Pas 25, maar na 1,5 jaar nog niet zwanger..
zondag 22 maart 2009 om 14:35
hallo meiden
ik wil even mijn verhaal doen als het mag..
mijn vriend en ik zijn al 7 jaar bij elkaar en sinds 2 jaar ben ik gestopt met de pil.
nu 1,5 jaar zijn we bezig om zwanger te worden.
maar poe.. dat valt toch een beetje tegen..!
ik moet zeggen dat ik me erg heb laten inpraten door mijn omgeving dat we nog heeeeerlijk jong zijn en ons heeele leven nog voor ons hebben.
dat we in de bloei zitten van ons leven, en dat dit de beste tijd is om zwanger te worden.
toch ben ik er erg in teleurgesteld dat ik nu nog niet zwanger ben..
wat denken jullie?
tijd om actie te ondernemen om naar een dokter te stappen?
ik wil even mijn verhaal doen als het mag..
mijn vriend en ik zijn al 7 jaar bij elkaar en sinds 2 jaar ben ik gestopt met de pil.
nu 1,5 jaar zijn we bezig om zwanger te worden.
maar poe.. dat valt toch een beetje tegen..!
ik moet zeggen dat ik me erg heb laten inpraten door mijn omgeving dat we nog heeeeerlijk jong zijn en ons heeele leven nog voor ons hebben.
dat we in de bloei zitten van ons leven, en dat dit de beste tijd is om zwanger te worden.
toch ben ik er erg in teleurgesteld dat ik nu nog niet zwanger ben..
wat denken jullie?
tijd om actie te ondernemen om naar een dokter te stappen?

zondag 22 maart 2009 om 14:37
Ja!
Gewoon naar de huisarts stappen en het bespreekbaar maken. Ze zouden kunnen dmv een paar onderzoeken (bloed/zaad/temparatuur/echo) kunnen controleren of er ergens een probleem zit. Daarna kan je altijd nog beslissen om af te wachten of in de medische molen te gaan.
Succes!
Gewoon naar de huisarts stappen en het bespreekbaar maken. Ze zouden kunnen dmv een paar onderzoeken (bloed/zaad/temparatuur/echo) kunnen controleren of er ergens een probleem zit. Daarna kan je altijd nog beslissen om af te wachten of in de medische molen te gaan.
Succes!
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 22-03-2009 14:39
Reden: iets te snel verstuurd!
Reden: iets te snel verstuurd!
% gewijzigd
zondag 22 maart 2009 om 14:40
de eerste maanden was mn cyclus een zooitje, heel onregelmatig ongesteld.
nu gaat dat al een hele tijd heel goed.
netjes om de 4 weken ongesteld.
de laatste maanden gebruik ik ook ovulatie testen, en dat geeft precies aan wat ik al dacht.
dus ik heb mn eigen cyclus goed door.
omdat we hierdoor er nog meer mee bezig waren, heb ik die testen weer aan de kant gelegd.
nu gaat dat al een hele tijd heel goed.
netjes om de 4 weken ongesteld.
de laatste maanden gebruik ik ook ovulatie testen, en dat geeft precies aan wat ik al dacht.
dus ik heb mn eigen cyclus goed door.
omdat we hierdoor er nog meer mee bezig waren, heb ik die testen weer aan de kant gelegd.
zondag 22 maart 2009 om 15:01
zondag 22 maart 2009 om 15:45
inderdaad even naar huisarts en door laten verwijzen, hoeft nog helemaal niets ergs te betekenen, maar kan misschien wat helderheid verschaffen die kan helpen om of alsnog op de normale wijze zwanger te worden of inderdaad de molen in te gaan.
Wat ik wel zou nagaan is hoe lang jullie er ECHT mee bezig zijn, dus op gerichte dagen sex hebben, ovulatietesten etc. Als dat pas een paar maanden is, en de maanden daarvoor niet dan zou ik het nog even aankijken
Wat ik wel zou nagaan is hoe lang jullie er ECHT mee bezig zijn, dus op gerichte dagen sex hebben, ovulatietesten etc. Als dat pas een paar maanden is, en de maanden daarvoor niet dan zou ik het nog even aankijken
zondag 22 maart 2009 om 18:54
Zou het wel doen, naar de dokter. Misschien is er wel iets simpels aan de hand waardoor je niet zwanger kunt raken. bij mij waren mij eierstokken verkleefd, toen daar iets aan gedaan was werd ik zo zwanger en nu heb ik een schattige dochter van 6 weken.
misschien is er ook wel helemaal niks aan de hand, maar anderhalf jaar vind ik toch al best lang hoor! Even laten nakijken kan geen kwaad toch? Succes!
misschien is er ook wel helemaal niks aan de hand, maar anderhalf jaar vind ik toch al best lang hoor! Even laten nakijken kan geen kwaad toch? Succes!
maandag 23 maart 2009 om 17:11
Ik zou ook even naar de huisarts gaan, het kan nooit kwaad. Misschien neemt het je zorgen weg. Ik herken trouwens heel erg wat je schrijft.
Manlief en ik zijn nu ruim een jaar bezig, helaas nog niet zwanger.
Vandaag langs de huisarts geweest. Labformulier voor zaadonderzoek en verwijzing naar fertiliteitspoli mee gekregen. Schijnt bij de poli ook een fikse wachttijd te zijn.
Sterkte!
Manlief en ik zijn nu ruim een jaar bezig, helaas nog niet zwanger.
Vandaag langs de huisarts geweest. Labformulier voor zaadonderzoek en verwijzing naar fertiliteitspoli mee gekregen. Schijnt bij de poli ook een fikse wachttijd te zijn.
Sterkte!
maandag 23 maart 2009 om 19:19