nediem ekjilorv/chicas alegres

20-09-2007 14:34 1014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, kom hier maar eens uit ! X-D

800 postings was mooi, toch? Tijd voor een nieuw topic.
Nogmaals slaap lekker meisjes!
:rofl: vanwege alle klierende kinderverhalen.

Mini zegt terwijl ik dit typ 'nee, ik wil straks niet naar buiten met jou, zeurpiet!' tegen me. Die is net als Schorrie vooral verbaal vervelend, stiften kun je haar rustig geven :-p

Vanmorgen met Nano naar huisarts geweest, hij heeft nu een babyinhaler met flixot..ide gekregen (ben te lui om het nu na te gaan zoeken en typ toch al beroerd met hangbaby op schoot). Arme joch zat helemaal vol slijm, snot en narigheid en voelt zich merkbaar naar. Het enige wat hij doet is jengelen en aan me hangen :-(

Fijn dat Zeefje wat gedronken heeft Ely! Hoe vindt ze tandenpoetsen? Is vaak ook wel het moment om er wat water in te krijgen.
Geweldige verhalen zeg van stoute kindjes! Whoahahahahaa :-)

Sterkte met zieke kindjes, niet drinkende kindjes en lappenmand kandidaten hier.

Morrie, moeizaam iid zeg om te koken met al die restricties. Phoe, anders gewoon wat kleine tapasgerechten maken zodat iedereen wat kan pakken naar zijn gading?

Gister ook hier gesloopt van Sint Maarten terug en het was een partijtje koud zeg. Maar kindjes zijn helemaal verwend en al kwam er geen noot uit gouden strotje van mormel, hij snapte het principe wonderwel. Kind deed net alsof en sloot aan bij de rij en pakte een snoepje en deed het dan zo in zijn tasje. Tsskkk... Hij stond vaak nog vooraan ook en die lampion maar als wapenstok gebruiken. Maar al met al was het echt heel leuk en hebben ze een partij snoep binnengehaald, dat wil je niet weten.

Ik heb kleding nodig. Ik wil een leuke wintergarderobe, maar eigenlijk moet ik dan kasten uitmesten. Daar heb ik ook geen zin in. Lui.
Ik wil nog een spijkerbroek. Zo'n grijszwartige hele smalle rechte. Leuk met een lange trui en grote riem. O ja, klein detail, zo'n grote riem moet ik ook nog maar ik kan geen leuke vinden.

Tapas? Dat vind ik echt veels te veel werk voor gewoon een doordeweeksedagetentje. Ik zie mezelf die tapas nog niet elkaar zetten met de hele dag een Schorrie om me heen. Ik zit nu op de toer van Babi Ketjap, sajoer boontjes en rijst erbij en klaar. Denk dat het zoiets wordt. Vriendin met kleine baby komt wat eerder dus dan wil ik niet in de keuken staan maar lekker kunnen wandelen ofzo.

Ik ben zooo blij dat Schorrie nog niet weet wat Sint Maarten is. Ik heb echt een schurfthekel daaraan. Hij had wel een lampion gemaakt op het kdv maar hij er echt geen idee van waar dat ding voor was. En dat heb ik ook lekker zo gehouden. Zal volgend jaar als hij op school zit wel veranderen, dan vind ik het vast ook geweldig omdat mijn kind het geweldig vindt. Zo werkt dat als je moeder bent ben ik achter.

Ely, hoe was het bij de kinderarts?

En Nano aan de flixodinges, zielig hoor. Heb het zelf volgens mij ook weleens gehad, begon ook met flixo iig. En dat was wel lekker spul, gaf gelijk lucht.

Ik ben echt zo blij met Schorries nieuwe kamer, het is zo heerlijk om een grote ruime kamer voor zo'n kind te hebben. Beetje jammer alleen dat hij er niet wil spelen, dat vindt 'ie geloof ik eng.
[Hoe vindt ze tandenpoetsen? Is vaak ook wel het moment om er wat water in te krijgen.[/quote]

:-$ :-$ :-$

Zegt dat genoeg?

Ik hád natuurlijk na twee kinderen, kunnen weten dat je tanden moet gaan poetsen als je kind tandjes krijgt.

Gelukkig zitten er nog maar twee, die nu vast weggerot zijn ;-)

Arme Nano, ook al aan de puf! Beterschap met het mannetje.

Ben benieuwd hoe Pebbles het heeft gehad in Parijs!

En of schoonouders nog zijn meegeweest.

Vandaag dus met Zeefje naar de kinderarts.

Eerst het hele goede nieuws. Ze was ondanks slecht drinken (en eten, eigenlijk ook) maar liefst 800 gram aangekomen!! :-O

Ik dacht echt dat de weegschaal stuk was, ik geloofde het gewoon niet. Dat is echt hartstikke veel!

Gewicht was in ieder geval geen issue meer, ze zit nu keurig in de curve :)

Arts maakte zich nog geen zorgen over haar ontwikkeling, maar 'we' gaan het wel een beetje in de gaten houden, vooral om te kijken of er een verband is met het vele ziek zijn.

Ze is in ieder geval nog niet te traag. Haar rompbalans was iets onder de maat, dat herkende ik wel.

Bij het luisteren naar haar longetjes duurde het me iets te lang. Hier was ze duidelijk niet tevreden over.

Ze vertelde me, dat ze eigenlijk had verwacht dat het nu toch wel over zou zijn en vond het nu ook echt te lang duren.

Ze heeft nu dus toch onderhoudsmedicatie voorgeschreven en we moeten naar de longverpleegkundige in het ziekenhuis.

Die afspraak staat over 2 weken.

Over 8 weken weer terug naar de kinderarts, voor controle en evaluatie van de medicatie.

Ik hoef niet te stressen over het niet drinken. Behalve dat het erg rot voor mij is (understatement!) heeft Zeefje naas haar voeding van een lepeltje waarschijnlijk geen behoefte aan meer vocht. Gewoon spelenderwijs steeds een beetje water aanbieden via een bekertje en zelf emotioneel mijn weg zien te vinden in het afbouwen van de borstvoeding, zei ze heel diplomatiek :)

Dus al met al ben ik blij dat er nu wat gebeurt, al blijft het rot om te moeten dokteren met je kleintje.

Maar hee, twee topics hier, doen me wel relativeren hoor!
Elyane, 800 gram???? Jee, wat veel, hoe doet ze dat joh! Ze gaat gewoon heel efficient met haar eten om. Dat was toch wel een pak van je hart denk ik.

Maar wat een gedoe zeg, longarts, kinderarts. Tjee. Hopen maar dat het gewoon over is over twee weken!

Nu ga ik slapen, ik heb een onwijs droge kriebelhoest, word er gek van!
Jongens, even snel een hallo! En meteen een verzoekje, bijkletsen en rijtjesposten en zo kom ik later wel ff doen. Na die mail met mijn inloggegevens vertrouwde ik het niet meer zo en heb ik mijn hotmail-ww veranderd, waarna ik noch met mijn nieuwe, noch mijn mijn oude ww in mijn hotmail-adres kwam. Ik kan dus ook niet meer op ak. Ik weet niet precies wat er nou aan de hand is, ik ben erover aan het mailen met de helpdesk, maar om 'toevalligheden' te vermijden even het verzoek om mijn lidmaatschap van de ak te verwijderen. Ik ga ook maar even mijn account hier laten verwijderen (ik kom natuurlijk terug met een ander id) want je weet maar nooit of er ergens iemand zit te klooien.

Laterrrr!
Moge.

Ben dus verkouden geworden. Balen. Veel snot en slijm vanochtend, is nu wel beter maar heb zo'n irritant droog kriebelkuchje. Zo'n kuchje dat opkomt als je net met een klant zit te bellen...

Dropje, ik kan vanaf hier niet bij de ak, dus kan je lidmaatschap niet opzeggen. Kan altijd pas bij de ak als ik in mijn privemail zo'n mailtje krijg van dagelijkse nieuwe postings op vivavrolijk.

Wel raar, straks zit er gewoon iemand anders op onze ak mee te lezen, dat zou wat zijn :)
Hallo!

Parijs was leuk, Disney was leuk. eerste dag was nat, tweede vooral koud. Laatste pastte wel weer bij Disney in kerstsfeer (echt!).

Schoonouders waren mee, gelukkig. Mijn kinderen zijn thrillsekkers, want waren helemaal wild van Big Thunder Mountain (achtbaan) en vonden wij ze nog wel klein... Na 1 keer wilden ze nog een keer!

Nu aan het werk, want Pebblo naar beurs. Pebbeltjes rusten uit bij oma, mocht van school (gisteren waren ze roostervrij) en Kefpep rust ook uit want had gelogeerd bij ongeveer evenoude Kefpep.

Ben nu al heel de ochtend bezig met mail en orders van 2 dagen weg te verwerken. Man, de zaken gaan goed!

Vanavond ben ik er niet, dus verder bijlezen en -kletsen lukt denk ik (nog) niet.
mimsey schreef op 11 november 2007 @ 23:17:

Pebb, je bent een lieverd!
:smack:
He gets, die lappenmand is dus richting jouw kant gegaan? Sterkte Morrie en hopelijk gaat het snel over.

Drop, weer een ID crisis? Arghh..ik ken jou alleen onder Dropje. Weet nog wel dat je het heel ff onder een andere nick heb geprobeerd, maar dat ik er maar niet aan kon wennen. Maar raar zeg dat iemand jouw account heeft proberen te kraken? Bizar!
He welkom terug Pebbles! Fijn dat het ondanks slechte weer leuk was en zeker super dat zaken zo goed lopen!
volgens mij slaat die ene die andere :-p
Hahahaha..dat zie ik ook nu pas! Sommige smiley's zijn erg interactief, net als de middelvinger smiley.
Morrie schreef op 13 november 2007 @ 13:09:

[...]

volgens mij slaat die ene die andere :-p

Heb ik weer.

Mims, wilde je een dikke zoen geven. Maar heb dus heel ongeduldig smiley niet goed bekeken... Maar goed, het moge duidelijk zijn, jij bent ook een lieverd!
'n avond.

Wat een boel ziek, maar ook weer herstellenden, Gelukkig 800 gram extra Zeefje, da's een mooie score!

Ikea antiek dinges, ik ga misschien morgen Ely, dan zal ik je wel sms sturen als ze er zijn. Weet nog niet zeker, want misschien komt oud collega/vriendinnetje inmiddels met haar 2 weken oude baby hier pitstop houden en daar blijf ik graag voor thuis.

Ga met trein naar mijn werk en dat scheelt gemiddeld 30-45 minuten per enkele reis (minder reistijd dus!) en daardoor ben ik aanzienlijk minder moe na dag werken. Scheelt weer.

Disney/Parijs, leuk! Wil ook wel weer, maar even wachten tot Kiloknaller iets actiever meeloopt en niet 3 stappen vooruit en 2 achteruit zet, want dat schiet niet op.

Sint Maarten overgeslagen, we zaten bij ouders. Dochter was maandag boos, want hoorde kindjes over snoep, dat heb ik maar even afgekocht door haar wel (wat) snoep te geven. Gelukkig nu geen discussies , weet nog dat ze vorig jaar kilo's ze hadden binnengesleept en ik wilde niet dat ze dat ineens op aten....
Navond.

Lien, wat scheelt dat veel tijd, 30 tot 45 minuten. Dat is de moeite waard. Moet je nu 's avonds erg stressen om op tijd de trein te halen?

En hoe is het op je werk, bevalt het?

Ik ga over anderhalve week weer naar IKEA, met een collega. Mijn eerste afspraakje buiten werktijd met een collega. Leuk.

Hier staat dan toch de babi ketjap op het vuur. Ik heb nog over tapas nagedacht maar nee, ik ben meer een slowcooker (ik weet pas sinds kort dat dat woord bestaat en dat ik dat ben. Net als dat ik aan 'intuitief eten' doe. Dat las ik op de pijler Eten. Dat is als je gewoon eet waar je trek in hebt en geen dieten doet. En dat je dan dus toch vanzelf gezond eet en op gewicht blijft).
Haha, Pebbles die Mims gewoon een mep verkoopt :-))

Ely, fijn dat Zeefje boven verwachting goed gegroeid is! Lekker hoor. Misschien tankt ze wel gewoon heel efficient bij aan de borst en krijgt ze in die korte tijd meer binnen dan je denkt?

Hier het is toch weer 'gelukt': Mini had vanmorgen 38.5 en ging net naar bed met 39.7 We mogen wel grootverbruikerskoring bij dokter en apotheek gaan krijgen.

Nano drinkt en eet iets beter gelukkig, en is iets minder huilerig. Hij rochelt en proest nog wel als een asthmatische oude zeehond.

Drop, wat raar, je ID-verhaal. Kwam net ak niet op, dus kan je even niet helpen.

Hm, hoor Nano weer eens. Dag dus!
Drop hoeft niet meer geholpen.

Tjee Mille, het lijkt wel of jij meer dagen van het jaar met zieke kinderen zit, dan zonder. Naar hoor. Hoe is het eigenlijk met Mini haar niertjes?
Testing, 1, 2..... testing......
Hey, wat gek zeg, ik dacht dat ik mijn account had laten blokkeren via de redactie, maar blijkbaar is dat nog niet gebeurd! Anyway, ik kan er weer in dankzij de helpdesk, laten we hopen dat het gedoe nu voorbij is. Ik blijf dus voorlopig gewoon Drop.

Mille, wat een gedoe zeg, steeds zieken! Vooral Mini is steeds de klos zeg, arme meid! Hoe zou dat nou toch komen? Nu ja, waarschijnlijk loopt ze nu alles op wat ze maar op kan lopen, over een paar jaar is ze gewoon nooit meer ziek. Toch?

Morrie, wat leuk, een eerste 'date' met een collega! Heb je het inmiddels wel wat meer naar je zin?

Ik geloof dat mijn aangekondigde vertrek bij een aantal collega's toch wel rauw op het dak is gevallen, van mij hadden ze het blijkbaar niet verwacht en met een aantal kan ik het heel goed vinden. Ik moet iedere dag wel een paar keer horen dat die of die het niet leuk vindt dat ik ga. Streelt mijn ego en ik weet dat ik die personen ook ga missen, maar aan de andere kant brengt het me weer aan het twijfelen. Bah. Daarbij komt dat ik om aanpassing van de opvanguren bij de bso had gevraagd, vanaf 1 dec op donderdag ipv op maandag, maar de donderdag zit dus helemaal vol. Nu met nieuwe wg andere oplossing gezocht, dws donderdag tot 14.30u en woensdag van 845 tot 1145, maar het is niet ideaal, noch voor hen, noch voor mij.

ff posten.
Wat heb ik nog meer gelezen? Oh ja, belangrijke verkorting reistijd Lien. Ik vind het nogal wat joh, überhaupt zoveel reistijd! En apart dat het met de trein zoveel sneller gaat! Meestal scheelt het niet zo heel veel of wint de auto het van de trein (mits geen files), maar bij jou is het blijkbaar omgekeerd. Nu ja, linksom of rechtsom, in totaal anderhalf uur tijdwinst is helemaal niet verkeerd!

En Pebbles is naar Eurodisney geweest, wat ontzettend leuk! Ik ben er jaaaren geleden wel eens geweest, volgens mij is dat alweer 9 jaar geleden, toen ging ik met een ploeg van de dansschool waar ik toen danste, om aan een paar wedstrijden mee te doen en meteen Eurodisney te bezoeken. Was ook rond deze tijd van het jaar.

Ik zag ook nog heel erg grappige kinderuitspraken, moest er al eerder erg om lachen! Ook om de meppende smiley trouwens!
Ja, ik heb het inmiddels naar mijn zin op het werk. Al een tijd hoor. Zit nu ook op een andere werkplek (die vorige was een ramp) en heb een andere manager (die vorige was een ramp....). Heb wel wat dingen waarvan ik denk mwah, maar dat houd je toch. En ik vind het zo ontzettend relaxed dat ik zo dicht bij huis werk, alleen daarom al zou ik eeuwig bij deze werkgever willen blijven.

Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen door de reacties van collega's. Maar ik bedenk me dan altijd maar dat je niet voor de collega's kunt blijven. Die zullen ooit ook hun eigen weg gaan en iets ander gaan doen, en dan zou jij daar nog zitten voor hen!
Weet ik hoor, het stomme is alleen dat ik het op dit moment meer naar mijn zin heb dan toen ik solliciteerde naar de baan die ik dus nu gekregen heb. Maar er gaat wel heel veel veranderen op de afdeling, en in de wandelgangen hoorde ik dat er meer mensen wel buiten de deur aan het kijken zijn dan niet. Zegt ook wel veel. Het is gewoon dat het onderling op het moment heel gezellig is, en dat is iets wat ik heel belangrijk vind op een afdeling. En bij mij duurt het gewoon altijd even voordat ik aan collega's gewend ben, en zij aan mij. Maar ik krabbel niet terug hoor!

Ik had trouwens vier dagen geleden een advertentie gezet op Marktplaats voor een oppas, omdat 'onze' oppas toch vaak niet kan in het weekend en bovendien een eindje weg woont. Zij zal wel altijd onze voorkeur hebben want de kinderen kennen haar al ruim vier jaar (ze is leidster op het kdv waar de kinderen vier jaar hebben doorgebracht), maar het zou wel handig zijn om iemand 'erbij' te hebben die wat dichterbij kan en ook in het weekend kan. En in die vier dagen heb ik 13 reacties gehad, best veel! En een paar echt leuke reacties, eerst nog even vragen of ze roken (eentje schreef zelf al dat ze niet rookte), en dan eens uitnodigen om kennis te maken. Eentje van een jongen, goedbedoeld maar ik wil geen jongen als oppas (misschien raar, maar nee, liever niet) heb ik afgeschreven, net als iemand die alleen maar informeerde naar wat we per uur wilden betalen en iemand wiens mail ik amper kon ontcijferen. En een paar die alleen door de week konden (studentes die in het weekend nog naar hun ouders gaan) heb ik ook afgeschreven. Ik ben erg benieuwd wat voor types de overigen zijn!
Goh, best leuk lijkt me dat, om die oppassen dan op gesprek te krijgen. Goed dat 1 vertelde dat ze niet rookte, werd je daardoor getriggered om het de anderen ook te vragen?

Ik vind 13 reacties overigens ook best veel.

En een jongen als oppas, volgens mij kan het best, maar ik zou bij een jongen veel meer vragen naar hoeveel ervaring hij heeft geloof ik.

Ik wil nog steeds invoeren dat wij (Harrie en ik) net als Wind 1 keer per maand iets samen gaan doen maar ik vind het best lastig om het ook echt te regelen. Net of ik me schuldig voel als we oppas regelen omdat we zelf iets leuks gaan doen. Lekker suf want als ik zonder Harrie iets doe voel ik me niet schuldig. Maar dat komt omdat ik dan weet dat zijn vader bij Schorrie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven