Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!
woensdag 24 januari 2007 om 15:21
quote:
quote: rafisma reageerde
Sorry, ik weet dat dit geen topic is om over opvoeding te discussieren. Dus ik heb niks gezegd:$.
van mij mag je zeggen wat je wilt hoor.Ja ik mats mijn kinderen inderdaad omdat ik een watje ben als moeder.Toch heb ik geen vervelende kinderen(heb er drie). De oudste is inmiddels 17, dus ik heb al een aardig resultaat om daar over te oordelen.Maar dat zal wel in de genen zitten,want mijn opvoeding is natuurlijk belabbert:P
Goddank voor de goeie genen, misschien 'lukken' mijn kinderen dan ook nog:D. Ben gewoon in een pestbui, zoon heeft waterpokken en dochtertje longontsteking. En zij zijn hartstikke lief en aanhankelijk en moeders is strontchagerijnig en moedeloos. Dus ook nog een portie schuldgevoel erbij.... Veel te klagen, maar niet over m'n kinderen ik heb hier dus niks te zoeken.
quote: rafisma reageerde
Sorry, ik weet dat dit geen topic is om over opvoeding te discussieren. Dus ik heb niks gezegd:$.
van mij mag je zeggen wat je wilt hoor.Ja ik mats mijn kinderen inderdaad omdat ik een watje ben als moeder.Toch heb ik geen vervelende kinderen(heb er drie). De oudste is inmiddels 17, dus ik heb al een aardig resultaat om daar over te oordelen.Maar dat zal wel in de genen zitten,want mijn opvoeding is natuurlijk belabbert:P
Goddank voor de goeie genen, misschien 'lukken' mijn kinderen dan ook nog:D. Ben gewoon in een pestbui, zoon heeft waterpokken en dochtertje longontsteking. En zij zijn hartstikke lief en aanhankelijk en moeders is strontchagerijnig en moedeloos. Dus ook nog een portie schuldgevoel erbij.... Veel te klagen, maar niet over m'n kinderen ik heb hier dus niks te zoeken.
woensdag 24 januari 2007 om 16:01
Meid veel sterkte met die ziekenboeg van je.En laten we allemaal het vooral op de genen gooien!! Opvoeding is een zwaar overschat fenomeen! Hoeft niemand meer op te scheppen over zijn goede opvoeding(kijk eens wat een lieve kinderen) of zich schuldig te voelen(whèè,ik heb rotkinderen) je hebt gewoon geluk,of pech.'t zijn de genen hè.....
Beterschap voor je kids!!

Beterschap voor je kids!!
donderdag 25 januari 2007 om 10:43
Hier nog een pestbui.... weer een heeeeeele slechte nacht gehad met ons nachtbrakertje. Word er af en toe wat moedeloos van. Gelukig ligt ie nu KO en heb ik mijn humeur kunnen afreageren op alle opzegbrieven die waren blijven liggen.. NS, ECI..
Ik hoop dat ie nog even slaapt en met een stralend humeur weer wakker wordt!
Ik hoop dat ie nog even slaapt en met een stralend humeur weer wakker wordt!
vrijdag 26 januari 2007 om 08:49
quote:Dank je iry, en ja laten we het op de genen gooien of op verkeerde vriendjes
.Ja, eensch!!!!
Het KAN niet aan mijn opvoeding liggen dat er gisteravond druiven opgegooid werden om happend te vangen.. naast elkaar, dus kopstoot.. de hond er blaffend tussenin.. Het kan alleen maar in hun genen zitten dat ze na 18 jaar moeite doen nog steeds debiel zijn...
En dan stomverbaasd naar mij kijken als ik vraag of we misschien even normaal verder kunnen eten.. en precies tegelijk: "Doe niet zo gefokt Sapph.. was een geintje hoor"
Dat MOET natuurlijke aanleg zijn, toch? Toch????

Het KAN niet aan mijn opvoeding liggen dat er gisteravond druiven opgegooid werden om happend te vangen.. naast elkaar, dus kopstoot.. de hond er blaffend tussenin.. Het kan alleen maar in hun genen zitten dat ze na 18 jaar moeite doen nog steeds debiel zijn...
En dan stomverbaasd naar mij kijken als ik vraag of we misschien even normaal verder kunnen eten.. en precies tegelijk: "Doe niet zo gefokt Sapph.. was een geintje hoor"
Dat MOET natuurlijke aanleg zijn, toch? Toch????
donderdag 1 februari 2007 om 17:24
Jongste draakje(toen een jaar of 2.5) in de supermarkt en kreeg zn zin niet.Dus wat doe je als draakje zijnde: languit op de vloer en achterlijk gaan krijzen.Iedereen is druk met zn boodschap,maar dan hebben ze opeens de aandacht voor je kind of eerder gezegd voor de mams:(Hoe zal die mams het eens aanpakken?Je ziet het de mensen denken.ok denk ik,zal ff laten zien hoe ik dat doe. Loop naar draakje en zeg: als het lekker ligt,blijf je liggen en anders hobbel je nu gezellig met me mee.Draakje meldt:mama stout,andere mama!!! Ondertussen aardig wat mensen die gezellig kwamen kijken(erg irritant).Ik: nou er staan hier heel veel mensen,zoek maar een nieuwe uit, toedeledoki!!! Ik loop weg en heel raar........opeens zijn de andere mensen ook weg:?.hoe kan dat nou?:D
donderdag 1 februari 2007 om 18:58
donderdag 1 februari 2007 om 20:41
Mijn avond:
M'n allerliefste schatje wilde niet in z'n kinderstoel eten. Krijsen krijsen krijsen en heel serieus om chocola vragen terwijl er een heerlijk bordje sperziebonen voor z'n neus stond. Na het eten heeft ie de kussens van de bank gehaald en naar de slaapkamer gebracht, AL het speelgoed uit z'n speelgoeddoos gehaald, en tot twee keer aan toe de stoelen naar de keuken gebracht. Toen ik met z'n pyjama klaarstond, rende hij natuurlijk weg, z'n tandenborstel trok hij uit m'n handen om hem heel ver weg te gooien, en toen ik weer voor hem stond om z'n tanden te poetsen hield ie z'n kaken stijf op elkaar. Nu ligt hij in bed te roepen dat ie "moet plassen op het potje", terwijl hij net twee keer geweest is... Dit is vast allemaal héééél normaal gedrag, maar ik ben ziek en zou zo graag even RUST hebben.
En wat ik helemaal verbijsterend vind, is dat ik de laatste tijd steeds vaker te horen krijg "dat mijn zoon zo braaf en lekker rustig is". Ik heb echt een heel andere ervaring.
M'n allerliefste schatje wilde niet in z'n kinderstoel eten. Krijsen krijsen krijsen en heel serieus om chocola vragen terwijl er een heerlijk bordje sperziebonen voor z'n neus stond. Na het eten heeft ie de kussens van de bank gehaald en naar de slaapkamer gebracht, AL het speelgoed uit z'n speelgoeddoos gehaald, en tot twee keer aan toe de stoelen naar de keuken gebracht. Toen ik met z'n pyjama klaarstond, rende hij natuurlijk weg, z'n tandenborstel trok hij uit m'n handen om hem heel ver weg te gooien, en toen ik weer voor hem stond om z'n tanden te poetsen hield ie z'n kaken stijf op elkaar. Nu ligt hij in bed te roepen dat ie "moet plassen op het potje", terwijl hij net twee keer geweest is... Dit is vast allemaal héééél normaal gedrag, maar ik ben ziek en zou zo graag even RUST hebben.
En wat ik helemaal verbijsterend vind, is dat ik de laatste tijd steeds vaker te horen krijg "dat mijn zoon zo braaf en lekker rustig is". Ik heb echt een heel andere ervaring.
vrijdag 2 februari 2007 om 07:47
Mag ik even stoom afblazen???:@ Kijk dat je vroeg uit bed moet (of meerdere keren per nacht) met een kersverse baby van vandaag 13 daagjes oud, dat weet iedereen. Maar als je dan de mazzel hebt dat je ukkie om half elf ´s avonds inbedje ligt, om half vier komt voor voeding en op dit moment nog lekker ligt te slapen (goed hè):D, ZOU HET HEEL ERG LEUK ZIJN ALS JE ANDERE TWEE KINDEREN NIET OM KWART OVER ZES NAAST JE BED STAAN!!!!
;( Kwart over zes stond zoon 2 (zeven jaar) naast mijn bed om te vragen of hij een boekje mocht lezen. Om na vijf minuten te worden versterkt door zoon 1 (acht jaar). En niets boekje lezen, maar gezellig met zijn tweeën the pirates of the carabian na gaan spelen op vol volume (waar ukkie dan weer braaf doorheen slaapt godzijdank). Dus nu zit ik vanaf zeven uur beneden, alwaar de heren een poging tot ontbijten doen en ik er maar een DVD in heb geplemt. En het goede nieuws??? Ze zijn vandaag de hele dag vrij van school.... zucht....

vrijdag 2 februari 2007 om 17:14
Zo erg: dochter in de wachtkamer van de huisarts toen er een iemand binnen kwam: "die mevrouw is dik he, mama...." Ze heeft het ook nog gehoord.
Het was ook zo, maar
Jongste in winkel nadat ik hem bij het speelgoed vandaan haalde: AUW JE MAG ME NIET PIJN DOEN MAMA!!!!
Zo kan ik nog wel even verder gaan. Zodra ze kunnen praten zetten ze je voor l*l.
Zelfs zonder te praten kunnen ze dat ook trouwens. Ze kunnen heerlijk ongegeneerd staren naar mensen met een handicap oid, ook altijd goed voor genante momenten...
Het was ook zo, maar
Jongste in winkel nadat ik hem bij het speelgoed vandaan haalde: AUW JE MAG ME NIET PIJN DOEN MAMA!!!!
Zo kan ik nog wel even verder gaan. Zodra ze kunnen praten zetten ze je voor l*l.
Zelfs zonder te praten kunnen ze dat ook trouwens. Ze kunnen heerlijk ongegeneerd staren naar mensen met een handicap oid, ook altijd goed voor genante momenten...
maandag 5 februari 2007 om 23:52
De mijnen beginnen me uit mijn slaap te halen 's nachts of 's ochtends en ik kan daar heeeeel slecht tegen. Hadden ze me net beloofd dat ze niet meer zouden fluisteren in het donker, dan wordt er net één huilend wakker uit een droom terwijl ik met de kippetjes op stok in slaap was gevallen. En dan zo door blijven huilen dat ik mijn bed wel uit moet. Ik snap er niks van, normaal krijg ik dan een verhaal over iets heel engs, nu helemaal niets :?
vrijdag 9 februari 2007 om 11:25
Waarom is het toch zo dat je kids het ene moment "opvreet" *; omdat
e zo lief doen en er dan weer zo lekker schattig uitzien (b.v. na het douchen, nat koppie, pyamaatje aan, etc.) en je ze het andere moment wel "achter het behang wil plakken"
. En waarom krijg je eigenlijk overalllll een gebruiksaanwijzing bij, behalve........bij je kids?!?! Zou toch best handig zijn, hahahaha........ Wat te doen bij: zeuren over eten, zeuren over te vroeg naar bed moeten, zeuren over vandaag eens een keertje niet bij/met vriendjes afspreken omdat mama ziek is (terwijl hij vorige week geloof 5x met een vriendje gespeeld heeft)........ Mama is ziek, wil slapen tot in ieder geval 15.30uur.... en dan begint het feest wederom voor de 5de keer deze week......
e zo lief doen en er dan weer zo lekker schattig uitzien (b.v. na het douchen, nat koppie, pyamaatje aan, etc.) en je ze het andere moment wel "achter het behang wil plakken"

zondag 11 februari 2007 om 15:03
dinsdag 13 februari 2007 om 17:04
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Zo, pppffff wat een hel(!)
Jongste wilde afspreken maar vriendinnetje kon niet. Altijd een schouwspel op het schoolplein (voor de overige moeders dan) om te zien hoe jongste als een furie tekeer gaat (mag nooit iets, stomme mama blabla) en mama rustig roept ïk ga NU naar huis"
Oudste is het (wan)gedrag van haar zus ook een beetje beu en kon niet wachten om naar buiten te gaan toen er een vriendinnetje kwam
Thuis had madam honger en ging de volume knop nog even een beetje meer omhoog. Kon me nog net bedwingen om haar niet onder de koude douche te zetten (zit IK met de troep)
En net wil ze achter MIJN pc omdat spelletjes op die van haar niet lukken.
Toen ik zei dat ik nu even hier zat, werd ze weer boos en ging weg, haar koffer pakken.................................
Iemand nog een plaatsje vrij??
Zo, pppffff wat een hel(!)
Jongste wilde afspreken maar vriendinnetje kon niet. Altijd een schouwspel op het schoolplein (voor de overige moeders dan) om te zien hoe jongste als een furie tekeer gaat (mag nooit iets, stomme mama blabla) en mama rustig roept ïk ga NU naar huis"
Oudste is het (wan)gedrag van haar zus ook een beetje beu en kon niet wachten om naar buiten te gaan toen er een vriendinnetje kwam
Thuis had madam honger en ging de volume knop nog even een beetje meer omhoog. Kon me nog net bedwingen om haar niet onder de koude douche te zetten (zit IK met de troep)
En net wil ze achter MIJN pc omdat spelletjes op die van haar niet lukken.
Toen ik zei dat ik nu even hier zat, werd ze weer boos en ging weg, haar koffer pakken.................................
Iemand nog een plaatsje vrij??
donderdag 15 februari 2007 om 19:27
Zestien keer aanjagen voordat ze iets opruimen.
Twaalf keer zeggen dat ze niet moeten zwaaien met een paraplu, en dan na vij minuten nog eens twaalf keer.
Als je iets zegt tegen nr 1 moet je dat een minuut later tegen nr 2 zeggen en daarna ook nog eens tegen nr 3 want die hadden het niet gehoord.
En ze gaan maar door en ze gaan maar door en ze gaan maar door totdat ik écht boos word. En dan zitten ze zo zielig te kijken van wat hebben we eigenlijk een rotmama. Om zes minuten later dan gewoon weer door te gaan.
Waar zijn die oren van hun eigenlijk voor? Waarom praat ik eigenlijk nog.
Ik ga in praatstaking de volgende keer.
Twaalf keer zeggen dat ze niet moeten zwaaien met een paraplu, en dan na vij minuten nog eens twaalf keer.
Als je iets zegt tegen nr 1 moet je dat een minuut later tegen nr 2 zeggen en daarna ook nog eens tegen nr 3 want die hadden het niet gehoord.
En ze gaan maar door en ze gaan maar door en ze gaan maar door totdat ik écht boos word. En dan zitten ze zo zielig te kijken van wat hebben we eigenlijk een rotmama. Om zes minuten later dan gewoon weer door te gaan.
Waar zijn die oren van hun eigenlijk voor? Waarom praat ik eigenlijk nog.
Ik ga in praatstaking de volgende keer.
vrijdag 16 februari 2007 om 11:48
Zomaar een gewone doordeweekse dag: 6.30 wakker.....pppffff....wij moeten nog wakker worden, maar meneer (7 jr) is reeds wakker....
Kiddo: Mag ik TV kijken, mam?
Ik: Nee, papa en ik willen eerst even het journaal zien (normaal is hij meest pas tegen 7.30 wakker, dus kijken wij even rustig journaal voordat mijn husband vertrekt).
Kiddo: Ik mag ook nooit iets, waarom mag het nou niet, wat ik wil zien is er alleen maar nu, dus dan kan ik het niet ziehiennnnn.....aaahhh mam....?!
Ik: Over een klein half uurtje mag jij, dan kun je nog lang zat TV kijken.....
Kiddo boos, zeuren, mokken kortom irritant.......
10 minuten later komt zijn vader beneden....
Kiddo: "Pap, mag ik TV kijken?"
Pa: Ja hoor, ga je gang......
Ggggrrrrmmmppppfffff!!
Toen pa hoorde wat mijn antwoord 10 minuten daarvoor was, ging hij dus niet op een kindernet maar op journaal.....
Kiddo nog bozer; "Maar papa, je zei dat het mocht!".......
15 minuten later pa naar zijn werk. Ik wilde hem nog even uitleggen dat het helemaal niet klopt en niet leuk is wat er net gebeurde.
Antwoord kiddo: "Jaahaaaa, dat weet ik nou wel", terwijl hij langs mee heen naar de TV keek.
Waarop ik spontaan ontplofte, kiddo naar boven gestuurd; wegwezen, aankleden!! GGGRRRR.......
Kortom de dag was nog niet begonnen of de toon was alweer gezet.......
We hebben het later nog wel even goed gemaakt tuurlijk, maar dit is zeker niet mijn manier om smorgens op gang te komen........
Kiddo: Mag ik TV kijken, mam?
Ik: Nee, papa en ik willen eerst even het journaal zien (normaal is hij meest pas tegen 7.30 wakker, dus kijken wij even rustig journaal voordat mijn husband vertrekt).
Kiddo: Ik mag ook nooit iets, waarom mag het nou niet, wat ik wil zien is er alleen maar nu, dus dan kan ik het niet ziehiennnnn.....aaahhh mam....?!
Ik: Over een klein half uurtje mag jij, dan kun je nog lang zat TV kijken.....
Kiddo boos, zeuren, mokken kortom irritant.......
10 minuten later komt zijn vader beneden....
Kiddo: "Pap, mag ik TV kijken?"
Pa: Ja hoor, ga je gang......
Ggggrrrrmmmppppfffff!!
Toen pa hoorde wat mijn antwoord 10 minuten daarvoor was, ging hij dus niet op een kindernet maar op journaal.....
Kiddo nog bozer; "Maar papa, je zei dat het mocht!".......
15 minuten later pa naar zijn werk. Ik wilde hem nog even uitleggen dat het helemaal niet klopt en niet leuk is wat er net gebeurde.
Antwoord kiddo: "Jaahaaaa, dat weet ik nou wel", terwijl hij langs mee heen naar de TV keek.
Waarop ik spontaan ontplofte, kiddo naar boven gestuurd; wegwezen, aankleden!! GGGRRRR.......
Kortom de dag was nog niet begonnen of de toon was alweer gezet.......
We hebben het later nog wel even goed gemaakt tuurlijk, maar dit is zeker niet mijn manier om smorgens op gang te komen........
vrijdag 16 februari 2007 om 13:07
Ik ben echt zo blij met dit topic. Het is zo lekker om te weten ( en te lezen) dat ik niet de enige ben met kids die zo af en toe best wel achter de stuc mogen verdwijnen. Godzijdank doen ze het allemaal!!!!!!
(ik ben mamma van drie knullen, een van acht jaar, een van zeven jaar en een van bijna vier weken oud, die de discussie en buien ook meeeeeer dan zat is....)
(ik ben mamma van drie knullen, een van acht jaar, een van zeven jaar en een van bijna vier weken oud, die de discussie en buien ook meeeeeer dan zat is....)