ondertemperatuur en ruisje bij het hart
vrijdag 13 februari 2009 om 17:50
Mijn zoontje van 17 maanden voelt de laatste paar weken na het slaapje erg koud. We hebben hem een paar keer getemperatuurd na het slaapje en de waarden lagen tussen de 34,5 en 35,5. Erg laag dus. Mijn vriend en ik zijn hier nogal van geschrokken en ik ben met hem naar de huisarts geweest. Die vond het wel erg laag, maar niet zorgwekkend wanneer hij wakker is en wel op temperatuur is. Dat is gelukkig wel het geval.
Toen de huisarts naar zn hartje ging luisteren hoorde ze een ruisje. Op zich komt dat vaker voor, maar ze vond de plek van het ruisje nogal vreemd. Niet dichtbij het hart, maar wat lager.
Nu hebben we een verwijzing voor de kinderarts, vanwege de hartruis in combinatie met de ondertemperatuur, waar hij over 3 weken heen moet.
Ik wil graag weten of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met ondertemperatuur en/of hartruis.
Alvast bedankt!
Toen de huisarts naar zn hartje ging luisteren hoorde ze een ruisje. Op zich komt dat vaker voor, maar ze vond de plek van het ruisje nogal vreemd. Niet dichtbij het hart, maar wat lager.
Nu hebben we een verwijzing voor de kinderarts, vanwege de hartruis in combinatie met de ondertemperatuur, waar hij over 3 weken heen moet.
Ik wil graag weten of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met ondertemperatuur en/of hartruis.
Alvast bedankt!
vrijdag 13 februari 2009 om 18:04
Hoi Mimi,
Ja wij hebben ervaring met hartruis, niet met ondertemperatuur. Toen onze zoon Melle 4,5 maand oud was hoorde onze huisarts ook een hartruis,en heeft ons toen doorgestuurd naar de kinderarts, die ons vervolgens weer doorstuurde naar de kindercardioloog. Tussen al deze afspraken zat ong. 3 maand, dus wij maakte ons geen zorgen, Melle groeide goed,was nooit ziek,en vooral en blij en gelukkig kind. Van de (overigs uber botte..)cardioloog kregen wij te horen dat Melle geopereerd moest worden. Beng...een klap in ons gezicht....