Niet ongesteld, maar blijkbaar ook niet zwanger..

07-04-2009 08:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik de enige ben met dit probleem maar het is wel wat vervelend dat ik in Mexico woon en soms gewoon mijn Nederlandse huisarts mis!

Op 1 maart werd ik ongesteld, ik heb een vrij lange cyclus, meestal 30 of 31 dagen. Normaal kan ik de klok er bijna op gelijkzetten, ik ben erg regelmatig.

Ik had nu dus al ongesteld moeten zijn, maar een zwangerschapstest was negatief.

Omdat ik behoorlijk last heb van kramp, toch maar even naar het ziekenhuis gelopen voor consult, bloed geprikt, ook negatief. Nu willen ze graag een echo maken, maar ik lees zo'n beetje overal dat je best kunt afwachten en dat het heel onschuldig kan zijn. Tenslotte ben ik nu amper een week overtijd.

Ook dacht de dokter aan een kieste, maar lees dat de meeste mensen die daar last van hebben erg veel pijn hebben, en dat heb ik niet, het is gewoon een zeurende pijn, niet constant, en nu eens rechts, dan weer links.

Wat kan ik nu het beste doen? Afwachten? Hoe lang? Toch die echo laten maken? Kan een bloedtest ook negatief zijn terwijl je toch zwanger bent?

Ik dacht eerst dat ik niet zoveel stress had, maar hier zit ik om 01:30 achter mijn computer een bericht to posten, omdat ik niet kan slapen...
Je kan zwanger zijn. Het kan ook dat je niet zwanger bent.

Waarom laat je niet die echo maken? Dan weet je toch meteen hoe het zit?

(En laat even die knoepert van een typefout uit de titel van je topic halen? )
hahaha, zanger?!
quote:(En laat even die knoepert van een typefout uit de titel van je topic halen? )Done!
wat is er op tegen om die echo te laten maken?
Bedankt voor de titel wijziging!

Op zich niets mis met een echo maar ik houd niet van onnodige medicijnen en ziekenhuis acties. Je wordt hier om de haverklap volgepropt met medicijnen, en voor bijna elke scheet word je doorverwezen. Ziekenhuizen zijn geprivatiseerde instanties hier, dus hoe meer onderzoeken ze aan je kwijt zijn, hoe meer ze verdienen.

Ik vind het daarom prettiger om een wat neutralere reactie te horen op het geheel, in plaats van een dokter die hoe langer je praat, hoe meer recepten en onderzoeken uitschrijft.
Dat je niet volgepropt wilt worden met medicijnen kan ik me voorstellen, maar een echo vind ik iets anders. Er is niets schadelijks of ingrijpends aan en dan weet je iig zeker of je wel/niet zwanger bent of een cyste hebt.
The time is now
hallo Renita

ik herken precies het zelfde kon de klok er op zetten wanneer mijn menstruatie zou komen maar eind vorig jaar is dat verandert meerdere malen testen en echo's gehad allemaal negatief, ze hebben wel ondekt dat ik meerdere cyste op mijn eierstokken heb, heb er totaal geen last van ook nooit gehad, dat zorgt bij mij nu al ervoor dat ik 3 maanden geen menstruatie heb gekregen,

als ik jou was zal ik toch even een echo laten maken
Ik heb het ook gehad;

Altijd een cyclus van 31-33 dagen en opeens niet ongesteld en ook niet zwanger. Na een week ben ik naar de huisarts gegaan en die zei dat als de test nee zegt je ook niet zwanger bent. Ze heeft bloed geprikt op schildklier en andere afwijkingen en niks gevonden. Na 11 dagen werd ik ongesteld. Ook veel buikpijn gehad in de tussenliggende periode.

Achteraf denk ik dat ik misschien even zwanger ben geweest en dat het daarom langer duurde. Mijn eisprong was wel gewoon, niet ook later. Maar zeker weten doe ik het nooit. Ik weet het ook niet, kan ook stress zijn al heb ik die niet veel. Daarna nooit meer gehad trouwens.
Renita, ik zit dus op het moment met hetzelfde "probleem". Toevallig heb ik er gisteren ook een topic over geopend (beter opletten bij biologieles...). Ik heb echter geen last van krampen, wel een wat zwaarder gevoel in m'n onderbuik.

Ik had zaterdag 28/3 ongesteld moeten worden, ben het nog steeds niet en heb ook een negatieve test.

Mocht er vrijdag nog niets zijn, en dan test ik voor de zekerheid nog een keer, dan pleeg ik toch een belletje naar m'n huisarts. Juist omdat ik ook altijd een heel regelmatige cyclus heb,

Wat ik uit de reacties op mijn topic haal, is dat meerdere meiden dit wel eens hebben meegemaakt en de volgende cyclus toch weer regelmatig zijn. Heel gek schijnt het dus niet te zijn, wel vervelend!
Bedankt voor de reacties!

Ik zou het raar vinden als het hier om stress ging. Ik heb wel ergere stress gehad (o.a. verhuizing naar Mexico) en ook toen gewoon regelmatig geweest.

Misschien is die echo inderdaad geen slecht idee maar het leek me toch een beetje overdreven. Vooral nadat ik dus op internet ging zoeken en je steeds vind van "maand te laat" of "dokter wilde pas wat doen als ik een half jaar niet ongesteld was" of dat er ook gewoon een zo'n maand tussen kan zitten. Of dat test na twee maanden pas positief was. Stiekem heb ik toch een beetje hoop dat ik wel zwanger ben.

Edit:

Leeuwin, ongemakkelijk is het wel maar het is in ieder geval een fijn gevoel dat ik niet de enige in dit schuitje ben.
anoniem_83968 wijzigde dit bericht op 07-04-2009 09:24
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ik ben laatst 3 weken over tijd geweest.

En ook bij mij kwam er telkens uit dat ik niet zwanger was.

Stress gehad, maar ook een aantal x overgegeven waardoor mn pil misschien minder werkte?

Aan de hand van het internet las ik ook dat het vaker voor komt dat de test later positief kan worden of dat je gewoon een x een cyclus hebt over geslagen oid.

Uiteindelijk ben ik gewoon ongesteld geworden maar ik denk ergens dat ik misschien wel zwanger ben geweest.. had alle "klachten"..

Ik zou gewoon de echo doen, voor de zekerheid!

Onzekerheid is ook niks!

Het lichaam is maar vreemd.. best frustie!
ook hier iemand met een soortgelijke ervaring vorige maand. Ik heb al 3 kinderen en nu was ik dus ook overtijd terwijl ik normaal een cyslus heb die altijd maximaal 30 dagen duurt. Deze keer duurde hij uiteindelijk een week langer. Ik "voelde" ook vanalles wat ik meende te herkennen van de vorige keren...

Ik geloof ook dat ik voor een echo zou gaan als ik de kans zou hebben gehad..

Ik hoop voor je dat je zwanger blijkt...
Ik heb het ook al 2 keer gehad. 2 maanden terug heb ik een hele maand overgeslagen, vorig jaar heb ik dat ook een keer gehad.

Ben eigenlijk niet naar de huisarts gegaan, was wel vreemd, maar hij gaat me toch niet kunnen helpen. Zal wel iets in mijn hormoonhuishouding in de war zijn geweest ofzo.

Ik ga trouwens maandelijk naar een magnetiseur, het eerste wat hij zei toen ik binnen kwam was, toen ik er last van had was: "je hormoonlijntje loopt niet zo lekker". En dat terwijl ik het er nooit met hem over heb gehad, dus ja
Bedankt voor jullie reacties! Maakt me toch een stuk minder ongerust dan een dokter die gelijk zegt oh het zel wel een kieste zijn.

Die echo staat ingepland voor woensdag, eind van de middag, dus dan zullen we zekerheid hebben. Ik heb van de dokter Espacil compuesto gehad voor de pijn, maar ik kan daar nergens een vertaling van vinden. De actieve ingredienten zijn Clonixinato de Lisina en Bromuro de Butilhioscina. Misschien dat dit bij iemand hier een lampje doet branden? Ik gebruik het middel dus liever niet, ik krijg echt een punthoofd van het gebrek aan bijsluiters.
Renita, Bromuro de Butilhioscina heet in het Nederlands Buscopan (Hyoscine butylbromide) en het is een middel tegen buikkrampen.

Mijn Spaans is niet goed, maar hier

vind je wat meer over het middel. Clonixinato de lisina (lysine clonixinate) is een NSAID, een non-steroidal anti-inflammatory drug (een pijnstiller, uit dezelfde groep als ibuprofen en aspirine). Het wordt in Europa niet verkocht, alleen in Zuid-Amerika.

Wat zei de echo?

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Heeeeel erg bedankt, Caro! Ik vraag me af waarom dat middel in Europa niet verkocht wordt... maar dat is een ander verhaal!

Net die echo gehad.

Volgens de dokter was er niets vreemds te zien, geen kieste, geen zwangerschap of wat dan ook. Het zag er eigenlijk allemaal uit zoals het hoort. Alleen een kleine folikel, en dat was alles. Morgen om een uur of 6 kan ik de foto's en officiele uitslag komen ophalen. Die kan ik dan eventueel meenemen naar een gyn.

Hij dacht zelf dat het meer iets hormonaals was.... ik wacht dus maar rustig af. Hij zei verder dat een zwangerschap onder de 4 weken op zo een echo nog niet te zien is, dus dat is ook nog steeds niet volledig uitgesloten. (al schat ik de kans op zo'n 0.0001%) Kan ik in ieder geval nog even door fantaseren (voor 0.0001% dan toch)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven