Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

maandag 22 juli 2019 om 17:55
@glitter (of iemand anders met zo'n bandje): kan jij kijken wat de kleinste omtrek is voor het sos-bandje? Op de site staat vanaf 2 jaar, maar dochter van dan 18mnd trekt zo'n rubberen gegarandeerd af, dus twijfel nu of het nut heeft om al een "echt" bandje te bestellen. Als ze die toch nog niet past...
(Degene die ik wil voor haar is ook niet op voorraad, dus dan kan ik net zo goed wachten tot een later moment)
(Degene die ik wil voor haar is ook niet op voorraad, dus dan kan ik net zo goed wachten tot een later moment)

maandag 22 juli 2019 om 20:13
Maartje2016 schreef: ↑22-07-2019 17:55@glitter (of iemand anders met zo'n bandje): kan jij kijken wat de kleinste omtrek is voor het sos-bandje? Op de site staat vanaf 2 jaar, maar dochter van dan 18mnd trekt zo'n rubberen gegarandeerd af, dus twijfel nu of het nut heeft om al een "echt" bandje te bestellen. Als ze die toch nog niet past...
Ik heb deze: https://helpid4kids.nl/ en daar zegt men vanaf 1 jaar. Ik had het gekocht voor dreumes van 21 maanden. Morgen kan ik het bandje opmeten

maandag 22 juli 2019 om 20:14
Due-scimmie schreef: ↑22-07-2019 17:34Zijn jullie peuters ook zo fysiek? Heel de dag wordt overal op geklommen, bij voorkeur op zijn vader en mij.
Ja en is dat voor jou ook zo pijnlijk?

maandag 22 juli 2019 om 20:21
Jep. Hij zet zijn voeten altijd op rotplekken neer, gebruikt mijn haar om zich vast te houden etc. Vanaf augustus gaat hij naar peutergym. Kan hij zich 45 minuten uitleven.
maandag 22 juli 2019 om 20:36
Oh, peutergym is leuk!!Due-scimmie schreef: ↑22-07-2019 20:21Jep. Hij zet zijn voeten altijd op rotplekken neer, gebruikt mijn haar om zich vast te houden etc. Vanaf augustus gaat hij naar peutergym. Kan hij zich 45 minuten uitleven.

Hier duurde het even voor zoon zijn draai had gevonden (lees: snapte dat hij moet luisteren, of anders eigenwijs moest zijn zonder overlast te veroorzaken), maar nu is hij teleurgesteld als het een keertje niet doorgaat. Als het niet doorgaat nemen we hem dan in plaats daarvan maar mee naar een MonkeyTown, anders is hij de hele zaterdag niet te genieten...
@glitter: graag, dochter is nogal petit, en ik heb nu aan man gezegd dat ik het eerst even bij jullie ging navragen, dus vandaar.

maandag 22 juli 2019 om 22:19
Elleboogje in je strottenhoofd of je oog, voet in je maag.

dinsdag 23 juli 2019 om 07:38
Maartje2016 schreef: ↑22-07-2019 20:36Oh, peutergym is leuk!!![]()
Hier duurde het even voor zoon zijn draai had gevonden (lees: snapte dat hij moet luisteren, of anders eigenwijs moest zijn zonder overlast te veroorzaken), maar nu is hij teleurgesteld als het een keertje niet doorgaat. Als het niet doorgaat nemen we hem dan in plaats daarvan maar mee naar een MonkeyTown, anders is hij de hele zaterdag niet te genieten...
@glitter: graag, dochter is nogal petit, en ik heb nu aan man gezegd dat ik het eerst even bij jullie ging navragen, dus vandaar.
Peuters pols is nu 12,5cm. Ik denk dat het vanaf 10/11cm wel kan.
De eerste keer dat ik hem om deed vond ik het plaatje chunky maar dat was meer omdat we geen sieradendragers zijn. Ik heb niet eens een trouwring.
dinsdag 23 juli 2019 om 08:04
Ja ik denk dat onze het prachtig zal vinden. Ze mogen hier vanaf 2,5 maar had op advies al in december ingeschreven waardoor hij gelijk kan beginnen bij 2,5. Hij stond gewoon 22e op de wachtlijst toen.Maartje2016 schreef: ↑22-07-2019 20:36Oh, peutergym is leuk!!![]()

dinsdag 23 juli 2019 om 09:19
Ik zou zweren dat ik in dit topic gister een mooie post had gelezen over hoe je als ouders eigenlijk niet zoveel kan doen aan hoe je kind later wordt (mishandeling en ernstige problemen niet meegerekend), dat in leven houden en liefde geven de basis is en verder is het karakter van het kind zelf. Of zo iets.
Maar ik kan het nergens vinden!
Maar ik kan het nergens vinden!

dinsdag 23 juli 2019 om 09:28
et voila rosings
Moondancer schreef: ↑22-07-2019 12:58Quest, het is ook gewoon ontzettend uitdagend met tijd en wijlen. En ik vind het net als de rest hier juist voor je spreken dat je open staat voor hulp en wilt blijven groeien in het ouderschap. Misschien helpt het je ook nog wel om te weten dat ik laatst in een artikel las dat hoe je kind later uitpakt bijna niet te sturen is door jou als ouder. Dus je kunt je kind bijna niet verpesten (heftige situaties als misbruik, mishandeling en verwaarlozing daargelaten) of 'verbeteren'. Je dochter is wie ze is. Jij hoeft haar 'alleen maar' veilig en wel naar volwassenheid te krijgen.
Rosings, nog van harte gefeliciteerd met je dochter!
Wij zijn nog niet naar de bioscoop of het theater geweest met zoon. Ik denk dat hij niet op zijn stoel blijft zitten. Lijkt me wel gezellig voor over een tijdje.
dinsdag 23 juli 2019 om 10:08
Nou bij de neuroloog geweest: de testjes die hij ter plekke kon doen doorstond hij met vlag en wimpel.
Maar hij moet midden augustus toch 1 uur lang een badmuts met elektroden op want ze willen alles kunnen uitsluiten.
Ik denk zelf dat er niks aan de hand is maar toch.
Je begint je opeens wel zorgen te maken voor een tweede ook aangezien we allebei oud zijn.
Maar hij moet midden augustus toch 1 uur lang een badmuts met elektroden op want ze willen alles kunnen uitsluiten.
Ik denk zelf dat er niks aan de hand is maar toch.
Je begint je opeens wel zorgen te maken voor een tweede ook aangezien we allebei oud zijn.
dinsdag 23 juli 2019 om 10:40
@WP: goed dat de testjes goed gingen. Hopelijk heb je gelijk en is er niets aan de hand, maar ja goed dat ze het grondig onderzoeken natuurlijk! Maar ik snap dat je je zorgen maakt
.
En hoe concreet zijn jullie plannen voor een 2e kindje (als ik vragen mag
)? Ik schrijf sinds kort mee met een zwanger-worden-najaar-2019 topic
.
@pijnlijk spelen: ja! Vooral man moet 't ontgelden, die speelt nu eenmaal wat ruwer met peuter. Zo af en toe krijgt'ie een klap of trap in z'n ballen en zeggen we tegen peuter: pas op! Je broertjes en zusjes!
!

En hoe concreet zijn jullie plannen voor een 2e kindje (als ik vragen mag

@pijnlijk spelen: ja! Vooral man moet 't ontgelden, die speelt nu eenmaal wat ruwer met peuter. Zo af en toe krijgt'ie een klap of trap in z'n ballen en zeggen we tegen peuter: pas op! Je broertjes en zusjes!

happiness = reality - expectations

dinsdag 23 juli 2019 om 13:28
Ik heb de binnenspeeltuin/krijspaleis een berichtje gestuurd met de vraag of ze airco hebben. en anders sochtends in de achtertuin en smiddags in de voortuin, of binnen. Maar het was gister binnen ook al 25 graden ondanks alles dicht. dus. ehm. Ik kan niet wachten tot het weekend. De heetste dag (donderdag) is ze op de opvang die heeft heel veel schaduw en die doen verder rustig aan en met water spelen.
dinsdag 23 juli 2019 om 13:31
Ik zie er ook erg tegenop, en dan vooral tegen de warme nachten. We hebben alles dicht en zitten binnen Frozen te kijken. De kamer van dochter ligt op het zuiden dus dat wordt een sauna.
Wij gaan ‘s ochtends in de tuin en ‘s middags binnen. Een badje buiten, veel ijsjes en water. En hopen dat het snel weer afkoelt.
Wij gaan ‘s ochtends in de tuin en ‘s middags binnen. Een badje buiten, veel ijsjes en water. En hopen dat het snel weer afkoelt.
dinsdag 23 juli 2019 om 13:40
Hier is man een dagje thuis, zoon moet naar de logo en ik heb geen zin om met dit weer een half uur heen en een half uur terug te fietsen
, dus man gaat met de auto.
Als het te warm is in de kamer(s) voor een middagslaapje laden we ze ook in de auto en rijden dan een rondje met airco aan.
Verder zonwering dicht, ramen dicht, deuren dicht. Wel in de tuin spelen met de waterbaan of het badje (hangt van de schaduw af welke van de twee ze mogen gebruiken) en veel drinken en fruit eten. Oja, en iets meer tv dan normaal.
Eigenlijk maak ik me er niet zo druk om. Vorig jaar was dochter jonger dan een half jaar en gaf ik nog bv, dus was het een stuk spannender.
@wp: leuk nieuws!
@due: ik ben eigenlijk nog benieuwd naar welk (vakantie)park jullie gaan. (Inspiratie)

Als het te warm is in de kamer(s) voor een middagslaapje laden we ze ook in de auto en rijden dan een rondje met airco aan.
Verder zonwering dicht, ramen dicht, deuren dicht. Wel in de tuin spelen met de waterbaan of het badje (hangt van de schaduw af welke van de twee ze mogen gebruiken) en veel drinken en fruit eten. Oja, en iets meer tv dan normaal.
Eigenlijk maak ik me er niet zo druk om. Vorig jaar was dochter jonger dan een half jaar en gaf ik nog bv, dus was het een stuk spannender.
@wp: leuk nieuws!
@due: ik ben eigenlijk nog benieuwd naar welk (vakantie)park jullie gaan. (Inspiratie)
dinsdag 23 juli 2019 om 14:05
Wij gaan naar Hooge Holt Maartje. Hebben kinderhuisje en 90% kans dat deze aan de speeltuin ligt.
Vorig jaar Marveld geweest en paar jaar terug Schatberg.
Ik maak me ook niet zo druk om genoeg vocht voor baby. Woensdag en Donderdag is baby thuis en kdv voelt hem goed aan normaal gesproken. Misschien dat wij woensdag vroeg nog even naar binnenzwembad gaan. Plan is. Morgenmiddag kermis maar dat ligt echt aan het weer.
Vorig jaar Marveld geweest en paar jaar terug Schatberg.
Ik maak me ook niet zo druk om genoeg vocht voor baby. Woensdag en Donderdag is baby thuis en kdv voelt hem goed aan normaal gesproken. Misschien dat wij woensdag vroeg nog even naar binnenzwembad gaan. Plan is. Morgenmiddag kermis maar dat ligt echt aan het weer.