Peuter 2,5 en logeren

07-05-2024 13:36 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende maand hebben wij wel een bruiloft van 3 dagen (2 overnachtingen). De bruiloft is op 3,5 uur rijden. Dit is zonder kinderen dus ons kind zal hiervoor uit logeren moeten, echter vindt ze dat zelf vreselijk. Ze gaat naar de opvang en vindt het daar helemaal geweldig, we hebben een oppas voor avondjes weg - geen problemen mee. Maar als het op slapen/naar bed brengen aan komt, wil ze het liefst dat wij dit doen, anders kan ze echt wel goed overstuur raken. Door gebrek aan mogelijkheden heeft ze na haar babytijd niet meer gelogeerd, en nu wordt ze al verdrietig als ik haar probeer uit te leggen dat mama en papa 2 nachtjes weg zijn (nu kunnen vrienden die ze goed kent oppassen).

Ik vind het zelf nogal lastig, het liefste ga ik maar 1 nachtje, vind ik ik overigens meer dan genoeg en dan zijn we alleen aanwezig bij het echte huwelijk. Lijkt me ook niet fijn om 3 dagen met buikpijn te zitten als je weet dat je kind je zo mist, aan de andere kant.. je kan er nou eenmaal niet altijd zijn. Iemand een vergelijkbare situatie gehad of advies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
09-05-2024 10:50
Het gaat er toch om dat de dierbaren er zijn. En natuurlijk kan je iets leuks en nets aantrekken e gaat niet in een oude trui. Maar 2x iets anders, stel iemand heeft dat niet vind ik iemand echt op kosten jagen. Vind je dat leuk dan prima maar ik zou me persoonlijk erg ongemakkelijk voelen als mensen extra kosten zouden maken voor mijn bruiloft als ze dat zelf liever niet doen.
Jeetje het is 1 zin uit m’n hele post, totaal niet de hoofdboodschap en ook niet waar dit topic om gaat. Let it go
Alle reacties Link kopieren Quote
Delphinia schreef:
09-05-2024 10:18
Ik vind dat gewoon omgangsvormen. Prima als jij 2x hetzelfde aan doet, geen problemen mee. Mr over t algemeen hoort dat niet en vaak is er ook een dresscode die verschilt vr die 2 dagen. Mensen zien het wel als jij een jurk aan hebt op zaterdag die je ook op vrijdagavond aan had ja. En mbt je laatste zin: er zijn ook mensen die het leuk vinden hè, dus t gaat niet om ‘aantrekken van regels’

Dat heeft niets te maken met omgangsvormen en dat het niet zo hoort, maar eerder met dingen waarvan jij vind dat ze zo horen, en waarschijnlijk veel meer mensen.
Jammer dat mensen elkaar zoveel opleggen met dit soort onzinnige zaken.

Overigens zou ik niet perse 2 x hetzelfde aandoen, want ik heb genoeg in de kast hangen. Misschien begeef jij je in andere kringen, dat kan, en wordt er op dit soort dingen gelet.

Dat zijn dan weer niet de mensen waar ik veel mee heb, ik kan me er weinig bij voorstellen dat mensen er iets van vinden. En dat mensen vinden dat je 2 x iets nieuws moet kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sierlijk schreef:
09-05-2024 21:10
Dat heeft niets te maken met omgangsvormen en dat het niet zo hoort, maar eerder met dingen waarvan jij vind dat ze zo horen, en waarschijnlijk veel meer mensen.
Jammer dat mensen elkaar zoveel opleggen met dit soort onzinnige zaken.

Overigens zou ik niet perse 2 x hetzelfde aandoen, want ik heb genoeg in de kast hangen. Misschien begeef jij je in andere kringen, dat kan, en wordt er op dit soort dingen gelet.

Dat zijn dan weer niet de mensen waar ik veel mee heb, ik kan me er weinig bij voorstellen dat mensen er iets van vinden. En dat mensen vinden dat je 2 x iets nieuws moet kopen.
Je rukt t uit z’n verband, het ging over de totale investering dus mogelijk een of 2 outfits of een pak vr man als hij die niet heeft, hotelovernachtingen, brandstof, kind dat er geen zin in heeft. Totaal plaatje. Het gaat niet om mijn kringen. Ik zou niet 2x hetzelfde aan doen mr heb ook genoeg in m’n kast. Maar ik weet niet hoe dat voor TO is. Dat was een vraag aan haar en niet aan jullie, wat zij van de TOTALE investering vond, is dat t waard tov al t gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Delphinia schreef:
10-05-2024 07:41
Je rukt t uit z’n verband, het ging over de totale investering dus mogelijk een of 2 outfits of een pak vr man als hij die niet heeft, hotelovernachtingen, brandstof, kind dat er geen zin in heeft. Totaal plaatje. Het gaat niet om mijn kringen. Ik zou niet 2x hetzelfde aan doen mr heb ook genoeg in m’n kast. Maar ik weet niet hoe dat voor TO is. Dat was een vraag aan haar en niet aan jullie, wat zij van de TOTALE investering vond, is dat t waard tov al t gedoe
Het leest ontzettend irritant, dat steeds letters weglaten. Vr en mr en zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
09-05-2024 09:21
Het ligt denk ik ook heel erg aan de leeftijd van de kinderen. Wij gaan volgend jaar trouwen, dan zijn vrijwel alle kinderen van onze vrienden nog peuters. Daar zit ik niet op te wachten. Maar ons buurmeisje is tegen die tijd 10 jaar, die mag gewoon komen.
En eventuele neefjes en nichtjes van die leeftijd? Mogen die wel komen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
10-05-2024 11:47
Het leest ontzettend irritant, dat steeds letters weglaten. Vr en mr en zo.
INderdaad. Het slaat ook nergens op, want langere woorden typt ze wel.
Typ maar en voor ook maar gewoon uit, dan is het tenminste leesbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap ook niet zo goed wat wordt bedoeld met dat het irritant zou zijn als er aandacht naar kinderen zou gaan. Alsof een volwassen vrouw jaloezie zou voelen als de buurvrouw even gezellig met een meisje van 5 staat te kletsen. Alsof diw buurvrouw op dat moment persé met de bruid moet praten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
10-05-2024 11:57
En eventuele neefjes en nichtjes van die leeftijd? Mogen die wel komen?
Lijkt me niet. Zijn ook kinderen toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
10-05-2024 12:11
Ik snap ook niet zo goed wat wordt bedoeld met dat het irritant zou zijn als er aandacht naar kinderen zou gaan. Alsof een volwassen vrouw jaloezie zou voelen als de buurvrouw even gezellig met een meisje van 5 staat te kletsen. Alsof diw buurvrouw op dat moment persé met de bruid moet praten.
Nou, ik snap dat wel. En ik heb zelf een peuterdochter die dus binnenkort niet welkom is op een bruiloft. Dat mogen die mensen toch helemaal zelf weten? Ik vind feestjes met veel kinderen echt wezenlijk anders qua sfeer dan feestjes zonder kinderen. En dan kun jij het leuker vinden met kinderen, maar het gaat om wat het bruidspaar wil en kiest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
10-05-2024 11:57
En eventuele neefjes en nichtjes van die leeftijd? Mogen die wel komen?
Die zijn er niet, dus dat maakt het nog makkelijker.
En over dat aandacht trekken, daar gaat het me ook helemaal niet om. Maar tijdens de ceremonie bijvoorbeeld zit ik niet te wachten op huilende baby’s of jengelende peuters. En ik vind het wel zo leuk als de gasten ‘s avonds gewoon meefeesten ipv om zeven uur vertrekken omdat de peuters moe zijn.
Ikzelf geniet ook vele malen meer van een bruiloft als mijn kinderen thuis onder de pannen zijn. Iedereen in onze vriendengroep doet het zo, dat is echt geen rare gang van zaken hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind vooral de invloed van veel kinderen groot. Als het er maximaal 5 zijn zal het nog steeds een volwassen feest zijn waar wat kinderen rondlopen. Maar als iedereen zijn/haar kinderen meeneemt dan is het een ander verhaal. Met >10 kinderen moet je daar iets voor bedenken qua vermaak en wordt het gewoon een ander feest.
Ik ben dan ook niet anders gewend dan dat kinderen niet meegaan naar bruiloften, met uitzondering van de directe neefjes/nichtjes van het bruidspaar (maar dat zijn er dan maximaal 4 a 5).
En misschien is het ook weer anders als je op latere leeftijd trouwt en zelf ook al kinderen hebt, dan wordt het sowieso meer een familie-feest.
Alle reacties Link kopieren Quote
En nog een dingetje: wij betalen voor kinderen ook de volle mep, dus hetzelfde als voor een daggast. Als we dan alle kinderen laten komen, dan mogen we ons trouwbudget wel verdubbelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinna schreef:
10-05-2024 13:37
Nou, ik snap dat wel. En ik heb zelf een peuterdochter die dus binnenkort niet welkom is op een bruiloft. Dat mogen die mensen toch helemaal zelf weten? Ik vind feestjes met veel kinderen echt wezenlijk anders qua sfeer dan feestjes zonder kinderen. En dan kun jij het leuker vinden met kinderen, maar het gaat om wat het bruidspaar wil en kiest.
Ja tuurlijk mag het bruidspaar kiezen. Alleen zou ik nooit naar een bruiloft gaan waar mijn kinderen niet welkom zijn al was het van mn halfbroer of beste vriendin. Ze horen bij ons en het is of met elkaar of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
10-05-2024 16:40
Ja tuurlijk mag het bruidspaar kiezen. Alleen zou ik nooit naar een bruiloft gaan waar mijn kinderen niet welkom zijn al was het van mn halfbroer of beste vriendin. Ze horen bij ons en het is of met elkaar of niet.
Dat zie ik anders. Mijn kind hoort bij mij. Mijn man ook. Mijn hond ook. En soms is er een gelegenheid die vraagt om slechts een deel van die gezinsunit. Je hoort bij elkaar, dat betekent niet dat je nooit los van elkaar dingen kunt doen, of sociale aangelegenheden hebt die niet voor de rest van het gezin zijn.
Ik vind bovenstaande mening star en principieel. Boycot je ook kinderfeestjes omdat alleen je kind mag komen en jij niet? Je hoort toch bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
10-05-2024 17:04
Dat zie ik anders. Mijn kind hoort bij mij. Mijn man ook. Mijn hond ook. En soms is er een gelegenheid die vraagt om slechts een deel van die gezinsunit. Je hoort bij elkaar, dat betekent niet dat je nooit los van elkaar dingen kunt doen, of sociale aangelegenheden hebt die niet voor de rest van het gezin zijn.
Ik vind bovenstaande mening star en principieel. Boycot je ook kinderfeestjes omdat alleen je kind mag komen en jij niet? Je hoort toch bij elkaar?
Ja en een bruiloft vind ik daar niet bijhoren. Daar vind ik dat mn hele gezin welkom is. En bij andere dingen weer niet. Maar bij zoiets wel. Zal persoonlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
10-05-2024 17:17
Ja en een bruiloft vind ik daar niet bijhoren. Daar vind ik dat mn hele gezin welkom is. En bij andere dingen weer niet. Maar bij zoiets wel. Zal persoonlijk zijn.
Is ook heel persoonlijk. Want echte argumenten hoor ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
10-05-2024 17:29
Is ook heel persoonlijk. Want echte argumenten hoor ik niet.
Ik vind een bruiloft iets vrolijks, feestelijks familieachtigs. Dat associeer ik met dat mijn hele gezin welkom is. Ik zou geen logische reden zien waarom mijn kinderen thuis zouden moeten blijven bij zoiets. Dus ja bij een bruiloft is het bij ons iedereen of niemand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
10-05-2024 17:54
Ik vind een bruiloft iets vrolijks, feestelijks familieachtigs. Dat associeer ik met dat mijn hele gezin welkom is. Ik zou geen logische reden zien waarom mijn kinderen thuis zouden moeten blijven bij zoiets. Dus ja bij een bruiloft is het bij ons iedereen of niemand.
Eh... een logische reden is misschien als ze niet zijn uitgenodigd? Omdat degene die het feest geeft andere associaties of wensen heeft dan jij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lilla schreef:
10-05-2024 18:05
Eh... een logische reden is misschien als ze niet zijn uitgenodigd? Omdat degene die het feest geeft andere associaties of wensen heeft dan jij?
Ja en bij zoiets vind ik het niet uitnodigingen van mijn kinderen een reden om zelf ook niet te gaan. Prima als iemand een bruiloft zonder kinderen wil maar dan blijf ik zelf ook thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
10-05-2024 17:29
Is ook heel persoonlijk. Want echte argumenten hoor ik niet.
Dat gaat toch ook niet om argumentatie maar om gevoel? Of om wat gebruikelijk is in jouw omgeving. Het blijkt maar weer uit dit topic dat ieder zijn mening anders is over een huwelijk, wat dat inhoudt, wie er welkom zijn en wat je daar voor over hebt. En dan hebben we het nog niet eens over de prijs van cadeaus voor het bruidspaar gehad.
Ik zou overigens ook mijn kind thuis laten, dezelfde beredenering die jij voert. Soms is niet het hele gezin welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
10-05-2024 17:54
Ik vind een bruiloft iets vrolijks, feestelijks familieachtigs. Dat associeer ik met dat mijn hele gezin welkom is. Ik zou geen logische reden zien waarom mijn kinderen thuis zouden moeten blijven bij zoiets. Dus ja bij een bruiloft is het bij ons iedereen of niemand.
maar ga je dan bv ook naar andere feestjes niet zonder je partner? Ik lees dat jij iets vindt, maar op een feest gaat het er toch om dat de gastheer/ vrouw een mag besluiten wie er mee viert. Dat jij geen goede reden kan bedenken is totaal irrelevant. Ik krijg heel erg de kriebels van dit soort beslissingen
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
10-05-2024 18:09
Ja en bij zoiets vind ik het niet uitnodigingen van mijn kinderen een reden om zelf ook niet te gaan. Prima als iemand een bruiloft zonder kinderen wil maar dan blijf ik zelf ook thuis.
Gestoord werkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor wie niet zonder kinderen naar een bruiloft gaat omdat het een vrolijk, feestelijk gezins-iets is, ga je dan ook mee naar MonkeyTown op kinderfeestjes waar alleen je kind is uitgenodigd?

Dan moet je het ook consequent doorvoeren dat je alles in gezinsverband doet lijkt me. En bedrijfsfeestjes, teamuitjes, schoolreisje, verjaardag van je schoonloeder, …
Alle reacties Link kopieren Quote
ShaunTheSheep schreef:
11-05-2024 13:58
Voor wie niet zonder kinderen naar een bruiloft gaat omdat het een vrolijk, feestelijk gezins-iets is, ga je dan ook mee naar MonkeyTown op kinderfeestjes waar alleen je kind is uitgenodigd?

Dan moet je het ook consequent doorvoeren dat je alles in gezinsverband doet lijkt me. En bedrijfsfeestjes, teamuitjes, schoolreisje, verjaardag van je schoonloeder, …
ja dat. het is echt een bizarre opstelling
Alle reacties Link kopieren Quote
Louen, ben je er al uit/hebben de reacties je geholpen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven