Ongepast gedrag of niet?

16-10-2021 11:03 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter zit in groep 5. Een jongen in haar klas doet van meisjes de rokken en kleedjes naar omhoog zodat hun onderbroek dan te zien is.
Dochter gaf al aan dat ze dat niet leuk vindt en dan naar de juf gaat. Gezegd aan dochter dat het goed is dat ze het aangeeft en ons zei.
Binnenkort is er oudercontact. Dan kaart ik het zelf eens aan bij de juf.
Ik weet niet wat ik van dit gedrag moet vinden. Is dat normaal? Onschuldig? Zelf heb ik geen broers en zat ik op een meisjesschool.
Alle reacties Link kopieren
Nee dit is niet normaal. Dochter heeft het nu bij de jongen, de juf en jou aangegeven. Als het nu weet gebeurd zou ik gewoon meteen contact opnemen met school/juf en niet wachten tot het oudercontact.

Het jongetje doet het misschien niet schuld bewust maar die moet wel duidelijk van de juf/zijn ouders te horen krijgen dat dit gedrag ongepast is
Tja. Ik vind acht jaar eerlijk gezegd een beetje oud om dit kinderachtige gedrag nog te vertonen, maar niet ieder kind is hetzelfde natuurlijk. Het lijkt me echter wel tijd worden dat iemand die jongen gaat vertellen dat het in de grotemensenwereld niet aangaat om bij meisjes onder de rokjes te gluren, dus ik zou het inderdaad wel even aankaarten bij de juf.
Mag hopen dat school het duidelijk maakt aan de jongen dat het niet mag.
Mijn dochter zou lik op stuk mogen geven als hij het ooit weer zou proberen.
Ik had al gebeld voor een eerder contact moment.

En je moet echt komen vragen of gedrag oke is?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
16-10-2021 11:18
Ik had al gebeld voor een eerder contact moment.

En je moet echt komen vragen of gedrag oke is?
Dit. Heb je geen broers voor nodig hoor.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Beetje kinderachtig gedrag voor die leeftijdsgroep.
Alle reacties Link kopieren
Hiervoor kun je de juf toch meteen aanspreken of mailen? Doe ik ook wanneer klasgenootjes van mijn jongste weer eens slaan oid.

Bovendien zou ik als ouder van dat jongetje graag willen weten dat mijn kind zulk gedrag vertoont.
Alle reacties Link kopieren
Ongepast gedrag, geen twijfel over mogelijk. De eerste keer kan het afgedaan worden met het (door de juf) even apart nemen van de jongen en vertellen dat dit niet kan. Mocht het probleem aanblijven dan moet juf/school in gesprek met de ouders.

In groep 5 (jaar of 9-10?) moet het kereltje echt wel kunnen leren dat dit gedrag niet door de beugel kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen kinderen van die leeftijd, maar als dat zou gebeuren dan wacht ik echt niet af tot een volgend oudergesprek. Dan ga ik meteen het gesprek met de juf aan!
Alle reacties Link kopieren
ja, ongepast gedrag, zeker op die leeftijd
En heel voorzichtig, ook een waarschuwing, er s een kans, dat er iets mis zit in het gezin
Dat hoeft niet, maar het is een bekend signaal
Meldt het signaal (en nee, meldt niet, deze zorgen, die conclusie trekken goede professionals zelf wel, als het nodig is)
Alle reacties Link kopieren
Het is ongepast en flauw geplaag, maar op die leeftijd vind ik het persoonlijk nog wel meevallen. Een aantal van mijn neven (wel het type pestkop, andere neven niet) deden dit vroeger nog toen ze al wat ouder waren, jaar of tien. Als deze jongen een keer goed en serieus gezegd wordt dat dit echt niet op prijs wordt gesteld, zal hij ermee ophouden als hij verder een normale ontwikkeling heeft.
Ik vind dat we op moeten letten om dit soort dingen te snel een heel zware lading te geven. Hij trekt geen maillots of onderbroeken omlaag, wipt alleen rokjes en jurkjes omhoog. Niet netjes, maar komaan, hij is acht en moet gewoon een keer goed op zijn plaats gezet worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
NosceTeIpsum schreef:
16-10-2021 11:32
In groep 5 (jaar of 9-10?) moet het kereltje echt wel kunnen leren dat dit gedrag niet door de beugel kan.
De kinderen die nu in groep 5 zitten zijn 7 of 8, tenzij ze een jaar over hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
NosceTeIpsum schreef:
16-10-2021 11:32
Ongepast gedrag, geen twijfel over mogelijk. De eerste keer kan het afgedaan worden met het (door de juf) even apart nemen van de jongen en vertellen dat dit niet kan. Mocht het probleem aanblijven dan moet juf/school in gesprek met de ouders.

In groep 5 (jaar of 9-10?) moet het kereltje echt wel kunnen leren dat dit gedrag niet door de beugel kan.
Eerder 7-9. Dat scheelt wel wat, maar dan nog.
Alle reacties Link kopieren
Nog afgezien of je het nou wel of niet gepast gedrag zou vinden op die leeftijd, je dochter (en god weet welke kinderen nog meer) vindt het erg vervelend en geeft dat ook duidelijk aan. Alleen daarom al zou ik ook eerder een oudercontactmoment willen.

Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
16-10-2021 15:46
Nog afgezien of je het nou wel of niet gepast gedrag zou vinden op die leeftijd, je dochter (en god weet welke kinderen nog meer) vindt het erg vervelend en geeft dat ook duidelijk aan. Alleen daarom al zou ik ook eerder een oudercontactmoment willen.
Dit wilde ik ook typen. Wij hebben een soortgelijke situatie gehad met onze dochter, zelfde leeftijd. Gemeld bij de juf dat wij dit hoorden en dat dochter aangeeft daar last van te hebben. De juf heeft dat toen goed opgepakt en sindsdien gaat het weer goed.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2021 12:11
ja, ongepast gedrag, zeker op die leeftijd
En heel voorzichtig, ook een waarschuwing, er s een kans, dat er iets mis zit in het gezin
Dat hoeft niet, maar het is een bekend signaal
Meldt het signaal (en nee, meldt niet, deze zorgen, die conclusie trekken goede professionals zelf wel, als het nodig is)
Dit is geen abnormaal gedrag op die leeftijd. Wel ongepast en dat zal die jongen ook verteld moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moeten de meisjes dat eens bij hem terug doen, zijn broek omlaag trekken. Zal hij ook ervaren dat dat niet leuk is.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dit ongepast gedrag. Als een meisje even niet oplet trekt hij straks zo de onderbroek erbij mee. Of nog erger.

Leer dochter zich direct te verdedigen. Dat ze hem weg durft en man duwen. En daarbij luid roepen "ophouden viezerik". Of (als dat niet helpt) een flinke klap of trap.

Ik zou zowel school als ouders informeren. En wellicht het eens bespreken met andere ouders uit de klas. Wellicht zijn er meisjes die dit thuis niet durven vertellen. Of waar hij nog verder gaat. Dat weet je helaas nooit.
evelien2010 schreef:
16-10-2021 18:56
Natuurlijk is dit ongepast gedrag. Als een meisje even niet oplet trekt hij straks zo de onderbroek erbij mee. Of nog erger.

Leer dochter zich direct te verdedigen. Dat ze hem weg durft en man duwen. En daarbij luid roepen "ophouden viezerik". Of (als dat niet helpt) een flinke klap of trap.

Ik zou zowel school als ouders informeren. En wellicht het eens bespreken met andere ouders uit de klas. Wellicht zijn er meisjes die dit thuis niet durven vertellen. Of waar hij nog verder gaat. Dat weet je helaas nooit.
Man??? Dat kind is acht forgodsake!
cowandchicken schreef:
16-10-2021 16:35
Misschien moeten de meisjes dat eens bij hem terug doen, zijn broek omlaag trekken. Zal hij ook ervaren dat dat niet leuk is.
Nee natuurlijk moeten ze dat niet, Vind dit altijd zulke rare antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-10-2021 18:57
Man??? Dat kind is acht forgodsake!
Zo bedoelde ik het niet. Er zou moeten staan weg durft te duwen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in groep 8 zat (11 / 12 jarigen) kneep een jongen in de borstjes van de meisjes.
Beerlover schreef:
17-10-2021 05:53
Toen ik in groep 8 zat (11 / 12 jarigen) kneep een jongen in de borstjes van de meisjes.
Oh, dat is mij ook es overkomen, in de tweede van de middelbare. Kwamen er twee brugpiepers op me af en pakten allebei één tiet beet. Helaas deden ze dat precies bovenaan de trap, dus ik heb ze allebei in hun kraag gegrepen en zo die trap weer af geflikkerd :D
Alle reacties Link kopieren
Beerlover schreef:
17-10-2021 05:53
Toen ik in groep 8 zat (11 / 12 jarigen) kneep een jongen in de borstjes van de meisjes.
Dat is gewoon aanranding. En daarvan kan je zelfs aangifte doen. Dat gaat nog veel verder dan een rokje omhoog doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven