Na 8 maand nog niet zwanger

27-12-2008 19:48 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

De titel van mijn topic zegt het eigenlijk al, na 8 maand geleden gestopt te zijn met de pil, ben ik jammer genoeg nog niet zwanger.

Ik weet dat 8 maand proberen nog niet eens zo super lang is, maar de onzekerheid begint een beetje toe te slaan.

Elke maand weer heb je de hoop dat het raak is maar helaas, tot op heden is het nog niet gelukt. Mijn cyclus is gemiddeld 24 dagen, en ben nu net een maandje aan het temperaturen.

Ik heb ook ovulatietesten gebruikt, en ook daar was een duidelijke streep op te zien.

Nogmaals, ik weet dat er meiden zijn die veel langer bezig zijn dan wij, nog zonder resultaat, maar begin me af te vragen of het misschien raadzaam is om eens een keer een bezoekje te brengen aan de dokter, of ben ik nu echt te voorbarig met mijn 8 maand?

Het is gewoon elke maand weer die onzekerheid, en dan begin je jezelf gek te maken ..

Zijn er meiden die dit herkennen, en hoe gaan jullie ermee om?
Oh, je laatste post stond er nog niet, dus vergeet mijn vorige reactie. Het is wel duidelijk dat met jou niet fatsoenlijk te discussieren is. Volgens mij wil jij alleen provoceren. Mijn voorstel zou zijn dat even ergens anders te gaan doen, je postings worden hier niet gewaardeerd.
quote:lipizzan schreef op 02 januari 2009 @ 16:44:

En hoe komt het dat ook stellen waarvan de vader bv. drugs gebruikt of flink drinkt ook ivf krijgt? Betekend dat het ziekenhuis niet goed test en veel te makkelijk ivf doet. En dat ivf vergoed wordt is natuurlijk ook belachelijk.

Hmmm door je laatste zin weet ik nu dat je enkel hier reacties wilt uitlokken, want op een topic waar IVF ter sprake kan komen zet je hier niet zoiets neer.

Ik ga er niet op in, zinloos.....

Triest dat sommige mensen zo kunnen denken : (
Lippizan, waar haal jij je info vandaan?
Idd zinloos! Ik kwam hier in eerste instantie binnenvallen toen ik haar naam zag staan, omdat dit niet het enige topic is waar ze haar waarheid op een kwetsende manier komt verkondigen. Maar check voor de leut even waar ze zoal post, dat schept een mooi beeld van deze zwart-wit en mijn-waarheid-is-DE-waarheid dame. Ga ik nu weer even lekker aandacht geven aan mijn icsi-ventje Is mijn energie een stuk beter besteed!
Hoi allemaal,

ik wil graag met jullie meeschrijven! ook wij zijn nu 8 maanden bezig en de frustratie en onzekerheid is een beetje toegeslagen. Ik had mij van te voren gerealiseerd dat niet veel mensen snel zwanger worden en dat wordt uitgegaan van een jaar, maar toch heb ik nu even een dipje. Ik heb een redelijke regelmatige cyclus tussen de 29 en 30 dagen met 3 uitschieters... 1x 4, 1x 7 en deze maand zelfs 9 dagen overtijd met negatieve testen en dan uiteindelijk toch weer ongesteld...

Nu dus een nieuw jaar, dus ik hoop voor iedereen een vruchtbaar jaar!
.
Sophy ik drink zelf helemaal geen alcohol (meer), ik geef er niks om. Mijn vriend mag van mij ook nauwelijks meer drinken, hij is het ook wel mee eens maar vind het moeilijker dan ik.

Hij heeft met oud en nieuw een glaasje gedronken, dat vind ik dan wel oke. Verder is hij aan de foliumzuur en zink. Dat schijnt te kunnen werken volgens deze sites. (baat het niet dan schaad het niet?)

http://www.zwangerworden.nu/book/export/html/90

http://www.heksenpad.nl/voedsel-voor-vruchtbaar-sperma/

Over diegene die vind dat al die onvruchtbaarheid onzin is;

Door chemicalien in het drinkwater, plastic verpakkingen etc. is aangetoond dat vooral de man steeds minder vruchtbaar wordt. Dan is ook zo bij dieren. Zie

http://www.milieudefensie...ne/1996/april/sperma.htm;

Dat soms een 2e zwangerschap komt na een eerste ('medische') baby komt meer voor waarbij het 'probleem' bij de vrouw lag.

Verder vraag ik me af wat je met jou opmerking wil toevoegen.
@Lea vervelend joh! Een klein beetje geruststelling is misschien dat artsen een regelmatige cyclus als heel positief bestempelen. De kans dat er dan iets mis is, is niet zo groot vertelde mijn gyn me. En die uitschieters mogen! Ik hoop ook op een vruchtbaar jaar!
@poehee...... Het is heel raar, maar er is heel erg weinig bekend over wat zaad nou precies beinvloedt.......ze doen gewoon heel erg weinig onderzoek.....ik heb mijn gyn ook gevraagd naar vitaminen etc en ze zeggen idd probeer maar, maar het is nog nooit bewezen dat het werkt....maar dat komt omdat het eigenlijk bijna niet onderzocht wordt....gek he? Rode vruchten schijnen ook te helpen, dus lekkere smoothies maken hahaha

Stom he, dat je zo weinig kan doen?

en vwb Lipizann....die heeft op 'mijn' andere topic ook al eens heel ongenuanceerd gereageerd....ze wil helemaal niets toevoegen, alleen maar provoceren........

*Lipizann negeermodus aan*
Lea had je toen je overtijd was wel je eisprong op dezelfde dagen of viel die dan ook later of voel je het niet?

Je bent denk ik nog niet aan het temperaturen toch?
Lipizann negeren dan!

heeej dat rijmt
Ik heb wel de ovulatietesten van Sensitest gebruikt, en volgens deze testen was mn eisprong steeds op dezelfde dag, en dan 12 tot 14 dagen erna mn menstruatie.. ik ga ook nog niet uit van het ergste hoor! het is gewoon soms erg irritant ;)

Hebben jullie allemaal een leuke oud en nieuw gehad??

Mijn vriend doet er op dit moment nog niks aan om eventuele vruchtbaarheid te verhogen, hij rookt helaas vrij veel.. en drinkt ook nog (niet veel hoor, alleen als we een keer de kroeg in gaan) Ik rook gelukkig niet, en drink zelden. Verder proberen we wel gewoon gezond te eten. Dus ik ben benieuwd..
Hee Lea, leuk dat je mee komt kletsen!! Ook mijn vriend rookt als een ketter,en drinkt in de weekenden graag een flesje bier. Ik rook dus ook niet, en drink heel af en toe es een glaasje bailey's! Dus jij zit ook in de 8maanden fase, volgens mij is dat gewoon een dip maand!

Toen ik begon met lezen en lipizann's "bijdrage" las, was mijn eerste reactie ook, waar heb je het over???! Maar idd, lekker negeren die hap.... (moeilijkmoeilijkmoeilijk)

Mijn vriend aan de foliumzuur, moet het er toch maar eens over hebben hier. En flink spinazie koken, zit toch veel zink in, of heb ik t mis?

Sophy, dat klinkt best heftig, dat er een embryo in je baarmoeder word geplaatst. Als het dan misgaat, is het dan ook een miskraam?
Dus jullie hebben het niet eens door dat er ontzettend veel mensen aan de ivf zitten?? Je hoort tegenwoordig niet anders dan dat een kind op on-natuurlijke manier is gemaakt. En er heeft ooit een artikel in de krant gestaan over artsen die ivf uitvoerden maar vaak er helemaal niet achter stonden omdat ze de ouders helemaal niet geschikt vonden om ouder te zijn. Verder is er een rede als je onvruchtbaar bent en dat is om bv. een eventuele afwijking niet door te geven. Enne, je hebt ook nog zoiets als adoptie...........
Stoppen met roken is wel errug goed voor het zaad hoor! Maar ja, vriend dwingen om te stoppen met roken is niet goed voor de gezelligheid in de slaapkamer, dus per saldo niet goed voor de vruchtbaarheid
Hahahaha Kris! Maar toch, als mijn man zou roken of heel veel zou drinken zou hier wel een grooooot probleem zijn.......

@Tazzle: Dat noemen ze geen miskraam......want het kan dat het gewoon direct is gestopt met groeien, of misschien na 12 dagen......dat weet je gewoon niet. Het heet dan 'gewoon' een mislukte ivf poging en idd, een heel gek idee vind ik het zelf ook, heel onwerkelijk.
Sophy hoeveel procent kans heb je 'op papier' bij elke poging?

Ik ben blij dat mijn vriend niet rookt en veel drinkt, ik denk niet dat ik dat bij me neer zou kunnen leggen.
Hoi allemaal,

omdat ik in hetzelfde schuitje zit als jullie wil ik graag meeschrijven....

Ook wij zijn nu 8 maanden bezig, en de teleurstelling wordt elke maand groter als het niet gelukt is. Steeds heb je toch weer die hoop van "zou het dan deze keer??" en dan toch weer ongesteld. Ik ben er ook heel erg veel mee bezig en kan het maar moeilijk loslaten, in tegenstelling tot mijn vriend, die zich pas 'zorgen' wil gaan maken als het na een jaar niet gelukt is. Ik ben blij om te lezen dat het met jullie hetzelfde doet als met mij, het is duidelijk dat wij vrouwen er toch anders instaan dan de mannen. En dat is maar goed ook denk ik. Ik ben toch eigenlijk ook wel blij dat hij het zo goede kan relativeren en niet zoals ik helemaal in zak en as zit als het weer niet gelukt is. Anders zouden we maar een zielig stelletje worden....

Het lijkt me fijn om hier mijn hart samen met jullie te kunnen luchten. En inderdaad, voor ons allen een vruchtbaar 2009 gewenst!

groetjes Leeuw
Phoeheee: Ik ben ook blij dat mijn man alles wil doen om de vruchtbaarheid te verhogen....ik ken ook meiden waravan de man idd niet wil stoppen met roken of veel blijft drinken, terwijl het probleem dan al bij hem ligt. Dan zou het huis bij mij ook te klein zijn hoor......

De kansen liggen nogal ingewikkeld Wij doen eerst 6 eigen cyclus behandelingen (dan krijg je minder hormonen en nemen ze mijn eigen gerijpte eitje). Na 6x is 37% zwanger. Daarna kunnen we nog door naar de volgende ronde : 2 hyperstimulaties (dan krijg je veel meer hormonen). Per hyperstimulatie heb je ook ongeveer 37% kans.

Gemiddeld staat 1/3e van de stellen die een vruchtbaarheidstraject doen uiteindelijk met lege handen.

Snap je het nog?

Leeuwin: Vervelend dat het bij jullie nog niet is gelukt. Mijn man was ook een stuk optimistischer dan ik hahah....herken dat ook bij vriendinnen

x
Lieve meiden, ik wil jullie veel succes en een vruchtbaar jaar wensen. Ik ken de "8 maandendip". Wij zijn zelf al bezig sinds augustus/september 2007. Een maand of drie daarvoor heb ik een (vroege) miskraam gehad. We weten dus dat het moet werken. Maar tot op heden, niks. Ik schrijf op een ander topic maar wil jullie toch een hart onder de riem steken! Die kinderen komen er echt hoor. Blijf vertrouwen hebben.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
oh lieve schatten... ik hoop zo voor jullie dat jullie het een beetje los kunnen laten... Geloof in jezelf!!!

als je eigen cyclus een beetje normaal is, maak je dan echt geen zorgen als je binnen een jaar nog niet zwanger bent.

Ik ben zelfs met een cyclus van 25 dagen en een luteale fase van gemiddeld 9 a 10 dagen ook zwanger geworden. Ik dacht echt dat ik onvruchtbaar was. En zoals eerder te lezen in dit topic, moest ik het loslaten. Ik durf te wedden dat het ons anders ook niet was gelukt om zwanger te worden en dan was ik nu mooi aan de hormonen... Als ik jullie stukjes nu lees herken ik mezelf zooooo ontzettend...

Geloof er in, laat het gaan... het komt echt echt echt vanzelf. En als het niet zo is, dan kan je altijd nog geholpen worden. Dan maar een paar maandjes later.... Wat is dat nou op een mensenleven?

Heel veel succes allemaal!
Sophy dus nu zijn de kansen per keer relatief klein maar is de ingreep en impact een stuk lager door minder hormonen. Uiteindelijk is 37% over 6 pogingen veel, en daar nog die hyperstimulaties nog bij. Is er daarna nog een kans op meer hyperstimulaties? Ik hoop echt heel, heel erg voor je dat het in de 6 'lichtere' keren gaat lukken.

South soms zou het goed zijn als er een maand ofzo iets gebeurd waardoor je zo met andere dingen bezig bent, een verhuizing ofzo. Want vanuit het niets loslaten lukt mij niet, tenminste niet de hele maand.
Je hebt gelijk phoehee, dat loslaten is ook het allermoeilijkste wat er is... eigenlijk vrijwel onmogelijk.... echt heel vervelend...

Zou yoga ofzo kunnen helpen? Ik weet het niet... Zijn daar nog geen theoriën over?

Ik weet wel dat er mensen zijn die op vakantie gaan tijdens hun eisprong. Dat hebben wij trouwens ook nog gedaan... maar loslaten ho maar....
Hey dames,

Toen ik na bijna een jaar nog niet zwanger was ben ik begonnen met ovulatietesten. Aangezien ze er nogal hard doorgingen heb ik er heel wat besteld via internet. Heb er nu heel veel over (ondertussen een dochtertje van 5 maanden) van mezelf en mijn zus. Zijn van die simpele testjes van Romed. Dacht dat ik hier er misschien iemand nog blij mee kan maken, bij mij liggen ze een beetje te verstoffen. Iemand die ze wil hebben? Gratis natuurlijk.
Poeh, je kijkt een dagje niet...

Fijn hè, die meewerkende mannen. Ze zijn toch best lief voor ons. Die van mij is ook gestopt met roken en drinkt niet extreem veel. Zelf ben ik ook gestopt met roken en drink daardoor ook nauwelijks meer, maar ja, met oud&nieuw was de champi wel weer erg lekker

South, hoe ben jij erachter gekomen hoe lang je luteale fase is? Ik kan er nauwelijks achter komen of ik überhaupt ovuleer.

En je hebt gelijk: het loslaten is het lastigst. Ik vind het vooral vervelend doordat ik zo onregelmatig ben. Als ik een 'lange' maand heb, denk ik toch steeds 'Zou het nu dan....', maar nee.

En leeuwin en Lea: welkom. We herkennen inderdaad erg veel van elkaar en het is prettig om te kunnen delen en even lekker te kunnen mauwen tegen meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven