Omgangsregeling

19-10-2018 10:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De vader van mijn kind heeft besloten om naar de andere kant van Nederland te gaan verhuizen (ong 100 km verder op) maar eist niet wel dat ons kind elk weekend bij hem is.
We hebben nu ieders de helft van de week.
Ons kind gaat in mijn woonplaats naar school en zal dus door de week altijd bij mij zijn. Ben ik ongelooflijk druk mee en vind daarom ook niet terecht dat hij dan alle vrije dagen krijgt met ons kind.
Ik dacht zelf aan om het weekend. Ik begrijp ook dat dat voor hem verre van leuk is als helemaal omdat we nu ieders de helft hebben maar ik wil ook op de vrije dagen leuke dingen kunnen doen met ons kind.

Ben ik nu egoïstisch omdat ik mijn kind ''weg houd'' bij zijn vader of is dit een logische reactie?
Ik vind het best vervelend dat hij zóver gaat wonen, ook met halen en brengen e.d. Zelf ben ik ook in mijn oude stad terug gaan wonen nadat wij uit elkaar zijn gegaan maar dat was heel goed te doen met ieders de helft van de week.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
anoniem_368396 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 10:43
74.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat toch ook 40 km verderop wonen! Vader moet nu door de week 40 km heen en terug rijden om zoon naar school te brengen en weer halen? 160 km per dag?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
@Nouschi
Klopt, dat was in overleg met hem.
Hij wil zijn kind door de week niet omdat hij dan nog naar school gaat en werkt.

Maar blijkbaar kan jij alleen maar kritiek leveren, daarvoor ben ik hier niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is er geen ouderschapsplan of gerechtelijk vonnis? Ik krijg namelijk niet de indruk dat er ook maar iets is vastgelegd na jullie definitieve relatiebreuk. Als er nog te bemiddelen valt, neem dan zsm contact op met een bemiddelaar. Lukt dat niet, ga dan op zoek naar een advocaat.

De kans is heel klein dat hij in het gelijk wordt gesteld. Schooldagen zijn immers werkdagen en zorgdagen waarop je weinig leuks kan doen. Het zijn dagen waarop de tijd met je kind bestaat uit verzorgen, uit bed halen, in bed doen, koken, eten, en later buitenschoolse activiteiten, etc...

Wat wordt er nu gestort op die gezamenlijke kindrekening?
Ik zou stoppen met die gezamenlijke rekening en gewoon kinderalimentatie laten betalen. Is 3 weekenden bij ex en 1 bij jou een optie?
Alle reacties Link kopieren
Niet om vervelend te doen maar jij was de eerste die besloot om te verhuizen zo danig ver weg dat co-ouderschap geen optie meer was.

En je dus automatisch op een weekendregeling uitkomt.

Of vader nu alsnog 100 km verder weg gast verhuizen maakt dan niet zo veel meer uit. Jij had hem toch al veroordeelt tot een weekendregeling.

Papa mist zoon en wil hem meer zien. Wat logisch is. Dat kind elk weekend naar papa gaat is dan weer niet logisch want door werk en school krijg jij dan nooit de kans om langere tijd achter elkaar met je kind door te brengen en leuke uitjes met hem te doen.

Kortom jullie hebben er een zooitje van gemaakt. Jullie als ouders doen beide waar jullie zin in hebben en denken niet na over de gevolgen voor jullie kind.

Ga alsnog samen om de tafel zitten. En maak afspraken in het belang van jullie kind.
Dus jij mag wel zomaar verhuizen en jullie kind meenemen, hij moet blijven zitten waar hij zit?
Alle reacties Link kopieren
Als je een gezamenlijke rekening hebt, kan jij er toch ook geld afhalen, waarom vraag je dat.
En jij wil dus van volledig co-ouderschap, naar 1 weekend in de 2 weken, ik snap dat zijn vader dat niet wil. (overigens begrijp ik jouw argument ook hoor)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
@Meaki,
We hebben nu wel een plan opgesteld. Dit hebben we onderling gedaan (we zijn nooit getrouwd geweest ofzo) en alles staat zwart op wit, maar dat is dus tot dat ons kind naar school gaat en daarna zouden we een nieuw plan opstellen omdat er dan best wat veranderd.

Nu wordt KGB en alle andere toeslagen (mbt kind) daar op gestort.
Alle reacties Link kopieren
@sugarmiss
Lekker makkelijk om zo te oordelen.
We hebben in gezamenlijk overleg besloten dat ik weer ging verhuizen naar mijn oude woonplaats, hij was daar een groot voorstander van omdat ik me daar meer op mijn gemak voel.
Lekker makkelijk om zo een oordeel te trekken.
Ik vraag alleen om advies, niet om commentaar.
Ja hoor, TO blijft in de regio, al is 40 km ook al best en end. En niet haalbaar met school brengen en halen lijkt me.
En ze hebben ieder een halve week en nu gaat hij paar 100 km verderop wonen. Maar het is vooral haar schuld?

Ik gok dat hij ook niet elk weekend krijgt. En zeker niet als hij zelf helemaal daar gaat wonen. Echt wtf. Waarom zou je dat als vader zelf willen ook?


Leg de boel vast officieel. Geld en omgang.
Ouderschapsplan en een mediator. Luk dat niet dan de weg naar de rechter.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 10:35
4.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
100vlindetjes schreef:
19-10-2018 10:32
@Meaki,
We hebben nu wel een plan opgesteld. Dit hebben we onderling gedaan (we zijn nooit getrouwd geweest ofzo) en alles staat zwart op wit, maar dat is dus tot dat ons kind naar school gaat en daarna zouden we een nieuw plan opstellen omdat er dan best wat veranderd.

Nu wordt KGB en alle andere toeslagen (mbt kind) daar op gestort.
Maar het feit dat hij naar school gaat, geeft jou niet opeens meer recht op hem of haar als de vader.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-10-2018 10:29
Niet om vervelend te doen maar jij was de eerste die besloot om te verhuizen zo danig ver weg dat co-ouderschap geen optie meer was.

En je dus automatisch op een weekendregeling uitkomt.

Of vader nu alsnog 100 km verder weg gast verhuizen maakt dan niet zo veel meer uit. Jij had hem toch al veroordeelt tot een weekendregeling.

Papa mist zoon en wil hem meer zien. Wat logisch is. Dat kind elk weekend naar papa gaat is dan weer niet logisch want door werk en school krijg jij dan nooit de kans om langere tijd achter elkaar met je kind door te brengen en leuke uitjes met hem te doen.

Kortom jullie hebben er een zooitje van gemaakt. Jullie als ouders doen beide waar jullie zin in hebben en denken niet na over de gevolgen voor jullie kind.

Ga alsnog samen om de tafel zitten. En maak afspraken in het belang van jullie kind.
Ook al was TO blijven wonen in die woonplaats, dan zouden ex zijn verhuisplannen naar de andere kant van NL niet opeens verdwenen zijn lijkt me. Als ex niet wilde dat TO terug verhuisde naar haar vroegere woonplaats met hun kind, dan had ex daar toen bezwaar tegen kunnen maken. Heeft hij niet gedaan, hij was er akkoord mee. Het voordeel is nu dat TO haar netwerk in de buurt heeft, en dat kind een stabiele omgeving heeft.
LoveDobby schreef:
19-10-2018 10:31
Als je een gezamenlijke rekening hebt, kan jij er toch ook geld afhalen, waarom vraag je dat.
En jij wil dus van volledig co-ouderschap, naar 1 weekend in de 2 weken, ik snap dat zijn vader dat niet wil. (overigens begrijp ik jouw argument ook hoor)
zijn vader kan dat wel niet willen maar iets anders is praktisch bijna niet uitvoerbaar als hij besluit aan de andere kant van het land te gaan wonen.
het moet voor het kind ook te doen zijn he, ieder weekend bij vader aan de andere kant van het land betekent dat kind nooit in het weekend bij de moeder is, nooit in het weekend bij een vriendje van school kan spelen, nooit in het weekend een sport kan doen als voetbal oid. Het vraagt nogal wat. En dat allemaal omdat de vader besluit naar de andere kant van het land te verhuizen. Ik zou dat voor mijn kind ook niet willen.
Ja de moeder is zelf ook verhuisd, maar op 40 km is er nog enigszins iets te regelen, de andere kant van het land is dan weer tig stappen verder zonder overleg
bluebirdie schreef:
19-10-2018 10:35
zijn vader kan dat wel niet willen maar iets anders is praktisch bijna niet uitvoerbaar als hij besluit aan de andere kant van het land te gaan wonen.
het moet voor het kind ook te doen zijn he, ieder weekend bij vader aan de andere kant van het land betekent dat kind nooit in het weekend bij de moeder is, nooit in het weekend bij een vriendje van school kan spelen, nooit in het weekend een sport kan doen als voetbal oid. Het vraagt nogal wat. En dat allemaal omdat de vader besluit naar de andere kant van het land te verhuizen. Ik zou dat voor mijn kind ook niet willen.
Ja de moeder is zelf ook verhuisd, maar op 40 km is er nog enigszins iets te regelen, de andere kant van het land is dan weer tig stappen verder zonder overleg
Precies.
-
anoniem_309749 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 10:37
Reden: foutje
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vaders doen zo vaak wat ze zelf willen, dus waarom zij niet?
Alle reacties Link kopieren
Nou OP weg, is de tweede keer. Na loepen blijkt dat het soïso een puinhoop is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
19-10-2018 10:35
zijn vader kan dat wel niet willen maar iets anders is praktisch bijna niet uitvoerbaar als hij besluit aan de andere kant van het land te gaan wonen.
het moet voor het kind ook te doen zijn he, ieder weekend bij vader aan de andere kant van het land betekent dat kind nooit in het weekend bij de moeder is, nooit in het weekend bij een vriendje van school kan spelen, nooit in het weekend een sport kan doen als voetbal oid. Het vraagt nogal wat. En dat allemaal omdat de vader besluit naar de andere kant van het land te verhuizen. Ik zou dat voor mijn kind ook niet willen.
Ja de moeder is zelf ook verhuisd, maar op 40 km is er nog enigszins iets te regelen, de andere kant van het land is dan weer tig stappen verder zonder overleg
Sporten kan ook bij zijn vader, dat is handiger als om de week niet kunnen lijkt mij. Waarom wordt er altijd maar van uitgegaan, dat moeders meer recht op hun kind hebben. Als ze persé leuke dingen met hem wil doen in het weekend, kan ze ook het omgekeerde voorstellen, kind heel de week bij papa, daar naar school en zij de weekenden. Vind dat echt egoïstisch van gescheiden ouders.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Goh, de reacties staan je niet aan, dus je verwijdert de OP maar weer? Ik heb medelijden met jullie kind... :(
Alle reacties Link kopieren
Ontevreden zijn met de antwoorden die je krijgt, je openingspost wissen en de viva forummers negeren is simpel.

Maar de vader kan je niet zo makkelijk negeren. Kind is nog geen 4 dus je zal nog een hele lange tijd afspraken moeten maken met en samen opvoeders zijn van jullie kind.

Als je dan net zo aangebrand reageert als hier zal dat heel moeizaam gaan worden.
Wat een zooi maken sommige mensen ervan. Arm kind. :|
Alle reacties Link kopieren
100vlindetjes schreef:
19-10-2018 10:32
@Meaki,
We hebben nu wel een plan opgesteld. Dit hebben we onderling gedaan (we zijn nooit getrouwd geweest ofzo) en alles staat zwart op wit, maar dat is dus tot dat ons kind naar school gaat en daarna zouden we een nieuw plan opstellen omdat er dan best wat veranderd.

Nu wordt KGB en alle andere toeslagen (mbt kind) daar op gestort.
Ook als je niet getrouwd bent geweest, kan je een ouderschapsplan opstellen en laten bekrachtigen door de rechtbank. Hiervoor kan je terecht bij een bemiddelaar of een advocaat. Anders houdt het geen stand en kan eenieder doen wat ie wil, zoals alle kindgebonden budget van de en/of rekening halen bijvoorbeeld.

Aangezien kind al minstens een half jaar hoofdverblijf bij jou heeft, heb jij de meeste kosten. Laat die toeslagen op jouw eigen rekening storten. Als geste kan je een bedrag naar ex overmaken wat in verhouding staat tot het aantal dagen dat jullie kind bij ex verblijft.
LoveDobby schreef:
19-10-2018 10:40
Sporten kan ook bij zijn vader, dat is handiger als om de week niet kunnen lijkt mij. Waarom wordt er altijd maar van uitgegaan, dat moeders meer recht op hun kind hebben. Als ze persé leuke dingen met hem wil doen in het weekend, kan ze ook het omgekeerde voorstellen, kind heel de week bij papa, daar naar school en zij de weekenden. Vind dat echt egoïstisch van gescheiden ouders.
ik ga daar helemaal niet van uit, ik reageer gewoon op wat de TO en andere reacties zeggen. Ik zou ook niet blij worden van een ieder weekend bij vader regeling. Ik zou ook niet blij worden van een verhuizing van de vader 100 km verderop. Ik vind dat egoistisch enniet in het belang van het kind. Er is vast heus ook wat op de moeder aan te merken maar dat gebeurt hier altijd ruim voldoende op het forum
Alle reacties Link kopieren
.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 11:08
Reden: Laat maar
99.29% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven