Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Anne is de mooiste naam
Tinkerbell wat een mooie namen :flirting:
Ik vind Marin heel mooi. Ik heb hem nog niet eerder gehoord, maar hoef er niet aan te wennen, maar gewoon meteen mooi. Ik zou denken dat de klemtoon op rin ligt. Zo niet, zou ik spellingwijze Márin kiezen.

Puknijmegen:

Lynn
Lot
Suus
Saar
Tess
Amy
Sam
Puck
Pien
Mare
Soof
Viv
Maud
Gwen
Lea
Maeve
Loes
Evie
Kris
Myra
Lenne
Fay
Juul
Aaf
Fem
Gitte
Ava
Jet
Kaat
Opaque schreef:
11-07-2017 16:15
Florine
Annelore
Anne Fleur
Deze namen zoeken we niet helemaal. Wel bedankt voor het mee denken.
Mocht jij of andere mensen nog meer ideeën hebben ik hoor ze graag.
LauraRoar & PukNIjmegen

Puk, Elin, Lois, Isa, Zoe, Lara, Mara, Rina, Loes, Mia.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Twijfel: Sara of Flore ?
Sara!

Of eigenlijk vind ik Sarah nog mooier.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Die h vind ik echt nutteloos 😃
Sara Flore :).

Ik zou zelf ook Sarah doen, want ik ben enorm dol op meisjesnamen eindigend op een h. Mijn eigen kind heeft ook een naam die je met en zonder h kan schrijven, maar met was de enige optie voor mij :heart:.
Ik ben zo bang dat ze Sara nr 3 in de klas wordt. Flore klinkt ook zacht en komt veel minder vaak voor, maar ik voorzie al dat veel mensen Floor gaan zeggen
@puknijmegen:

Pip
Lies
Kim
Juul
Sanne
Jill
joosje1 schreef:
14-07-2017 20:46
Ik ben zo bang dat ze Sara nr 3 in de klas wordt. Flore klinkt ook zacht en komt veel minder vaak voor, maar ik voorzie al dat veel mensen Floor gaan zeggen
Is Sara zo'n populair naam dan? Ken geen enkel kind met die naam eigenlijk. Wat betreft Flore: waarom zouden mensen haar dan Floor noemen? Gebeurt denk ik alleen als jullie plus kind zelf het vaak afkorten maar anders niet lijkt me.
Ik spreek toch geen Chinees?!
-tinkerbell- schreef:
15-07-2017 10:57
Is Sara zo'n populair naam dan? Ken geen enkel kind met die naam eigenlijk. Wat betreft Flore: waarom zouden mensen haar dan Floor noemen? Gebeurt denk ik alleen als jullie plus kind zelf het vaak afkorten maar anders niet lijkt me.
Ik zou twijfelen over de uitspraak en dan toch Floor zeggen denk ik. Als je het uitspreekt hoe je het schrijft vind ik het namelijk een hele gekke naam.
Sara staat in de top 10 en als je alle schrijfwijzen bij elkaar optelt op nr 1
Flore spreek je uit als Floore, dat is toch geen gekke naam?
Ik vind er ook niks geks aan, ken meerdere mensen met deze naam en nooit gehoord dat mensen moeite hadden met de uitspraak. Vind het super onlogisch om Floor te zeggen als je Flore geschreven ziet staan. Gewoon doen hoor, mooie naam! Fiore vind ik ook leuk maar wel een stuk klassieker.
Ken je meerdere mensen met die naam joh? Ik dacht dat we super origineel zouden zijn 🙈
-tinkerbell- schreef:
15-07-2017 12:58
Ik vind er ook niks geks aan, ken meerdere mensen met deze naam en nooit gehoord dat mensen moeite hadden met de uitspraak. Vind het super onlogisch om Floor te zeggen als je Flore geschreven ziet staan. Gewoon doen hoor, mooie naam! Fiore vind ik ook leuk maar wel een stuk klassieker.
Flore spreek je op zijn Frans toch echt uit als Floor maar dan met een Frans accent.
Dus dan zou je floore moeten schrijven? Dat vind ik wel veel minder mooi
joosje1 schreef:
14-07-2017 20:46
Klopt. Veel mensen zullen haar Floor noemen.

Maar even veel mensen zullen Sara 'Saar' noemen. De naam van ons kind wordt ook altijd afgekort. Maakt mij persoonlijk niks uit.

Beste advies? Kies de naam die jullie het aller- aller-mooist vinden. Los van onze mening, los van top-10 noteringen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Mijn eerste gedachte was dat ik Floor leuker vind dan Flore. Maar hoe vaker ik de naam tegen kom (voornamelijk in dit topic, in het echt 'ken' ik niemand die zo heet) hoe mooier ik hem ga vinden. Ik vind Flore idd wat zachter dan Sara, maar dat vind ik ook een leuke naam. Kan in mijn ogen niet fout kiezen dus. :)
Life is always rocky when you're a gem.
Eens Evy, maar we kunnen dus niet kiezen
watdachtjehiervan schreef:
15-07-2017 13:26
Flore spreek je op zijn Frans toch echt uit als Floor maar dan met een Frans accent.
Maar waarom zou je het op zn Frans uitspreken? We wonen toch in Nederland? En als je de de Nederlandse uitspraakregels gebruikt is het heel duidelijk:
Fl: spreekt voor zich lijkt me
or: een klinker gevolgd door een enkele medeklinker spreek je uit als een lange klank: oo dus.
-e: een e aan het einde spreek je uit als een stomme e ('uh'), tenzij er een accent aigu op staat.
Plak het aan elkaar en je leest: flooruh.
Ik heb werkelijk nooit bedacht dat als een naam gewoon in nederlands is uit te spreken iemand zou denken: hmm laat ik eens een andere taal bedenken om deze naam in uit te spreken.
Maar blijkbaar bestaan die mensen wel;)

@joosje: haha sorry ken nou eenmaal 2 mensen die zo heten. Mn achternichtje en pasgeboren dochtertje van een kennis van mij. Maar misschien is dat toeval, geen idee hoe vaak de naam voorkomt.
Joosje zit je nog te wachten op extra ideeën of liever niet?
Vooralsnog niet Tinkerbell, toch bedankt
Toevallig zeg! Hoe waren de reacties in je omgeving op die naam? Mooi of raar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven