nachtelijke beddendans

08-04-2010 11:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik was er altijd best trots op dat zoon en dochter 's nachts lekker doorsliepen, maar sinds een poosje worden ze allebei 's nachts wakker en willen ze ook nog eens bij paps en mams liggen. Wel gezellig natuurlijk, maar 4 personen in een bed wat eigenlijk maar voor 2 is gemaakt is mij ietsje te veel. Ik was er eerder nogal makkelijk in - ik wil 's nachts slapen en geen discussies moeten voeren met 2 kinderen - maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Om met de woorden van ma Flodder te spreken: 'Vanaf nu slaapt iedereen weer in zijn eigen nest!', alleen hoe pak ik dit een beetje fatsoenlijk aan? Tips en ervaringen zijn welkom.
Hoe oud zijn ze?
het gaat vanzelf over; als ze 21 zijn willen ze echt niet meer bij paps en mams in bed; getver.......

Ik heb het ook een tijd gehad toen ze klein waren; en het ging gewoon vanzelf over; beter maar geen strijd van maken. Dat komt de rust niet ten goede.
Gewoon (aan tafel ofzo) uitleggen.

En als het dan nacht is en ze komen toch, even opstaan en ze gedecideerd maar rustig terugleggen in bed. Dat laatste is even investeren, maar het helpt wel.
Gewoon rustig terugleggen. Doe ik ook en dat weten ze heel goed. Je merkt het wel als er echt iets aan de hand is.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
deur van je slaapkamer op slot doen
Haha elninjoo dat is wel Ma Flodder stijl ja
quote:isolde55 schreef op 08 april 2010 @ 11:46:

het gaat vanzelf over; als ze 21 zijn willen ze echt niet meer bij paps en mams in bed; getver.......

Of ze moeten een enge film gezien hebben de avond er voor..
Mijn jongste van 6 flikt het iedere nacht, gaat bij papa liggen want mama wordt toch niet eens wakker, papa heeft dus gebroken nachten door het woelen, bij mij probeerd hij het wel maar mama slaapt dus door alles heen na 5 jaar gebroken nachten en is oostindisch doof, mocht ik er wel wakker van worden, stuur ik hem terug naar zijn eigen bedje.

En dat doet hij dan ook heel volgzaam

Of niet....
Laat je man je wakker maken dan, dan kan jij met je kind 'afrekenen' als je man hem blijkbaar niet terugstuurt
Grapjas!

Nee, dat varkentje mag hij zelf wassen
Oh en in het verleden deed hij dat wel hoor, heeft ie snel afgeleerd toen de BV over was, laat mama slapen, zowel voor vader en kind, een stuk beter.
quote:winky1978 schreef op 08 april 2010 @ 11:52:

Gewoon rustig terugleggen. Doe ik ook en dat weten ze heel goed. Je merkt het wel als er echt iets aan de hand is.Dan moet ik daar eerst maar eens mee beginnen. Ze zijn trouwens 6 en (bijna) 3.
quote:isolde55 schreef op 08 april 2010 @ 11:46:

Beter maar geen strijd van maken. Dat komt de rust niet ten goede.Dat wilde ik in de eerste instantie ook niet, maar het loopt nu wel de spuigaten uit. Het is altijd maar weer afwachten in welk bed ze nu weer wakker worden 's morgens.
En je ervaart het dus als probleem, je slaapt er niet goed door toch?

De oudste zou je zonder al te veel morren toch wel terug kunnen leggen?

De jongste zal misschien ook wel zonder moeite gaan en anders overdag eens met ze praten en evt beloningssysteem met stickers of iets.

Anders een haakje op de slaapkamerdeur, maar ja als ze dan naar de toilet moeten ofzo of met brand ed...
Kunnen ze niet bij elkaar in bed gaan liggen als ze perse willen beddendansen?
Wat eventjes bij mij hielp is ze op een kamer laten slapen, maar dat werkte maar een paar maanden, ons bed slaapt zoveel lekkerder, is dan zijn excuus.
quote:Ainne schreef op 08 april 2010 @ 13:00:

Kunnen ze niet bij elkaar in bed gaan liggen als ze perse willen beddendansen?Ook een goeie. Kan ik vanavond weleens gaan uitproberne
quote:zusenzo schreef op 08 april 2010 @ 13:03:

Wat eventjes bij mij hielp is ze op een kamer laten slapen, maar dat werkte maar een paar maanden, ons bed slaapt zoveel lekkerder, is dan zijn excuus.

Stiekem is het ook gewoon heel gezellig hè.

Maar ja, kan me voorstellen dat het ietsje krap wordt met een 6- en een 3-jarige!

(en ze schoppen elkaar ook en gaan ruziën, heel irritant, dus je moet nog om-en-om gaan liggen ook)
Als ze 6 en 3 zijn, kun je ze misschien wel uitleggen dat het krap wordt in bed? Dat je het best leuk vindt, maar zo niet goed kunt slapen en dus moe bent? En dat verhaal dan steeds herhalen als ze 's nachts toch komen.

Als het echt om de gezelligheid gaat en je hebt de ruimte, zou je ook een matras bij jullie op de kamer leggen. Dan zijn ze toch bij jullie, maar kan iedereen wel gewoon z'n benen strekken.
Hier komt oudste (4) er inmiddels bij liggen, jongste (2) klimt haar ledikant gelukkig nog niet uit. De strijd gaan we (nog) niet aan, ik vermoed dat als het te gortig wordt, we dat misschien nog wel gaan doen.

Man heeft, toen hij het gedraai wel eens helemaal zat was, zijn kussen gepakt om in het bed van oudste te gaan liggen, zodat hij tenminste nog een fatsoenlijke nacht kon maken. En verder hopen we maar dat het inderdaad over is voor ze 21 zijn...
quote:zusenzo schreef op 08 april 2010 @ 12:57:

En je ervaart het dus als probleem, je slaapt er niet goed door toch?

...Ik slaap er niet goed door nee Man ronkt overal doorheen en is steeds weer verbaasd iemand anders naast zich aan te treffen . Ik weet niet eens meer precies wanneer ik voor het laatst 7 uur achter elkaar heb doorgeslapen, zonder een kind naast mijn bed.
quote:Bells schreef op 08 april 2010 @ 13:50:

Als ze 6 en 3 zijn, kun je ze misschien wel uitleggen dat het krap wordt in bed? Dat je het best leuk vindt, maar zo niet goed kunt slapen en dus moe bent? En dat verhaal dan steeds herhalen als ze 's nachts toch komen.

Vind ik ook wel een goede tip. De kracht van een goede boodschap is de herhaling toch? Naar bed gaan is geen probleem, ze weten allebei dat, als ze eenmaal boven zijn, ze in niet meer beneden komen tenzij ziek of naar gedroomd ofzo, dus dit zou ook moeten lukken.
Gij zijt mijn man dus, aangenaam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven