Ongepland zwanger

24-03-2020 09:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... omdat ik vanwege gezondheidsredenen geen anticonceptie meer kan gebruiken heb ik mijn spriraal enige tijd geleden laten verwijderen. We hebben besloten dat mijn man zich zou laten opereren, maar hiervoor is een lange wachtrij en hij is nog niet opgeroepen. We hebben condooms gebruikt, maar de laatste keer niet. We hebben 2 kleine kinderen (peuter/kleuter) en het is niet alsof we nu nog enorm vaak seks hebben, we zijn kapot van de kinderen, huishouden, werk, iedereen kent het vast wel. maar de laatste keer hebben we er allebei gewoonweg niet bij stil gestaan om iets te gebruiken. We doen het al bijna 20 jaar zonder, macht der gewoonte? Er ging geen belletje rinkelen, zelfs niet toen ik overtijd was. Pas toen ik positief testte dacht Ik damn... we hebben helemaal niets gebruikt de laatste keer.

We hebben nog wel een kamer die omgebouwd kan worden tot kinderkamer, financieel kan het, ik wilde graag een groot gezin, er is genoeg liefde om te geven, maar.... ik ben al eind 30, mijn man nog een stuk ouder, maar vooral... voor mij zijn de laatste 2 zwangerschappen enorm belastend geweest voor mijn gezondheid, de laatste zwangerschap is dramatisch geëindigd waardoor er veel zorgen zijn geweest de laatste paar jaar. Los van de zorgen om onze eigen gezondheid. Mijn man is chronisch ziek en ondanks dat we erg gelukkig zijn zitten we allebei aan het einde van onze belasting, een extra kind zou teveel zijn. Mijn man is bang dat nog een zwangerschap mij zieker gaat maken (dat is een onvoorspelbare maar niet uit te sluiten kans, het is bij beide zwangerschappen gebeurd).

Een aantal jaren geleden hadden wij nooit kunnen voorspellen dat voor allebei de medische situatie zo zou verslechteren, Ik was voor die tijd zelf niet ziek. Wellicht hadden we dan wel veel eerder of geen kinderen genomen. Nu we dit wel weten wil ik dit mijn gezin maar ook een nieuw kind dit niet aan doen. Als ik zieker wordt dan heeft dit ook invloed op de kinderen die ik nu al heb. We zijn gelukkig nu. En ik vind het fijn om uit de baby fase te zijn, het wordt eindelijk wat makkelijker. De zorgen van een zwangerschap, gezond kindje, goede bevalling... het is me wat.

Mijn zwangerschappen waren niet vanzelfsprekend, het duurde lang en is een keer mis gegaan. Dat ik nu, eind 30, spontaan na 1 keer zwanger word.. ik vind het ongelooflijk... hoe vaak ik hoopvol naar een zwangerschapstest heb gekeken met de hoop op 2 streepjes, ik heb me er op dood gestaard, maar ze kwamen er meestal niet... en nu kan ik niet enthousiast worden dat ze er wel staan.
Ik heb de situatie besproken met mijn huisarts en een afspraak gemaakt bij de kliniek voor een curratage. Dat wordt ivm de Corona alleen. Ik wil aan de ene kant nuchter zijn, ik wordt behandeld met 5 weken en dan is het voor mij nog geen kindje, ik heb er 1tje in een later stadium verloren. Maar... toch voelt het als een gebroken hart.

Wie heeft hier ervaring mee? Of heeft tips? De tip van condooms snap ik.... het is niet onzorgvuldig bedoeld geweest, maar was duidelijk een fout van ons allebei. Ik snap dat ik spijt kan krijgen, maar spijt krijgen dat je een kind hebt gekregen lijkt mij persoonlijk veel erger dan spijt van een abortus. Ik hoop op een natuurlijke afstoting.... maar... dat weet je natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje123 schreef:
31-03-2020 08:56
Hi,

Ja, het wordt wel moeilijk... eind deze week de afspraak en in de tussentijd beginnen de eerste zwangerschapsklachten wel op te spelen. Ik wil me niet zwanger voelen, maar ja, ben het natuurlijk wel.



en besef je ook, dat je je ook nog even zwanger blijft voelen
(daar had ik niet op gerekend, heel bizar, mijn lichaam had nog niet door, dat ik niet meer zwanger was)

en (wat niemand je vertelt) over vier weken een hele heftige menstruatie

sterkte!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-03-2020 08:07
een kind is niet een strafmaatregel voor onvoorzichtige mensen
Juist door die denkwijze worden er veel Ongewenste kinderen geboren, en dat is ook een straf voor het ongeboren kind
Eens!
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je dat aangeeft, ik had inderdaad verwacht dat de zwangerschap symptomen gelijk weg zouden zijn! Voordeel nu is dat ik heel veel slaap, ik heb in geen tijden snachts zo lang geslapen, meestal ga ik er laat in en vroeg uit, omdat er zo veel geregeld moet worden.. maar nu laat ik de boel even de boel en moet ik gewoon echt slapen.

Ik heb normaal al flink bloedverlies als ik ongesteld ben, dus ben heel erg benieuwd. De maxi tAmpons zijn nu al na 2 uur te vervangen, blij dat ik dan in ieder geval thuis werk. Ik heb aangegeven dat ik er donderdag niet ben en even afwacht of ik vrijdag werk, maar zowieso wel blij dat ik nu niemand onder ogen hoef te komen, even terug in mijn schulp de Aankomende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Tampons mogen even niet TO ivm infectie gevaar.. veel sterkte.. het is wel verstandig dat iemand met je meegaat als chauffeur want zelf terugrijden is niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
31-03-2020 17:48
Tampons mogen even niet TO ivm infectie gevaar
Wel over 4 weken
lilalinda schreef:
31-03-2020 08:07
een kind is niet een strafmaatregel voor onvoorzichtige mensen
Juist door die denkwijze worden er veel Ongewenste kinderen geboren, en dat is ook een straf voor het ongeboren kind
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik kom het niet... het voelde zo ontzettend fout en verkeerd en ik heb na het gesprek met de verpleegkundige aangegeven dat ik er niet klaar voor was. En nu voel ik me een enorme sukkel... aan de ene kant valt er een last van mijn schouders, aan de andere kant vraag ik me nog steeds af hoe we dit gaan doen. Nog steeds verwarring. Toen ik mijn man appte dat het verkeerd voelde appte hij terug dat ik dan naar huis moest komen. Dus dat ben ik nu, maar nu... ik ben er nog niet uit. Ik ben nu 5 weken, op de echo was duidelijk een vruchtje te zien.
Wat lastig Roodborstje, dat je het zo zeker leek te weten en je gevoel nu toch wat anders zegt. Misschien toch nog maar eens een gesprek met het FIOM? Duidelijk beide opties bekijken en de gehele situatie uitwerken? Alhoewel het dan natuurlijk alsnog kan dat je hart iets onverwachts beslist.

Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn gevoel wint het van mijn verstand.... ik zal inderdaad in gesprek gaan met ergens met iemand.
Alle reacties Link kopieren
En nu heb ik spijt dat ik niet heb doorgezet.... ik wou dat ik niet zo’n pannenkoek was....
Roodborstje123 schreef:
02-04-2020 12:13
En nu heb ik spijt dat ik niet heb doorgezet.... ik wou dat ik niet zo’n pannenkoek was....


Je bent geen pannenkoek. Het nemen van beslissingen is niet altijd makkelijk. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje123 schreef:
02-04-2020 11:09
Ik kom het niet... het voelde zo ontzettend fout en verkeerd en ik heb na het gesprek met de verpleegkundige aangegeven dat ik er niet klaar voor was. En nu voel ik me een enorme sukkel... aan de ene kant valt er een last van mijn schouders, aan de andere kant vraag ik me nog steeds af hoe we dit gaan doen. Nog steeds verwarring. Toen ik mijn man appte dat het verkeerd voelde appte hij terug dat ik dan naar huis moest komen. Dus dat ben ik nu, maar nu... ik ben er nog niet uit. Ik ben nu 5 weken, op de echo was duidelijk een vruchtje te zien.
Dikke knuffel en (een kleine felicitatie)
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje123 schreef:
02-04-2020 12:13
En nu heb ik spijt dat ik niet heb doorgezet.... ik wou dat ik niet zo’n pannenkoek was....
het is heel fijn, dat we in NL de keus hebben.
Maar het is een verrekte lastige keus!
Frederika-Jael schreef:
02-04-2020 14:16
Dikke knuffel en (een kleine felicitatie)


Een felicitatie? Ben jij van de pot gerukt? TO schrijft dat ze in de kreukels ligt na zwanger zijn en bakken met zorg ervaart en jij gooit er een felicitatie tegenaan?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, een ontzettend lastige keus! Het ene moment denk ik, hier gaat niemand gelukkig van worden en is totaal niet haalbaar en het andere moment stel ik me voor hoe dat dan zou zijn een derde. Hoe die derde zou zijn en hoe hij/zij eruit zou zien. Mijn bloeddruk was ook enorm hoog bij het intakegesprek, of ik dat vaker had... nee, denk dat het de stress is...

Manlief is ook van de leg, die weet het allemaal ook niet meer. We weten dat we dit niet moeten doen en toch vinden we het ontzettend moeilijk. En ik maar denken dat ik een rationeel mens was, ja ja. En dan te bedenken, 1 keer zonder condoom, tijden erover gedaan om ooit zwanger te worden en 5 procent kans op mijn leeftijd om zwanger te worden... lichaam hoe verzin je het!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor de steun! Hoe deden mensen dit toen je nog niet anoniem je zorgen van je af kon schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje123 schreef:
02-04-2020 16:01
Inderdaad, een ontzettend lastige keus! Het ene moment denk ik, hier gaat niemand gelukkig van worden en is totaal niet haalbaar en het andere moment stel ik me voor hoe dat dan zou zijn een derde. Hoe die derde zou zijn en hoe hij/zij eruit zou zien. Mijn bloeddruk was ook enorm hoog bij het intakegesprek, of ik dat vaker had... nee, denk dat het de stress is...

Manlief is ook van de leg, die weet het allemaal ook niet meer. We weten dat we dit niet moeten doen en toch vinden we het ontzettend moeilijk. En ik maar denken dat ik een rationeel mens was, ja ja. En dan te bedenken, 1 keer zonder condoom, tijden erover gedaan om ooit zwanger te worden en 5 procent kans op mijn leeftijd om zwanger te worden... lichaam hoe verzin je het!
ik ging huilend de kliniek ik, van de zorgen, het ongeloof, etc
en kwam er huilend van opluchting weer uit.

Ik hoop dat ook jij opluchting kunt vinden in je keus

wat voor mij doorslaggevend was, was het enorme verschil, wat ik voelde toen ik gepland zwanger was en ongepland.
Dat vertelde mij, wat ik echt voelde
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
24-03-2020 10:30
De spiraal is juist een hele goede optie.
Met een beetje geluk is het ook gelijk je laatste spiraal als die 10 jaar kan blijven zitten.
Ga nu niet langer wachten op die sterilisatie. Die wachtlijst wordt nu door Corona weer met minstens 3 maande verlengd he!
Hoe weet jij nu dat een spiraal bij TO een heel goede optie is. Ik ken vrouwen waarbij een spiraal echt niet ging.
Alle reacties Link kopieren
Frederika-Jael schreef:
02-04-2020 14:16
Dikke knuffel en (een kleine felicitatie)
Jemig, kun je wel lezen? Wat een ontzettend domme reactie!
Frederika-Jael schreef:
02-04-2020 14:16
Dikke knuffel en (een kleine felicitatie)
Hoe misplaatst dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik miste echt steun, heel rot dat je nu alleen moet gaan. Volgende keer rijdt mijn man met me mee. Dit was echt geen doen.
Roodborstje123 schreef:
02-04-2020 17:16
Ik miste echt steun, heel rot dat je nu alleen moet gaan. Volgende keer rijdt mijn man met me mee. Dit was echt geen doen.
Zeker doen! Het is niet niks. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje123 schreef:
02-04-2020 17:16
Ik miste echt steun, heel rot dat je nu alleen moet gaan. Volgende keer rijdt mijn man met me mee. Dit was echt geen doen.
fijn!
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
02-04-2020 14:35
Een felicitatie? Ben jij van de pot gerukt? TO schrijft dat ze in de kreukels ligt na zwanger zijn en bakken met zorg ervaart en jij gooit er een felicitatie tegenaan?
Ja verkeerd gelezen ik dacht dat ze het niet had doorgezet en besloten te houden.

Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig voor jullie, TO..

Na 3 kinderen wisten mijn man en ik heel zeker dat we geen kinderen meer wilden, maar raakte ik ook nog weer (ongepland) zwanger. We hebben eerst een hele tijd heel rationeel proberen te praten (en wilden voor een abortus gaan), maar mijzelf werd steeds duidelijker dat ik het niet zou kunnen.
Vervolgens heb ik een hele zware zwangerschap gehad en ben ik zelfs na de geboorte een maand opgenomen geweest op de PAAZ ivm een zeer heftige post-partum depressie. In deze periode hebben we onszelf meedere malen gek gemaakt door welke keuze dan ook weer in twijfel te trekken. Baby had ook nog eens gezondheidsproblemen, dus het was echt heel zwaar. Ook voor de andere kinderen.

Maar nu zijn we 5 jaar verder. En hebben we -met therapie etc- helemaal onze weg gevonden. Ben ik heel blij met het gezin wat we nu hebben. De kinderen zijn inmiddels gezond en doen het goed. En heb ik zelfs bijna geen schuldgevoel meer over alle heftige (spijt)gevoelens die er geweest zijn. Op de zwartste dagen had ik niet kunnen bedenken dat we hier ooit uit konden komen.

Geen idee of je mogelijk iets aan deze ervaringen hebt. Ik kan natuurlijk niet spreken vanuit de situatie waarin wij wel voor de abortus zouden zijn gegaan, wat ook een heel reëele situatie zou zijn geweest. Mijn gevoel dat ik het niet kon, is uiteindelijk leidend geworden en gelukkig ondersteunde mijn man me daarin. Maar het is zeker geen ‘weg zonder opstakels’ geweest daarna.

Ik wens jullie veel sterkte toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven