Met baby ver weg in de zomer?

14-05-2009 09:18 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gingen altijd ver weg met de auto of het vliegtuig 's zomers. Meestal naar Zuid-Frankrijk of Italie. Vliegen vaak naar Griekenland. Nu hebben we sinds maart een baby en eigenlijk willen we deze traditie niet weggooien! Maar is dit wel verantwoord voor een baby zolang in een autostoeltje zelfs met wat tussenstops?
Ik zou het nooit doen, je kind heeft er niks aan en ik weet niet of je zelf blij wordt van een lange reis die nog veel langer duurt omdat je echt veel en lang moet stoppen voor je baby. Je redt het namelijk echt niet met pauzes van een kwartier om de 2 uur.

Maar ja, dat is mijn mening en iedereen doet het weer anders...
Volgens mij doen zo veel mensen dat. Het ligt eraan hoe lang je je kindje achter elkaar in de maxi cosy laat zitten.

Wij gaan nooit met de auto op vakantie maar hebben onze vakantie ideen niet aangepast aan een kind.

Toen dochter vier maanden was vlogen we naar Portugal.

Nu ze vier is heeft ze Thailand en het Midden oosten ook gezien.

Als je er zelf niet als een berg tegenop ziet (wat ik dus heb met het idee van een vakantie in Centerparcs) kan het echt makkelijk!
Ik zou dan gewoon gaan vliegen denk ik, dan beperk je de reistijd. En als je echt graag met de auto op vakantie wil dan is het misschien een idee een reiswieg voor in de auto te huren (kopen lijkt me te duur voor de beperkte periode dat je 'm gebruikt, maar dat moet ieder voor zich weten). Ik werd ooit gewezen op deze site, als je onderaan de pagina kijkt zie je de reiswieg. Voor het geval wij ver weg gaan met de auto heb ik 'm maar bij m'n favorieten gezet. Maar ze verhuren die wieg vast ook nog wel ergens anders, gewoon even googelen denk ik. In ieder geval een fijne vakantie!
Je hoort zoveel verhalen over het lang zitten in een maxi-cosi of een autostoeltje. Het zou erg slecht zijn voor het ruggetje enz. Nou wil ik heus niet alleen de hoek om, iets verder zou ook leuk zijn, maar om nou bijv 15 uur haar in een zitje te laten zitten...Vliegen lijkt me heerlijk maar is dat niet veel gedoe? Dan zal je daar toch tenminste een huurauto moeten nemen (duur?!) en je loopt voor mijn gevoel erg te zeulen met allerlei spullen. Of valt dat wel mee?!?!?
quote:Annie Ooi schreef op 14 mei 2009 @ 09:25:

Ik zou het nooit doen, je kind heeft er niks aan en ik weet niet of je zelf blij wordt van een lange reis die nog veel langer duurt omdat je echt veel en lang moet stoppen voor je baby. Je redt het namelijk echt niet met pauzes van een kwartier om de 2 uur.

Maar ja, dat is mijn mening en iedereen doet het weer anders...

Ligt toch helemaal aan je instelling?

Ik ben al een keer of vijf met dochter naar Frankrijk gereden. Toen ze nog klein was reden we de eerste dag gewoon van een uur of vijf tot een uur of 01.30 door. Namen dan een hotel en de tweede dag reden we door naar onze vrienden die daar wonen.

Geen enkel probleem.

Toen ze wat groter was en een drukke peuter werd pasten we ons gewoon aan haar wensen aan.

Als je geen haast hebt is er niets aan de hand.
Huh? Je hebt 't in de topictitel over ver weg, maar in de OP gaat 't over binnen Europa.

Lijkt me niks mis mee om gewoon op reis te blijven gaan. Als ik naar andere werelddelen vlieg zitten er ook vaak mensen met baby's aan boord en dan niet voor 'n lullig vluchtje van 3-4 uur zoals binnen Europa, maar 10 uur of langer.
quote:huisbij schreef op 14 mei 2009 @ 09:28:

Je hoort zoveel verhalen over het lang zitten in een maxi-cosi of een autostoeltje. Het zou erg slecht zijn voor het ruggetje enz. Nou wil ik heus niet alleen de hoek om, iets verder zou ook leuk zijn, maar om nou bijv 15 uur haar in een zitje te laten zitten...Vliegen lijkt me heerlijk maar is dat niet veel gedoe? Dan zal je daar toch tenminste een huurauto moeten nemen (duur?!) en je loopt voor mijn gevoel erg te zeulen met allerlei spullen. Of valt dat wel mee?!?!?

Met wat voor spullen zeul jij dan allemaal?

Zolang je niet naar de binnenlanden van Borneo gaat hebben ze overal spullen voor kindjes hoor!

Ik nam altijd een blik nutrilon mee (die hebben ze overal in Europa, zelf op het kleinste griekse eiland) en een pak luiers. De rest kan ter plekke ook...
quote:elninjoo schreef op 14 mei 2009 @ 09:30:

Huh? Je hebt 't in de topictitel over ver weg, maar in de OP gaat 't over binnen Europa.

Lijkt me niks mis mee om gewoon op reis te blijven gaan. Als ik naar andere werelddelen vlieg zitten er ook vaak mensen met baby's aan boord en dan niet voor 'n lullig vluchtje van 3-4 uur zoals binnen Europa, maar 10 uur of langer.

En daar is ze weer!!!!!!!

Ik wil niet naar een bungalow park want daar wonen zure alleenstaande vrouwen die altijd op de kinderpijler rondhangen, dus ik moet wel ver op vakantie
quote:neele schreef op 14 mei 2009 @ 09:33:

[...]

Ik wil niet naar een bungalow park want daar wonen zure alleenstaande vrouwen die altijd op de kinderpijler rondhangen, dus ik moet wel ver op vakantie Sorry??????????? Elke keer als ik in zo'n park ben zie ik alleen maar gezinnetjes...
Binnen Europa vind ik zelf al behoorlijk ver weg qua reistijd. Ik heb het vooral daarover. Als een baby 15 uur in een zitje moet lijkt me dat behoorlijk slecht voor het ruggetje.
Je rijdt toch niet non-stop 15 uur achter elkaar? Dat doe je ook niet zonder kinderen neem ik aan.

Toen baby 5 maanden was, zijn we via Italië naar Corsica gegaan en daarna via Zuid-Frankrijk terug naar Nederland. Allemaal met de auto, was prima te doen.
quote:liefie2003 schreef op 14 mei 2009 @ 09:37:

[...]

Sorry??????????? Elke keer als ik in zo'n park ben zie ik alleen maar gezinnetjes... Ik geloof dat je op het forum niet te diep op onderwerpen van andere topics in mag gaan maar geloof me....er is een bungalow park waar iemand woont die niet van kinderen houdt.
Niks mis mee, mijn ouders hebben vier kinderen en die hebben ze altijd in de auto binnen Europa overal mee naar toe gesleept en dat vonden wij en onze ouders heerlijk. Zij zijn lekker blijven doen waar ze zich goed bij voelden (op vakantie gaan) en wij als kinderen zijn daardoor erg flexibel opgegroeid en weten niet beter. Natuurlijk niet op het heetst van de dag op het strand, kindjes altijd onder parasol, zonnehoedjes, insmeren en niet te lang achter elkaar in de auto. Maar toen ik nog jong was, bestond er geen airco en dat ging ook goed, dus dan moet het nu helemaal lukken ;) Oja, wij lagen als baby'tje altijd in de reiswieg achterin en mijn moeder er naast die ons soms op schoot nam etc. Ging prima. Veel plezier!
2 X
quote:El_lebel schreef op 14 mei 2009 @ 09:50:

Niks mis mee, mijn ouders hebben vier kinderen en die hebben ze altijd in de auto binnen Europa overal mee naar toe gesleept en dat vonden wij en onze ouders heerlijk. Zij zijn lekker blijven doen waar ze zich goed bij voelden (op vakantie gaan) en wij als kinderen zijn daardoor erg flexibel opgegroeid en weten niet beter. Natuurlijk niet op het heetst van de dag op het strand, kindjes altijd onder parasol, zonnehoedjes, insmeren en niet te lang achter elkaar in de auto. Maar toen ik nog jong was, bestond er geen airco en dat ging ook goed, dus dan moet het nu helemaal lukken ;) Oja, wij lagen als baby'tje altijd in de reiswieg achterin en mijn moeder er naast die ons soms op schoot nam etc. Ging prima. Veel plezier!een reiswieg is wel heel iets anders dan een autostoel. in een maxi-cosi mag je in principe maar maximaal 2 uur per dag inzitten.
quote:neele schreef op 14 mei 2009 @ 09:33:

[...]

Ik wil niet naar een bungalow park want daar wonen zure alleenstaande vrouwen die altijd op de kinderpijler rondhangen, dus ik moet wel ver op vakantie Hahahaha, typisch inderdaad!
Klopt, en het is tegenwoordig verplicht om een kind te vervoeren in een autostoeltje, dus een reiswieg of op schoot is geen optie meer als je in de auto zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
als er iemand als verzuurd overkomt op dit forum is dat neele wel
Huisbij, ik zou zo'n reiswieg huren en er gewoon voor gaan. Fijne vakantie!
Ver weg? Pfffff ik snap je nick.
Volgens mij is het niet erg als een kindje 1 dag wat langer in de maxi cosi zit hoor. Als de reis normaal gesproken 15 uur duurt, zou ik het wel over 2 dagen verdelen (zou ik al doen zonder kind).

En voor wat betreft vliegen, de reistijd van vliegveld naar vliegveld is misschien korter, maar bedenk ook dat je naar een vliegveld toe moet, daar minstens 2 uur moet wachten, dan moet vliegen, wachten op koffers en dan nog naar appartement/ hotel/ sleurhut/ iglo moet reizen.

Valt tegen hoeveel tijd je dan bespaart met vliegen (bijvoorbeeld naar zuid frankrijk)
Oh, zo'n reiswieg is veilig in de auto en mag dus wel? Dan zou ik dat zeker overwegen inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kijk ik zou niet 15 uur achter elkaar in een auto gaan zitten. Maar met wat aanpassen kom je een heel end hoor!

Je kunt bijvoorbeeld een extra nachtje onderweg inlassen.

Wij zijn vorig jaar naar Zweden geweest. We zijn speciaal voor zoontje met de nachtboot gegaan. Dus eerst een paar uur rijden naar en door Duitsland en toen heerlijk op die boot waar hij als een roos geslapen heeft. Uitgerust kwamen de dag erna in Goteborg aan. En hebben een supervakantie in Zweden gehad.

Dus misschien kun je eerst bedenken waar je naartoe wil, en vervolgens oplossingen voor je kindje en de reis bedenken. Gaat echt lukken hoor!
Hang nogal af van je kind. Sommige kinderen/babies zijn helemaal tevreden in de auto, sommigen vinden het vreselijk. Die van mij zijn niet zo van het autorijden (3-4 uur gaat goed en daarna breekt de hel los), dus wij rijden niet zo ver. Maar zoals al gezegd, er zijn ook kinderen die autorijden helemaal niet erg vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven