Mijn kind is een brugpieper!

14-08-2018 08:46 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het groep 8 topic ..nu verder kletsen hier...nog even...en dan gaan ze deze grote stap maken!!
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hier is het net herfstvakantie. Gelukkig. We hebben een zeer hectische week achter de rug, want vorige week zondag is helaas vrij plotseling mijn vader overleden. Het gebeurde bij een tuinencomplex, hij is gestruikeld (was niet goed ter been) bij het trachten een appel uit een boom te tikken met zijn stok. De inspanning om overeind te komen, wat niet lukte ondanks hulp van mijn moeder en zus, is waarschijnlijk de trigger geweest. Hij was nog even goed aanspreekbaar, maar gleed toen rustig weg in de armen van mijn moeder. Het ging qua gezondheid de laatste tijd wel achteruit met hem en ik heb me vaak zorgen gemaakt hoe dat verder zou gaan. Aftakeling, steeds afhankelijker en kribbiger worden? Een keer ergens heel raar vallen en misschien wel uren alleen liggen, of in de auto iets krijgen en een ongeluk veroorzaken? Maar godzijdank werd hem een mooie dood gegund. Hij had net een uur lang intensief noten geraapt, wat hij heel graag deed. En zonder pijn gestorven, in de armen van zijn grote liefde. De ambulancemensen hebben hem - hoewel dat eigenlijk niet gangbaar is of zelfs niet mag - thuis gebracht, waar ik en mijn zoons hem nog rustig op de bank hebben kunnen zien liggen.
Hoewel hij een mentor/coachingsgesprek online had dinsdag, heeft mijn zoon er niets over gezegd tegen zijn mentor. Hij vond dat zelf helemaal niet raar, want hij ging ervan uit dat zij dat al wist. (was niet zo, administratie geeft zulke dingen niet automatisch door denk ik, op zo'n grote school) De oudste is de hele week gewoon naar school geweest, de jongste maandag niet, dinsdag dus alleen dat online gesprek (was verder ook niets ingeroosterd) en op woensdag en donderdag is hij ook geweest en toetsen gemaakt. Vrijdag was de afscheidsdienst en die dag was hij sowieso al vrij, de oudste ook.
Vandaag zijn ze (oudste met zijn vriendin en jongste met een vriend) naar Slagharen. Ze pakken het goed op, zo op het oog. Verder krijg je er toch niets uit los. Ze zijn op de dag van de dienst overal bij geweest en afgelopen week ook nog een keer mee naar de rouwkamer geweest om opa te zien. Gisteren zijn we met z'n allen naar de plek geweest waar hij is overleden en hebben daar bloemen gelegd.
Zelf ben ik nu net weer op kantoor om het werk weer op te pakken. Ik besef nog niet echt dat ik geen vader meer heb, denk ik, want ik ben zo rustig en nuchter dat ik het eigenlijk abnormaal van mezelf vind. Ik was op de afscheidsdienst ook gewoon in staat om een speech van bijna 10 minuten te houden.
Enfin, dit wordt een lang verhaal, was niet de bedoeling. Als jullie kinderen al een verlies van een grootouder hebben meegemaakt, hoe gingen zij daarmee om?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gecondoleerd yella! Wat heftig...

Hier nog geen overleden grootouders. Wel is de vader van mijn dochter overleden, inmiddels zo'n 8 jaar geleden. Was een ontzettend roerige tijd, waarbij dochter en ik ook een klein beetje aan de zijlijn stonden, gezien wij een aantal maanden daarvoor uit elkaar waren gegaan.

Heel veel sterkte de komende periode
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, Yella. Het lijkt me heel heftig om een ouder te verliezen, maar ik vind het heel mooi wat je zegt, dat hem een mooie dood was gegund.

Mijn ouders en schoonouders leven allevier nog. Maar mijn kinderen maken wel mee dat ze hun opa (mijn vader) mentaal gezien aan het verliezen zijn. Mijn vader heeft Alzheimer en is de laatste maanden erg achteruit gegaan. Ik gun hem ook een rustig heengaan, liefst voordat hij in een verzorgingshuis moet worden opgenomen. Tegelijk vind ik dat vreselijk, omdat ik dan eigenlijk wens dat hij er binnen een jaar niet meer is...

Mallebeppie, heftig dat jouw dochter haar vader heeft moeten verliezen! Heeft ze het daar nog wel eens moeilijk mee?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Broodfan, test was negatief? Balen dat je zoon zulke slechte cijfers heeft gehaald.

Bij ons is het nu herfstvakantie. We zitten met zijn vieren in een huisje in Noordwijk, lekker wandelen en fietsen. Morgen gaan we weer naar huis. Dochter heeft vanaf volgende week woensdag toetsweek, daar is ze hier nu ook hard voor aan het leren. Cijfers zijn niet voor alle vakken voldoende, dus ze moet echt even naar best doen om dat op te halen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje schreef:
19-10-2020 16:42


Mallebeppie, heftig dat jouw dochter haar vader heeft moeten verliezen! Heeft ze het daar nog wel eens moeilijk mee?
Ja, het is een regelmatig terugkerend thema. Met het groter worden, leven er steeds weer andere vragen. Ze heeft op een zeker moment ook hulp gehad. Ik ben als moeder zo met haar verweven dat ik haar ook niet goed kon helpen bij het verwerken van alle verdriet en pijn. Daar hebben we echt hulp van derden bij nodig gehad.

Het gaat goed met haar hoor, maar het zal altijd een thema blijven. Ook voor mij. Lang verhaal en we waren nog maar kort uit elkaar. Erg verdrietig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Yella gecondoleerd met het overlijden van je vader. Heftig hoor, zo plotseling.

Mijn vader is overleden toen zoon 8 weken was, mijn schoonvader toen hij 2.5 was en mijn oma toen hij 3.5 was. Mijn oma herinnert hij zich nog, zijn beide opa's niet. Alle drie hebben ze een kerkelijke uitvaart gehad en zoon is gefascineerd door de kerk. Geen idee of het door de uitvaarten komt maar heb zelf het idee van wel.

Mallebeppie wat ontzettend heftig. Ook al was hij je ex, dan nog lijkt het me heel verdrietig omdat je meteen aan de zijlijn gezet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Met zoon gaat het prima. Na 2 jaar een vervelende mentor heeft hij nu een super mentor getroffen. Daarmee is het onderpresteren ook verleden tijd, hij haalt prachtige cijfers. Hij zit lekker in zijn vel en gaat weer graag naar school.

We hebben nu herfstvakantie. Zoon verdient een centje bij bij een kennis die een eigen atelier heeft. Echt weg zit er vanwege corona niet in en ook niet omdat we in december gaan verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd met het verlies van je vader Yella.
Zware tijd voor jullie!
Hier heeft zoon twee oma's en één opa.
Mijn vader leeft niet meer, is overleden toen ik 8 was.

Mijn coronatest was idd negatief gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je test negatief was, Broodfan!

Dochter had sinds een paar maanden een vriendje, maar die heeft het vanmorgen uitgemaakt :-( Groot verdriet hier, maar ze heeft besloten dat ze genoeg gehuild heeft en haar schouders eronder gaat zetten voor de toetsweek die woensdag begint.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Yella. Oudste dochter was 5 toen mijn schoonvader overleed en een jaar of 7 toen mijn oma overleed. Dat is heel anders dan een puber.

Hier een verknalde herfstvakantie omdat dochter verkouden was sinds zondag, ze kon woensdag getest worden en gisteravond na 22.00 pas de uitslag, negatief. Heel de vakantie zitten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ach Juultje, arme dochter van je. Sterk hoe ze het nu opvat hoor, van die schouders eronder en genoeg gehuild!

Dank voor de condoleances weer.

Wat balen Gatinmijnsok, dat wachten op de test. Mijn zoon is vanochtend WEER naar huis gekomen van school, hij hoest al een paar dagen regelmatig. Is verder helemaal niet ziek, maar ja. Ik gelijk bellen om een test af te spreken, zowaar meteen iemand aan de lijn. Wat denk je? Storing, ze konden geen test afspreken. Of ik het over een halfuurtje weer wilde proberen. Zucht. Ga ik nu dan maar doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal soepel loopt het ook nog niet met die testen zeg. Wel fijn dat je dochter negatief was, Gatinmijnsok.
Yella, is het al gelukt om een afspraak te maken?

Inmiddels zijn er nog wel weer wat tranen gevloeid hoor, maar dat is ook niet zo gek. Ze is de laatste paar weken alleen wel in een humeur om op te schieten, echt niet leuk. Vorig weekend waren we een weekend weg met zijn vieren, maar we hebben haar niet veel gezien. Ze moest ook leren, maar als we haar zagen dan was het meestal met een lang gezicht en met een fietstocht de hele tijd of we al terug gingen. Gezellig hoor. Hopelijk wordt dat weer wat beter als haar toetsweek achter de rug is.

Vandaag is zoon jarig, hij is 11 geworden :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Mijn zoon kan woensdagochtend getest worden. Betekent dus waarschijnlijk dat hij in elk geval weer t/m donderdag thuis zit. Kreeg straks een 3,4 voor Duits terug. Gaat goed... not...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Juultje!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Van harte gefeliciteerd,!
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Hoe is het met de pubers?
Puber hier heeft het druk met school, voor de herfstvakantie 1ste tentamenperiode gehad, flink laag gescoord. Vrijdag begint de nieuwe tentamenweek, 10 stuks in 6 dagen. Het is veel. Maar hij ziet het wel zitten👍
Hebben jullie derdejaars VMBO'ers ook al zoveel tentamens?
Hallo!

Broodfan, ik durf het niet te zeggen. Zoon van mijn beste vriendin zit in examenjaar vmbo en heeft genoeg te doen, maar hoeveel tentamens etc. weet ik niet.

Dochter heeft een slechte start gemaakt in havo 3. Ze is meer bezig geweest met haar plek zoeken in de klas en nieuwe vriendschappen aangaan ipv te leren. Vorig jaar heeft ze het erg moeilijk gehad door een verknipte vriendschap en het heeft haar ontzettend onzeker en verdrietig gemaakt. Nu zit ze dus goed in haar vel en daar ben ik heel blij mee. Helaas zal ze wel hard aan het werk moeten, omdat het anders niet goed komt. Ze stond op 5 vakken onvoldoende, waarvan 1 diep onvoldoende. En deze telt als 2 onvoldoendes. o_o

Gelukkig lijkt het kwartje gevallen en vanaf de herfstvakantie is ze hard aan het leren en accepteert ze hulp. Schrijft samenvattingen, maakt flits kaarten om woordjes te leren etc. Ik vind het echt heel knap van haar. Gelukkig vertaalt het zich ook in betere cijfers. Hopelijk motiveert haar dat voorlopig.

Hoe gaat het met de andere derdejaars kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Goh, het lijkt wel of het heerst. Ook hier heeft dochter niet echt een beste start gemaakt in VWO 3. Ik vraag maar even niet meer naar de cijfers, anders draait alles daar alleen nog maar om. Ze doet beter haar best, maar ik vind dat ze er nog te makkelijk over denkt, maar ik hou mijn mond maar...........
Alle reacties Link kopieren
broodfan schreef:
17-11-2020 10:50
Hoi
Hoe is het met de pubers?
Puber hier heeft het druk met school, voor de herfstvakantie 1ste tentamenperiode gehad, flink laag gescoord. Vrijdag begint de nieuwe tentamenweek, 10 stuks in 6 dagen. Het is veel. Maar hij ziet het wel zitten👍
Hebben jullie derdejaars VMBO'ers ook al zoveel tentamens?
Mijn 3e jaars TL-er heeft nog geen tentamens maar wel een heel vol rooster.. 3 dagen pas om 16 uur uit. Veel toetsen en SO's Nog geen PTA's. Verder is ze heel braaf, maakt ze wat ze moet maken ( meestal ;-) ). Toetsen en SO's leert ze maar ze hoeft er niet super veel voor te doen. Alleen wiskunde is onvoldoende. Daar gaan we bijles voor inzetten want ik kan haar helaas niet helpen. Lekker soepeltjes zo...
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
broodfan schreef:
17-11-2020 10:50
Hoi
Hoe is het met de pubers?
Puber hier heeft het druk met school, voor de herfstvakantie 1ste tentamenperiode gehad, flink laag gescoord. Vrijdag begint de nieuwe tentamenweek, 10 stuks in 6 dagen. Het is veel. Maar hij ziet het wel zitten👍
Hebben jullie derdejaars VMBO'ers ook al zoveel tentamens?
Mijn 3e jaars TL-er heeft nog geen tentamens maar wel een heel vol rooster.. 3 dagen pas om 16 uur uit. Veel toetsen en SO's Nog geen PTA's. Verder is ze heel braaf, maakt ze wat ze moet maken ( meestal ;-) ). Toetsen en SO's leert ze maar ze hoeft er niet super veel voor te doen. Alleen wiskunde is onvoldoende. Daar gaan we bijles voor inzetten want ik kan haar helaas niet helpen. Lekker soepeltjes zo...
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat we in dit topic praten over onze derdejaars ;-)

Fijn dat je zoon het ziet zitten, Broodfan, succes voor hem!

Mallebeppie, knap dat je dochter zo gemotiveerd bezig is. En fijn dat ze nu beter in haar vel zit!

Start van dochter was hier ook niet zo best, maar de toetsweek heeft ze veel beter gemaakt dat we gedacht hadden. Dat had ze zelf ook niet verwacht. Nu moet ze wel zo doorzetten, want ze is er nog niet, maar dit geeft wel hoop door de rest van het jaar.

Zoon zit nu in groep 8 en heeft morgen zijn voorlopig adviesgesprek (online). Ik denk dat hij voor een andere school dan dochter gaat kiezen, deze zit op 5 minuten fietsen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven