Opvoeding van zus...

12-04-2024 20:07 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zus heeft een zoontje van 4 jaar, zoontje roept tegen iedereen, stomme jij! Dit doet hij al een paar maanden. Hij word hierin niet gecorrigeerd, het gaat vanzelf over is, het antwoord.

Komt erop neer, ik heb moeite met deze opvoedstijl. 🫣 Loslaten of toch steeds haar zoontje corrigeren? Want hij zegt het ook tegen mij en kinderen... Begint irritatie factor te worden merk ik 😳
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou neefje wel corrigeren. En hem ook duidelijk maken waarom je het niet leuk vindt dat hij dat hij dat zegt. Zus heeft haar opvoedkans hierin gehad hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Frustratie van het kind. Ik weet niet hoe de band is met jouw zus. Ik kan zoiets wel tegen de kinderen van mijn zussen zeggen. Net zoals mijn zussen mijn kinderen corrigeren mocht het nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen wat van zeggen als hij het tegen jou of je kinderen doet.

Verder niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aneliz schreef:
12-04-2024 20:11
Frustratie van het kind. Ik weet niet hoe de band is met jouw zus. Ik kan zoiets wel tegen de kinderen van mijn zussen zeggen. Net zoals mijn zussen mijn kinderen corrigeren mocht het nodig zijn.
Deze zus geeft al aan dat ze niet nodig vindt. Dus geheid zal het een ding worden. Maar daar zou ik sowieso geen boodschap aan hebben. Ik had allang wat gezegd tegen kind, kind leert heus wel dat hij dan tegen zijn ouders mag zeggen maar niet tegen jou en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als hij het tegen jou zegt zou ik er sowieso wat van zeggen. Want jij vindt dat niet leuk. Kan je zus verder ook weinig van vinden… voor de rest is het aan haar om te bepalen hoe zij het aanpakt. Snap overigens wel dat je het niet eens bent met haar aanpak 🫣
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja band is prima, en 9 van de 10 x zeg ik nu steeds wat van.

Als ze voor in de tuin zijn, doet hij dit ook tegen buurtkinderen. Ook gezegd, dat moet je toch verbieden? En hup, dan maar binnen. Och helpt toch niet, is het antwoord... Net of ze de strijd heeft opgegeven...

Ook gezegd, dat opvoeding wel is blijven het herhalen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wil je horen van ons/doen richting je zus dan?

Is je zus alleen of is er nog een andere ouder? Voedt hij/zij niet mee op?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sja ik zou er wel actiever iets mee doen dan zus, maar wat wil je doen dan? Zus vindt het niet belangrijk om het aan te pakken. Wanneer zegt zoontje het? Als hij boos of gefrustreerd is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zus doet moet ze zelf weten.

Hoe vaak komt die jongen bij jou over de vloer?
Elke week? Of elke 2 maanden?

Bij elke week of vaker zou ik hem eventueel vertellen dat je zijn bewoordingen net iets minder vindt. Dat echt niet iedereen stom is. Of dat hij dat wel mag vinden, maar dat hij dat niet voortdurend hoeft uit te spreken.
Bij elke 2 maanden zou ik het laten gaan.

Die kleuter is overigens 4.
Ik zou een heel stuk toch echt met een grove korrel zout nemen.
Volgend jaar heeft hij een ander leuk stopwoord.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet jouw kind, niet jouw opvoeding, dus laten gaan.
Iedereen voedt op zijn eigen manier op, hier heb jij niks over te zeggen.
Je kan er uiteraard wat van zeggen als het tegen jou word gezegd, maar het is trekken aan een dood paard als er thuis niks mee word gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze is alleen. Zit denk ik wel veel frustratie achter. Mijn zoontje begon te spelen met zijn speelgoed, dat vond hij niet leuk.
Wil ook niet teveel in detail treden, maar hij is (heel) pittig. En schreeuwt om grenzen, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet jou kind, niet jouw opvoeding.

Alleen als jij het kind alleen onder je hoede hebt, kun je er wat van zeggen. Of als hij rechtstreeks tegen jou het zegt.

Moeder overrulen is het recept voor ruzie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja en als het tegen jouw kind is natuurlijk wel ingrijpen. En als zij niet leuk samen kunnen spelen zou ik gewoon voorlopig even op bezoek gaan bij zus zonder je kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou vooral proberen je niet te druk te maken om wat een vierjarige uitkraamt. Elk kind heeft weleens een periode met vervelende trekjes. Vervelend gedrag zoveel mogelijk negeren, dan is t vanzelf niet interessant meer. De meeste kinderen groeien daar wel een keer overheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
1. Als hij het tegen jou of je kind, of in jouw buurt zegt, mag je er heus wat van zeggen.
2. Ga eens met je zus in gesprek en benoem zijn gedrag, en vraag haar hoe zij het ziet. Let op: zonder te oordelen dus.
3. Over opvoedstijl van zus: laat het gaan. Het is haar leven, haar moederschap en haar kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
frambooz schreef:
12-04-2024 20:30
Ze is alleen. Zit denk ik wel veel frustratie achter. Mijn zoontje begon te spelen met zijn speelgoed, dat vond hij niet leuk.
Wil ook niet teveel in detail treden, maar hij is (heel) pittig. En schreeuwt om grenzen, volgens mij.
Ze is alleen betekend dat dat de andere ouder niet in leven is van kind?
Of is een ook een zak hooi van een ouder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat hebben we toch allemaal fijn kritiek op anderen.

Het 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' blijft wat mij betreft een zeer zinnig uitgangspunt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
12-04-2024 20:49
Wat hebben we toch allemaal fijn kritiek op anderen.

Het 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' blijft wat mij betreft een zeer zinnig uitgangspunt.
Als zulke ouders enige reflectiekaders hadden dan waren ze niet zo van per se kritiek moeten blijven uiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon corrigeren.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bewust alleen. Hoe vaak corrigeer je, hij roept het wel 20x achter elkaar. Hoe doe je dat correct?
Alle reacties Link kopieren Quote
frambooz schreef:
12-04-2024 20:54
Bewust alleen. Hoe vaak corrigeer je, hij roept het wel 20x achter elkaar. Hoe doe je dat correct?
Ik wil niet dat je zinteken me praat. En dan vervolgens zoals bij je eigen kinderen. Ik ben daar nooit zo moeilijk in en echt nog nooit ruzie gehad.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of elke keer: je bent zelf stom terug.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ook gezegd, maar ook omgedraaid. Dat hij lieve.... is. Uitgelegd, of negeren...

Ik heb dan de hoop als ik hem steeds corrigeer, dat mijn zus dan inspringt. 🫣 Maar nee
Alle reacties Link kopieren Quote
frambooz schreef:
12-04-2024 21:00
Ja ook gezegd, maar ook omgedraaid. Dat hij lieve.... is. Uitgelegd, of negeren...

Ik heb dan de hoop als ik hem steeds corrigeer, dat mijn zus dan inspringt. 🫣 Maar nee
Gewoon zelf blijven doen.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven