morgen alweer 4 jaar geleden....

06-12-2008 19:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
werd mijn dochter in drie kwartier, zonder verloskundige, om 7.20 uur gelanceerd!

de vk was om iets na half 7 weg, 2cm ontsluiting en de weeen moesten nog veel erger worden.... om 10 voor 7 werd t iets erger, om 7 uur veel erger, en begonnen de persweeen. wat was ik bang dat ik uitscheurde... iets over 7 mn moeder nog gebeld dat t aan de gang was en de vk dat ze toch maar terug moest komen. iets daarna braken mijn vliezen (7.15)en zei ik mark de voordeur open te gaan maken, hydrofielen te pakken en mn broek uit te trekken. deed ie allemaal snel, en bij het inspecteren van mijn onderkantje: "ik zie het hoofdje al"

nog eens de vk proberen te bellen, maar terwijl mark t nr redailde, voelde ik ons babietje zakken, mark heeft de telefoon op bed gegooid, de dekens terug geslagen en zag dat t hoofdje stond. mark had goed opgelet tijdens de zw. gym. hij wist dar er een draai gemaakt moest worden (spildraai) maar wist niet welke kant op, maar als voleerd vk legde hij ons babietje op mn buik, snel afdekkend met de hydrofielen en de deken terugslaand.

het huilde .... diepe zucht bij beide....

ineens horen we de vk: "hallo, hallo...." aan de telefoon, de verbinding was dus al die tijd al tot stand gekomen mark pakt de telefoon en zei de legendarisch woorden: "ze is er al!"

2 minuten later komt de vk binnengestormd, vol verbazing....

nu zijn we 4 jaar en heel wat zorgen verder, maar morgen wordt ze wel mooi 4, en gaan we genieten.... ze zal niet gaan oefenen op de bs en zal maandag ook niet aan sluiten in groep 1. wel aan we maandag haar verjaardag vieren op st marie, met haar zusjes, het hele gezin compleet... de plek waar ze zo gegroeit is, zo zichzelf is gebleven en zoveel heeft geleerd...

4 alweer...

met tranen in de ogen....post....
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 07-12-2008 20:20
Reden: url verwijderd
% gewijzigd
Mijn onderkantje??

Gefeliciteerd hoor. Fijne dag
Wat is dat nou weer voor opmerking?
Ik heb net even op je site gekeken TO en vond het een indrukwekkend verhaal, heel veel sterkte ermee, spreek niet uit ervaring maar wel als moeder!
Je hebt van de week toch ook al een topic geopend?
ik wist niet dat je hier maar een keer een topic mocht openen?

raar forum dit zeg....
Gefeliciteerd, maak er een mooie dag van!

Ja, wat gaat de tijd hard he? Mijn kleine, grote meisje wordt over drie weken alweer drie jaar! Ongelovelijk, het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik van haar beviel!

Oh, mooie site zeg!!!
quote:sprekeniszilver schreef op 06 december 2008 @ 19:23:

ik wist niet dat je hier maar een keer een topic mocht openen?

raar forum dit zeg....Nee hoor, er zitten gewoon een paar flauwe mensen tussen!
Beste sprekeniszilver,

Ik denk dat het goed is dat je met je verdriet aan het werk bent. Maar ik zou toch adviseren om toch ook eens met een professional aan de slag te gaan. Geef dit verdriet een plekje.... en kijk naar hetgeen je wel hebt... drie prachtige dochters (als ik het goed heb). Probeer daar van te genieten in plaats van te kijken naar alles wat je zal missen. Als ik het goed heb heb je ook dochters waar je wel mee kan communiceren. Ik snap dat dit het extra hard kan maken... je ziet iets wat deze dochter waarschijnlijk nooit zal kunnen. Maar deze bijzondere dochter kan je een hoop leren. Namelijk open in het leven te staan, genieten van kleine dingen, minder bevooroordeeld in het leven staan... maar vooral puurheid.

Maroetje (moeder van een autische zoon die een zware spraak/taalachterstand heeft)
quote:syennaj schreef op 06 december 2008 @ 19:25:

[...]

Nee hoor, er zitten gewoon een paar flauwe mensen tussen!

ik merk t,

bedankt voor de complimenten
dank je wel maroetje,

ik ben al met professionals aan t werk... en ik geniet ook zeer zeker van mijn lieve meisje... maar op een dag als deze (de dag voor de verjaardag) ga je terugdenken, en ook een stukje vooruit.

ik hou van mn meisje, en ik leer dagelijks van haar!
Dat stukje vooruit kijken is juist iets wat ik weiger te doen. Ik wil het aan de ene de kant niet weten welke beren wij op onze weg kunnen vinden. Aan de andere kant laat mijn zoon elke dag weer nieuwe ontwikkelingen zien... zo 'spreekt' hij sinds hij 3,5 jaar is. Super! En tja dat hij onze taal niet begrijpt... ach daar komen we wel over heen. Alle stapjes zijn meegenomen.

Maar ik heb dus geen idee hoe de toekomst zal zijn, omdat ik niet weet hoe hij zich zal ontwikkelen.
ik moet t nog leren, niet vooruit kijken...

hoe oud is jouw zoon?
quote:syennaj schreef op 06 december 2008 @ 19:25:

[...]

Nee hoor, er zitten gewoon een paar flauwe mensen tussen!Heeft er geen fuck mee te maken in dit geval. Misschien was ze haar topic wel kwijt.
Wat ik me nou altijd afvraag; ik hoor zoooooo vaak dat een verloskundige dan tegen de aanstaande moeder zegt "neuhh mevrouwtje dat duurt nog wel even". Vervolgens wordt het kind toch al heel snel geboren en komt de verloskundige al dan niet nog net op tijd om heeeeel verbaasd te zijn.

Uh.. heb zelf geen kinderen maar bijna alle bevallingsverhalen die ik gehoord heb, zijn zo verlopen.

Zijn die verloskundigen nu dan zo stom (nee vast niet) ?!

Als ik steeds een zelfde verhaal hoor, hoe kunnen al die verloskundigen dan toch in ieder verhaal heeeeeeeeeeeul verbaasd zijn dat het kind zo snel gekomen is.

Mijn zus, 1 van de 2 kinderen kwam ook zo snel en verloskundige in shock hoe dat nou zo ineens kon.

Mijn schoonzus, 7 kinderen (iew veel!) waarvan er 4 ineens razendsnel kwamen en waarbij dus alle 4 die keren de verloskundige gewoonweg nieieieiet kon geloven hoe dat nu zo snel kon ineens.

Uh... kan iemand dat voor me ophelderen?

TO mooie site hoor :-)
En, het neigt naar spammen/reclame maken (noemen van de website).
Leuke links, en misschien ook wel nuttig.

Als je via een link naar "Kind en Taal" gaat, dan zit er blijkbaar een software-bug in de SNEL-test ? Bij de laatste vraag vul ik NEE in, maar in de "afdrukversie" verschijnt JA.

Geniet van je grote dochter, het gaat allemaal zó snel !
Star, niet iedereen is een spammer als er een website is, heb je al gekeken opdie website? Is niet commercieel, zijn gewoon verhalen van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik vind dat het spammen/reclame maken iets te ver doorslaat hier sinds die uitzending van radar/kassa (weet even niet meer welke)
mijn site is niet commercieel idd,

en natuurlijk wil ik mijn site onder de aandacht brengen, en hoe kan dat beter als met je site naam onder je bericht, als zijnde handtekening...

(heb nog niet gevonden waar ie dat permanent doet... ;))
Excuus, excuus.

In wijzigen profiel kan je je motto aanpassen.
Je website ziet er goed uit. Maar het is mij niet helemaal duidelijk: driekwart van je post gaat over je bevalling waar geen verloskundige bij was en de rest over de ontwikkeling van je dochter die niet gaat zoals verwacht.

Onze dochter is ook geboren zonder verloskundige. Mijn man heeft mij begeleid tijdens de bevalling en haar opgevangen. Heel bijzonder en ook ook best wel eng zonder professionele begeleiding.

Mijn dochter heeft ook spraakproblemen gehad, wel een goed gehoor. Ze praat nog steeds een beetje apart maar weet zich goed verstaanbaar te maken en haar spraak wordt steeds beter. Ze is nu dertien en gaat naar de middelbare school.

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb maar heeft je dochter een lichte verstandelijke handicap?
o ik wil met mijn eerste post hierboven, laten weten dat mijn dochter morgen 4 wordt. en eigenlijk niet eens dat ze wat heeft.

sorry dat dat niet helemaal duidelijk is.

mijn dochter heeft, zover we weten, geen verstandelijke handicap. haar iq ligt rond de 82, zover ze dat bij een kind van 3 1/2 kunnen meten.
Hartelijk gefeliciteerd!

Bijzonder he, als je kind jarig is. Een hele fijne dag morgen.
@sprekeniszilver...als antwoord op je vraag mijn zoon is nu 6,5.

Tip let er op dat de testen die met je dochter gedaan worden gericht zijn op de non-verbale kant. Of begrijpt ze wel taal en kan zij het alleen zelf niet gebruiken? want als ze testen gebruiken die normaal gebruikt worden voor kinderen die wel taal begrijpen en gebruiken dan krijg je een veels te lage score. En er zijn verschillende testen ontwikkeld die ingaan op de non-verbale kant.

Aan de hand van de gebruikte testen kan je een inschatting maken van het iq van je dochter. als voorbeeld mijn zoon is rond zijn derde getest... met aangepaste testen gericht op het non-verbale en zijn testresultaten zijn nog steeds toepasbaar vandaag de dag.

En heel eerlijk gezegd een iq van 82 is zeker wel moeilijk lerend. En een grijs gebied als je kijkt naar de vormen van hulpverlening waar je terecht kan. Maar nogmaals e.e.a. is ook afhankelijk van de testen/onderzoeken die zijn gedaan. Plus de ontwikkelingsmogelijkheden van je dochter. Waar ik op dit gebied dan ook heel benieuwd naar ben is de leergierigheid van je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven