Wildspotters kletstopic

22-08-2023 13:50 219 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

ga je graag de natuur in om vogels, wild en andere dieren te vinden? Laat hier weten wat je tegen kwam :)

(geen discussies over wolven svp)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Duufje schreef:
23-08-2023 10:37
Dan wonen we vlak bij elkaar ;-)

Ik ben er sinds die hond een beetje bang voor en dat vinden ze leuk denk ik, want ik heb er begin van de zomer nog 2 gezien daar... zullen ze wel doen om me te pesten. Ik heb het gebied de rest van de zomer maar weer gemeden.
Gezellig. Ik woon ook in de buurt. Grappig, Wie weet komen we elkaar onbewust wel eens tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
22-08-2023 20:26
Oh ja, en de moeflons op het Wekeromse zand, helaas is de kudde nu aardig uitgedund door de wolf, het was altijd leuk om de lammetjes te zien en te horen.

[url=https://ibb.co/9sPKV7y]
Ik woon er vlak naast, en heb dit voorjaar nog één lammetje gezien. Ik hoop dat 'ie het overleefd heeft...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh bummer, nieuw account en ik mag dus nog geen plaatjes plakken.

Werkt deze link? https://postimg.cc/SnnKwmWn

De zwarte specht en twee jonkies van dit voorjaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh fuck it, dan ben ik maar herkenbaar. Ik heb geloof ik niets geschreven met deze nick wat echt geheim is. ;-)

Afbeelding
Zwarte spechtennest dit voorjaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
En de gladde slang waar ik bijna op ging staan. :proud: :facepalm:

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
22-08-2023 14:09
Vooruit, eentje dan, van februari dit jaar in Kenia. Komt morgen binnen als afdruk voor aan de muur (haaaaaaai, iedereen die mij nu herkent, haha!):


Afbeelding
Wow, wat een moment! Timing met je camera! Gaaf hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
22-08-2023 14:27
Beetje uit je buurt, wel een aanrader

https://www.hut.thornspic.nl/

Die leeuwenfoto is ook wel echt heel mooi! maar ik volg jou op social media dus ik zie ze daar ook voorbij komen :heart:
Ik hou me aanbevolen voor PB's van mensen die mooie foto's plaatsen (of willen kijken). :lol: Leuk! Mijn hele FB staat vol met natuurfoto's.
Alle reacties Link kopieren Quote
En meer recent, deze is van vanavond!

Edelherten in de ondergaande zon tussen de bloeiende heide.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
22-08-2023 14:41
Vorige 2 zomers ook de Lammergier Eglazine gezien, dat was wel echt een enorme vogel. Deze zomer kwam ze helaas niet op vakantie naar de Veluwe.
Jaaaa! Eglazine!

Ik heb twee keer met een foto van Eglazine in de nieuwsbrief gestaan van de organisatie die Eglazine heeft uitgezet. Helemaal trots was ik. :mrgreen: Ik had ook wel echt mazzel met die foto's. Ik zat in een open veld op mijn gemakje naar haar te kijken, toen ze opeens opsteeg en echt recht op me af vloog.

En damn.....wat is dat beest groot zo dichtbij.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
O wauw! :heart: Wat heb je mooie foto’s van Eglazine. Ik heb haar alleen maar in de lucht zien cirkelen, en dan samen met een buizerd. Dat is dan echt een ukkie ernaast.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Zarah schreef:
23-08-2023 23:10
Oh fuck it, dan ben ik maar herkenbaar. Ik heb geloof ik niets geschreven met deze nick wat echt geheim is. ;-)

Afbeelding
Zwarte spechtennest dit voorjaar.
Prachtig!

Je hoort ze gewoon bedelen om voer :biggrin:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Prachtige foto's Zara!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vorige week een paar dagen in Duitsland geweest. De achtertuin van mijn huisje zat tussen heide, moeras en bos in. Er zaten zoveel eekhoorns dat ik vanaf het terras er altijd wel meerdere zag. Er zijn auerhoenen door de tuin komen scharrelen. Er vlogen haviken, kraanvogels en een zeearend over. En ik hoefde maar een 'blokje om' te lopen en ik zag reeën en vossen. Helemaal geweldig!

Komende weken ga ik tellen op de Veluwe en hoop ik weer van alles tegen te komen. Behalve dan de hertenluisvlieg, die was de vorige keer erg vervelend.
Hebben jullie nog plannen?
Alle reacties Link kopieren Quote
O wauw Thistle! :heart: Waar zat je ongeveer? Ik wil in de herfst graag naar Diepholz gaan om de kraanvogels te zien.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben blij. Dochter en ik hoorden gisteren duidelijk 2 bosuilen in de tuin. Verderop zitten ze al jaren, maar zo dichtbij hadden we ze nog niet gehoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
31-08-2023 11:12
O wauw Thistle! :heart: Waar zat je ongeveer? Ik wil in de herfst graag naar Diepholz gaan om de kraanvogels te zien.
Ongeveer? Ik zou het wel precies willen weten. ;-)

Is dat plekje te huur Thistle? Het klinkt geweldig en als iets waar ik graag zou willen verblijven!
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
31-08-2023 08:25
Ik ben vorige week een paar dagen in Duitsland geweest. De achtertuin van mijn huisje zat tussen heide, moeras en bos in. Er zaten zoveel eekhoorns dat ik vanaf het terras er altijd wel meerdere zag. Er zijn auerhoenen door de tuin komen scharrelen. Er vlogen haviken, kraanvogels en een zeearend over. En ik hoefde maar een 'blokje om' te lopen en ik zag reeën en vossen. Helemaal geweldig!

Komende weken ga ik tellen op de Veluwe en hoop ik weer van alles tegen te komen. Behalve dan de hertenluisvlieg, die was de vorige keer erg vervelend.
Hebben jullie nog plannen?
Oh wat gaaf zeg!

Jij doet mee aan de tellingen? Leuk! Wat ga je tellen, roodwild of zwartwild? Jaag je ook, of is dat geen vereiste om mee te mogen doen aan de tellingen? Ik zou dat ook wel eens willen doen.

Ik zit morgen in een vogelhut op de Veluwe, Benieuwd wat ik ga zien! En komende week maar eens kijken of de bronst al een beetje op gang komt. De nachten worden al weer kouder....
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
24-08-2023 09:20
Prachtig!

Je hoort ze gewoon bedelen om voer :biggrin:
Ha, echt he? Zo vond ik dit nest de eerste keer (vorig jaar). Ik liep er vlak langs en dacht 'wat hoor ik nou'? Even om me heen gespied en toen zag ik het jong met beide pootjes op de rand van het nest zitten en hard om zijn ouders (eten!) roepen. Waarschijnlijk de dag dat hij uitvloog. En tot mijn verbazing zat het nest dit jaar weer op exact dezelfde plek. Helaas nu door vrij veel mensen ontdekt (lees: locatie doorgekregen). Dat was wel jammer, het was er soms echt te druk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zarah schreef:
31-08-2023 22:12

Ik zit morgen in een vogelhut op de Veluwe, Benieuwd wat ik ga zien! En komende week maar eens kijken of de bronst al een beetje op gang komt. De nachten worden al weer kouder....
Er is al 1 gevecht gezien op PHV las ik.

En vandaag spreekt de rechter zich uit of de tamme wolven afgeschrikt mogen worden met rubberen kogels in het park.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
01-09-2023 10:51
Er is al 1 gevecht gezien op PHV las ik.

En vandaag spreekt de rechter zich uit of de tamme wolven afgeschrikt mogen worden met rubberen kogels in het park.
Ja, ik las het. Ik heb wel al wat gestoei gezien van de week, maar nog geen echte gevechten.

De rechter heeft zich uitgesproken. Ze krijgen 6 weken om het beter te onderbouwen......
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooie foto’s Zara.

Ook ik woon trouwens op de Veluwe vlak bij Wekerom :D Veel wild om te spotten in die regio.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat plekje was iets ten oosten van waar Maleficent heen gaat! Ik zal je een pb sturen.
Die hoek is sowieso erg leuk, heel afwisselend van landschap en daardoor veel te zien.

De telling waar ik mee start is de graasdrukmonitor. Daar mag iedereen aan meehelpen. Beetje kennis van planten is wel handig, maar je krijgt er ook een stukje opleiding voor. En je mag dus dwars door het bos struinen op je eigen percelen.

Wild tellen is niet zo simpel, je moet namelijk ook de leeftijd, geslacht enz van de dieren inschatten. Het is vooral lang stil zitten en koud worden ;) Als je het graag wilt kan je de WBE eens benaderen. Niet iedere WBE staat er voor open, maar wie weet....

Dat nest van de zwarte specht, staat daar een bankje onder? Het lijkt namelijk sterk op een nest dat ik 'ken'.
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
01-09-2023 21:49
Dat plekje was iets ten oosten van waar Maleficent heen gaat! Ik zal je een pb sturen.
Die hoek is sowieso erg leuk, heel afwisselend van landschap en daardoor veel te zien.

Zou ik ook een PB mogen? Ik moet nog een huisje boeken voor de kraanvogeltrek.

Leuk dat je de tellingen doet. Ik zou wel graag reptielentelling willen doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
01-09-2023 22:29
Zou ik ook een PB mogen? Ik moet nog een huisje boeken voor de kraanvogeltrek.

Leuk dat je de tellingen doet. Ik zou wel graag reptielentelling willen doen.
Dat 'iets verderop' is wel 50-60 km, is dat niet te ver van Diepholz vandaan?

Heb je voor die reptielentelling al eens gekeken bij Ravon? Die kunnen altijd wel vrijwilligers gebruiken! Reptielen tellen lijkt me lastig, want zo vaak zie je niet iets. Ik zie dit jaar wel veel hazelwormen. En niet eens platgetreden op het fietspad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn hond en ik hebben vandaag een verkeersslachtoffer gevonden in het bos. Een reebok met een prachtig gewei. Drie uiteinden aan iedere kant, een zeseinder dus. Ik heb toestemming gevraagd en gekregen om over een paar dagen het koppie op te halen. Nu maar hopen dat de wolven, vossen, raven etc er niet te ver mee gaan lopen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven