Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
06-03-2020 19:52
Dat is waar, maar als ik hier nu reacties had gekregen die zeiden dat het echt moet want (goede reden) dan zou ik er wat harder mijn best voor doen zeg maar
Ik denk dat een fijne start van de dag vele malen meer toegevoegd dan aan tafel eten. Zeker als er andere momenten zijn dat jullie samen wel aan tafel eten. En zo niet, dan doet ze dat vast wel op het kdv. Dus 'leermomenten' genoeg toch?
Maisnon3 schreef:
06-03-2020 20:02
Ik denk dat een fijne start van de dag vele malen meer toegevoegd dan aan tafel eten. Zeker als er andere momenten zijn dat jullie samen wel aan tafel eten. En zo niet, dan doet ze dat vast wel op het kdv. Dus 'leermomenten' genoeg toch?
Ah dat verlicht mijn schuldgevoel (dat onnodig is, maar hey welk schuldgevoel luistert daar naar....) Het gaat maar om 4 maaltijden per week van de 28 eet momenten (met middagfruit erbij)
rosings schreef:
06-03-2020 20:12
Ah dat verlicht mijn schuldgevoel (dat onnodig is, maar hey welk schuldgevoel luistert daar naar....) Het gaat maar om 4 maaltijden per week van de 28 eet momenten (met middagfruit erbij)
Dat betekent dat je een relaxte start van de dag hebt en 85% van de tijd aan tafel eet. Lijkt me een hele goede deal :P
Dochter vindt het fijn om even rustig wakker te worden hebben we gemerkt.

In het weekend ontbijten we wel aan tafel, vaak gaan we dan even naar de bakker voor verse broodjes.
Ik heb geen idee hoe ze in de ochtend (te) eten krijg(t)(en). Man neemt na het douchen iedereen die wakker is mee, en als ik een uur later uit bed kom hebben kabouters de vaatwasser geleegd en man en kinderen te eten gegeven. Of man heeft het gedaan ;-)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 07:12
0.39% gewijzigd
Ik'ontbijt' Op mijn vrije dagen met dochter soms pas om 9 uur/half 10.
Op dagen van psz en kdv vroeger.

Wel altijd aan tafel, maar dat ziet er echt niet uit zoals jij omschrijft :lol: Dochter kijkt een filmpje op de tablet en tussendoor op psz en kdv dagen roep ik steeds: neem een hap van je brood, eet eens door, we moeten zo weg, hapje nemen, is je melk al op, etc. Gevolgd door trek je jas aan, kom hier, niet grappig we moeten weg, zit eens stil dan kan ik je schoenen aandoen, etc :facepalm: Al met al zijn we 30/45 minuten bezig voordat we de deur uit zijn.
Toen ze dreumes was haalde ik haar ook op het laatste moment uit bed en installeerde haar in de auto met een beker warme melk en kreeg ze pas een boterham bij de gastouder, heerlijk rustig dat mis ik wel.

Moet er nog niet aan denken dat ze straks 5 dagen van de week op tijd op school moet zijn. Gelukkig nog een jaartje voordat het zover is!
Pas om 9 uur of later ontbijt? Onze peuter vraagt elke morgen bij wakker, mij naar beneden, mij boterhammetje eten? Haha zou wat zijn als die pas zo laat eet. Dan maak ik ons leven heel ingewikkeld.

Maartje, jouw ochtend klinkt heel relaxt. Vooral dat de kabouters alles opgeruimd hebben. Doe mij zulke kabouters ;)

Maisnon, shit dochter nog steeds zo'n vroege vogel dus. Ik vind 5u echt killing zo vroeg. Hopelijk heb je een modus gevonden om het een beetje dragelijk te houden.
Teckeltje88 schreef:
06-03-2020 23:03

Maisnon, shit dochter nog steeds zo'n vroege vogel dus. Ik vind 5u echt killing zo vroeg. Hopelijk heb je een modus gevonden om het een beetje dragelijk te houden.
Het leek twee weken wat beter te gaan, maar we zijn weer terug rond 5 uur. Maar ik heb hoop dat het dus wel beter kán worden.
De draaglijker modus is om en om opstaan en vooral niet te eigenwijs zijn, en op tijd naar bed gaan. Wat ik natuurlijk niet voldoende doe, want hé, een avondje samen dat langer duurt dan 1,5 uur is soms ook wel leuk ;-)
Wat klinkt dat heerlijk Maartje!

Hier ben ik meer een ochtend mens dus ben sowieso al eerder wakker.

Poeh maisnon, 5 uur is ook wel echt pittig. Wij hebben dat ook een hele poos gehad maar langzaam lijkt ze wat langer te slapen gelukkig!
Haha Maartje, wij hebben het ook altijd over de kabouters die het huishouden doen (ik ben in dit verhaal de kabouters). Mijn man liet dat laatst vallen waar peuter bij was, maar toen werd ze dus helemaal bang omdat ze dacht dat er 's nachts kabouters in de woonkamer zijn :roll:
Ik zou met alle liefde eerder ontbijten als ze bij wakker worden meteen vraagt om eten. Ik ben al tevreden met 1 boterham die helemaal naar binnen gaat. 2/3 boterhammen met het ontbijt kan ik me niks bij voorstellen.

Op werkdagen zit ze om 07.30 aan het ontbijt.

Pfff Maisnon 5 uur :-(

Als het moet ben ik een ochtendmens, maar anders niet :-D

Heerlijk maartje, soms ben ik ook niet bij het ontbijt, dan doet man dat. Maar soms als ik dan na mijn werk thuis kom staat er op tafel gewoon nog een bord met half afgekloven boterham, halve beker melk en is de vloer bezaaid met vlokken of hagelslag :facepalm:

Nog gefeliciteerd Las Vegas!
Thanks allen!
En teckel gefeliciteerd met dreumes! In m’n herinnering had je een baby van 3 maanden ofzo, dus gaat heeeel snel!

@ Rosings: als het voor jou zo werkt, is het toch prima. Het klinkt heel chill iig. Ik vind de incidentele keer dat ik de ochtendshift alleen heb, heeeel zwaar, dus zou voor dat half uurtje tekenen.

Hier:
5:00-5:30 dochter wakker en afwisselend gaan man en ik met haar naar beneden dan
6:00 probeer meestal een beetje te rekken, maar ze wil al snel een fles koude melk
6:30 ooit aten we aan tafel, inmiddels maak ik een boterham, geef die haar en ga er in zombiemodus naast zitten, terwijl zij iPad kijkt
6:45 degene die beneden zat, maakt de nog slapende ouder wakker, dumpt dochter (en ik krijg ook altijd nog ontbijt van man) en springt onder de douche voor wat me-time waar je dan echt extreem aan toe bent
7:00 als langer slapende ouder echt stuiterende dochter niet meer in bed kan houden, starten de pogingen om dochter aan te kleden. Soms is het derde setje wat ik uitkies pas goed, soms moet ik na elk kledingstuk verstoppertje doen of haar een rondje over de bovenverdieping slepen in de wasmand :bonk:
7:30-7:45 streven we ernaar in de auto te zitten en haar naar het kdv te brengen

Ik vind het vooral heel zwaar door het vroege opstaan overigens. Op vakantie slaapt ze dus tot 6:30-7:30 en hier ontbijten we wel elke keer met zijn allen aan tafel en gaat dat prima.
Hahaha ben wel benieuwd naar een bona reclame op basis van deze verhalen :lol:

Ik dacht ook altijd gezellig, rustig, met zijn allen aan tafel ontbijten, lunchen en avondeten. Nou 9 van de 10x verloopt dat toch wat anders!
Lasvegas, we hebben het hier in het topic al vaker over gehad maar ik ben het vergeten, hebben jullie al eens een slaaptrainer geprobeerd?
Over het aan tafel eten: ik ben tijdens elk eetmoment thuis omdat ik thuis werk. Maar meestal eet ik pas nadat peuter en baby hebben gegeten. Helemaal nu met de baby ben ik zo druk bezig, dat ik echt geen tijd heb om ook nog een boterham voor mezelf te maken. Als de meiden gegeten hebben zet ik ze bij de Duplo en ga ik rustig een kop koffie zetten of iets eten.

Op werkdagen thuis eet ik trouwens ook regelmatig boven, mijn man is dan beneden met ze. Avondeten doen we inmiddels wel met zijn allen aan tafel. Toen peuter nog klein was at zij alleen en dan aten mijn man en ik als ze op bed lag. Inmiddels eten we met zijn allen om 17.30. Baby eet al een uurtje eerder maar zit wel met ons aan tafel.
Lavendel_12 schreef:
07-03-2020 13:46
Hahaha ben wel benieuwd naar een bona reclame op basis van deze verhalen :lol:

Ik dacht ook altijd gezellig, rustig, met zijn allen aan tafel ontbijten, lunchen en avondeten. Nou 9 van de 10x verloopt dat toch wat anders!
In de bona reclame eet iedereen altijd blij aan tafel in de zon brood met bona boter
https://youtu.be/I82QSpXzURc
Lasvegas-84 schreef:
07-03-2020 13:22

Ik vind het vooral heel zwaar door het vroege opstaan overigens. Op vakantie slaapt ze dus tot 6:30-7:30 en hier ontbijten we wel elke keer met zijn allen aan tafel en gaat dat prima.
Jij hebt ook zo'n vroege vogel :there:

Het stomme is dat vriend en ik best ochtend mensen zijn. Maar niet zó vroeg!
fiona2018 schreef:
07-03-2020 14:14
Lasvegas, we hebben het hier in het topic al vaker over gehad maar ik ben het vergeten, hebben jullie al eens een slaaptrainer geprobeerd?
Ja, en ze snapt het principe wel, maar ze is gewoon uitgeslapen en het gaat een beetje tegen mijn gevoel in om haar dan op haar kamer te houden zeg maar. Want zelf met iets spelen daar gaat nog niet (2 jaar, 3 maanden).

En hier op vakantie slaapt ze dus van 20:30-6:30 ongeveer, dus dat is ook 10 uur. Thuis van 19:00-5:00. Ze heeft daar blijkbaar genoeg aan en ik denk dus dat we haar thuis gewoon ook pas om 20:00 naar bed moeten doen. Als het middagslaapje eraf gaat, zal ze ‘s nachts hopelijk een uurtje langer slapen.
Las Vegas dat vroeg is zo herkenbaar, peuter is altijd een vroege vogel geweest! Soms slaapt ze wel eens tot 06:30 maar het is vaker 05:00-05:30! Ik haal haar nog even bij ons in bed maar dat haalt weinig uit ga van ellende dan ook naar beneden. Ik heb dezelfde hoop als jij als ze straks de middagslaap eraf heeft misschien wordt het dan beter.

Dat samen eten is alleen svaonds hier ochtend en smiddags eten we wel aan tafel maar ik eet daarna als ze op bed liggen even lekker rustig !
Pff vroeg hoor meiden :(

Ik ben heel verdrietig. Mijn kat is kwijt sinds donderdag en ben echt heel bang dat ze dood is. Is echt niets voor haar en niemand die iets gezien heeft.. ze is niet schuw ofzo.

Daarnaast is baby sinds gister ziek met hoge koorts, vanavond bij de huisartspost geweest. Pff. We moeten het nog aankijken.

Sorry voor de egopost, kan alleen maar janken :(
:hug: :hug: :hug:
Sterkte sneeuwbal
Ach lieve sneeuwball :hug:
Sneeuwbal, wat rot!!! :hug: :hug: f
Hè Sneeuwball, wat een ellende! Ik zou er ook even flink om huilen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven