Naam winkel gezocht!!

17-04-2009 10:37 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
In loop nu al weken te peinzen en mijn hersenen te kraken voor een nieuwe naam voor mijn (web)winkel. Omdat mijn winkelnaam teveel op die van een andere lijkt ben ik genoodzaakt om een nieuwe naam te bedenken. Ik ben nu al zo gehecht aan mijn huidige naam dat ik echt niets echt leuks kan bedenken, alles is het net niet! (en wat wel leuk is, bestaat al!)

Dus... ik dacht laat ik de vraag eens bij mijn grootste netwerk neerleggen en misschien heeft iemand hier wel een briljant idee!

Het is een trouwens een winkel in handgemaakte kraamkadootjes en bakfietskussens.



Wie o wie....
Alle reacties Link kopieren
Heb je bijvoorbeeld een naam die je erg mooi vindt? Bijvoorbeeld een aparte naam (je zoon of dochter ofzo).



Liefst natuurlijk een uni naam dan...
Alle reacties Link kopieren
Waarom noem je de winkel niet gewoon Fachat? Heel eerlijk gezegd ben ik doodmoe van al die provisorische baby-winkels met dito provisorische namen (en nog amateuristischere opmaak en betaalmethodes - geld overmaken bijvoorbeeld, dat is toch niet meer van deze tijd? Ik wil verdorie gewoon mijn creditcard kunnen laten wapperen!).



Fachat klinkt lekker nuchter, neutraal, zakelijk en als je goed je best doet, wordt het vanzelf een begrip, dan doet de betekenis er helemaal niet meer toe. Waar koop jij je kraamkado's? Bij Fachat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat is trouwens een kenmerkend product voor je winkel?



Wat vind je bijvoorbeeld van:



www.madeliefje.nl

(kun je ook leuk het bloemetje in je logo verwerken en deze site is nog te koop)



www.schatjes.nl (volgens mij is deze site ook nog vrij)
Alle reacties Link kopieren
kikkertjes.nl (deze bestaat volgens mij niet, dekikkertjes.nl wel, maar dat is een kdv)

fijntjekleintje

kleinmaarfijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Parnell schreef op 17 april 2009 @ 15:37:

Waarom noem je de winkel niet gewoon Fachat? Heel eerlijk gezegd ben ik doodmoe van al die provisorische baby-winkels met dito provisorische namen (en nog amateuristischere opmaak en betaalmethodes - geld overmaken bijvoorbeeld, dat is toch niet meer van deze tijd? Ik wil verdorie gewoon mijn creditcard kunnen laten wapperen!).



Fachat klinkt lekker nuchter, neutraal, zakelijk en als je goed je best doet, wordt het vanzelf een begrip, dan doet de betekenis er helemaal niet meer toe. Waar koop jij je kraamkado's? Bij Fachat natuurlijk!Sorry als ik er iemand mee beledig maar ik vind Fachat niet zo betrouwbaar klinken door de buitenlandse klank. Als ik op marktplaats iets koop en ik zie een buitenlandse naam, bedenk ik me ook wel tien keer voordat ik eerst betaal.... Asjeblieft nu niet het hele forum over me heen
Alle reacties Link kopieren
quote:Merit schreef op 17 april 2009 @ 15:42:

[...]





Sorry als ik er iemand mee beledig maar ik vind Fachat niet zo betrouwbaar klinken door de buitenlandse klank. Als ik op marktplaats iets koop en ik zie een buitenlandse naam, bedenk ik me ook wel tien keer voordat ik eerst betaal.... Asjeblieft nu niet het hele forum over me heen



Nee hoor, niet boos, wel erg gelachen. Grappig dat dat zo kan verschillen! Ik heb dat met namen niet zo, wel met de opmaak. Als ik de hele tijd sneue beestjes door mijn scherm zie kruipen en de meest afschuwelijke lettertypes zijn gebruikt, kunnen de producten nog zo leuk zijn, maar dan vertrouw ik de site niet. Ik wil gewoon een profi-site zien met een profi-naam. Geen huisvrouw-klusproject.



(Oh en over dat laatste: zie de laatste opmerking van Merit)
Alle reacties Link kopieren
Als het one of a kind kado's zijn voor kinderen, waarom dan niet: One Of A Kid?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 17 april 2009 @ 15:51:

Als het one of a kind kado's zijn voor kinderen, waarom dan niet: One Of A Kid?



Dat is ook erg leuk, maar het internetadres wordt dan:



www.oneofakid.nl



Dan vind ik het alweer minder leuk...
Alle reacties Link kopieren
Nou fijn om te horen dat ik onbetrouwbaar klink!



Naam van mijn kinderen zou Kajole worden.. heeft het ook niet helemaal

KKK...neuh!



One of a kid is leuk, maar als www idd stukken minder
Alle reacties Link kopieren
quote:fachat schreef op 17 april 2009 @ 16:10:

Nou fijn om te horen dat ik onbetrouwbaar klink!



Dat nijntje boven je naam maakt het hier op het forum weer helemaal goed hoor!!



En het was niet rot bedoeld, ik vertel alleen even hoe ik naar namen op marktplaats kijk (keer problemen gehad met kopen van iemand met een buitenlandse naam). Ik vind dat bij webwinkels ook altijd, het moet er wel betrouwbaar uitzien!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kikkertjes erg leuk (klikt schattig, maar niet zo baby-sloom)! De kraamvogel vind ik ook slim bedacht.
Alle reacties Link kopieren
kraamvogel is leuk,

kikkertjes ook!



Ik zat gisteren nog te denken, wat vind je van tata.nl (klinkt wel erg babyachtig...).
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam laatst op de webwinkel www.mauddesign.nl Ik vind het een hele goede en pakkende naam. Daarnaast ben je met een wat algemenere niet alleen aan kraam/kinderkadootjes gebonden, je hebt iets meer vrijheid.



Zou zo iets bij je naam passen? Ik bedoel: Henrieke Johanna Design is misschien niet zo'n succes.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, kikkertjes en kraamvogel bestaan al (kon bijna niet anders) Tata.nl bestaat ook al.

....design, nee dat klink niet zo, door de dubbele d bij maud klink het goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven