Peuterbed of daybed

20-10-2008 19:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help. We moeten een nieuw bedje kopen voor mijn zoontje omdat zijn ledikantje z'n beste dagen wel heeft gezien. Nu twijfel ik dus tussen een peuterbedje of zo'n daybed. Alleen omdat daar een kant hoog is en we de lage kant dan tegen de muur kunnen zetten. Wil eigenlijk niet dat hij zijn bed al uitkan.

Iemand suggesties? Hoe lang kunnen ze in de Ikea ledikantjes liggen, want dan wordt het misschien toch weer een ledikantje (die hij nu heeft is tot 3 jaar, maar hij heeft het bed half opgevreten )
Hoe oud is hij?
18
22 Maanden.
quote:2Italy2 schreef op 20 oktober 2008 @ 20:04:

18Dan zou ik nog een ledikantje kopen, lekker veilig.
Met 22 maanden zou ik geen ledikant meer kopen, maar een peuterbed.
Wat is een daybed?
Met 22 maanden wordt een ledikant onveilig.

Mijn dochter stond met 22 maanden ineens beneden... Met slaapzak uit het ledikant geklommen en de trap af. Slik.

Dus koop gewoon een peuterbed of een normaal 1-persoonsbed en een traphekje.
Bij Ikea heb je ook peuterbedden met een extra (los) plankje aan de zijkant. Als je bang bent dat hij uit bed valt kun je dit eerst proberen en als het goed gaat het plankje verwijderen.

Voor mijn dochter van 18 maanden heb ik er overigens voor gekozen om haar nog even in een ledikant te laten slapen omdat ze 's nachts nog door haar hele bed rolt. Een peuterbedje leek me nog niet fijn, dus ik begrijp je dilemma.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
ik heb voor onze kinderen een mee groei bed. Daar kunnen ze vanaf de geboorte tot een jaar of 8 in. Je kan de zijkanten eraf halen en er stukken tussen zetten om het groter te maken. Ik vind het ideaal, ik kan gewoon wachten tot ze er aan toe zijn om steeds een stapje verder te gaan...

Mijn oudste is in aug 2 geworden en slaapt nog heerlijk in het ledikantje! Mijn jongste is 2 weken en slaapt in het ledikantje met het matrasje hoog.

http://www.leanderform.dk/
Wat een ideaal bed die leanderform.

Oudste ging met 3 jaar over naar een halfhoogslaper.

Jongste, nu 18 maanden, slaapt in ledikantje.

Als ik nu een nieuw bedje zou moeten kopen voor mijn jongste zou ik voor een peuterbed of een normaal bed met hekje gaan.

Wel zorgen dat je de deur van het kamertje goed dichthoudt (evt. deurklink omhoog) en een traphekje boven aan de trap.

Maare... wat is nou een daybed??
Volgens mij is een daybed gewoon een bed met een hele hoge zijkant.

Onze dochter is met 22 maanden overgegaan naar een peuterbed van Ikea. Een plankje ervoor en klaar. Ze valt er niet uit, maar ze klimt er zelf ook niet uit. Tot nu toe blijft ze keurig liggen tot we haar uit bed halen. Ze klimt wel in bed. Volgens mij is zo'n daybed ook best hoog.
Hier is zoon met 22 maand overgegaan van een ledikant naar een normaal 2 persoonsbed. Hij ligt altijd bovenin, tegen de muur. We hebben een matras er naast gelegd, voor als hij er uit valt, dit is trouwens nog nooit gebeurd, terwijl hij eerder door zijn ledikant rolde.
Wat een mooi bed, dat leanderbed. Sorry, een daybed is gewoon zo'n gastenbankje geval (woon in Engeland, hier noemen ze die dingen een daybed)

Libra, waar hebben jullie dat bedje gehaald en wat kost het ongeveer (als je dat hier wilt zeggen tenminste)?
Je hebt ook prima peuterbedjes met een lage spijltjes zijkant

Kunnen ze ook niet heel makkelijk uit.

En die kun je ook verwijderen later.

Bopita verkoopt ze geloof ik.

Hier lagen de kinderen zeker tot hun 4de in het ledikant. Nooit een klimpartij meegemaakt,ze zeiden doodleuk: kannie eruit!
Oh, heb net de prijs op een Duitse website gezien, beetje boven ons budget...
Welk ledikantje had je dan Isabon?
Wij hebben voor zoon een lifetime bed gekocht. Is een 1 persoonsbed met 3 hoge randen. Je zou dan het bed met de kant zonder rand tegen de muur kunnen zetten maar ook een vierde zijkant erbij kunnen kopen. Dan is er alleen nog een opening waar ze in en uit kunnen.

Wij hebben er nog een bedverkleiner bijgekocht maar die is eigenlijk nutteloos. Zoon kruipt altijd naar boven en nooit naar beneden. Je kan het met die bedden zo gek maken als je zelf wilt. Een basisbed met 4de zijkant kost geloof ik 380 euro.

lifetime bedden
Is het "Meldal" -bed van IKEA niet wat voor jullie, kost 70 euro en kun je dus ook met de open kant tegen de muur zetten.
Het leanderbed is inderdaad wel prijzig...zeker als je al een ledikantje hebt aangeschaft en dit als 2e stap moet kopen. Ik heb de bedjes voor 700 euri gekocht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven