Peutertopic III

zondag 8 maart 2020 om 06:42
Sterkte sneeuwbal!
Hier wordt dreumes ergens tussen 5 en 6.30 wakker (elke morgen weer een verrassing) om 6.45 moeten we in iedergeval opstaan.
Dreumes heeft meestal al papfles op. Zijn broer komt ergens een keer naar beneden (ben dus vaak al beneden met dreumes) die krijgt een boterham/fruit en wat drinken. Dreumes probeert vaak het eten van peuter te pakken en die gaat dan aan de grote tafel eten. Dreumes kruipt/speelt beetje op de grond. Ondertussen pak ik de tassen in. Daarna boven aankleden/tanden poetsen en rond 7.45 in de auto.
Hier wordt dreumes ergens tussen 5 en 6.30 wakker (elke morgen weer een verrassing) om 6.45 moeten we in iedergeval opstaan.
Dreumes heeft meestal al papfles op. Zijn broer komt ergens een keer naar beneden (ben dus vaak al beneden met dreumes) die krijgt een boterham/fruit en wat drinken. Dreumes probeert vaak het eten van peuter te pakken en die gaat dan aan de grote tafel eten. Dreumes kruipt/speelt beetje op de grond. Ondertussen pak ik de tassen in. Daarna boven aankleden/tanden poetsen en rond 7.45 in de auto.

zondag 8 maart 2020 om 12:38

zondag 8 maart 2020 om 13:27
Sneeuwbal! Wat verdrietig zeg.
Je hebt vast alles al geprobeerd! Maar misschien nog een tip, in de buurt briefjes in de brievenbus doen of mensen even in hun schuren willen kijken.
We zijn die van ons 2 jaar geleden ook kwijt geweest 4 dagen , vreselijk was dat en ineens stond hij op de stoep, stonk vreselijk muf. De buren verderop hadden ons briefje gevonden en hij zat dus opgesloten in hun schuur.
Veel sterkte!
Je hebt vast alles al geprobeerd! Maar misschien nog een tip, in de buurt briefjes in de brievenbus doen of mensen even in hun schuren willen kijken.
We zijn die van ons 2 jaar geleden ook kwijt geweest 4 dagen , vreselijk was dat en ineens stond hij op de stoep, stonk vreselijk muf. De buren verderop hadden ons briefje gevonden en hij zat dus opgesloten in hun schuur.
Veel sterkte!
zondag 8 maart 2020 om 14:55
Volledig. Ik heb vanochtend een half uur een peuter in driftbui gehad.Lavendel_12 schreef: ↑08-03-2020 12:38Sneeuwbal![]()
Deze week wordt peuter 3 jaar. Het lijkt wel alsof we weer een jaar terug zijn gegaan, want de driftbuien die minder waren komen nu in de herhaling incl de heftigheid van toen ze bijna 2 werd weer terug. Herkenbaar?
zondag 8 maart 2020 om 16:18
Yes.. Jongste wordt over 2 maanden 3 en heeft de laatste tijd om het minste of geringste weer driftbuien waarbij ze krijsend ter aarde stort nadat ze iets door de kamer heeft gesmeten. Dacht ook dat die periode voorbij was maar blijkbaar te vroeg gejuicht...Lavendel_12 schreef: ↑08-03-2020 12:38Sneeuwbal![]()
Deze week wordt peuter 3 jaar. Het lijkt wel alsof we weer een jaar terug zijn gegaan, want de driftbuien die minder waren komen nu in de herhaling incl de heftigheid van toen ze bijna 2 werd weer terug. Herkenbaar?

zondag 8 maart 2020 om 18:52
Peuter nu 2.5 heeft sinds een paar weken driftbuien. Mijn hemel als ze dan zeggen wat ze willen en dat vervolgens dus niet willen en dan weer toch
En dat ter aarde storten vind het best lastig soms maar goed het gaat ooit over toch?
Hier is zoon sinds gisteren ineens ziek met best hoge koorts zo sneu hij wil niks behalve op ons liggen. Gelukkig wel wat gegeten vanavond en nu met zetpil naar bed.

En dat ter aarde storten vind het best lastig soms maar goed het gaat ooit over toch?
Hier is zoon sinds gisteren ineens ziek met best hoge koorts zo sneu hij wil niks behalve op ons liggen. Gelukkig wel wat gegeten vanavond en nu met zetpil naar bed.

zondag 8 maart 2020 om 19:52
Ik klop nog even af over de driftbuien, lijkt me lastiger naarmate ze groter worden en je ze lastiger onder je arm mee kan meenemen
Rozetje en ik snotteren en rochelen al weken, volgens de RIVM richtlijn van vrijdag moeten we daar nu voor thuis gaan blijven. Ik snap het wel. Maar ik heb er geen zin in.... niet naar de bieb, niet naar ballorig, thuis en in de tuin vermaken voor weet ik hoe lang. Ik zal toch maar eens de vitamine C aan laten rukken

Rozetje en ik snotteren en rochelen al weken, volgens de RIVM richtlijn van vrijdag moeten we daar nu voor thuis gaan blijven. Ik snap het wel. Maar ik heb er geen zin in.... niet naar de bieb, niet naar ballorig, thuis en in de tuin vermaken voor weet ik hoe lang. Ik zal toch maar eens de vitamine C aan laten rukken
zondag 8 maart 2020 om 20:27
Ik blijf duimen dat wij ze niet terugkrijgen. Dochter is nu net een maand drie en het lijkt goed te gaan....

zondag 8 maart 2020 om 20:51
Nou dat rosings, ze wordt ook steeds sterker en tijdens zo'n bui komt de kracht tot uit dr tenen lijkt wel.
Laatst heeft ze een half uur krijsend achter in de auto gezeten omdat ze haar jas en sjaal aan wilde
Maar dan hoort ze mij ook niet geloof ik, want wat ze dan wil staat op repeat in krijsstand, niet voor rede vatbaar en niet te bereiken.
Soms helpt het wel door van te voren duidelijk aan te geven dat ze bv over 5 minuten naar bed gaat en dan zet ik ook echt een timer op de telefoon.
Vorige keer werd het weer minder doordat ze een sprong maakte in haar taalontwikkeling. Zal nu ook vast wel weer zoiets zijn. Misschien dat ze daarna wel openstaat voor het potje of wc.
Goed blijven duimen Envelop!
Laatst heeft ze een half uur krijsend achter in de auto gezeten omdat ze haar jas en sjaal aan wilde

Soms helpt het wel door van te voren duidelijk aan te geven dat ze bv over 5 minuten naar bed gaat en dan zet ik ook echt een timer op de telefoon.
Vorige keer werd het weer minder doordat ze een sprong maakte in haar taalontwikkeling. Zal nu ook vast wel weer zoiets zijn. Misschien dat ze daarna wel openstaat voor het potje of wc.
Goed blijven duimen Envelop!

maandag 9 maart 2020 om 10:20
Wat verdrietig Sneeuwball. Hopelijk komt je kat in goede gezondheid weer terug 
Blegh, die driftbuien, verschrikkelijk. En dat wel/niet/wel/niet. Kan daar heel slecht geduld voor opbrengen hoor.
@Rosings: ook niet werken naar het KDV dus?
Wij hebben gisteren een mail ontvangen van het KDV dat zodra zoon verkouden is, hoest en/of koorts heeft hij niet naar het KDV mag komen. Mocht hij al op het KDV zijn en een van bovenstaande dingen word geconstateerd kunnen we hem ophalen. Richtlijn van het RIVM waar ze zich aan houden. Ook medewerkers die een van bovenstaande dingen hebben mogen niet werken.
Snap dat het allemaal voorzorgsmaatregelen zijn maar moet zeggen dat ik het allemaal wel ver vind gaan. Gelukkig heeft zoon nergens last van dus heb ik hem gewoon naar het KDV kunnen brengen vandaag.

Blegh, die driftbuien, verschrikkelijk. En dat wel/niet/wel/niet. Kan daar heel slecht geduld voor opbrengen hoor.
@Rosings: ook niet werken naar het KDV dus?
Wij hebben gisteren een mail ontvangen van het KDV dat zodra zoon verkouden is, hoest en/of koorts heeft hij niet naar het KDV mag komen. Mocht hij al op het KDV zijn en een van bovenstaande dingen word geconstateerd kunnen we hem ophalen. Richtlijn van het RIVM waar ze zich aan houden. Ook medewerkers die een van bovenstaande dingen hebben mogen niet werken.
Snap dat het allemaal voorzorgsmaatregelen zijn maar moet zeggen dat ik het allemaal wel ver vind gaan. Gelukkig heeft zoon nergens last van dus heb ik hem gewoon naar het KDV kunnen brengen vandaag.

maandag 9 maart 2020 om 10:31
Oh hier had ik er vanmorgen ook zo 1, net 10 minuten uit bed en ze wou en ze moest haar stippentrui aan. Ik heb uitgelegd dat mama eers moet plassen en dat we daarna de kleren gaan doen, mijn hemel de wereld verging op de grond krijsenen draaien ze wou niks meer. ben mezelf maar gaan opmaken en aankleden heb haar laten liggen. na 10 minuten kwam ze aangelopen of ze haar trui mocht aan doen en een mocht cracker eten. Natuurlijk schat !
Ik vind het ook allemaal lastig hoor, ik begrijp heus wel dat ze richtlijnen hebben , maar dan zitten mijn kinderen de halve winter thuis er is er altijd wel 1 die snottert of hoest.
Zoon gaat einde week naar KDV, heeft nu geen koorts meer wel snotneus.
Dus mag hij dan wel of niet komen ?
Ik vind het ook allemaal lastig hoor, ik begrijp heus wel dat ze richtlijnen hebben , maar dan zitten mijn kinderen de halve winter thuis er is er altijd wel 1 die snottert of hoest.
Zoon gaat einde week naar KDV, heeft nu geen koorts meer wel snotneus.
Dus mag hij dan wel of niet komen ?

maandag 9 maart 2020 om 11:38
Ik snap dat het vervelend is en aanpassen maar het is nu even niet anders toch? Ze adviseren dit niet voor niets en zij zijn de experts, dus ik denk niet dat het aan ons is om daar een mening over te hebben. Beter nu even zo dan dat straks het hele land op zijn gat ligt omdat de zorg het niet meer aankan.
maandag 9 maart 2020 om 12:12
In onze provincie is echt nog koorts en last hebben met ademen enz. Beetje verkouden valt daar momenteel nog niet onder.

maandag 9 maart 2020 om 12:34
Ik ben bang dat de kat een lekker plekje heeft uitgekozen buiten om daar dood te gaan...
Beetje zweverig misschien maar gister in een droom heeft ze me ook gedag gezegd.
Het gaat inderdaad wel ver bij sommige kdv, met al snotneuzen. Zoon heeft ze niet vaak maar de meeste hebben zo ongeveer altijd een snotneus.
Als niemand meer kan werken omdat de kinderen niet naar de opvang kunnen, ligt het land toch ook op zn kop...
Nu ben ik vandaag extra thuis, zorgverlof opgenomen voor baby. Die heeft geen koorts meer gelukkig en voelt zich weer iets beter.
Zoon is ook extra thuis, die vind het wel lekkrr zo'n extra dagje
Beetje zweverig misschien maar gister in een droom heeft ze me ook gedag gezegd.
Het gaat inderdaad wel ver bij sommige kdv, met al snotneuzen. Zoon heeft ze niet vaak maar de meeste hebben zo ongeveer altijd een snotneus.
Als niemand meer kan werken omdat de kinderen niet naar de opvang kunnen, ligt het land toch ook op zn kop...
Nu ben ik vandaag extra thuis, zorgverlof opgenomen voor baby. Die heeft geen koorts meer gelukkig en voelt zich weer iets beter.
Zoon is ook extra thuis, die vind het wel lekkrr zo'n extra dagje

maandag 9 maart 2020 om 13:20
Mijn (enige) collega heeft zich net ook afgemeld voor onze gezamelijke werkdag. De dagen dat ik thuis ben komt ze wel naar kantoor indien het alleen bij een beetje verkouden blijft. Directeur is deze week op vakantie dus ik ben alleen op kantoor.
Hoorde van een vriendin ook al dat een collega van haar gebeld werd door het KDV dat die zijn/haar hoestende kind kon komen ophalen. Kind was verder vrolijk en niks aan de hand, alleen aan het hoesten.
Ik snap de maatregel volkomen, maar het word wel lastig zo vind ik.
Hoorde van een vriendin ook al dat een collega van haar gebeld werd door het KDV dat die zijn/haar hoestende kind kon komen ophalen. Kind was verder vrolijk en niks aan de hand, alleen aan het hoesten.
Ik snap de maatregel volkomen, maar het word wel lastig zo vind ik.

maandag 9 maart 2020 om 14:22
Ja dit dus. Ons zorg systeem is al overbelast. We moeten onze artsen en verpleegkundigen beschermen. Net als de mensen die ons ov bedienen, die onze supermarkten bevoorraden/onze boodschappen bezorgen.
Neemt niet weg dat het natuurlijk gewoon echt klote is om hier vrije dagen voor op te nemen, want daar wil je mee op vakantie. Het is helaas niet anders nu.