Ow dat bedoelde je!
zaterdag 13 april 2019 om 09:42
Ik las gisteren een topic waarin iemand een situatie beschreef waarbij haar kind steeds iets geks aangaf maar waar later bleek wat ze bedoelde.
Ik moest ineens denken aan toen mijn neefje 8 was. Hij logeerde bij mij en hij had net de periode van de boeman in, om en onder het bed achter de rug. Opeens zei hij dat hij de takkenman op de trap naar boven eng vond.
Ow jeee heb ik dat begint hij juist in mijn huis over een denkbeeldige takkenman dacht ik. Dus ik ga in kort gesprekje met hem over die takkenman. Hij was er zo van overtuigd dat het waar was dat hij mij het wilde laten zien. Eerst dacht ik dat het gewoon tijdrekken was om te gaan slapen maar eigenlijk ken ik hem zo niet. Ik zeg: kom neefje we gaan naar de trap en je zal zien dat er niks is om je zorgen om te maken.
We lopen naar de trap en heel trots zegt hij: daar zie je hem tante IBI.
En verdomd daar staat een sneeuwpop van stro gekocht op een rommelmarkt die nog naar zolder gebracht moest worden. We hebben hem samen naar zolder gebracht en gelukkig is hij er later thuis niet meer bang van geweest.
Wie heeft nog meer zulke dingen met kinderen waarvan je eerst denkt: waar heeft hij/zij het over en dat later de verklaring heel logisch bleek?
Ik moest ineens denken aan toen mijn neefje 8 was. Hij logeerde bij mij en hij had net de periode van de boeman in, om en onder het bed achter de rug. Opeens zei hij dat hij de takkenman op de trap naar boven eng vond.
Ow jeee heb ik dat begint hij juist in mijn huis over een denkbeeldige takkenman dacht ik. Dus ik ga in kort gesprekje met hem over die takkenman. Hij was er zo van overtuigd dat het waar was dat hij mij het wilde laten zien. Eerst dacht ik dat het gewoon tijdrekken was om te gaan slapen maar eigenlijk ken ik hem zo niet. Ik zeg: kom neefje we gaan naar de trap en je zal zien dat er niks is om je zorgen om te maken.
We lopen naar de trap en heel trots zegt hij: daar zie je hem tante IBI.
En verdomd daar staat een sneeuwpop van stro gekocht op een rommelmarkt die nog naar zolder gebracht moest worden. We hebben hem samen naar zolder gebracht en gelukkig is hij er later thuis niet meer bang van geweest.
Wie heeft nog meer zulke dingen met kinderen waarvan je eerst denkt: waar heeft hij/zij het over en dat later de verklaring heel logisch bleek?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 4 mei 2019 om 20:18
zaterdag 4 mei 2019 om 21:03
Haha lekker in publieke gelegenheden. Mijn zoon roept te pas en te onpas: IS GEIL!!!! (geel dus).MrsBananaPancake schreef: ↑04-05-2019 21:01Dochter van een vriendin zei laatst dat ze spaghetti op haar brood wilde... Ze bedoelde (choco)pasta![]()
Eigen dochter zegt 'mama beffen'Waarmee ze knuffelen bedoelt
![]()
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 4 mei 2019 om 21:49
Onze zoon van 3,5 zegt altijd zo lief; mama, mag ik het aankozen? Hij bedoelt aanwijzen.. ik verbeter hem niet om dat dit zó lief klinkt.
En ipv uitzoeken zegt hij uitkoezen ook zo'n leuke haha.
Mijn dochtertje van 1,5 kan er ook wat van maar ze kan ook weer heeel goed woordjes zeggen al; met wat fantasie erbij komen we er meestal wel uit
Mijn dochtertje van 1,5 kan er ook wat van maar ze kan ook weer heeel goed woordjes zeggen al; met wat fantasie erbij komen we er meestal wel uit
Erger je niet, verwonder je slechts.
zaterdag 4 mei 2019 om 21:50
Haha ja dat zeg ik maar telkens tegen mezelfMrsBananaPancake schreef: ↑04-05-2019 21:13Ook fijnDan hoop je maar dat andere mensen snappen dat ze zo jong vast iets anders bedoelen
![]()
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 4 mei 2019 om 21:52
Haha ik ken dat. Zo noemen wij voeten hier soeten en de krokodil is de dilkoko en we zeggen geen oeps maar oepst en als het zonnetje schijnt zeggen we dat het een soone dag is.zomermeiske schreef: ↑04-05-2019 21:49Onze zoon van 3,5 zegt altijd zo lief; mama, mag ik het aankozen? Hij bedoelt aanwijzen.. ik verbeter hem niet om dat dit zó lief klinkt.
Mijn dochtertje van 1,5 kan er ook wat van maar ze kan ook weer heeel goed woordjes zeggen al; met wat fantasie erbij komen we er meestal wel uit![]()
zaterdag 4 mei 2019 om 22:22
Ahhhhh arm ventje!!Agapanthus schreef: ↑04-05-2019 21:08Zoon van net 5 barstte in huilen uit na mijn voorstel om te gaan wandelen in het bos....
Bleek dus dat ze bij de schoolvoorstelling het thema sprookjes hadden en hij was klein duimpje. Kind dacht serieus dat ik hem wilde dumpen in het bos![]()
maandag 6 mei 2019 om 23:07
Natuurlijk!! Maar dat magisch denken kan ze dan echt dwarszitten. Was ie daarna gerustgesteld?
maandag 6 mei 2019 om 23:27
Hier geen kutje maar lul. En dan keihard roepen door de speelgoedwinkel. En ik maar ‘zachtjes lieverd, wat bedoel je nou toch’. En na het een paar keer herhaald te hebben deed ze ineens het grommen van een leeuw na en viel eindelijk het kwartje. Achter me stond een levensgrote leeuw;)
dinsdag 7 mei 2019 om 12:32
Mijn dochtertje was denk ik een jaar of 2 toen we een keertje naar de gele M gingen.
Ik vroeg aan haar wat ze bij haar Happy Meal wilde en ze hield bij hoog en bij laag vol: een kapsijkertje. Geen idee waar ze het over had. Zij stampvoeten omdat ik haar niet begreep en ik met de handen in het haar want ze moest en zou een kapsijkertje. Nadat een reeks van mogelijkheden de revue gepasseerd waren hadden we het! Het was een knijpzakje Danoontje! Een kapsijkertje....
Als ze drinken wilde was het altijd Mauw. Geen idee hoe ze daar bij gekomen is overigens.
De vuilnisman was de fanneman en zo zullen er vast nog meer gekke dingen zijn maar ik herinner ze me even niet.
Zoonlief heeft het over nuffen ipv knuffelen en zoenen noemt ie trouwen
Ik vroeg aan haar wat ze bij haar Happy Meal wilde en ze hield bij hoog en bij laag vol: een kapsijkertje. Geen idee waar ze het over had. Zij stampvoeten omdat ik haar niet begreep en ik met de handen in het haar want ze moest en zou een kapsijkertje. Nadat een reeks van mogelijkheden de revue gepasseerd waren hadden we het! Het was een knijpzakje Danoontje! Een kapsijkertje....
Als ze drinken wilde was het altijd Mauw. Geen idee hoe ze daar bij gekomen is overigens.
De vuilnisman was de fanneman en zo zullen er vast nog meer gekke dingen zijn maar ik herinner ze me even niet.
Zoonlief heeft het over nuffen ipv knuffelen en zoenen noemt ie trouwen