nachtrust gezocht

23-04-2009 09:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit met handen in t haarogen... Dochter is nu 8,5 maand en komt nogsteeds minimaal 2x per nacht voor een voeding. Geen probleem ; doe ik met liefde! MAAR: ze weigert alle voeding uit een fles zowel bij anderen als bij mij (vanalles geprobeert van pyamapapjes tot nutrilon met bammbix, rijstebloem etc maar t wordt gewoon weer uitgespuugd zodra ze door heeft dat t geen water of sap is). Dus geef ik nogsteeds borstvoeding... ook geen probleem maar ik mis mijn diepe slaap zo enorm. Kan niet echt meer lekker functioneren, nadenken en snel handelen. Weet dat dit er bij hoort en dat het wel tot 1,5 jaar kan duren voordat ze een nacht doortukt maar zou zoooo verschrikkelijk graag een paar uur achter elkaar pakken...

Vannacht de druppel; in bed hysterisch krijsen, geen speen willen, geen tiet, knuffel t bed uit; WOEST was ze... en beneden op de bank lekker slapen he.. Ik ben leeg.... Weet iemand nog iets dat ik kan proberen?? thanks
Ik leef met je mee, want hier al een jaar niet normaal geslapen (zoon van 7,5 maand en daarvoor slaapproblemen in zwangerschap). Het is mijn derde, en ik weet deat het overgaat (maar ik heb er dus ook nog twee rondlopen dus overdag bijslapen is er niet bij).

Drinkt ze niets uit een fles, ook geen afgekolfde bv? Heb je anders al een bekertje geprobeerd?
Ik lees nu dat je probleem vannacht niet oploste met bv, heb je een partner? Die kan toch ook wel nachtdiensten voor zijn rekening nemen?
drinkt twee slokken bv uit fles/beker etc en daarna kunnen we t weggooien... aangezien ik niet meer kolf is dat een beetje zonde. Op de kresj dooet ze t overigens wel maar ook geen volledige voeding....

Hoe functioneer jij nog overdag??? voel me zoals heeel lang geleden; heel weekend stappen/doorhalen en dan op maandagochtend naar college.... ik kan mijn wallen aantrekken als een paar schoenen inmiddels. (meeleven helpt overigens wel iets thanks!)
zijn er om en om elk uur uit geweest... partner doet gelukkig wat ie kan... en door een aantal zieke mensen in de familie is uit logeren sturen ook geen optie helaas...
Heeft je dochter die nachtvoedingen nog echt nodig, of is het denk je gewenning? Als dat laatste het geval is, zou je kunnen proberen om geen drinken meer te geven. Laten huilen dus (wel erbij blijven, tijdelijk je bed naast het hare zetten) en hoogstens een speentje geven.

Ikzelf ben toen jongste 10 maanden was dit gaan doen en na de tweede nacht sliep hij volledig door van ong halfacht tot halfacht (hij is nu zestien maanden en in het afgelopen half jaar misschien twee keer wakker geweest nog 's nachts).
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Bijtje, je zegt dat ze alles uit de fles uitspuugt als het geen water of sap is.. Kan je partner (ervanuitgaande dat je die hebt) dan geen water (of desnoods sap) geven 's nachts? Dan kan jij eens een keertje doorslapen.

En over die buien 's nachts. Wat wij destijds hebben gedaan was onze dochter wat langer laten huilen. Volgens het cb kreeg ze dan de tijd om zelf te leren in slaap te vallen. Dus als ze wakker werd en ging huilen, dat 5 minuten aanhoren en dan pas naar haar toe om te troosten. Was ze rustig, dan weer weg. Ging ze dan weer huilen, dan weer na 5 minuten troosten. Troosten zonder iets te zeggen en zonder haar uit bed te halen.

Bij ons ging dat wel werken.

(Moet wel zeggen dat ze nog steeds heel onrustig slaapt. Ze is inmiddels ruim 2 jaar oud, maar meer dan de helft van de nachten wordt ze minimaal 1 keer nog wel huilend wakker..)
is paar nachten uit logeren sturen een optie? bij iemand die weet dat ze snachts kan spoken en daar mee om kan gaan? al slaap jij maar 2 nachten goed, dan voel je je al weer zoveel beter. Drinkt ze overdag wel uit een flesje?
hebben haar zeker 30 minuten laten huilen maar werd steeds erger en harder....helaas!
Mijn dochter vertikte ook alles uit de fles toen ze zo oud was. Op de creche dronk ze amper en dat haalde ze allemaal 's avonds en 's nachts in. Met 9 maanden wilde ze niet meer aan de borst. Ze heeft één nacht een late voeding gehad (fles) daarna werd ze daar niet meer wakker voor. Sindsdien sliep ze door. Alsof het de moeite niet meer was om wakker te worden.

Maar goed, zo ging het bij ons. Verder ook geen tips eigenlijk.
@dejavu ; al geprobeert slokje water ipv tiet, speentje ed... werkt soms maar meestal niet. Hadden wel een erg drukke dag gisteren (veel nieuwe gezichten) maar dit soort nachten gebeuren ook na een doodnormale thuisdag... vriendlief komt nu net gebroken t bed uit... aat koffie zetten fijn!g
Bij onze dochter was laten huilen ook geen optie, dan werd ze helemaal hysterisch. Zoon had het juist even nodig en viel na 3 minuten krijsen altijd lekker in slaap. Tsja, ieder z'n gebruiksaanwijzing.
oh nee dus, niet uit logeren. Ik denk dat hier ook gewenning een rol speelt. Daar moet je echt doorheen. Mijn beide dochters waren draken snachts zo rond de 7-8 maanden, gek werd ik ervan, elke nacht 4-5 keer wakker, tot we er zo genoeg van hadden dat we ze uit logeren gestuurd hebben (allebei dus), en ik ook een soort regel had, je mag 1 keer drinken snachts en verder is het jammer voor je. Toen ging het ook snel beter, nachten bleven lang niet ideaal, maar 1 keer wakker of 5 keer wakker per nacht is een wereld van verschil.
dat bedoel ik arwen... vind een of twee keer per nacht geen probleem... mis alleen mijn diepe slaap waar je van hersteld zegmaar. Ga toch maar op zoek naar een nachtelijk adresje voor draakjelarfje want dit hou ik echt niet lang meer vol.
Volgens mij is dit puur een kwestie van gewenning. Omdat ze alleen water of sap wil. Zou een paar nachten een paar oordopjes mee naar bed nemen
had idd ook al t gevoel dat t gewenning is barrel maar die oordopjes... ben zo'n muts die dan gaat liggen luisteren of ze echt niets hoort hahaha
dat uit logeren ging echt prima, oma was voorbereid op een gebroken nacht maar niks aan het handje, maar het kan ook bij een vriendin natuurlijk, of jij gaat bij een vriendin slapen en dan daarna je man ofzo een paar nachten, of verzin wat geks. En wij hebben ook wel laten huilen hoor, geen uren, maar echt wel een half uur denk ik, weet het niet meer precies, maar dan was het drinken, uur later weer huilen en dan ging ze linea recta naar zolder en tot morgen was het dan. Ik ben toen ook meer eten gaan geven overdag, ik weet nog dat ik een keer uit nood ineens een nacht weg moest naar een vriendin, kolf mee en toen kolfde ik de volgende ochtend 3 avent potjes vol en dat was dus wat ze normaal dronk gedurende de nacht, en toen had ik ook zoiets van, ja hallo, je bent 8 maanden, je hoeft snachts echt geen 400 cc melk te drinken, dat gaan we anders doen. Het klinkt hard en dat zullen sommigen het ook wel vinden, maar door dit patroon te doorbreken sliepen we daarna snel allemaal een stuk beter, zij ook wat voor haar ook goed was. En ik heb het niet over uren en uren laten huilen, maar in elk geval wel patroon doorbreken van huilen en hup aan de tiet om haar maar stil te krijgen.
Bijtje, weet je zeker dat ze overdag genoeg binnenkrijgt aan eten en drinken? Kan ze al drinken uit zo'n aventbeker met zachte tuit, of misschien een rietjesbeker (lukt soms aardig snel). Probeer dan voor het slapen nog een keer de borst, een beker sap er achteraan. Dan heeft ze in elk geval lekker veel vocht binnen.

Als je er 's nachts heengaat, zou ik niet te veel poespas ervan maken. Dus niet naar beneden, maar in haar kamer blijven met het licht uit. Op die manier is het ook niet leuk meer voor haar om er 's nachts uit te gaan.

Heeft ze een speentje of knuffel voor 's nachts? Iets waar ze mee getroost kan worden? Die van ons gaat 's nachts nog wel eens huilen en als je dan de knuffel in zijn armen legt, slaapt hij weer verder (dan is hij ook niet echt wakker, maar huilt half in zijn slaap).

En als laatste: het gaat voorbij, echt waar. Die van mij hadden allebei ook lang nachtvoeding en ik vond het slopend. En daarna kwam er een periode dat ze vonden dat de dag rond 5 uur 's morgens best kon beginnen. Jongste begint nu (met 1,5 jaar) te slapen tot ongeveer half zeven en daar ben ik al heel blij mee. Heel veel sterkte!
quote:bijtje29 schreef op 23 april 2009 @ 09:33:

@dejavu ; al geprobeert slokje water ipv tiet, speentje ed... werkt soms maar meestal niet. Hadden wel een erg drukke dag gisteren (veel nieuwe gezichten) maar dit soort nachten gebeuren ook na een doodnormale thuisdag... vriendlief komt nu net gebroken t bed uit... aat koffie zetten fijn!g

Bijtje, ik bedoel dat je je kind moet laten doorhuilen, met speen of zonder. Op een gegeven moment valt het wel weer in slaap. Bij ons duurde het de eerste nacht meer dan anderhalf uur, de tweede nacht was het nog maar tien minuten. De derde nacht werd hij even wakker, maar sliep hij uit zichzelf gelijk weer door. En de volgende nacht was het stil, en dat al zes maanden lang.

Wat ik al eerder schreef: ik zou er wel naast gaan liggen anders is het wel heel zielig. Om de vijf minuten even gaan kijken lijkt me te onrustig voor kind.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
@marijemarije; thanks voor de tips... helaas doen we dat allemaal al... Ergens is t wel soort van fijn om te horen dat wij niet de enigen zijn iets met gedeelde smart enzo....

Bedankt allemaal in iedergeval zover voor de steun... helpt wel. natuurlijk ligt mevrouw nu na een halve fruithap heerlijk te tukken... ik denk dat ik er ook weer in duik; elk uurtje is er een dan maar.
Om en om een nacht rust en een nacht 'dienst' lijkt mij beter dan hoe jullie het doen. Lekker op zolder gaan liggen ofzo, met oordoppen in. Slaap je om de nacht lekker!
Hier doen we en mijn dochter is bijna tien maanden:

Totdat wij naar bed gaan mag ze melk, liggend in bed met alleen een klein lampje aan. We halen haar er niet uit, niet praten of aankijken, wel een aai over haar bol.

Als ze later in de nacht wakker wordt blijft ze ook in bed, maar krijgt dan een slokje water.

Ik ga er na 5 minuten huilen naar toe, onmiddelijk als ze hard huilt, maar dat komt eigenlijk niet voor.

Ze huilt volgens mij omdat ze droomt en dan naar boven kruipt in haar bed en dan klem komt te zitten en koud is.

Ik leg haar zonder iets te zeggen recht en geef haar een slokje water.

Gemiddeld 1x per nacht en ik weet dat ik niet mag klagen, maar ik mis ook de diepe slaap en het volledig uitgerust wakker worden. ( ik slaap ook matig door een pijnlijke schouder)

Tja, helaas hoort het erbij
@mis mara; je hebt gelijk maar ik werk onregelmatig (moet vanavond ook tott 23.30 en pas op 1 uur thuis) en vriendlief moet er de volgende ochtend heel vroeg uit... dus ik doe het eerste stuk van de nacht en hij het tweede stuk zo ongeveer...

Goed idee spockey; t proberen waard.Mevrouw heeft 45 minuten geslapen en net toen ik wegdommelde vond de kat t tijd om flink te miauwen naast bed van baby; hopla weer wakker dus. nu geen tijd meer om te slapen helaas. Dochterlief ligt wel weer te slapen...(wanneer zou ze oud genoeg zijn voor een krantenwijk??)

Heb inmiddels m'n ouders (huilend helaas) opgebeld en als t goed is passen ze van zaterdag op zondag op...

Allemaal hartelijk bedankt voor de steun en wijze raad! fijn zo'n forum!
Hallo Bijtje,

Ik werk ook onregelmatig en denk wel eens dat het slaaptekort dan nog harder aankomt. Niet om extra zielig te doen hoor, maar ik ben nu een maand vrij geweest ( zit tussen twee banen in) en leef regelmatiger en nu ben ik veel fitter. Echt een wereld van verschil.

Ik heb ook het idee dat het komt dat ik nu echt ontzwangerd ben en omdat de zon flink schijnt. En oh ja, ik ben met 81/2 maand met de borstvoeding gestopt, toen nam de energie ook met sprongen toe. ( maar, het laatste wat ik wil is je van de borstvoeding af praten; bij mij is het na een flinke griep gestopt en ik had niet meer de fut om het op te voeren. Ik vind het knap dat je het nog doet.)

Overigens doe ik overdag nog steeds wel eens een dutje op de bank en dat helpt echt.

Sterkte ermee!
Hoi Bijtje,

Hier was het ook lange tijd huilen met de pet op qua nachtrust. Ik heb 8 maanden borstvoeding gegeven en ook vaak nog 3 of 4 keer 's nachts (allemaal kleine troostslokjes naar mijn mening).

Toen ik het niet meer trok na 8 maanden hebben we hem (terwijl we hadden gezegd dat noooooooit te doen) laten huilen. De eerste nacht heeft het 3 uur geduurd (elke 15 minuten aai over de bol, speentje geven, knuffelen) en de tweede nacht 1,5 uur. Daarna is hij wonder boven wonder niet meer gekomen 's nachts (op sprongetjes, ziek zijn, tandjes etc. na) en voel ik mij sindsdien een ander mens!

Het huilen ging ontzettend tegen al mijn moedergevoelens in maar ik kon niet meer.... Ik was overdag echt geen leuke moeder en had geen puf om maar iets te doen naast mijn werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven