Opvoeding van zus...

12-04-2024 20:07 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zus heeft een zoontje van 4 jaar, zoontje roept tegen iedereen, stomme jij! Dit doet hij al een paar maanden. Hij word hierin niet gecorrigeerd, het gaat vanzelf over is, het antwoord.

Komt erop neer, ik heb moeite met deze opvoedstijl. 🫣 Loslaten of toch steeds haar zoontje corrigeren? Want hij zegt het ook tegen mij en kinderen... Begint irritatie factor te worden merk ik 😳
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
13-04-2024 16:31
Ik vind wel iets van een ouder die zich door zijn eigen kind laat slaan zonder dat te corrigeren ja. Hoe temperamentvol het kind ook mag zijn. Dat laat je toch niet toe?! Ik oordeel niet over het gedrag van het kind!

Er zijn situaties waarin je nu eenmaal niks bereikt met corrigeren (of in elk geval niet op dat moment).
En als je die kinderen en die situaties niet kent ben je een gezegd mens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook wel 4-jarigen tegengekomen die iedereen uitscholden voor kankerwijf, dus ik vind het nogal meevallen allemaal.

En voor de rest: het is niet jouw kind. Als ie iets tegen jou zegt wat jou persoonlijk stoort kun je daar op eigen titel iets van zeggen maar hoe jouw zus haar kind wenst op te voeden is jouw zaak niet.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
13-04-2024 17:39
Er zijn situaties waarin je nu eenmaal niks bereikt met corrigeren (of in elk geval niet op dat moment).
En als je die kinderen en die situaties niet kent ben je een gezegd mens.
Ik snap wel wat je zegt hoor maar daar is kennelijk in dit geval geen sprake van. En op dat moment niet corrigeren is wat anders dan helemaal niet corrigeren. Slaan is hier echt een no go.

Maargoed het wordt wat off topic. Ik blijf er bij dat TO er niet heel veel mee kan bij zus. Want het is aan zus hoe zij haar kind wenst op te voeden. TO kan zich alleen wat distantiëren als zij er zelf of haar kinderen er last van hebben.
bbubbels wijzigde dit bericht op 13-04-2024 18:05
Reden: Toevoeging
21.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
frambooz schreef:
12-04-2024 20:30
Ze is alleen. Zit denk ik wel veel frustratie achter. Mijn zoontje begon te spelen met zijn speelgoed, dat vond hij niet leuk.
Wil ook niet teveel in detail treden, maar hij is (heel) pittig. En schreeuwt om grenzen, volgens mij.
Vraag eens aan je zus of ze hulp nodig heeft in plaats van haar te bekritiseren en haar kind te corrigeren.
Krijg je een heel ander gesprek denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
13-04-2024 16:52
O, dan zou ik ook oordelen.

Lekker doen. Verder heeft je post niets met de situatie te maken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven