Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
@ Sinterklaas: hier viert ze het wel met het kdv en krijgt ze er her en der iets van mee, maar we doen het nog niet actief zelf dit jaar. Ook omdat ze 3 dagen na Sinterklaas jarig is, dan hebben we wel groot feest!

@ slapen: na 2 heerlijke ochtenden tot 6:30-7:00 is het weer ‘gewoon’ 5:00. Maar ik heb me er allang bij neergelegd, ooit wordt het beter.

@ babytijd: niks voor mij, terwijl we geen lastige baby hadden. We willen wel een tweede, maar heel bewust met minimaal 2,5 jaar leeftijdsverschil.

@ gedrag: hier doe ik vaak een combi van alles. Begin van de week heb ik haar horizontaal gillend afgevoerd uit Monkey Town (buiten was het direct over), rondom eten zit ze vaak uit te dagen met de voeten op tafel, dan is het: ik tel tot 3 en bij 3 ga je maar even nadenken op de bank. Meestal doet ze haar voeten dan net voor 3 weer onder tafel. ;) En als ze iets gewoon niet wil, zoals de jas aan naar het kdv ga ik vaak uitleggen, vertellen wat voor leuks ze daar gaat doen etc. En pick your battles natuurlijk: ze wil al weken alleen haar regenlaarzen aan, omdat ze die zelf aan kan doen.. Naja dat moet dan maar.
Lavendel_12 schreef:
22-11-2019 22:12
Hier net zo hoor. Ik weet ook niet hoe het komt, maar dat zal wel te maken hebben met het moedergevoel of zo haha!

Wij hebben pakjesavond pas 6 dec. Ze mag morgen haar schoen weer zetten, de vorige keer begreep ze er volgens mij nog niet zoveel van. Ze vond vooral het chocolade pietje interessant en het pakje keek ze eerst niet naar :hihi:

Pfff ik ben vooral degene die nog wel eens twijfelt of we nog een keer voor een broertje of zusje voor dochter zullen gaan. (van man hoeft niet, maar als ik echt die wens heb is de deur niet dicht) Ik merk dan dat ik weer best romantiseer zoals ik het noem en dan denk ik dat het best wel leuk zou zijn, maar dan kan ik later weer beetje nuchter kijken/denken en besef ik weer hoe moeilijk ik het allemaal vond. Maar goed ik slinger dus nog regelmatig heen en weer. Maar nu zat mijn vriendin met baby omhoog qua oppas en ik bood spontaan aan om anders een paar keer op te passen. En toen kwam het: er schoten in 1x weer gedachten door mijn hoofd als stel dat de baby de hele tijd huilt, de fles niet wil of niet wil slapen en wanneer weet ik dan dat ze moe is, enz. Ik schrok daar best wel van, dat eigenlijk alle gedachten die ik in begin met dochter had weer boven kwamen wat resulteerde in een pnd. Dan denk ik weer het is goed zo :facepalm:

Dochter zit weer in een goede flow! Het eten gaat weer beter en dat vooral omdat ze blijkbaar veel zelf wilde doen, zoals brood smeren en bepalen wat ze op brood wil. Maar ook zelf aankleden; zo grappig als ze de broek niet over haar kont krijgt. Eugh, aargh, zucht, LUK NIE! Stamp stamp :lol:
Precies daarom zit er bij ons ruim 4 jaar tussen. Ik durfde niet echt.
obelix84 schreef:
23-11-2019 12:39
Precies daarom zit er bij ons ruim 4 jaar tussen. Ik durfde niet echt.
Herkenbaar.. Dochter was zo'n beroerde slaapster en als 1/2 jarige echt een draak dat ik ook niet eerder durfde. Nu zit er 3,5 jaar tussen en ik denk dat dat precies goed is voor mij. Vriend had wel eerder gewild.

Ik was/ben trouwens ook enorm bang om een huilbaby te krijgen en weer zo'n beroerde slaapter te hebben. Mja je kan niet in de toekomst kijken en ik weet nu beter dat alles echt een fase is en het beter wordt. Plus dat we het echt samen doen. Dus nachten afwisselen etc. Bij dochter ben ik een poos thuis komen te zitten door overspannenheid.

Maar als ik nu zie hoe grote zus op haar zusje reageert ben ik helemaal in love :heart: en blij dat we de keuze toch hebben gemaakt.
Net Sinterklaasfeest bij man op zijn werk gehad, struikelt zoon ergens over waardoor er een beker koude chocomelk over een ander kind vliegt. In plaats van dat die moeder vraagt of het gaat, staat ze op om keihard door de zaal te brullen of iemand "dat kind eindelijk kan komen halen, want hij is strontvervelend". Takkewijf. Alsof haar kinderen engeltjes zijn. En dan krijg ik daarna nog toegebeten dat ik mijn kind moet opvoeden, want haar kind kan niet tegen natte kleren. Nou, dan moet je hem dus niet tussen 70 andere kinderen inzetten, want dan kunnen er ongelukjes gebeuren. Neem dan volgende keer een aquarium mee om hem droog te houden of ga ergens anders curlen, maar schiet niet uit je slof tegen een voor jou onbekende 3-jarige!
:thunder:
Hier hebben we afgelopen zondag al Sinterklaas gevierd met de schoonfamilie en morgen is het de beurt aan mijn familie.
Tja, veel jarigen eind november ( waaronder ik zelf), mensen die rare diensten hebben en dat waren de enige momenten.. Geluk dat Sinterklaas vorige week zaterdag al aankwam ;-)

Dochter snapt er vrij weinig van, Sinterklaas is een kabouter en de cadeautjes zijn geweldig om uit te pakken. Zwarte Piet is maar eng, roetveegpiet niet zo. Geef mij die tweede dus maar ;-)

@ Tweede, ik ben niet gemaakt voor kleine baby's, daar was ik al achter na oudste en de tweede heeft dat nu bevestigd. Ik ben wel beter geworden in ' let it go' en ' het is een fase, het komt ooit goed'. Maar echt genieten van de newborntijd, mwoah. Ik was heel blij dat ik weer aan het werk kon, 3 weken geleden.
Geef mij de peuterleeftijd maar, met alle driftbuien erbij. Die kan ik prima aan.
Ik vond het heel eng, die stap voor een tweede, maar ik wist ook al vrij snel dat ik ons gezin nog niet compleet vond met een kind.
De sprong in het diepe vrij snel genomen, oudste was net een jaar toen ik zwanger bleek van de jongste. Ik wilde er vooral vlot vanaf zijn, die babytijd en mijn leven een beetje terug. Mijn carrière stond toch een beetje stil na geboorte dochter en ik wilde graag van baan wisselen. Ook dat werd meegenomen in de overweging snel voor een tweede te gaan, zodat ik daar andere stappen in kon zetten.

Moet zeggen dat ik de overgang van 0 naar 1 veel heftiger vond dan van 1 naar 2.
En nu de jongste bijna 4 maanden is ( want echt, die tijd vliegt gewoon..) merk ik dat alles in wat rustiger vaarwater komt, we wat meer regelmaat hebben en ik jongste ook wat beter leer begrijpen. En hoe mijn oudste meisje reageert op haar zusje is echt geweldig, mijn hart overstroomt van liefde als ik ze samen op het kleed zie liggen.

Maar ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je het mooi bij 1 laat, want een gezin met 2 ( of meer) is niet ideaal.

@Slapen, ik mag niet over peuter klagen, zowel overdag als 's avonds slaapt ze weer als vanouds. En baby slaapt ook eigenlijk prima, overdag nu wel wat hazenslaapjes, maar dat hoort bij de leeftijd..
Wat is er weer een hoop gekletst. Ik ben even te moe om op alles te reageren, maar ik lees jullie wel!

Intocht was super vanmorgen. Peuter vond het mega leuk, maar zwarte Piet was wel een beetje eng van dichtbij. De pakjes waren ook leuk. 2 dagen achter elkaar zonder slaapje was wel wat teveel vh goede en hij was gesloopt. Plan was vroeg naar bed maar toen viel hij een mega snee in z'n kin en zat man om 1715 met peuter op de hap. Uiteindelijk is het geplakt (peuter was super stoer) en sliepen hij en baby rond half 8. Ik wil zelf ook mee.
Nou. Otis nachtje bij schoonzus en slaapt ie door tot half tien!!!!

Wij waren met vrienden een nachtje weg en dat was erg gezellig moet ik zeggen.
@eten: zoon eet op het moment weinig of geen avondeten en als hij iets eet moet ik het hem voeren ja :facepalm: grappig dat het herkenbaar is. Ik doe het ook maar gewoon, hij zal vanzelf wel weer zelf gaan eten denk ik dan.

@sinterklaas: zoon is helemaal gek op sinterklaas. We kijken iedere avond het sinterklaas journaal en vind hij heel leuk. Gisteren was hij bij opa en oma en daar kwam sinterklaas ook in het winkelcentrum, vond hij leuk om te zien, hij wilde sinterklaas alleen geen hand geven.

@tweede: wij (ik) zijn er ook nog niet over uit. Zoon was zo'n makkelijke baby die sliep alleen maar en huilde heel weinig. Ben bang dat je zo'n enorm makkelijke baby nooit 2 keer kan krijgen. Plus ik heb aan het einde van de zwangerschap een zwangerschapsvergiftiging gekregen waardoor ik een chronische ziekte aan mijn nieren heb opgelopen. Zit levenslang aan bepaalde medicatie, als ik zwanger zou willen worden moet ik andere medicatie én heb ik een super medische zwangerschap door controle bij de gyn en mijn internist. O.a. hierdoor is voor ons (voor nu) de keus makkelijker om het er bij maar één kind te houden.

Wij hadden gister een feestje, zoon was dus bij opa en oma en is daar ook blijven slapen. Vanochtend zoon weer opgehaald maar vriend en ik hebben een zwaar dagje :zzz: dat word vanavond heel vroeg naar bed, voor ons.
Hier vind zoon Sinterklaas ook geweldig! Tekeningen maken, liedjes zingen helemaal leuk!

Ik was weer zwanger toen oudste ca 15 maanden was. Dit was toen een tweeling en ze zouden bij geboorte precies 2 jaar schelen. Helaas is de tweeling met 21 weken geboren. 3 maanden na hun overlijden was ik zwanger van de jongste. Oudste is nu 3,5 en jongste 9,5 maand.
Wat een verdrietig verhaal Snowgirl. :hug:

Hier hebben we gewacht met proberen voor een tweede tot ze 2 jaar oud was. Nu zit er straks 2 jaar en 9 maanden tussen als dit meisje geboren wordt. Ik merk dat ze best goed door heeft dat er een baby in mijn buik zit en soms zegt of doet ze dingen waar ik enorm van smelt. Het is zeker pittig zwanger met peuter, maar lijkt me nog veel lastiger als peuter nog jonger was. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn als ze er is :love:

Dochter vindt sinterklaas ook fantastisch, de eerste Sinterklaasjournaal was het nog: dat is een koning! Maar inmiddels is ze enorm fan van "klaasje" en piet.
Hier wilde ik eigenlijk rond zijn eerste verjaardag al voor tweede gaan maar man wilde er minimaal 2 jaar tussen. Met 15 maanden ging af deur uit en jongens schelen 2 jaar en 2 weken.
Snowgirl, wat verdrietig :hug:.

Ik had voor de zwangerschap van peuter 2 miskramen, dus we hielden er rekening mee dat dat bij een tweede weer zou kunnen gebeuren. We wilden er minimaal 1,5 jaar tussen, dus met 9 maanden weer begonnen. Toen ging het veel vlotter en ging de zwangerschap meteen goed. Er zit 19 maanden tussen de twee kinderen. Ik vind het heel leuk, zo kort op elkaar. Maar het zijn twee makkelijke kinderen, dat scheelt wel.
Ik ben nu gewoon lichtelijk jaloers op man. Krijgt dochter een schone luier van hem, zegt ze opeens: "papa lief" :love:

@teckel: hoe was je avondspits? :hug:
Maartje2016 schreef:
25-11-2019 21:05
Ik ben nu gewoon lichtelijk jaloers op man. Krijgt dochter een schone luier van hem, zegt ze opeens: "papa lief" :love:

Ah wat lief van je dochter.

Avondspits was horror. Peuter is echt een monster de afgelopen dagen.
Teckeltje88 schreef:
25-11-2019 21:26
Ah wat lief van je dochter.

Avondspits was horror. Peuter is echt een monster de afgelopen dagen.
Ai... Sorry om dat te horen :there:
Ah maartje, ze zal ook snel mama lief zeggen!

Ach teckel :hug:
Maartje2016 schreef:
25-11-2019 21:05

Ahhh dat gaat ze ook tegen jou zeggen. Al blijft hier papa toch wel favoriet.
@maartje: wat stom zeg van die andere ouder op het sinterklaasfeest! Ik zou ook pissed zijn, al zou ik op dat moment waarschijnlijk even niets weten te zeggen :facepalm: . Hopelijk had je peuter er weinig van meegekregen?

@Teckel: balen zeg, misschien een uiting van een druk weekend? Hoe is het met de snee op de kin?

@Aardbei-banaan: vervelend zeg, van de zwangerschapsvergiftiging en nierziekte :hug:.

@tweede kindje: de wens is er, we zijn volop bezig voor de tweede :P . Soms denk ik, waar beginnen we aan ?!? Hier zal er dus minimaal 3jaar en een paar maanden tussen de kinderen in zitten. Voordat we zoontje hadden, dacht ik dat het leuk zou zijn als ze qua leeftijd wat dichter bij elkaar zouden zitten. Maar ik vond / vind het soms wel pittig. Verder zijn we de afgelopen 2 jaar ook allebei van baan gewisseld en hebben we een huis gekocht, druk genoeg dus. Anders waren we waarschijnlijk wel eerder voor de 2e gegaan.
happiness = reality - expectations
Ah wat lief Maartje :heart:
Zoon was gisteren ook weer helemaal gek met/op zijn papa. Ze hadden de grootste lol samen, zo leuk om naar te kijken. Dat is echt genieten.

Spannend Whoopsadaisies, hopelijk ben je snel zwanger :)

Zoon heeft de waterpokken! Hij heeft tot nu toe max 10 pokken, dus het valt reuze mee, is er ook niet ziek van of heeft er last van ofzo. Hopelijk blijft het zo, dan komen we er goed vanaf ;) Voor de kinderen die al waterpokken hebben gehad, hoe snel kregen jullie kinderen 'nieuwe' waterpokken erbij? Vermeerderde ze snel?
Hier begon het met een stuk of 7 plekjes.. De volgende ochtend zat ze er helemaal onder (samen met zus trouwens) ze zijn er hier beiden flink ziek van geweest, met hoge koorts, maar dat schijnt echt een uitzonderimg te zijn
ja die tweede

Nooit gedacht dat ik t zo zou willen...
Hopelijk lukt het WP!

Ik had graag een tweede gewild, maar het is niet gelukt. Qua energie en tijd is het misschien maar beter zo, maar rozetje had een geweldige grote zus geweest :)

Verder word ik momenteel erg moe van haar. Ze luistert naar NIKS van wat ik vraag/zeg/opdraag/aanmoedig. Helemaal niks.

Het is vast een fase.
rosings schreef:
26-11-2019 12:21
Hopelijk lukt het WP!

Ik had graag een tweede gewild, maar het is niet gelukt. Qua energie en tijd is het misschien maar beter zo, maar rozetje had een geweldige grote zus geweest :)

Verder word ik momenteel erg moe van haar. Ze luistert naar NIKS van wat ik vraag/zeg/opdraag/aanmoedig. Helemaal niks.

Het is vast een fase.
Heel herkenbaar. Alles is nee. Ik mag niks. Mag niet praten/niet stil zijn/niet zingen/niet niet zingen/geen brood smeren /geen brood eten/nouja niks eigenlijk. Heel veel drama. Veel gehuil waarvan ik niet begrijp waarover precies. Niet zo'n leuke fase.
Sterkte Aardbei!

Wat rot Rosings, vind het soms zo oneerlijk. Er is helaas niks zinnigs over te zeggen.

En pittig hoor Teckel, volgende week sta ik er ook een paar dagen alleen voor. Heb een chronisch slaaptekort dus verwacht dat het pittig wordt. maar het is niet anders.

@2e, toen dochter 1 1/2 jaar was begonnen we er over te praten en toen moesten we nog verhuizen en dat wilden we eerst achter de rug hebben. Eenmaal verhuisd was het gelukkig snel raak. Dochter is bijna drie als zoon wordt geboren.

Hier heeft dochter ook een fase dat ze minder goed luister, zo vermoeiend. en doordat ze eigenlijk te vroeg wakker is piept ze dan veel. Ze werd om 5.30 wakker met honger. dus toen maar wat gemaakt voor haar en dat wilde ze in bed opeten nu is ze aan het vechten tegen de slaap terwijl ze wel een dutje kan gebruiken.
Teckeltje88 schreef:
26-11-2019 13:39
Heel herkenbaar. Alles is nee. Ik mag niks. Mag niet praten/niet stil zijn/niet zingen/niet niet zingen/geen brood smeren /geen brood eten/nouja niks eigenlijk. Heel veel drama. Veel gehuil waarvan ik niet begrijp waarover precies. Niet zo'n leuke fase.
Heel herkenbaar. Sinds zusje er is, kan ik ook niks goeds meer doen/zeggen. Niks klopt van wat ik zeg en ze gaat overal tegenin :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven