Ovulatietesten!

11-07-2008 09:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames: waar hebben jullie goede ervaringen mee en waar bestel ik ze?
Op sensitest (.nl) heb je verschillende, maar bij bijv kruidvat zijn ze ook te koop. Gebruik ze zelf niet trouwens.
Matcare, ben ik erg tevreden over. Discrete verpakking en altijd snel binnen.
Ik heb volgens testen (dure en goedkope) nog nooit een eisprong gehad, dus ik ben er mee gestopt en gewoon gaan temperaturen.
De digitale van clearblue zijn erg duidelijk, ik ben niet zo van het streepjes vergelijken. Maar wel duur! Dus ik heb het gecombineerd: romed stokjes gebruikt (lekker goedkoop) tot er een tweede streepje tevoorschijn kwam en dan de dagen erna de clearblue. Maar na 3 maanden testen was ik wel klaar, je kon de klok erop gelijkzetten bij mij, dus makkelijk praten (qua kosten).
Aruba, welke heb jij van matcare. Je hebt nl. 3 verschillende. Ik wil natuurlijk de goedkoopste hahahahahah. Maar ja... ze moeten wel werken natuurlijk
Ik heb de cassettes gebruikt van matcare. Bij mij werkte die erg goed. Je kan erg precies werken door het pipetje wat erbij is geleverd.
Ik denk dat ik die ook maar ga bestellen. Ben niet echt voorstander, maar ja

En vanaf wanneer gebruiken jullie ze? Dag 10 ofzo?
quote:krissie16 schreef op 11 juli 2008 @ 09:27:

De digitale van clearblue zijn erg duidelijk, ik ben niet zo van het streepjes vergelijken. Maar wel duur! Dus ik heb het gecombineerd: romed stokjes gebruikt (lekker goedkoop) tot er een tweede streepje tevoorschijn kwam en dan de dagen erna de clearblue. Maar na 3 maanden testen was ik wel klaar, je kon de klok erop gelijkzetten bij mij, dus makkelijk praten (qua kosten).

Ik vind die van Clearblue ook zo duur....

Mijn cyclus is van 28 tot 23 dagen. Begrijp het niet meer zo. En het klokkie tikt zo lekker door, dus dan maar even zo proberen.
Zijn er ook ovulatietesten die je wél met ochtendurine kan uitvoeren? 4 uur niet drinken en testen tussen 10:00-22:00 en t liefst rond het zelfde tijdstip, lijkt me erg lastig....
Bij de digitale testen van clear blue mag je ochtendurine gebruiken. Ik vond deze het meest betrouwbaar.

Heb bij de testen van sensitest zelfs wel eens een positieve test gehad, en dan bleek na een bloedtestje dat er toch echt geen eisprong was geweest. Ben toen al snel gestopt met het interpreteren van streepjes en overgestapt op digitaal. Ze zijn behoorlijk prijzig, maar dat had ik er graag voor over. Ondanks dat mijn cyclus schommelt tussen de 28 en 35 dagen, had ik, er door ook op andere signalen van mijn lijf te letten, meestal aan 3 hooguit 4 testen per cyclus genoeg. Wat betekent dat ik met 1 doosje van ¤ 30,- twee cyclussen kon doen.

Ik gebruikte ovulatie testen omdat ik met behulp van zelf-inseminatie zwanger wilde worden.
quote:vonni schreef op 11 juli 2008 @ 16:55:

Bij de digitale testen van clear blue mag je ochtendurine gebruiken. Ik vond deze het meest betrouwbaar.

Heb bij de testen van sensitest zelfs wel eens een positieve test gehad, en dan bleek na een bloedtestje dat er toch echt geen eisprong was geweest. Ben toen al snel gestopt met het interpreteren van streepjes en overgestapt op digitaal. Ze zijn behoorlijk prijzig, maar dat had ik er graag voor over. Ondanks dat mijn cyclus schommelt tussen de 28 en 35 dagen, had ik, er door ook op andere signalen van mijn lijf te letten, meestal aan 3 hooguit 4 testen per cyclus genoeg. Wat betekent dat ik met 1 doosje van ¤ 30,- twee cyclussen kon doen.

Ik gebruikte ovulatie testen omdat ik met behulp van zelf-inseminatie zwanger wilde worden.

En na hoeveel keer is het gelukt Vonni? Ik ben al sinds februari in de weer met de digitale testen va CB maar tot op heden nada...

(Ik weet dat ik zwanger kan worden, vorig jaar had ik een miskraam).

Ik heb ook wel eens gelezen dat ovulatietesten positief kunnen zijn zonder dat er een ovulatie is. Voor de ovulatie maakt je lichaam LH aan (een hormoon). Dit hormoon zorgt er dus voor dat je ei gaat springen. Maar soms springt een eitje dus niet. Dan wordt wel het hormoon aangemaakt, maar komt er dus geen eitje los. Dan kan je lichaam het, in dezelfde cyclus, nog een keer proberen. Zo kan het zijn dat je test lang positief blijft aangeven zonder dat er dus een eisprong is.

Om het nog makkelijker te maken...
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Hoi Winterdip,

Ik ben twee keer zwanger geraakt, beide keren bij de derde ronde raak. De eerste zwangerschap is helaas in een miskraam geëindigd. Nu ben ik bijna 11 weken zwanger. Wij hadden absoluut niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Allereerst omdat je bij inseminatie tocht iets minder kans hebt op een zwangerschap, en ten tweede omdat er bij mij op jonge leeftijd pco geconstateerd was.

Om mijn cyclus in kaart te brengen heb ik al een aantal maanden testen gebruikt voor we daadwerkelijk begonnen met inseminaties. Vanwege de diagnose pco hebben we in deze periode iedere cyclus een week na de eisprong bloed laten prikken op progesteron. Als het gehalte hiervan stijgt, liefst tot boven de 20, weet je zeker dat er een eisprong is geweest. Ook heb ik nog een cyclusanalyse gehad d.m.v. echo's. Bij mij was er in deze periode iedere keer na een positieve test ook daadwerkelijk een eisprong waar te nemen.

Groet Vonni
Hoi Vonni,

Super joh! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is echt een kwestie van timing en geluk, dat blijkt wel. Ik ga gewoon lekker door. Ook bij ons lukt het zeker wel een keer.

Geniet van je zwangerschap!

groetjes,

Winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Heb matcare en sensitest gebruikt, beide erg tevreden over. Zijn ook niet zo prijzig als die van CB.

Succes!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
http://www.zwangerschapstest.nu/

niet zo duur en werken prima. Ik heb de set ovulatietesten en zwangerschapstest gecombineerd besteld. Goede resultaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven