plasstickerkaart?

24-08-2010 21:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

wij willen graag beginnen met zindelijk worden van onze oudste. Heeft iemand een voorbeeld van een stickerkaart?
Hier voldoet een A4 met 20 vakjes nog maar ik zal eens zoeken...
Waarom probeer je het niet eerst zonder stickers_ Mijn jongste van 2,5 wil best op de wc plassen zonder daar een sticker voor te krijgen. Het hele ritueel van plassen, zelf doortrekken en handen wassen is interessant genoeg zonder stickers.
Gewoon leuke kleurplaat of plaatje van wc googlen, op a4-tje en klaar!
je kan natuurlijk zelf crea doen door wat ballonnen te tekenen en elke dag n sticker op n ballon te plakken.op mn werk op creche hebben ze alleen een lege kaart met naam erop waar ze sticker op plakken .maar we hebben nu ook voorbeeldkaarten gekregen met n plasdiploma van een of ander bedrijf maar nog niet gebruikt.thuis bij eigen zoon gaat t prima met alleen prijzen en aai over zn bol enzo
moet er wel bij zeggen dat echt alle peuters bij ons na 3 x sticker plakken die hele kaart al vergeten zijn en t plassen zelf ook leuker vinden dan kaàrt zelf dus niet echt nodig denk ik
Ik heb het zelf gemaakt met mijn dochter. Het onderwerp leefde gelijk toen ze de kaart zelf had gemaakt. Maar als je daar geen zin in hebt, de Prenatal verkoopt dat kant en klaar.
www.bywinki.nl

Daarvan rijdt altijd een auto door onze wijk en uit nieuwsgierigheid heb ik eens op die site gekeken. Volgens mij verkopen ze daar allemaal van dat soort spullen.
dank voor snelle reacties zal eens een kleurplaat oid van wc googelen......
http://pottytrainingconce ... t/Potty-Chart-LC-Cars.jpg

Zoiets?
Hier was een a4 met vakjes en een velletje cars stickers voldoende hoor. Kinderen vinden het plakken van een stickertje veel interessanter dan hetgeen waar ze het op plakken.
overigens moet hij er wel al redelijk aan toe zijn, vind ik. Wij hebben het wel vaker geprobeerd, maar steeds liep het weer spaak. Een paar maanden geleden weer begonnen en meneer was ineens binnen 2 dagen dag en nach zindelijk
ja hij is nu 2,5 en voor zijn 2e zat hij al een paar keer op het potje maar daarna niet meer en wij zijn ook een beetje lui geweest. Maar nu hoorde ik een vriendin dat het ineens ook heel snel kon gaan en onze zoon heeft het sinds een paar dagen dus weer obvver het potje en heeft een paar keer geplast dus ik denk.....aangrijpen ! ! Bob de bouwerstickers heb ik nog liggen dus maar eens porberen toch?
Ik laat mijn dochtertje thuis met blote billen of in een onderbroekje rondlopen. Ze gaat dan af en toe op de wc en soms plast ze er dan op en soms niet en soms plast ze op de grond en dan maak ik het weer schoon.

Ik begrijp echt niet waarom je meteen met stickers zou willen beginnen. Als hij aangeeft dat hij het interessant vind dan hoeft dat toch helemaal niet_
Verzin zelf wat leuks joh, met internet is dat tegenwoordig toch een eitje?
Voor 100 euro maak ik een hoogstpersoonlijke-multifunctionele-stickerkaart voor je!
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 24 augustus 2010 @ 23:07:

Voor 100 euro maak ik een hoogstpersoonlijke-multifunctionele-stickerkaart voor je!Is ie dan wel diesign??
Jazekerweten! Ik leg het uit:

1 whitebord

2 kleurtjes stift

3. rolletje tape

4. Stickersssssssss

Kleurtjes mogen door TO gekozen worden, ik plak de tape, TO zet de dagen erbij+ het te oefenen onderwerp: Plassen op de wc/ dankjewel zeggen bij de slager voor het plakje worst/ veters strikken/kamer opruimen/ elke dag dat 'ie zijn kleine zusje geen mep verkocht heeft. En dan maar stickertjesssssss plakken!

(sorry vakantie is bijna voorbij....)
This is not kosher!
100 euro, geen geld!
This is not kosher!
deze week bij kruidvat te koop stickerzindelijkheids boekje!
Ah, ik vind dat zo sneu. Dan is een kind bezig zindelijk te worden, plast/poept het toch nog in de broek wat al naar is, en dan krijg je ook nog eens geen sticker. Zindelijkheid gaat toch niet om 'willen' maar om 'kunnen'.
quote:wen schreef op 29 augustus 2010 @ 22:45:

Ah, ik vind dat zo sneu. Dan is een kind bezig zindelijk te worden, plast/poept het toch nog in de broek wat al naar is, en dan krijg je ook nog eens geen sticker. Zindelijkheid gaat toch niet om 'willen' maar om 'kunnen'.Ik heb het dat ook nooit zo goed begrepen.
quote:wen schreef op 29 augustus 2010 @ 22:45:

Ah, ik vind dat zo sneu. Dan is een kind bezig zindelijk te worden, plast/poept het toch nog in de broek wat al naar is, en dan krijg je ook nog eens geen sticker. Zindelijkheid gaat toch niet om 'willen' maar om 'kunnen'.Dat is niet altijd helemaal waar. Dochterlief hier (van ruim 2,5 jaar) vindt een luier vooral erg makkelijk. Maar dat ze stickers mag plakken boeit haar ook niet
zindelijk worden gaat ook zeker wel om willen, eerst komt kunnen en dan komt daarna bij sommige kinderen willen. Maar los daarvan vind ik dat hele stickergedoe nogal raar. Stickers zijn gewoon om lekker mee te knutselen en te spelen toch niet om te krijgen als je iets "goeds" gedaan hebt. Zindelijk worden is net zoiets als zelf met je vork eten, je eigen kleren aandoen en je speelgoed opruimen in mijn ogen. Dat hoort er gewoon bij. Zonder beloning.
quote:SnoopySnoopy schreef op 29 augustus 2010 @ 22:52:

[...]

Dat is niet altijd helemaal waar. Dochterlief hier (van ruim 2,5 jaar) vindt een luier vooral erg makkelijk. Maar dat ze stickers mag plakken boeit haar ook niet dat bedoel ik dus. Had er hier ook zo eentje ronlopen, vanaf voor haar tweede verjaardag regelmatig plassen op de wc, dan weer wel, dan weer niet, dan weer paar dagen goed, dan wilde ze ineens weer luier aan etc, toen ze ruim 2 was (2 en 4 maanden ofzo) en ik weer 50 euro had betaald aan meneer pampers heb ik tegen haar gezegd, zo mevrouwtje, vanaf nu krijg jij alleen nog een luier aan in bed, geen discussie. Ging prima op 1 of 2 ongelukjes na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven