Wildspotters kletstopic

22-08-2023 13:50 219 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

ga je graag de natuur in om vogels, wild en andere dieren te vinden? Laat hier weten wat je tegen kwam :)

(geen discussies over wolven svp)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Zarah schreef:
01-10-2023 23:33
7 juni volgend jaar? (ja, bizar, maar deze hut moet je ver van tevoren boeken...)
Dan kan ik wel! Leuk!
Stressed is just desserts spelled backwards
Eindelijk de tijd gehad om mijn fotos uit te zoeken en ik wil mijn mooiste toch met jullie delen. Het is niks vergeleken met de prachtige die op dit topic staan natuurlijk, maar ik vond het toch wel leuk :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou dat is toch mooi? en een mooi moment :heart: en daar gaat het om
is dat bij Millelamel?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, dit was bij de Millelamel. Inderdaad een mooi moment en een leuke dag ook, ben een beetje jaloers op degenen die er vlakbij wonen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
03-10-2023 08:52
Dan kan ik wel! Leuk!
Leuk! Even PB'en?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zenmomentje schreef:
03-10-2023 10:06
Eindelijk de tijd gehad om mijn fotos uit te zoeken en ik wil mijn mooiste toch met jullie delen. Het is niks vergeleken met de prachtige die op dit topic staan natuurlijk, maar ik vond het toch wel leuk :)

Afbeelding
Mooi! Fijn dat jullie nog wat moois hebben kunnen zien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zenmomentje schreef:
03-10-2023 12:45
Ja, dit was bij de Millelamel. Inderdaad een mooi moment en een leuke dag ook, ben een beetje jaloers op degenen die er vlakbij wonen :-D
Hehe, wij zijn gewoon verhuisd. Geen optie? ;-)
Ik heb wel serieus gedacht dat we als we wat ouder zijn meer in de buurt van de Veluwe kunnen gaan wonen, maar nu nog niet handig qua werk en familie helaas :mrgreen:
Ik heb dit najaar voor het eerst de bronst live meegemaakt, en nu ben ik hooked. Dit gaat een jaarlijks ritueel worden denk ik :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was een weekje op vakantie en op de terugweg gingen we vandaag door Tilburg want ik was nieuwsgierig naar het Eekhoornbos. Daar zouden veel eekhoorns zitten maar ook Siberische grondeekhoorns, want die hebben na een ontsnapping(?) daar een eigen populatie en leven prima samen met de normale eekhoorns. Nou, ik heb nog nooit in 1 bos zoveel eekhoorns gezien en ook de Siberische. Er waren wel veel mensen uit op foto's en die legden nootjes etc neer op voerplekjes en daar kwamen ze ook op af. Ik ben zelf helemaal niet van het voeren maar als anderen het doen... nou ja dan kan ik ook wel wat foto's maken.

Ik zal morgen wat plaatsen, het was echt heel leuk! Ik was bang dat ze misschien al met winterslaap waren, maar ze waren allemaal nog druk met voorraden aanleggen, volgens mij.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent, jij was toch zo geinteresseerd in reptielen? Ravon gaat een cursus geven, misschien iets voor jou! Ik heb een vergelijkbare cursus van een andere sooortenorganisatie gevolgd en ik vond het echt een goede cursus.
https://www.ravon.nl/ravon-academy/basi ... -reptielen
Bij mijn cursus waren ook excursies waar je van hele leuke vakidioten kon leren. En er zit huiswerk bij, dus je moet ook zelf op pad.
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
27-12-2023 21:22
Maleficent, jij was toch zo geinteresseerd in reptielen? Ravon gaat een cursus geven, misschien iets voor jou! Ik heb een vergelijkbare cursus van een andere sooortenorganisatie gevolgd en ik vond het echt een goede cursus.
https://www.ravon.nl/ravon-academy/basi ... -reptielen
Bij mijn cursus waren ook excursies waar je van hele leuke vakidioten kon leren. En er zit huiswerk bij, dus je moet ook zelf op pad.
Wat lief dat je dat aan me doorgeeft! Ik ga even lezen wat het is. :)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor alle spotters: er vliegen weer volop kraanvogels over. Op de craneradar kan je zien of ze bij je in de buurt langskomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
23-02-2024 12:00
Voor alle spotters: er vliegen weer volop kraanvogels over. Op de craneradar kan je zien of ze bij je in de buurt langskomen.
Oeh goede tip, dank! Ik heb er ooit twee mogen fotograferen bij het Deelensche veld. Dacht ik eerst dat ik zwanen of reigers zag vliegen in de verte, maar het bleken kraanvogels!

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week had ik dit kadootje in de tuin!
Hij is er dagelijks, maar ik krijg maar zelden de kans om een foto te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Zarah schreef:
23-02-2024 13:49
Afgelopen week had ik dit kadootje in de tuin!
Hij is er dagelijks, maar ik krijg maar zelden de kans om een foto te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Wat gaaf om deze in je tuin te hebben! Ik zie ze alleen in een flits wanneer ze weer iets te eten uit de tuin hebben gehaald. Of ik zie alleen nog maar de plukresten. Wat komt deze sperwer (toch?) in jouw tuin doen? Is er eten of heeft hij er een schuilplaats?

Mooie fotos ook van de kraanvogels!
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
23-02-2024 21:01
Wat gaaf om deze in je tuin te hebben! Ik zie ze alleen in een flits wanneer ze weer iets te eten uit de tuin hebben gehaald. Of ik zie alleen nog maar de plukresten. Wat komt deze sperwer (toch?) in jouw tuin doen? Is er eten of heeft hij er een schuilplaats?

Mooie fotos ook van de kraanvogels!
Dank!

Haha, ja, meestal zie ik ook alleen een flits. Maar deze keer ging hij er even voor zitten!
Het is inderdaad een sperwer, man of vrouw, geen idee. Dat zie ik nooit zo goed.
Deze sperwer heeft de vele tuinvogels in de tuin ontdekt (hele kolonies mussen, veel mezen etc.), dus die komt momenteel een paar keer per dag proberen wat te vangen. Soms slaat 'ie mis, soms niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een dusdanig topmoment, dat moet ik even delen: Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh cool, thistle. Wat een imposante hoorns hebben die dieren toch. :)

Op de fietsroute naar m'n werk zie ik nu weer veel lepelaars druk in de weer. Ze bouwen hun nesten hier in de bomen, dus je kunt ze best goed zien, en zo hebben ze ook minder last van vossen. Helaas geen foto's want ik heb alleen een zeer krakkemikkige telefooncamera. :P

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven