November 2018 mama's

09-12-2018 14:33 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
merl0t20 okt2de2850 gspontaanBV
torenvalk25 okt2de3225 gspoedKSBV/KVopa&oma
(2 d)
zussel25 okt2de3274 gspontaanBVKDV
(2,5 d)
nijntje30 okt3de3435 gingeleidBVKDV
menmo1 nov2degeplande KSFV
86Lizz2 nov2de4010 g, 52 cmingeleidKDV
Aman19857 nov2de4285 gingeleid
Lalameme8 nov1ste3300 g, 49 cmingeleid
konijnhangoor10 nov4395 g, 55 cmingeleidBVKDV +
opa&oma
flipje225 nov1ste3650 g, 51 cmingeleid, spoedKSBVKDV
(3 d)
Giraffe9030 nov2de4335 gspontaanBVKDV
(3 d)
gioia827 dec3000 g
flipje2 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 17:58
95.71% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@nijntje, Haha, ik heb net dus gewoon een fles klaar gemaakt, ook al was het nog maar anderhalf uur geleden. Ik voelde me een btje voor aap zitten met dat fopje en oprekken idd. Hij heeft hem met smaak leeg gedronken. Ben benieuwd wanneer nu de volgende keer is.
Hey allemaal, en wat leuk een aantal 'bekende' gezichten hier.

Allemaal gefeliciteerd met jullie kindjes en wat een ingrijpende dingen heb ik met het doorlezen al gezien. Het is wat teveel om overal persoonlijk op te reageren.

Hier nog een november mama. Dochter geboren op 2 november met 55cm (bleek later 52cm) en 4010 gram na een ingeleide bevalling met 39 week.
Ook hebben we nog een zoontje (2) waar we een behoorlijke geschiedenis mee hebben die ik hier verder niet zal beschrijven.

Na onze horror bevalling (en start) van zoon was ik erg bang voor de bevalling en bang voor een baby. Echter heb ik een prachtige vlotte bevalling gehad.
Helaas geen droomstart voor dochter, die is na een week opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig geen gekke dingen kunnen vinden behalve dat ze gewoon nog iet sterk genoeg was en even moest wennen op aarde.

Fijn om mee te lezen hier dat we allemaal wel dezelfde struggles hebben.
Zoals: De afschuwelijke bedrijvige nachten, spugen, krampjes, niet kunnen wegleggen, irritante visite etc. etc.
Het loopt hier dus echt nog voor geen meter en dochter is vandaag 6 weekjes jong. Dus hopelijk kan ik hier ook goeie tips en dingen opdoen met mama's die in het zelfde schuitje zitten :hihi:

En ondanks weinig slaap, erg moe zijn en ook nog een pittige peuter zo ontzettend verliefd op mijn kindjes :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@konijn
Fijn dat ik niet de enige ben met zoiets! Voel me er dan ook weer stom over dat het me zo dwars zit... maar het probleem kan opgelost. We kunnen een andere sticker nabestellen en die wisselen.
Maar doordat vriend op zo'n manier resgeerde waaruit bleek dat hij me vond zeuren, belandde ik weer in een enorme huilbui tot middernacht. Heb dus slecht geslapen ook al hoefde ik er alleen om 1uur en 5uur uit voor voeding. Hopelijk slaapt baby vannacht weer zo lekker en slaap ik nu ook gewoon weer goed.

Vandaag ook nog dag alleen en heb al 2x huilende peuter gehad omdat ik boos werd (1e keer omdat ze niet naar beneden kwam en 2e omdat ze broertje van de bank wilde trekken want zij wilde in het hoekje (hij lag daar op voedingskussen)). Net wel voor het op bed leggen even heerlijk geknuffeld en gelachen. Je gaat je toch schuldig voelen want ik reageer wel feller dan normaal...

@ kerst
Ik zie mijn familie dit jaar niet vanwege ruzie. Schoonfamilie komt eerste kerstdag kaasfonduen.
En tweede kerstdag is met het gezin! Misschien dagje dierentuin of gewoon lekker thuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve en begripvolle reacties van jullie :heart: het doet me goed het zo even van me af te kunnen schrijven. Het dagelijks leven gaat ook gewoon door voor mensen om ons heen. Maar ik heb het allemaal nog niet zo verwerkt. Probeer zoveel mogelijk te genieten van onze mooie zoon!

Wat een vreselijke nachten komen er voorbij zeg. En dan toch er allemaal weer staan de volgende ochtend. Dapper!

Geboortetijd: Giraffe, lekker dat blokje met de echte tijd bestellen. Als het je rust geeft, is het een kleine moeite.

Kerst: wij vieren het een tikkie verplicht met man z'n ouders, maar dan overdag met koffie en kerstbrood enzo. De dagen eromheen gaan we maximaal in pyjama netflixen met allerhande lekkernijtjes binnen handbereik. Heerlijk cocoonen met de baby!

Voeden op verzoek: wie van jullie doet dit? En hoe ver ga je daarin? Ik lees tips over de fles, maar hoe doe je 't met borstvoeding? Begrens je zelf ook, door uit te stellen of is elk huiltje raak?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook helemaal nog niet zo lang geleden allemaal, metlot! En een baby erbij is sowieso een hele verandering. Bij dochter duurde het 4 maanden voor ik gewend was. En daarna met 6 maanden aan het werk duurde het opnieuw 6 maanden voor dat weer liep. Neem de tijd en geef het bij anderen aan. Logisch dat zij doorgaan, maar voor jou nog niet.

En voeden op verzoek: ik luister naar zijn huiltje. En in principe is het bijna altijd wel de borst aanbieden maar soms als het vlak na de borst is ook wel een boer laten. Verschonen doe ik meestal tussen de borsten in dus dat is het zelden. Regeldagen nu nog niet gehad maar dan is het soms wel elk uur.
Meestal komt hij wel om de 3 uur. Soms 2 soms 4. Alleen net wilde hij drinken en bij mij zijn. Dus heb zelf helaas geen dutje kunnen doen en nu is dochter ook weer wakker. Helaas. Even doorbijten tot vriend thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef bv op verzoek en stel niet uit. Super vermoeiend want baby gefrustreerd, en aan het eind van de rit zal je toch alsnog moeten voeden. Die honger gaat immers niet over..

En tip om niet meer op de klok te kijken. Als je steeds kijkt hoe lang het terug was dat je baby kwam, ga je dus ook het idee krijgen dat je kind te vroeg/laat is. Alsof alle baby’s robots zijn waarbij de maag perfect na 3 uur begint te knorren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk wel naar de klok, maar meer omdat ik in een app bijhoudt hoe vaak ik voed. Maar als hij hongerig is, krijgt hij. Ook al was het pas half uur terug. Dat vind ik wel het fijne van bv. Het kan altijd! Enige uitstellen wat ik doe als ik heeeeeeel nodig naar de wc moet of als ik mezelf nog even moet installeren met afstandbediening, telefoon, wat te drinken en eten. Maar dat is hooguit 5 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Rond etenstijd keek ik vandaag wel op de klok. Inschatten of ik veilig kan gaan koken en eten of dat ik beter eerst nog kan voeden...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee maar ik ga toch stiekem meeschrijven ook al heb ik geen novemberbaby. Mijn novemberbaby (uitgerekende datum 26-11) werd namelijk een decemberbaby omdat onze dochter pas op 7 december geboren werd. Maar ik "ken" de meeste van jullie al van andere topics en ze loopt wat sommige dingen betreft ook echt al wel wat voor doordat ze zo laat geboren is, dus ik herken veel van jullie verhalen!

Hier borstvoeding op verzoek, al heb ik het vandaag anderhalf uur uitgesteld omdat de verloskundige net op bezoek kwam en de kraamhulp voor het laatst was en ik ze wel nog wilde spreken. Tot mijn verbazing ging dat goed, eerdere keren werd mevrouw nogal boos als ik haar 5 minuutjes liet wachten, maar nu viel ze lekker weer in slaap. Daarna was ze alleen wel een beetje over haar honger heen en dronk ze niet zo goed aan de eerste borst, de tweede borst ging na het verschonen gelukkig wel beter. Meestal komt ze vrij netjes om de (ongeveer) 3 uur, maar soms ook al wel na een uur of pas na 4,5 uur (zoals vannacht, heerlijk).
Het enige wat ik wel echt moet doen is "afkoppelen". Ze valt echt bijna nooit uit zichzelf in slaap, ze blijft gewoon maar doordrinken. De pauzes tussen het drinken worden wel steeds groter, maar zodra ik beweeg begint ze weer als een idioot te drinken en als ze mijn pink in de buurt van haar mondje voelt dan probeert ze me tegen te houden. Terwijl ze niet echt meer drinkt, vaak is mijn borst ook gewoon leeg. In het begin liet ik haar dan aan de borst, maar dan lag ik rustig 2 keer een uur aan iedere borst te voeden, dat is niet te doen. Nu stop ik haar na 20 minuten per borst, soms iets langer als ze echt nog goed drinkt. Ze is nog wel licht (bij de geboorte 3000 gram, heel klein dus voor 41+5, na een week zit ze gelukkig alweer bijna op geboortegewicht) maar ze groeit sneller dan gemiddeld dus ze krijgt echt wel genoeg binnen.

Verder gaat het gewoon super goed, we mogen echt niet klagen. Ze valt meestal na de voeding netjes in slaap, en soms blijft ze wel wakker maar dan vindt ze het vaak prima om lekker in haar bedje te liggen kijken. 's nachts wil ze dan wel graag weten dat wij in de buurt zijn, maar een handje op haar buik of een hand om mee te spelen is dan wel genoeg. En het nachtlampje moet dan aan want in het donker ziet ze natuurlijk niets en wordt ze huilerig. Soms heeft ze ook een huiluurtje waarbij ze gewoon getroost wil worden, maar de laatste dagen was dat gelukkig steeds overdag. Spugen en krampjes en zo heeft ze nog niet, ik denk dat dat nog wel komt. Zelf voel ik me na een week ook al best wel weer goed, maar ik heb dan ook een "makkelijke" en vrij snelle bevalling gehad en geen hechtingen of andere ellende, dus dat scheelt enorm in het herstel.

Kerst is bij ons ook wel een issue trouwens. Bij mijn ouders niet, die wonen dichtbij en daar hebben we gewoon een simpel kerstdiner met z'n zessen, we beginnen lekker op tijd zodat we op tijd ook weer thuis zijn. Maar bij mijn schoonfamilie is het lastiger. Ze wonen op 2 uur afstand, en ze willen ook kerstcadeaus gaan geven. Op zich hartstikke leuk, maar ze slaan altijd een beetje door met de cadeaus waardoor het zo een uur of 4 duurt en we pas heel laat klaar zijn. Ik heb aangegeven dat ik echt niet met slaapgebrek na een lange dag om 22.00 uur nog in de auto stap om 2 uur lang naar huis te rijden, maar ze lijken dat niet echt te begrijpen. Ook snappen ze niet dat borstvoeding gewoon tijd kost en dat ik niet 4 uur lang beneden cadeaus kan uitpakken en daarna meteen kan aanschuiven aan een lang kerstdiner. M'n dochtertje is dan nog geen 3 weken oud dus ik ben echt nog 45 minuten per 3 uur bezig met voeden. Mijn schoonzusjes geven flesvoeding dus die gaven vorig jaar gewoon de fles tijdens de cadeaus/diner, maar om nou borstvoeding te gaan geven aan de kerstdis met mijn schoonfamilie vind ik ook weer zoiets... Ik vind het echt lastig, vooral omdat ze zeggen dat ze minder uitgebreid gaan doen met de cadeaus maar ik vrij zeker weet dat ze weer door gaan slaan. Maar goed, ik heb meerdere keren mijn bezwaren aangegeven en ik ga gewoon op tijd naar huis.

Oh en ik wilde nog even een knuffel geven aan Merlot, logisch dat je het allemaal nog niet verwerkt heb en schrijf lekker van je af hier :hug:

En Giraffe: ik zou ook gewoon dat blokje bestellen hoor. Als jou dat een goed gevoel geeft dan gewoon lekker doen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je mee schrijft Gioia! Was al benieuwd naar hoe het met jullie gaat! Klinkt allemaal best soepeltjes voor een eerste kind.
En dat je met een voeding al gauw 45 min bezig bent herken ik. Hier drinkt hij zo'n 10 min per borst. Maar daarna nog rechtop houden voor boertje/hikken, tussendoor verschonen. Ben je soms al zo weer een uur verder. Dus ik snap heel goed dat je niet op zo'n lange kerst zit te wachten. Ik zou dan ook inderdaad gewoon op tijd weggaan. Zegt je man/vriend/partner er ook iets van? Of vindt die het wel best?

En sticker voor op het blokje is besteld hoor. Dus dat komt goed. Stomme hormonen ook...

Net geprobeerd kleine man op bed te leggen na voeding van 18.00 (zelf om 17.30 al gegeten haha) maar hij wilde al gauw weer aan de borst. Dus ik denk dat hij nu in de avond begint te clusteren. Wat prima is, als hij dan vannacht wat langer slaapt!
Dus nu lekker op de bank met serie (How I Met Your Mother voor de vijfde keer denk ik...), handen vrij om te haken (dat lukt nu al sneller dan toen met dochter! Toen had ik beide handen de eerste weken nodig en later nog 1) en dan rond 9/10 gaan we naar bed.

Super irritant: mijn verstandskies heeft bedacht dat dit wel een goede tijd is om door te gaan komen. Hele mond doet dus lekker veel pijn..
Alle reacties Link kopieren
Gioia, leuk om van jou te horen! Gefeliciteerd met jullie meisje. Klinkt allemaal behoorlijk geordend voor met een baby. Heerlijk. En duidelijk van die kerst hoor, zou ik ook niet doen, zo lang allemaal!

Giraf, hoe doe je dat O_O Haken lukt sinds de inleiding echt niet meer! Mijn sjaal komt nooit af!

Nijntje, dat van die klok is te begrijpen. Helaas ben ik een enorm planmatig persoon. Zo erg dat het mij zelfs verveeld. Ik wil altijd een planning hebben en als die anders loopt... ben ik even van slag. Dus ik ben al weer een paar weken van slag. Ach, ik merk wel dat ik het nu makkelijker loslaat dan bij mijn oudste.

Wij liggen al op bed. Vriend is met oudste naar het ontsteken van de kerstboom en wij zitten dus lekker boven. Ben kapot. Als ik klaar ben met kolven slaap ik zo! Goede nacht toegewenst allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik haak met de baby op schoot. Of knieën opgetrokken en daar tegenaan if op het voedingskussen. Zo deed ik het ook bij mijn dochter. Heb toen hele dagen gehaakt! Nu lukt het alleen 's avonds of dagen dat dochter naar kdv is.

Nu laatste voeding in bed en dan hopen op een goede nacht! Slaap lekker voor zover dat lukt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Gioia, klinkt alsof het prima gaat, fijn! Dat kerst is heel begrijpelijk, wat een gedoe dan met kado's enz. Ik heb de mazzel dat we allemaal binnen 15min rijden wonen van elkaar. Dus wat het ook wordt, ik ben altijd zo thuis als ik wil.

Hier ook een control freak en ook volledig planmatig. Bij de eerste zo op de klok gekeken, wat achteraf niet slim was. Kind met honger waarbij ik wilde rekken. Nu kijk ik met een schuin oog naar de klok, vooral ook met halen/brengen van de oudste. Maar we gaan proberen een ritme erin te houden zodat ze overdag wel om de 3-3,5u gaat eten. Gisteravond voor het eerst sinds 2 weken niet de hele avond gehuild maar helemaal in coma bij ons geslapen, zo fijn. Nadeel was dat ze om 23u slapend maar 60 wegkreeg maar ze lag er 23.45u in. 2uur eerder dan ons steeds lukte! Ze kwam wel weer om 4.15u (logisch) , maar toen dus weer om 6.45. Dat is denk ik haar bioritme al gek genoeg, ze wil altijd drinken tussen 6.30-7u. Dus nu ligt ze lekker in bed en mocht ik ook ng even terug na deze korte nacht. Maar ik heb liever dit soort nachten dan de hele avond een krijsende baby die niet te kalmeren is!
Alle reacties Link kopieren
Niet op de klok kijken: voeden jullie dan ook elk uur? En dan de dag/nacht door?
Ik voed liefst ook op verzoek, maar hij blijft komen. Na elke voeding half uurtje rechtop, omdat hij zoveel teruggeeft. Wegleggen is gegarandeerd alles nat van de spuug.
Mijn man vroeg zich laatst af of zoon er wel baat bij heeft om zo vaak te drinken ipv met meer tijd ertussen, want het gaat ten koste van zijn slaapjes.

Fijn Aman, geen krijsende baby! Dat lijkt me ook zo intensief.

Giraffe, sterkte met je kies! Wist niet dat die op deze termijn nog door konden komen. Ben je mooi klaar mee..

Superfijn zoveel ervaringen te lezen. Dat relativeert zo lekker.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje er is weer veel geschreven! Welkom nieuwe mensen :) !

Over de kerst: ik zou vooral doen wat je zelf relaxed vindt. Kan me voorstellen dat 2 uur rijden zo laat echt niet relaxed is. Zelf moeten we 1.5u rijden met peuter en baby, gaan het wel doen maar onze baby is ook al iets ouder dan. En als het hel wordt... dan hebben we een ruk dag erna haha.

Hoe gaat het met jouw kindje na het laseren Lalameme? Hier echt verschrikkelijke dagen. Continu verslikken, slecht aanhappen, mega veel huilen. Lactatiekundige is geweest en kon weinig zien wat er nog beter kon qua voeden. Ze zag wel zijn ongemak en onrust en dacht eerder aan bv niet tegen lactose/chocola kunnen. Dus nu een tijdje zelf opletten, kijken of het iets oplevert. Andere optie was naar een chiropractor of osteopaat maar daar ben ik zelf niet heel erg van. Dus die houden we even als reserve. Anderen daar ervaring mee? Ik heb een beetje teveel van die nare verhalen gelezen.

Mensen nog leuke plannen dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
@merlot
Soms wil hij na een uur alweer. Voelt soms zelfs alsof het dan nog dezelfde voeding is.
Maar als hij elke keer zo vaak komt en veel spuugt, zou het dan geen reflux kunnen zijn? Want als het elke keer uitgespuugd wordt, blijft er weinig in zijn maag over. Dan snap ik wel dat hij elk uur wil. Misschien consultatiebureau even bellen?

@zussel
Ik ben met dochter (toen 2 maanden oud denk ik) bij osteopaat geweest. Ze wilde haar hoofd niet naar links draaien. 2x geweest en het was over. Hij gaf wat oefeningen, wiebelde wat met een arm of been. Heel voorzichtig. Ik ga zelf ook om de week vanwege rugklachten. Dus ik heb wel positieve ervaring.

Hier wordt erg onrustig gedronken steeds. Hij laat veel los en dan stroomt er ook veel melk uit mijn borst. Heb duidelijk een hoge productie en sterk toeschietreflex. Heeft vannacht daardoor ook veel tijd gekost. Hopelijk past de productie zich snel aan want dit is voor beide niet leuk (tepels worden erg gevoelig van steeds opnieuw moeten aanhappen).
Verder gaat het hier goed. Lekker rustig dagje gehad. Vriend was met dochter op pad dus was alleen met baby. Morgen wil ik met zn vieren op pas. Hopelijk slaap ik vannacht wat meer zodat ik er energie voor heb.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
14-12-2018 18:03
Rond etenstijd keek ik vandaag wel op de klok. Inschatten of ik veilig kan gaan koken en eten of dat ik beter eerst nog kan voeden...
Haha ja dit bedoelde ik ook niet echt ;-D
Meer dat als je bv op verzoek geeft, dat het dan handig is om los te laten dat een kind om de 3 uur hoort te komen voor een voeding. En dus niet steeds te gaan zitten kijken of je kindje al ‘mag’ en of het in het tijdframe past. Dus in die zin niet op de klok kijken. Dat deed ik bij mijn tweede kind dus wel en echt elke keer baalde ik als hij een uur ‘te vroeg’ kwam. Het bleek gewoon een kind dat tot 5 maanden elke 2 uur kwam voor een voeding.. het los laten van dat 3 uur ritme en het stoppen met tellen hoeveel voedingen ik op een dag gaf, was voor mij in elk geval de beste tip om niet totaal gefrustreerd te raken van die situatie.

Maar op de klok kijken rond etenstijd om in te schatten of ik moet gaan eten/koken doe ik ook hoor. Al trekt mijn dochter zich er niks van aan, want rond etenstijd kan ze gerust vlak na haar voeding nog een keer komen. Alsof ze het diner niet wil missen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde Nijntje! Met etenstijd wil meneer meedoen. Vandaag voor de verandering dan weer niet. Hij zat een beetje wakker te zijn in zijn stoel. Waarna hij zichzelf helemaal onder poepte... bedankt hè.


Menmo, ik moest net aan je denken. Ik las in de ouders van nu een artikel over een moeder-geassisteerde keizersnee. De moeder had al 2 keizersnedes gehad, beide waren niet heel fijn geweest. En nu bij de derde heeft ze zelf ze baby uit haar buik gehaald. Wie weet zou dat iets voor jou zijn als je toch voor een derde zou gaan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat eerder naar bed gister had weinig zin. Ik lag om 20:00 ofzo, baby ging heerlijk slapen en kwam om 22:45, 02:30 en om 07:15. Hierdoor dus het gevoel dat ik meerdere nachtvoedingen gaf! Vandaag dus weer gewoon zo lekker douchen, dan voeden en slapen en dan hopen dat ie doorhakt tot een uur of 03:00.

Vandaag was wel een lekkere dag. Naar 2 kerstmarkten geweest in de buurt. Pitstop gemaakt bij mijn ouders om te voeden en kolven. Fijn om het gevoel te hebben dat we er op uit kunnen. Mijn moeder heeft ook het flesje gegeven, voor het eerst iemand anders dan ik of vriend. Ging goed! Ook qua gevoel.

Voor morgen komt er nog een plukje kraamvisite, best leuk nog!

@op de klok Vandaag weer iets meer los moeten laten. Om 17:00 gevoed en om 18:45 wilde hij duidelijk weer! Gewoon lekker gedaan. Voelt goed om dan zo’n tevreden baby te zien.

Hoe gaat jullie oudste/middelste met de baby om? Hier wil ze heel de dag kroelen, kusjes geven, aaien, ernaast liggen enz. Zo erg, dat ik er wel eens kriegel van word en haar wegstuur... Hoe pakken julliendit aan?
Alle reacties Link kopieren
Balen van je nacht! Ik zou zelf tekenen voor zo’n nacht maar begrijp best dat het je tegen valt als je juist op een betere nacht had gehoopt..

Bij mij mogen ze kroelen, aaien, kusjes geven zolang baby wakker is. Ik moet nog wel begeleiden waar ze mogen aaien, want de ogen zijn nogal populair :proud:
Als baby slaapt mogen ze dus niet aaien. Ik leg baby dan bij voorkeur weg in de box waardoor ze er al minder goed bij kunnen. Maar verder leg ik vooral vaak uit waarom ze op dat moment niet kunnen aaien en neem ik door hoe zij het ervaren als iemand heb wakker maakt als ze lekker liggen te slapen. Dat is eigenlijk altijd wel voldoende, en anders ga ik over op afleiden (indien goed bedoeld) of toch even stemverheffen (indien opzettelijk niet luisteren om te testen).
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een spugertje helaas....

Dus ik zit nu al vanaf 5 uur te voeden, met nu een nog steeds/ alweer hongerig kind dat aan een lege tiet sabbelt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Flipje! Hier 't zelfde..
Na z'n voeding van 5.30 alles er in twee grote golven uit. Schone kleren, huilend kind, lege borst.
Heb je verder wel kunnen slapen?

Konijn: eens met Nijntje, zo'n nacht zou voor mij even goed bijslapen zijn :) nadeel van vroeg naar bed gaan is die voeding in het donker extra, snap dat het als een hele lange nacht voelt!

Giraffe: goede invalshoek! Ik heb het enkele weken terug bij de kinderarts aangegeven. Antwoord was: alle baby's spugen, ik kan er toch niks aan doen en als hij op u wel slaapt, nog maar even volhouden dan, ze groeien er vanzelf overheen. (Ja, na één jaar ongeveer..)
Heb net weer even gegoogled wat te doen. Ga morgen inderdaad bellen of ik kan starten met johannesbroodpitmeel. Zoon was randprematuur, dus qua darmen even navragen.

Onze oudste is de dochter van man, die is de tien al voorbij. Ogen prikken en hele dag aaien niet meer aan de orde :)
Moet haar soms zelfs stimuleren met baby bezig te zijn. Ze is erg introvert en vooral op zichzelf. Ze kan 'm zo een paar middagen 'voorbij lopen'. Terwijl ze het kindje dolgraag wilde, eindelijk een broertje!

Weekendplannen: gister heel rustig opgestart, zat om half drie nog in m'n pyjama. Kerstboom versierd en een boodschap gedaan, meer niet. Vanmiddag nog kraambezoek en de ochtend voor ons als gezin. Ga zo nog even een uurtje slaap meepakken.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Snachts wordt hier altijd meer geschreven dan overdag😃

Hier een baby die overdag weigert weggelegd te worden. Maar door alle kraamvisite enzo ook nog geen ramp. Vandaag en doordeweeks aankomende week de laatste mensen dus vanaf dan kan het ritme met slapen ( lees in box of eigen bed) overdag worden opgepakt. Even kijken hoe want ben geen voorstander van laten huilen.

Hier gisteravond weer gehuild maar wel van 0.45-6.30u geslapen. Ik ben helemaal bijgekomen haha!

En merlot, mijn oudste had enorme reflux. Erg veel spugen en heel ontevreden de hele dag, ik zag echt dat hij pijn had. Mocht je het gevoel hebben dat er iets niet goed is, dan heb ik geleerd dat je echt naar de huisarts moet gaan en een verwijsbrief eisen voor de kinderarts. Het cb is altijd zo mat en afwachtend.
Maar misschien is het niet zo erg en helpt verdikken natuurlijk al!

Ik schrijf later meer, baby valt in slaap😅
Alle reacties Link kopieren
Dat van de pijn bij het spugen onderschrijf ik ook! Mijn middelste spuugde heel veel en had pijn (waarschijnlijk combi van reflux en kma). Pas bij 5mnd kregen we medicatie. Ik zou willen dat ik meer op mijn strepen had gestaan zodat we eerder bij de kinderarts waren geweest.
Overigens stopte het spugen pas met een maand of 11, maar met medicatie deed het hem geen pijn meer.

Meerderen een slechte nacht zie ik? Hier ook, heb van 0:00-3:30 geslapen en van 6:00-7:00
Baby heeft duidelijk veel keelpijn en last van hoesten en slaapt alleen rechtop tegen me aan. Dus mijn borsten worden gelukkig wel ontzien.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep al bij kinderarts voor zn vroeggeboorte. Maar die wuifde alles weg. Geloofde ook niet in medicatie.

Geloof dat ons ventje wel veel ongemak heeft, maar niet echt pijn. Hij huilt er niet van. Ondertussen weet ik ook hoe de klachten 't minst zijn. Niet neerleggen na voeding, rustig bewegen en liefst op m'n borst half rechtop. Mijn vraag is ook of ik het met voeden op verzoek vererger of dat het voor hem wel fijn is?
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven