nog geen 1 en neusamandel verwijderen...Ervaringen?

13-04-2009 22:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Omdat onze zoon nu al vanaf december aan 1 stuk door oorontstekingen heeft en vermoedelijk daarvoor ook al, staat hij nu op de wachtlijst voor een neusamandel operatie en buisjes. Vrij normaal allemaal, alleen is hij nog geen 1. Hij is nu 11 maanden. Ik vraag me af of er meer mensen zijn met kids bij wie dit al zo jong is gebeurd? Mijn zoon is nog maar een kleintje, net aan 9 kilo en de kno arts had het over bloedverlies na de ingreep en dat dat voor zo'n kleintje best veel kan zijn. Komt er veel bloedverlies bij kijken? Was er achteraf veel verbetering?

Ervaringen en dan met name bij jonge kids zijn erg welkom.

Alvast bedankt!!
Hai Scoop!

Sarahmeisje is geholpen toen ze 9 maanden was (na in 2 maanden tijd 5 oorontstekingen te hebben gehad), maar niet aan haar neusamandelen, wél is ze voorzien van buisjes en zijn haar amandelen schoongemaakt. Hier (destijds in twente) doen ze geen amandelen verwijderen onder de 2 jaar.

Er is een topic op de kinderenpijler over buisjes plaatsen, gebruik Google maar ff en dan kan je hem zo vinden,. Ik geloof dat daar wel meer ervaringsdeskundigen zijn
Oh en sterkte! Niet alleen voor Scoop-zoon maar zeker ook voor jezelf. Ik neem aan dat de nachten echt ruk zijn?
Ik lees mee. Zoon is anderhalf en moet volgende week. Sinds zijn geboorte aan een stuk door verkouden/oorontstekingen en keelontstekingen. Na 8 antibioticakuren was ik het wel een beetje zat en KNO arts bezocht.. Mijn nichtje is vorige jaar geweest (was toen 2) en die heeft nergens last van gehad. Door roesje zijn ze van de wereld en binnen 10 minuten was het gepiept (amandelen en oren prikken). De verkoudheden zijn echt flink minder, helaas blijven haar oren een zwakke plek en moet ze binnenkort voor buisjes. Ik denk dat hoe een kind het ervaart per kind verscheelt. DE KNO arts zei tegen ons wel dat het voor de ouders vaak erger is dan voor de kinderen. Ik Hoop het
Ik heb 'em geupt voor je Scoop. Mijn zoontje was 13 maanden toen zijn neusamandel eruit ging. Hij bloedde behoorlijk dat schijnt niet veel voor te komen. Uiteindelijk bleek zijn neusamandel ook te klein om de boosdoener te zijn geweest. We hebben toen een neusspray gekregen die veel beter hielp.

Nou goed, staat allemaal in het andere topic, denk dat je daar een hoop uit kunt halen.
Die van mij was 14 maanden en bloedde ook behoorlijk maar daarna heeft hij niet een ooronsteking meer gehad, terwijl hij in zijn eerste levensjaar zeker 7 ooronstekingen heeft gehad, hij is nu 5,5...
dank jullie wel, meiden ik ga het andere topic eens even doorlezen

En idd Sarahscott, die nachten.............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven