Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
O jee Citro, ik vrees dat als iemand bij mij met zoiets zou aankomen, ik meteen de rest van haar verhaal ook niet meer serieus zou kunnen nemen. Of had je daar geen last van?

Maar als ik het zo lees ga je met Mandarijn ook nog wel wat te stellen krijgen.

Hier is het rustig. Ik heb een meidenavond gehad met de meiden (we speelden beautyfarmpje, dat ging hartstikke leuk 'het zijn toch ook echt meiden' dacht ik nog, tot ik Annabel achter mijn rug hoorde zeggen tegen Lizzy: "Zullen we vechten?" Wahaha.) Toen Paul thuis kwam vonden de kletsen dat hij niet bij de meidenavond mocht zijn ("wat doet pappa hier?") en hebben ze geprobeerd hem de tuin in te sturen, arme Paul!

Maar hij heeft zich er wel wat van aangetrokken want hij is gaan poolen met vriend A. dus heb ik nu de bank alleen en ga opgenomen House kijken. Yeppie. Hopen dat ik 'm nog niet ken.
O ja, Sok, vergeet ik helemaal te zeggen, wat lijkt me dat een nare gewaarwording zeg, zo'n doorbraakbloeding als je 'gewoon' (met je lichte broek aan) uit de trein komt! Uch!
Nee Es, want ik had het boek zelf net aangeschaft. En ik geef toe, ik kan het nog steeds niet serieus nemen, ik vind het een behoorlijk zelfverzonnen etiket. En zie het gevaar van zulkeetiketten ook echt wel. Maar ik kom met haar niet verder op het moment dus ik hoop wat meer begrip voor haar te krijgen en een paar handvatten hoe we de negatieve spiraal om kunnen buigen, en het boeit me niet als dat uit een boek komt met een dergelijke naam. Ik herken wel dingen in haar, maar wil ook niet al haar rare dingetjes in het licht van dat etiket gaan zien straks. Dubbel gevoel over dus nog steeds.
grappig, Es, zo'n meidenavond! Vooral die 'bitchfight' .

Wel fijn dat die CB mevrouw wat zinnigs te melden had. Had ze ook nog echt concrete handvatten en heb jij samen met Citroman ook afspraken gemaakt? (in het kader van 'als... dan...'?)

Ik moet zeggen dat ik zelf ook zou gaan spugen bij hoogsensitiviteit, maar het hangt er wel van af wie me dat zegt.

Sokman is ook wat gaan drinken met beste vriend. vriend gaat scheiden van zijn vrouw. Weet niet zo goed wat ik daar nu van vind en ik weet ook niet wat híj er nou precies van vindt. Heb net wel even met hem gepraat, maar met 2 krijsende koters die ruzie maken om een 'Cars'-autootje praat het wat lastig.
Dat lijkt me een heel gezonde manier om met informatie om te gaan Citro. Ik denk overigens nog steeds dat je er baat bij zou kunnen hebben eens contact op te nemen met je zorgverzekeraar om eens te informeren wat zij te bieden hebben aan pedagogische hulpmiddelen.

Zelfde situatie dus Sox, Paul is ook met scheidende vriend de stad in (al schiet dat scheiden nieet echt op).
quote:elessie schreef op 17 april 2009 @ 22:33:

Zelfde situatie dus Sox, Paul is ook met scheidende vriend de stad in (al schiet dat scheiden nieet echt op).Nou já! das ook toevallig! Was dat vriend A met een zoon die Slof heet?
JA! Suf he?

Hij was trouwens netjes op tijd thuis. Braaf!
Lekker dan al die scheidingen.

Goedemorgen trouwens. Ik was gister bij Mini in slaap gevallen en daarna ben ik maar meteen doorgegaan naar mijn eigen bed. Heb een uurtje of 11 geslapen en ik had het even nodig, was zo moe gister. Net met Mannie de collectebussen geteld, hij mocht de zakjes openmaken en al het geld in het één bus gooien. Helemaal leuk. Alleen onze bus moet nog maar ik heb Mini beloofd dat met haar samen te doen.

Citro, heb je tips gekregen hoe je consequenter moet zijn? Lijkt me inderdaad dat je afspraken moet maken met Citroman over wat de reactie wordt als ze iets verkeerds doet en wat de straf is. En dat heel strak aanhouden. We hebben dat met Mini een paar keer gedaan en dat werkte als een tierelier. Bovendien geeft het jezelf ook rust als je die grenzen moet aanhouden, je hebt dan zelf ook geen ruimte om toe te geven. Snap je wat ik bedoel? Ik klink een beetje wazig geloof ik.

Ik zat gister in de klas te poetsen toen een aantal oudere groepers die buiten aan het spelen waren, kwamen vragen of ik ook een mama was

Nu aankleden want ik moet die bussen zo terugbrengen.
Morgen! hier al gezwommen met Slof en een beetje opgeruimd en gestofzuigd.

Zwemles was beetje suf; de vaste juf was ziek en ze hadden iemand gevraagd die nog nooit een peuter- of babyzwemles had gegeven. Niet erg natuurlijk, maar als je op fluistertoon iets gaat vragn in ó'n groep, gaat dat niet werken. Ik heb maar even mijn 'kerkklokkenstem' opgezet tijdens het liedjeszingen.

Vroeger hielpen mijn ouders mee met het organiseren van kerkdiensten voor geestelijk gehandicapten. er werd dan ook gecollecteerd en dan mochten wij ook meehlepen met geld tellen. Ik weet het nóg.

hier brult er een, omdat ik net z'n potloden heb afgepakt die hij voor de 10e keer in z'n mond stak
Ik zit lekker in de tuin. Kindjes zijn op stap met de oppas van de buren dus wij genieten van de ongekende rust.
groeten uit het niet so zonnige zuiden. Ben even ingelogd om te kijken hoe het met Pluis is.

In de categorie beetje jammer: het eerst wat de bruid zei toen we ze gisteren zagen was dat ze zwanger was, uitgerekende datum hetzelfde als het bij mij was en ze had net gisteren een echo gehad waar ze wild enthousiast over was. Een weekendje even met andere dingen bezig zijn lukt dus nog niet zo. Blgh. Dit was niet helemaal de bedoeling...
auw, Miffy! Zit je ook niet op te wachten.

Laat je plezier er niet door bederven hoor! Heb je wel verteld van je miskraam?
wij hadden een heerlijke middag; Poek had (weer) een feestje. Slof lag op bed, en ik heb eerst in de zon liggen tukken en daarna op de bank. Zodat ik om half 5 wakker schrok en ik nog als een speer een cadeuatje voor het kraamfeest van morgen moest scoren en luiers moest halen voor 5-en. het is allemaal gelukt en daarna zijn we Poek gaan ophalen en hebben daar nog wat gedronken. Was gezellige chaos: ze hadden ongeveer 15 kinderen over de vloer (en dat op een bovenwoninkje) en met het ophalen kwamen daar zeker nog 7 kinderen bij en zo'n beetje alle ouders. Maar het was erg goed gegaan en het was heel gezellig. Slof kwam weer in een autotjes walhalla en die hebben we dus niet meer gehoord. Na het feestje hadden we geen zin meer om te koken dus hebben we patat gehaald, ook leuk.

vriendje van Poek, bij wie het feestje was, heeft een zusje dat een half jaar ouders is dan Slof en dat is echt zo'n leuk ding! Ik wil geen derde, maar voor zo eentje zou ik een uitzondering maken.

ben nu een beetje lammig, ga zo eens op de bank hangen.
heb k Remma nu al een paar dagen gemist of zie ik iets of iemand over het hoofd?
Oei Mif. Net wat je nodig had. Hopelijk is het "maar" een trieste kanttekening van een verder mooi weekend. Ik ben blij te lezen dat het goed is gegaan met Pluis. Omdat wij met onze oudste daar ook een goeie ervaring mee hadden had ik er wel vertrouwen in, maar ik had ook gehoord dat ze soms paniekerig wakker worden, dat moet heel naar voor de ouders zijn. Dat hebben wij gelukkig niet meegemaakt. Maar ze hadden H. dan ook een zetpil van tevoren gegeven om de relaxen, waardoor hij ongeloofelijk giechelig werd en helemaal stoned was. Dus hij ging sowieso happy onder narcose, wat schijnbaar veel uitmaakt.

Anky vroeg even verder terug hoe het was. Ik ben net terug van een klein weekje bij familie in Nederland, samen met Kids en mijn moeder. Die kon lekker oppassen terwijl ik donderdag naar een congresje in Mifstad was. Dus ik ben behoorlijk moe nu, en nog steeds niet gewend aan het feit dat vakantie met kinderen zo anders is. Vroeger was het tasje op de logeerkamer dumpen, op de bank laten zakken en de verwennerij begon. Nu is het een volksverhuizing en al die dagen continue ongelukken in een essentieel kindvrij huishouden voorkomen. En de leuke gesprekken van vroeger zijn ook niet meer wat ze zijn geweest door constante afleiding of moeheid s'avonds. Daar kan ik soms heel erg van balen, en dan voel ik me weer heeeel schuldig. Maar uiteraard ook leuke dagen gehad, met heel veel familie en speelkameraadjes (achterneefjes en -nichjes) voor de kinderen die ze misschien een keer per jaar zien, dus best bijzonder en leuk.

Verder werk: Leuk.

Het "grote project" met J.: Op gang gekomen, niet erg veelbelovend, maar goed, er gebeurd wat.

Lekker die doorbraakbloeding, Sok! Ik heb een vergelijkbare situatie in een duur restaurant met donkere leren stoelen meegemaakt. Ieks.

Citro, ik lees altijd met belangstelling jouw berichten over Limoen, en heb dan wel met jullie te doen. In ieder geval zijn jullie schijnbaar wel op de goede weg, ik hoop dat jullie er gauw samen een beetje uitkomen. Ook al kan ik me ook bont en blauw ergeren aan mijn jongens, achteraf zoek ik de schuld meestal bij mezelf en wordt daar soms heel onzeker van. Het lijkt me heel moeilijk om dit dagelijks zo vaak te moeten meemaken.

Wat een druifverhalen allemaal! Ik doe lekker mee: Hier een lichtelijk dwangneurotische man, die wel heel erg boos kan worden over een havermoutkruimeltje op de grond na het ontbijt van zijn zonen, maar een vieze plee helemaal niet ziet. Maar Pamman kan er ook wat van zeg, wat een commentaar!
hi Nitrogen!

dat is idd wel even anders dan vroegû, met je kinderen thuis bij je ouders. Logeren doen we bij mijn ouders niet, wel bij Sokmans ouders. wij hebben dan het voordeel dat Sokmans ouders vaker kleinkinderen over de vloer hebben en iig de ochtenden opvangen, waardoor ik iig kan uitslapen. Maar ik herken je gevoel; de eerste keer dat Poek kon kruipen, zijn Sokman en ik ook spiedend door het huis gegaan, op zoek naar breekbare vaasjes en ander ongerief op kruiphoogte. En bij mijn ouders is het helemaal drama: mijn moeder heeft een voorliefde voor laagstaande tafeltjes, liefst met breekbare kopjes. Ik vraag me wel eens af hoe dat ging toen wij vroeger klein waren

tis hier wel weer stil hoor! Ik ga zo maar eens slapen; morgen weer vroeg dag, vermoed ik. Welterusten!
Ik was naar de kroeg in ex-werkstad voor een verjaardag van ex-collega. Was gezellig. Mannie was vreselijk verdrietig toen ik ging, dat was wel erg sneu. We hebben lekker gebbqed vanavond, in de tuin was het heerlijk. Buurman deed ook gezellig mee, spontaan plan nadat de kindertjes de hele middag met elkaar hadden gespeeld.

Pamman doet zijn best tegenwoordig Nitro En die pil, dan doen ze in NL niet. Alleen een paracetamol. Mannie is 2 keer in paniek wakker geworden en dat is inderdaad niet lollig. Vooral de eerste keer toen hij 14 maanden was, was het vreselijk, zo zielig. De verpleging bleef op een gegeven moment maar uit de buurt, iedere keer als hij zo'n blauwe jas dichterbij zag komen ging hij weer helemaal over de emmer. De 2e keer ging hij héél erg rustig onder narcose maar kwam er toch ook weer redelijk hysterisch uit.

Heb Remma en Nip en Esmee allemaal al een tijd niet meer gezien.

Ik ga naar mijn bedje.

Trusten!
Oh en Mif, meisje. Zo met je neus op de feiten gedrukt worden is gewoon kut. Hoop dat je verder dit weekend wel een beetje kunt genieten.
He bah Miffy, dat is nou net níet waar je op zit te wachten... Hopenlijk is het weekeinde toch nog een beetje leuk.

Hi Nitrogen, leuk dat je nog even komt buurten. En herkenbaar dat verhaal over drukte bij logeerpartijen. Hier ook, vooral omdat de kinderen vaak nog extra druk zijn.

Citrogen, fijn dat het gesprek bij het CB goed was. Jammer dat de theorie vaak zo logisch en duidelijk is en de praktijk zo lastig. Mag ik vragen hoe je zelf op negatief gedrag reageert? Zonder me er als betweterige mee te willen bemoeien, maar wat hier thuis echt perfect werkt is het absoluut negeren van elk negatief gedrag (ik zeg uiteraard wel dat het niet mag, maar zeg er ook direct bij dat ik niets meer met kind doe als hij/zij zich zo gedraagt en dat doe ik ook meteen) en heel veel prijzen bij positief gedrag. Als een kind zich misdraagt in de winkel bijvoorbeeld, zeg ik er maximaal 2 keer wat van en als ze dan nog doorgaan, dan straf ik niet, maar ga ik gewoon direct de winkel uit. Is een beetje vervelend voor andere kind, maar eigenlijk is tegenwoordig dreigen al voldoende.

De reden voor deze benadering ben ik eigenlijk voornamelijk zelf. Ik word namelijk heel sikkeneurig en chagrijnig van continu corrigeren en ik ben ook niet zo van het straffen.

Maar ik geloof dat ik ook wel makkelijk praten heb met erg makkelijke kinderen. Ot kan heel erg dwars zijn, maar daar weet ik eigenlijk altijd de reden voor (moeheid). Op zo'n moment gaat hij schoppen en slaan en moet ik zorgen dat hij zo snel mogelijk op bed komt. Is zelfde als bij mij: als ik gewoon moe ben moet A-man ook niet met allerlei gezeur aankomen, dan moet ik gewoon rust hebben.

Enfin, ik ga maar weer eens proberen te slapen. Ik heb al een paar nachten vreselijke last van restless legs. Ik word er echt niet goed van, kan niet stilliggen en doe geen oog dicht. Ik hoop/vermoed medicijnbijwerking ofzo. Dan zou ik er woensdag af zijn, want dan mag ik eindelijk stoppen met absurd hoge dosis AB.
Poeh Anky, wat een tijd om te posten! Hoop dat je nog hebt geslapen.

Bah Miffy, dat komt niet leuk binnen. Hebben jullie de miskraam eigenlijk met iedereen gedeeld of het in kleine groep gehouden?

Hier gaat het aardig. Ben sinds donderdagmiddag ziek thuis. Misselijk, moe en hoofdpijn. Gaat wel iets beter nu. Man is met Mannie en Mini naar verjaardag en Moppie en ik gingen nog even slapen.

Moppie weigert de poedermelk (en het is nog wel heule dure door de allergie, op bestelling bij apotheek). Volgens Esman geen wonder, het stinkt en is niet te zuipen . Er is nog een merk dat hij mag, ga ik morgen bestellen (is nog duurder, maar wordt gelukkig vergoed).

Heb geprobeerd bij te lezen, maar er blijft maar weinig hangen, sorry.
Tip van hier op het forum: zakje vanillesuiker toevoegen. Ik heb het ook weleens geproefd bij een onderzoek en het is inderdaad echt niet te zuipen zo smerig. Ik geef Moppie dus groot gelijk. Alle soorten schijnen zo smerig te zijn (komt door het 'verknippen' van eiwitten heb ik me laten vertellen), dus ik vrees voor je dat een ander merk qua smaak geen verbetering zal brengen.

In ieder geval beterschap! Heb je nog een beetje uit kunnen rusten?

Ik heb nog even geslapen en toen lagen we om 8 uur alweer in het zwembad. Wel lekker gezwommen met Ot en Sien. Sien en vriendinnetje deden wedstrijdjes naar de overkant zwemmen .

Nu even genieten van de rust nu Maby nog even slaapt, Ot en Sien de tuin overhoop aan het halen zijn en A-man aan het hardlopen is. Vanmiddag nog maar even met het hele spul naar de speeltuin denk ik.
Okay, Ot en Sien zijn hele smerige vogelpoep van de schommel aan het halen. Ik heb dus nu hele vieze kinderen, een vieze schommel en heel veel vieze vaatdoeken (even gemist dat ze die uit de keuken mee naar buiten gejat hadden). Eens even kijken of er nog iets te redden valt.
Gadver Ank,

En beterschap Esmee.

Wij zijn naar zeilschool hier in de buurt gereden vanmorgen, het was open dag. Wij kennen het daar nog van vroegâh, ons prekindtijdperk. Was erg leuk, ook nog een rondje gezeild en de kinderen vonden dat geweldig. Nu zijn we allemaal een beetje lam.
Leuk Pammie!

Eh...smerig Anky .

Geloof dat ik even aan het idee van suiker toevoegen moet wennen... Geven de kinderen bewust zo min mogelijk suiker (zeker het eerste jaar). Maar als het helpt... Twijfel twijfel. Nu 1 fles per dag, nog te overzien. Poeh lastig, eens met Esman overleggen.

Heb heerlijk 2x geslapen vandaag. Zal het wel nodig hebben. Merk dat ik op een eiland zit en dat net handel zeg maar. Het gevoel van einde zwangerschap, dat je wereld kleiner wordt. Ben dus even niet zo sociaal, maar het werkt wel. Vriendinnen zeggen het te begrijpen, dus da's fijn.
Als het je helpt om overeind te blijven moet je dat vooral doen, esmee! Ik vind het knap dat je úberhaupt nog staat. En sociaal doen komt later wel weer.

heb je nog iets kunnen redden, Anky? Lekker dan, vogelpoep everywhere! en wat raar trouwens, van die restless legs! hoor je niet echt vaak als bijwerking van AB. heb je trouwens al een doorverwijzing naar een internist? (nee hoor, géén sociale controle )

Klinkt als een relaxed middagje, Pammie. En leuk dat de kinderen het ook waardeerden.

ik ben vanmorgen op een kraamfeest geweest, was erg gezellig. Schattig baby'tje van 5 weken oud (4e kind, 4e meisje), slaapt alleen in druk gezelschap. Zo eentje wil ik er ook wel, maar was toch blij dat ik het terug kon geven.

vanmiddag kwamen Sokmans ouders en Opoe, die hebben hier gegeten en zijn nu weer weg. Prima dagje zo, maar wel weer voorbij gevlogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven