(On) veilig gehechte kinderen

13-11-2018 14:50 153 berichten
30-40% van alle gezonde, thuiswonende kinderen is onveilig gehecht. Ik vind dit nogal een hoog percentage. Hoe kan het dat zoveel kinderen onveilig gehecht zijn? Hoe weet je of jouw kind veilig, of onveilig gehecht is? Hoe kun je ervoor zorgen dat je kind veilig gehecht is? Wie weet hier meer over?

En denk jij dat jouw kind onveilig gehecht is, of veilig? Hoe komt dat? Wat merk je ervan in je dagelijks leven en in de omgang met je kind?

Mijn kind is ...

Totaal aantal stemmen: 59

Veilig gehecht (83%)
Onveilig gehecht (17%)
Alle reacties Link kopieren
huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel heel benieuwd hoe je aan die aantallen komt. Heb je een link?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd naar je bron. Onveilig gehecht is nog al heftig. Heb je een link naar de eventueel artikel?
Bronnen:
https://www.nji.nl/Hechting-en-hechting ... ts-Cijfers
http://richtlijnenjeugdhulp.nl/problema ... ie/cijfers
https://didactiefonline.nl/artikel/hoe- ... leemgedrag
Wat vind jij onveilig gehecht?
Nooit wat van gemerkt. Die van mij zijn vanaf 10 weken oud naar een (goed) kdv geweest, dus dat is in ieder geval al geen probleem t.a.v. de hechting.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn kinderen goed gehecht zijn. Lees er weleens wat over en herken mijn kinderen niet in de artikelen over onveilig gehechte kinderen.

En snap niet wat een KDV ermee te maken heeft dat je kinderen goed gehecht zijn trouwens, vanaf 10 weken jong naar de opvang is al zeer vroeg en dan zijn ze echt nog bezig met zich te hechten. Liever hechten aan hun ouders en familie dan aan een vreemde maar dat is mijn persoonlijke mening.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd verhaal. Onveilig gehecht is nogal wat. Je kan nog beter een lichamelijk gehandicapt kind hebben.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat over cijfers uit onderzoeken uit 1988?
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
13-11-2018 15:24
Dit gaat over cijfers uit onderzoeken uit 1988?
Dat. En volgens mij verwarren we nu een daadwerkelijk hechtingsstoornis met hechtingsproblematiek. Het eerste is echt van een hele andere categorie dan het tweede. Ik denk dat mensen bij onveilig gehecht alleen aan die eerste groep denken, wat echt om veel en veel lagere percentages gaat, dan om mensen met een slechte relatie met hun ouder(s) die daardoor wel eens wat issues hebben (dit is gebagatelliseerd de tweede groep).
Alle reacties Link kopieren
Wordt dit weer zo'n topic waarin alles en iedereen het fout doet qua koters behalve jij? :popcorn:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
tjsa..mijn kind kreeg geen borstvoeding, sliep niet bij mij op de kamer en gewoon in een wandelwagen gestopt ipv aan mij vast gebonden.

volgens sommigen zijn mijn kinderen dan per definitie al onveilig gehecht.
Wij hebben geen problemen tot nu toe, dus hier houd ik me niet echt mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
13-11-2018 15:33
tjsa..mijn kind kreeg geen borstvoeding, sliep niet bij mij op de kamer en gewoon in een wandelwagen gestopt ipv aan mij vast gebonden.

volgens sommigen zijn mijn kinderen dan per definitie al onveilig gehecht.
Jemig, straks ga je nog vertellen dat je wel eens 'nee' zegt tegen je kind.. :whip: Ik zou gauw een abonnement op Kiind nemen, kom je wellicht nog op het rechte pad :proud:
Whatsinaname1988 schreef:
13-11-2018 15:06
Ik denk dat mijn kinderen goed gehecht zijn. Lees er weleens wat over en herken mijn kinderen niet in de artikelen over onveilig gehechte kinderen.

En snap niet wat een KDV ermee te maken heeft dat je kinderen goed gehecht zijn trouwens, vanaf 10 weken jong naar de opvang is al zeer vroeg en dan zijn ze echt nog bezig met zich te hechten. Liever hechten aan hun ouders en familie dan aan een vreemde maar dat is mijn persoonlijke mening.
Denk je dat een baby die naar het kdv gaat, zich niet hecht aan de ouders en naaste familie?

Lijkt mij nogal vergezocht?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-11-2018 15:21
Vreemd verhaal. Onveilig gehecht is nogal wat. Je kan nog beter een lichamelijk gehandicapt kind hebben.
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Men, wat een gezeur.
Al een account? Log dan hier in.
Vooral mijn oudste is hartstikke onveilig.
Al meerdere keren gehecht.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2018 20:31
Reden: ongepast
98.58% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Ikigai schreef:
13-11-2018 15:43
Denk je dat een baby die naar het kdv gaat, zich niet hecht aan de ouders en naaste familie?

Lijkt mij nogal vergezocht?
Is ook onzin. Een baby kan zich hechten aan ongeveer 3-5 hoofdverzorgers tegelijk. Dat kunnen ouders zijn plus nog een of meer verzorgers.
Madeliefjees schreef:
13-11-2018 15:55
[...]
Dat is geen onveilige hechting, maar een hechtingsstoornis.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2018 20:31
Reden: 'quote' verwijderd
37.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-11-2018 15:55
[...]
Waarom zou je dat in godsvredesfuckingnaam vergelijken??? Iedereen wil het liefst een gezond kind, klaar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2018 20:31
Reden: 'quote' verwijderd
30.88% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-11-2018 15:43
Denk je dat een baby die naar het kdv gaat, zich niet hecht aan de ouders en naaste familie?

Lijkt mij nogal vergezocht?
Zoals ik het lees zei iemand dat er geen hechtingsproblemen waren bij hun omdat kind naar een goed KDV ging. Ik vind het KDV geen goede manier om een veilige hechting te krijgen, eerder een lastigere manier dan dat het goed zou werken. Tenminste zo lees ik dat.

En ik ben ook anti-opvang maar dat moet ieder voor zich weten en ga daar ook geen discussies over aan.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-11-2018 15:55
[...]
Appels en peren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2018 20:31
Reden: 'quote' verwijderd
45.90% gewijzigd
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven