Papfles? Rampfles!

05-07-2008 15:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van bijna 7 maanden wil absoluut geen pap eten. Ik probeer het vanaf 6 maanden met enige regelmaat en heb al verschillende dingen geprobeerd (dosis aanpassen, papfles of met een lepeltje, verschillende tijden) maar het maakt allemaal niets uit: na het eerste slokje wil ze niet meer.

Ik geef haar nu maar een gewone fles, maar eigenlijk zou ze vanaf 7 maanden wel een papfles moeten eten volgens het advies van het consultatiebureau........

Heeft iemand nog slimme tips?

En is het wel perse nodig dat ze een papfles krijgt? Of gewoon maar blijven proberen.....
Alletwee mijn kids lusten geen pap. Gewoon melk geven en een boterham vanaf een maand of 8. Ik lust zelf ook geen pap, dus ik snap het best.
Mijn oudste gruwde van pap, dus dat was snel bekeken.

Mijn jongste vond het wel lekker, maar de papfles raakte altijd verstopt. 't Zal aan mij gelegen hebben, maar ik kreeg het niet voor elkaar om een papfles te maken die gedronken kon worden. Dus helaas, jongste heeft ook nooit pap gehad.

Nu hebben wel allebei mijn kinderen wat gedragsproblemen. Zou dat dan toch door dat gebrek aan pap komen????????

Inmiddels zijn ze 7 en 9. Verder heb ik niet het idee dat ze erg geleden hebben onder hun geen-pap.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Onze dochter lustte ook geen rijstebloem (gillen!!!) en fijne granen bambix maar toen hebben we een keer Melkpap van Bambix geprobeerd en die vond ze heel lekker. Nu is het assortiment uitgebreid met biscuitpap en pyjamapapje...

Volgende week ga ik nog eens die fijne granen proberen alhoewel ik dit zelf ook erg vind stinken dus ik ben benieuwd...

Als je per se pap wil geven zou je dus misschien een van de zoetere varianten kunnen proberen. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van zoet maar omdat ons meisje maar zo'n kleintje is (8,5mnd, 6,3kg) en er sinds kort van 20u-8u op doorslaapt vinden wij dit toch een goede keuze...
quote:choca schreef op 08 juli 2008 @ 10:42:

Onze dochter lustte ook geen rijstebloem (gillen!!!) en fijne granen bambix maar toen hebben we een keer Melkpap van Bambix geprobeerd en die vond ze heel lekker. Nu is het assortiment uitgebreid met biscuitpap en pyjamapapje...

Volgende week ga ik nog eens die fijne granen proberen alhoewel ik dit zelf ook erg vind stinken dus ik ben benieuwd...

Als je per se pap wil geven zou je dus misschien een van de zoetere varianten kunnen proberen. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van zoet maar omdat ons meisje maar zo'n kleintje is (8,5mnd, 6,3kg) en er sinds kort van 20u-8u op doorslaapt vinden wij dit toch een goede keuze...Choca, ik hoef niet perse pap te geven maar omdat onze meid ook klein is (7 mnd, 6 kilo) leek wat extra voedingsstoffen me geen slecht idee. Misschien is zo'n ander smaakje ook wel iets, zal het anders eens proberen. Geef jij het dan in een fles of van een lepeltje?
Ik heb gisteren Pyjamapapje Vanille gegeven met rijstebloem (kant en klaar), maar dat is gewoon melk met een kleurtje/geurtje/smaakje. Dus ja dat dronk ze nog wel (ging niet helemaal op).

Dus dat vind ik niet hetzelfde als pap.

Er stond op de verpakking (zag ik later) 0,6% rijstebloem! Ja da's ook niet echt veel dan he.

Ik heb ook nog Bambix gekocht, ga ik ook nog proberen. Als ze dat niet wil geef ik het op!

Trouwens, ben met brood begonnen en ze eet nu ongeveer 1/3 boterham tussen de middag, vind ik best al wel veel!
Mijn dochter lust ook geen pap. INderdaad gewoon lekker opvolgmelk met brood. Ze is nu 3 en wil nog steeds elke ochtend die dure peutermelk, haha! Van gewone melk krijgt ze diaree dus geef het haar nog maar.

Daarna moet ze haar calcium ed maar uit andere voedingsmiddelen halen. Nederland is trouwens het enige land waar zoveel melk wordt gedronken. Ooit in een buitenlandse supermarkt zo'n groot melkassortiment gezien als hier bij de Appie? Nee dus, is helemaal niet nodig als je ze voldoende andere voedingsmiddelen (broccoli bv) geeft. Maar dit even off topic.
Ik heb ook nog Bambix geprobeerd, lukte ook niet.

Ik geeft het op!

Dus ik hou het gewoon op de melk, en tussen de middag eet ze al bijna een hele boterham.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven