wel leuk maar daarbij zou ik meteen twijfelen over de uitspraak: Reejaa of Rijaa?
Bedankt voor je reactie Tinkerbell. Ik bedoel de uitspraak Reejaa.
quote:boekenlegger0 schreef op 23 oktober 2016 @ 09:25:

Bedankt voor je reactie Tinkerbell. Ik bedoel de uitspraak Reejaa.Ik vind het wel wat hebben.
Wat is jullie verschil in associatie bij Anna en Emma? Wat vind je mooier en waarom, en welk type meisje past er volgens jou bij een Anna of een Emma?
quote:boekenlegger0 schreef op 23 oktober 2016 @ 08:43:

Wat vinden jullie van de naam Reya of Reja? Ik hoorde de naam gisteren voorbij komen en vond het een mooie naam.Reya heeft wel wat vind ik! Je zou het wel ook nog als Rij-ja uit kunnen spreken, ik weet niet of mensen dat doen.
quote:Fiorah schreef op 23 oktober 2016 @ 15:37:

Wat is jullie verschil in associatie bij Anna en Emma? Wat vind je mooier en waarom, en welk type meisje past er volgens jou bij een Anna of een Emma?Ik vind Anna iets meer doorsnee en Emma iets chiquer

Wat is jullie verschil in associatie bij Anna en Emma? Wat vind je mooier en waarom, en welk type meisje past er volgens jou bij een Anna of een Emma?Ik vind Emma enorm suf en zelfs een beetje lomp. Heb nooit begrepen waarom die naam zo populair is geworden. Anna vind ik daarentegen prachtig; vrolijk en vrouwelijk.
Anna vind ik heel leuk, Emma ook maar meer kak.
.
anoniem_266595 wijzigde dit bericht op 23-10-2016 18:01
Reden: Oeps
% gewijzigd
Ik vind Dalí heel leuk. Uitspraak zoals bij de schilder Salvador Dal

Wat is jullie verschil in associatie bij Anna en Emma? Wat vind je mooier en waarom, en welk type meisje past er volgens jou bij een Anna of een Emma?Anna is de doener en Emma de denker
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Emma vind ik niet zo. Vroeger vond ik het mooi, maar je hoort het zo ontzettend veel! Anna hoor je ook veel, maar vind ik mooier dan Emma.

Boekenlegger, Reya vind ik leuk! Nog nooit van gehoord, maar het is een makkelijke naam zonder al e bijzonder te zijn!

Wat is jullie verschil in associatie bij Anna en Emma? Wat vind je mooier en waarom, en welk type meisje past er volgens jou bij een Anna of een Emma?Anna is een stoere meid en Emma een prinsesje.

Wat is jullie verschil in associatie bij Anna en Emma? Wat vind je mooier en waarom, en welk type meisje past er volgens jou bij een Anna of een Emma?

Anna: tijdloos en klassiek op een mooie manier.

Emma: ook tijdloos maar tegelijk ook dertien in een dozijn. En meer kak. Anna vind ik dan neutraler.
Anna vind ik een klassieke naam.

Emma is meer een moderne naam.
quote:Mupsy schreef op 20 oktober 2016 @ 10:32:

Hi allemaal,

Al een paar weken weten we dat we in verwachting zijn van een dochter. Super leuk.. alleen hebben wij met meisjesnamen iets meer moeite dan met jongensnamen.

We hebben al een zoon Sem. We wilden voor onze dochter in eerste instantie geen naam met een S, omdat we bang zijn voor een Jip en Janneke effect, maar we hebben wel gewoon vrij gezocht naar namen. We hebben nu een naam in gedachten die zowel man als ik ontzettend mooi vinden (ook erg bijzonder haha).. alleen jullie raden het al.. het begint met een S.

We hebben nog gezocht en gezocht naar andere namen, maar krijgen deze naam niet uit ons hoofd.

Ik zou nu graag willen weten wat jullie ervan vinden en of jullie het een Jip en Janneke combinatie vinden. Het gaat om Sem en Stella.

Alvast bedankt voor jullie reacties!Een paar jaar terug was er op Zappelin een tekenfilm over Stella en Sem (Stella and Sam). Hoewel het een erg leuke combi is, zou ik daarom voor iets anders kiezen.

Wat is jullie verschil in associatie bij Anna en Emma? Wat vind je mooier en waarom, en welk type meisje past er volgens jou bij een Anna of een Emma?Ik vind Emma véél mooier en leuker! De naam Emma is tijdloos en stijlvol. Ik vind het op de één of andere manier echt een fantastische naam. Dat heb ik altijd al gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven