Wildspotters kletstopic

22-08-2023 13:50 219 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

ga je graag de natuur in om vogels, wild en andere dieren te vinden? Laat hier weten wat je tegen kwam :)

(geen discussies over wolven svp)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh leuk! Zijn dat allemaal jouw foto's Male?

Hier helaas weinig Nederlandse wildfoto's, maar over zeven weken zit ik weer in Zuid-Afrika... :heart:
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Ik heb geen foto's gemaakt, maar ik kwam vanmorgen 2 reeën, een torenvalk en een buizerd tegen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
22-08-2023 13:56
Oh leuk! Zijn dat allemaal jouw foto's Male?

Hier helaas weinig Nederlandse wildfoto's, maar over zeven weken zit ik weer in Zuid-Afrika... :heart:
Mag ook! Leuk zelfs!

Ja, allemaal van mij, ik wilde geen gedoe met copyright wat ik laatst al had :D
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Male, toffe foto's allemaal, en die wolf... tof!
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw, mooie fotos maak je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooruit, eentje dan, van februari dit jaar in Kenia. Komt morgen binnen als afdruk voor aan de muur (haaaaaaai, iedereen die mij nu herkent, haha!):


Afbeelding
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gaaf dat je een vos zo op de foto hebt kunnen zetten! Hier zijn ze ook, maar al lang weg als ik m'n telefoon gepakt heb.

En trouwens, wat een gezeik was dat over je altijd leuke collages...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook geen bewijs, maar mijn oogst van vanochtend: 2 ooievaars
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een geweldig topic, goed idee Maleficent.

Ik kwam zonet deze tegen:
Afbeelding

Ouders waren op jacht voor voedsel en deze knapperd lag op het strand. Grote boog eromheen gegaan met de hond en met de camera ingezoomd. Nu even pauze en daarna weer verder wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
22-08-2023 14:06
Leuk Male, toffe foto's allemaal, en die wolf... tof!
Ja dat was mijn eerste! :heart:
maar het is wel 1 van de wolven van Park de Hoge Veluwe waar zo veel over te doen is. Die lopen soms gewoon langs op plekken waar veel mensen zijn. Dus het is wel een beetje vals spelen, maar ik was er wel blij mee. En mijn zoon was ook door het dolle heen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-08-2023 14:14
Ook geen bewijs, maar mijn oogst van vanochtend: 2 ooievaars
Ik ben gek op ooievaars! ze gaan nu weer trekken dus dan kun je ook grote groepen bij elkaar zien.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
22-08-2023 14:16

Ouders waren op jacht voor voedsel en deze knapperd lag op het strand. Grote boog eromheen gegaan met de hond en met de camera ingezoomd. Nu even pauze en daarna weer verder wandelen.
O wauw! Ik weet dat ze heel vals kunnen doen maar ik vind zeehonden zo aandoenlijk :flirting:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben laatst met mijn zus een hele dag in een vogelhut geweest die we hadden gehuurd, dat was wel echt next level zen hoor. Er was een vijvertje en we mochten ook voeren en de hele dag kijken naar spechten, naar allerlei meesjes, spreeuwen, er kwam 1 sperwer langs en we hadden ook bezoek van een eekhoorntje, zo schattig.

we zagen ook 3 verschillende groene specht: man, vrouw en jong en ze gingen ook nog alledrie om de beurt een modderbad nemen. We hadden echt geluk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
22-08-2023 14:22
Ik ben laatst met mijn zus een hele dag in een vogelhut geweest die we hadden gehuurd, dat was wel echt next level zen hoor. Er was een vijvertje en we mochten ook voeren en de hele dag kijken naar spechten, naar allerlei meesjes, spreeuwen, er kwam 1 sperwer langs en we hadden ook bezoek van een eekhoorntje, zo schattig.

we zagen ook 3 verschillende groene specht: man, vrouw en jong en ze gingen ook nog alledrie om de beurt een modderbad nemen. We hadden echt geluk.

Dat zou ik ook nog wel eens willen doen! Waar was dit?
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
22-08-2023 14:23
Dat zou ik ook nog wel eens willen doen! Waar was dit?
Beetje uit je buurt, wel een aanrader

https://www.hut.thornspic.nl/

Die leeuwenfoto is ook wel echt heel mooi! maar ik volg jou op social media dus ik zie ze daar ook voorbij komen :heart:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
*Bladora* schreef:
22-08-2023 14:09
Wat gaaf dat je een vos zo op de foto hebt kunnen zetten! Hier zijn ze ook, maar al lang weg als ik m'n telefoon gepakt heb.

Ga maar de waterleidingduinen bij Zandvoort (niet komend weekend :P ), daar struikel je over de vossen (en herten). Vaak zitten ze al bij de ingang te wachten omdat de nodige mensen ze voeren zodat ze gefotografeerd kunnen worden. :sarcastic:
himalaya wijzigde dit bericht op 22-08-2023 14:34
0.23% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
22-08-2023 14:27
Beetje uit je buurt, wel een aanrader

https://www.hut.thornspic.nl/

Die leeuwenfoto is ook wel echt heel mooi! maar ik volg jou op social media dus ik zie ze daar ook voorbij komen :heart:

Ja dat dacht ik al, dat je hem al wel gezien had. ;-D

Hut is tof, maar wel een eindje weg inderdaad. Ik heb geen idee of zoiets hier in de buurt ook kan, zal eens gaan zoeken!
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie foto's :heart:

We hadden in Corona tijd een spechten familie ( grote bonte specht) bij ons op bezoek. Door het raam konden we zien hoe papa en mama hun twee jongen gingen voederen.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
22-08-2023 14:30
Ga maar de waterleidingduiben bij Zandvoort (niet komend weekend :P ), daar struikel je over de vossen (en herten). Vaak zitten ze al bij de ingang te wachten omdat de nodige mensen ze voeren zodat ze gefotografeerd kunnen worden. :sarcastic:
O ik vind vossen niet zo heel makkelijk te vinden daar (maar ik voer ook niet). De herten zijn wel enorm aanwezig ja, daar kun je niet omheen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
22-08-2023 14:30

Hut is tof, maar wel een eindje weg inderdaad. Ik heb geen idee of zoiets hier in de buurt ook kan, zal eens gaan zoeken!
Volgens mij zijn er over het hele land wel commerciële vogelhutten.
Ik vond het heel zen. Beetje een Bob Ross activiteit ofzo. De dag vloog voorbij.

Afbeelding

Ik had deze daar ook gemaakt, ik vind hem zo koddig, je ziet hem gewoon loeren naar die noot.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie openingspost ! Zelf heb ik ze niet zo snel op de foto. Maar deze zomer wat reetjes gezien, twee keer een adder, en 1 hazelworm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk.
Ik woon op de Veluwe en kom geregeld wild tegen.
Vooral als ik 's morgens een rondje hardloop is het niet uitzonderlijk dat ik een ree of edelhert zie. Wilde varkens bij tijd en wijle (maar die vind ik ook altijd een beetje eng) en roofvogels zie ik wel dagelijks, die vind ik prachtig maar ken ik niet bij soort.
Ik heb 1 keer een wolf gezien, vond dat heel indrukwekkend.

Ik zoek er niet meer specifiek naar, om eerlijk te zijn is het 'nieuwe' er inmiddels wel vanaf. Maar toch is het elke keer weer bijzonder als ik wild zie, ik geniet er altijd van.
Alle reacties Link kopieren Quote
tinydancer schreef:
22-08-2023 14:34
Mooie openingspost ! Zelf heb ik ze niet zo snel op de foto. Maar deze zomer wat reetjes gezien, twee keer een adder, en 1 hazelworm.
Oe, zo jaloers! Staat heel hoog op mijn verlanglijstje.
en dan ga ik ook nog best vaak zoeken in gebieden waar ze echt zouden moeten zitten, maar nee hoor.
Hazelworm en ringslangen die kom ik nog wel eens tegen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Vogels vind ik trouwens ook echt heel leuk om te spotten. In de lente speciaal naar Drenthe gegaan om kraanvogels en adders te zien, en deels gelukt > de kraanvogels dan! Daar zag ik ook een zeearend.

Maar ja, geen adders > en die moeten daar toch ook heel veel zitten :P

Vorige 2 zomers ook de Lammergier Eglazine gezien, dat was wel echt een enorme vogel. Deze zomer kwam ze helaas niet op vakantie naar de Veluwe.
Stressed is just desserts spelled backwards

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven