nachtelijke beddendans
donderdag 8 april 2010 om 11:42
Sja, ik was er altijd best trots op dat zoon en dochter 's nachts lekker doorsliepen, maar sinds een poosje worden ze allebei 's nachts wakker en willen ze ook nog eens bij paps en mams liggen. Wel gezellig natuurlijk, maar 4 personen in een bed wat eigenlijk maar voor 2 is gemaakt is mij ietsje te veel. Ik was er eerder nogal makkelijk in - ik wil 's nachts slapen en geen discussies moeten voeren met 2 kinderen - maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Om met de woorden van ma Flodder te spreken: 'Vanaf nu slaapt iedereen weer in zijn eigen nest!', alleen hoe pak ik dit een beetje fatsoenlijk aan? Tips en ervaringen zijn welkom.
donderdag 8 april 2010 om 11:46
donderdag 8 april 2010 om 12:01
Mijn jongste van 6 flikt het iedere nacht, gaat bij papa liggen want mama wordt toch niet eens wakker, papa heeft dus gebroken nachten door het woelen, bij mij probeerd hij het wel maar mama slaapt dus door alles heen na 5 jaar gebroken nachten en is oostindisch doof, mocht ik er wel wakker van worden, stuur ik hem terug naar zijn eigen bedje.
En dat doet hij dan ook heel volgzaam
Of niet....
En dat doet hij dan ook heel volgzaam
Of niet....
donderdag 8 april 2010 om 12:51
donderdag 8 april 2010 om 12:54
donderdag 8 april 2010 om 12:57
En je ervaart het dus als probleem, je slaapt er niet goed door toch?
De oudste zou je zonder al te veel morren toch wel terug kunnen leggen?
De jongste zal misschien ook wel zonder moeite gaan en anders overdag eens met ze praten en evt beloningssysteem met stickers of iets.
Anders een haakje op de slaapkamerdeur, maar ja als ze dan naar de toilet moeten ofzo of met brand ed...
De oudste zou je zonder al te veel morren toch wel terug kunnen leggen?
De jongste zal misschien ook wel zonder moeite gaan en anders overdag eens met ze praten en evt beloningssysteem met stickers of iets.
Anders een haakje op de slaapkamerdeur, maar ja als ze dan naar de toilet moeten ofzo of met brand ed...
donderdag 8 april 2010 om 13:10
quote:zusenzo schreef op 08 april 2010 @ 13:03:
Wat eventjes bij mij hielp is ze op een kamer laten slapen, maar dat werkte maar een paar maanden, ons bed slaapt zoveel lekkerder, is dan zijn excuus.
Stiekem is het ook gewoon heel gezellig hè.
Maar ja, kan me voorstellen dat het ietsje krap wordt met een 6- en een 3-jarige!
(en ze schoppen elkaar ook en gaan ruziën, heel irritant, dus je moet nog om-en-om gaan liggen ook)
Wat eventjes bij mij hielp is ze op een kamer laten slapen, maar dat werkte maar een paar maanden, ons bed slaapt zoveel lekkerder, is dan zijn excuus.
Stiekem is het ook gewoon heel gezellig hè.
Maar ja, kan me voorstellen dat het ietsje krap wordt met een 6- en een 3-jarige!
(en ze schoppen elkaar ook en gaan ruziën, heel irritant, dus je moet nog om-en-om gaan liggen ook)
donderdag 8 april 2010 om 13:50
Als ze 6 en 3 zijn, kun je ze misschien wel uitleggen dat het krap wordt in bed? Dat je het best leuk vindt, maar zo niet goed kunt slapen en dus moe bent? En dat verhaal dan steeds herhalen als ze 's nachts toch komen.
Als het echt om de gezelligheid gaat en je hebt de ruimte, zou je ook een matras bij jullie op de kamer leggen. Dan zijn ze toch bij jullie, maar kan iedereen wel gewoon z'n benen strekken.
Als het echt om de gezelligheid gaat en je hebt de ruimte, zou je ook een matras bij jullie op de kamer leggen. Dan zijn ze toch bij jullie, maar kan iedereen wel gewoon z'n benen strekken.
donderdag 8 april 2010 om 13:51
Hier komt oudste (4) er inmiddels bij liggen, jongste (2) klimt haar ledikant gelukkig nog niet uit. De strijd gaan we (nog) niet aan, ik vermoed dat als het te gortig wordt, we dat misschien nog wel gaan doen.
Man heeft, toen hij het gedraai wel eens helemaal zat was, zijn kussen gepakt om in het bed van oudste te gaan liggen, zodat hij tenminste nog een fatsoenlijke nacht kon maken. En verder hopen we maar dat het inderdaad over is voor ze 21 zijn...
Man heeft, toen hij het gedraai wel eens helemaal zat was, zijn kussen gepakt om in het bed van oudste te gaan liggen, zodat hij tenminste nog een fatsoenlijke nacht kon maken. En verder hopen we maar dat het inderdaad over is voor ze 21 zijn...
donderdag 8 april 2010 om 13:53
quote:zusenzo schreef op 08 april 2010 @ 12:57:
...Ik slaap er niet goed door nee Man ronkt overal doorheen en is steeds weer verbaasd iemand anders naast zich aan te treffen . Ik weet niet eens meer precies wanneer ik voor het laatst 7 uur achter elkaar heb doorgeslapen, zonder een kind naast mijn bed.
...Ik slaap er niet goed door nee Man ronkt overal doorheen en is steeds weer verbaasd iemand anders naast zich aan te treffen . Ik weet niet eens meer precies wanneer ik voor het laatst 7 uur achter elkaar heb doorgeslapen, zonder een kind naast mijn bed.
donderdag 8 april 2010 om 13:55
quote:Bells schreef op 08 april 2010 @ 13:50:
Als ze 6 en 3 zijn, kun je ze misschien wel uitleggen dat het krap wordt in bed? Dat je het best leuk vindt, maar zo niet goed kunt slapen en dus moe bent? En dat verhaal dan steeds herhalen als ze 's nachts toch komen.
Vind ik ook wel een goede tip. De kracht van een goede boodschap is de herhaling toch? Naar bed gaan is geen probleem, ze weten allebei dat, als ze eenmaal boven zijn, ze in niet meer beneden komen tenzij ziek of naar gedroomd ofzo, dus dit zou ook moeten lukken.
Vind ik ook wel een goede tip. De kracht van een goede boodschap is de herhaling toch? Naar bed gaan is geen probleem, ze weten allebei dat, als ze eenmaal boven zijn, ze in niet meer beneden komen tenzij ziek of naar gedroomd ofzo, dus dit zou ook moeten lukken.