plat achterhoofd, ook erfelijk? Redressiehelm?

25-07-2007 11:15 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Berichtje was niet meer recent dusse:

Dus redressiehelm...ja of nee en hoe gaat het...zoiets ??
Ik denk wel dat een erfelijke factor een rol sppelt hoor. Zeker als ik naar mezelf en mn kinderen kijk. MIjn moeder heeft trouwens ook een ietswat plat achterhoofd. Maar net wat je zegt; het mag iets boller... en als er wat aan te doen valt ... waarom niet?

MIjn zoon heeft bijv wel een bollend achterhoofdje, terwijl mijn dochter wel wat plat is. Bij hem zat/zit het meer aan de zijkant zeg maar.

Inderdaad... ik zeg altijd; als het voor iemand lijkt dat een zonnebril scheef staat, staat ie bij mij recht.

Ik moet hem ook vaak laten buigen bij de opticien omdat de pootjes te recht voor me staan en als ik hem dan voor mn gevoel recht op heb staat ie zo scheef als wat. Maar goed... als dat het enige is...

Maar waar het mij voornamelijk om te doen was, is dat het gewoon niet opvalt.

Ik vind het gewoon heel sneu als ie later met de vorm van zijn hoofd gepest zou worden (weet ik alles van nl) terwijl wij, als ouder, daar wat aan hadden kunnen doen. Maar mensen die hem nog nooit gezien hebben zien niks aan hem. tenzij je zegt; kijk maar eens goed. dan is het van verrek, ja. Maar goed, dan zit je er met je neus (letterlijk) bovenop.
Oja.. ja, we moeten in principe elke maand voor controle.

Ook om te kijken of het helmpje bijgesteld moet worden.

Er zitten van binnen nl meerdere 'schijven' die je los kan maken naarmate het hoofdje groeit.
Toetiexx,

Hoe zijn jullie uiteindelijk bij het hempje gekomen, moet je dan langs de huisarts, wie bepaalt of er een helmpje nodig is?
quote:

Nog maar een keer dan

mijn zoontje Leuk kereltje zeg!!!!!!! (ook met helm overigens), staat hem heel wijs!!!
Annie Ooi,

Wij kregen kinderfysio (nou ja.. mn zoontje) en die heeft ons uiteindelijk geadviseerd toch eens naar een kinderarts te gaan om evt een helmpje aan te meten. Daarvoor heb je eerst een verwijsbrief nodig van je HA.

De kinderarts vond het bij mijn zoontje niet heel erg,maar ze adviseerde toch het helmpje. want, zo zei ze... het KAN uit zichzelf wegtrekken.. maar met het helmpje weet je zeker dat het goedkomt.

Toen moest ik terugkome bij haar en toen was die man van Livit (het bedrijf die de helmpjes maakt) er ook en die heeft mijn zoontje toen zn hoofd opgemeten en moesten wij uiteindelijk naar Haarlem naar een Livitvestiging om het helmpje op te halen. Livit heeft overigens meerder vestigingen hoor,maar dit was voor ons het dichtstbij.
quote:

quote: Toetiexx reageerde

Nog maar een keer dan

mijn zoontje Leuk kereltje zeg!!!!!!! (ook met helm overigens), staat hem heel wijs!!!

Dank je! Ja, het helmpje missstaat hem niet echt, al vind ik hem veel mooier zonder:).
nou ik ga een poging doen een foto te plakken

Ik zag de afwijking bij ons met een week of zes al, toen moesten we toevallig naar de ka maar die vond het niet zo'n ramp:@

Toen doorgegaan naar het CB, daar verwijzing voor een fysio gekregen, die is toen 1 keer geweest.

Daarna op advies van het CB nog naar een osteopaat geweest, die heeft hem 2 keer behandeld, volgende week ga ik nog een keer. Hij heeft gezegd dat we door moesten voor een helmpje. Weer teruggegaan naar het CB, daar de verwijzing gekregen en toen door gegaan naar het zh. Dat was dus vorige week.

Op de foto kijkt hij dus recht vooruit, deze is trouwens al wat ouder, het is onder tussen nog wat schever. Vind het ook niet echt duidelijk op een foto.
Sterretje, Zo zag het hoofdje van mijn zoon er dus ook uit. Het is inmiddels al een stuk verbetert dus een helmpje helpt wel degelijk. Succes!
Sterretje ik kan het inderdaad wel zien!! Hoop dat het helmpje snel helpt.

Annie Ooi wij hadden ook fysio maar bij ons heeft ook het Consultatiebureau het aangegeven...je kunt ook gewoon googlen op je woonplaats en dan redressiehelm en eventueel contact opnemen met vragen als je dat zou willen!

Ik moet helaas weer weg, reageer later meer!
He, verdikkie!

Net toch maar wat rondgebeld met de organsatie hier in de regio die zich bezig houdt met helmen! Vannochtend op het CB zei de arts (vervangster van onze normale arts) dat ze de afplatting van dusdanige aard vond, dat we eens moeten kijken naar een helm.

Ik dus bellen met ziekenhuis en de helmenmaker, alleen al bij het horen van zijn leeftijd schoten zij al in de stress, hij is al 6 maanden geweest, nu wordt er dus haast achter gezet, ik hoop dat we zo snel mogelijk terchtkunnen, zonder verwijzing van de HA, die is er namelijk nooit en nu tot 17 aug met vakantie.

Beetje een onsamenhangend verhaal, maar ik ben er zelf ook een beetje ondersteboven van!!! Waarom hebben ze bij het CB niet wat meer druk gezet achter dit alles!

Hoe gaat het verder met jullie???
quote:

He, verdikkie!

Net toch maar wat rondgebeld met de organsatie hier in de regio die zich bezig houdt met helmen! Vannochtend op het CB zei de arts (vervangster van onze normale arts) dat ze de afplatting van dusdanige aard vond, dat we eens moeten kijken naar een helm.

Ik dus bellen met ziekenhuis en de helmenmaker, alleen al bij het horen van zijn leeftijd schoten zij al in de stress, hij is al 6 maanden geweest, nu wordt er dus haast achter gezet, ik hoop dat we zo snel mogelijk terchtkunnen, zonder verwijzing van de HA, die is er namelijk nooit en nu tot 17 aug met vakantie.

Beetje een onsamenhangend verhaal, maar ik ben er zelf ook een beetje ondersteboven van!!! Waarom hebben ze bij het CB niet wat meer druk gezet achter dit alles!

In geval van nood (haast dus, mocht je wel een verwijsbrief nodig hebben) kan je altijd naar de noodarts gaan. Gewoon nr bellen van huisarts, bandje afluisteren en het nummer bellen dat zij doorgeven. Gewoon doen hoor! (mocht het dus toch nodig zijn)

quote:

quote: Annie Ooi reageerde

He, verdikkie!

In geval van nood (haast dus, mocht je wel een verwijsbrief nodig hebben) kan je altijd naar de noodarts gaan. Gewoon nr bellen van huisarts, bandje afluisteren en het nummer bellen dat zij doorgeven. Gewoon doen hoor! (mocht het dus toch nodig zijn)

Thanks Swinta, zit nu te wachten tot de kinderarts terugbelt... Stom gedoe zeg allemaal! Misschien maak ik me druk om niks, maar ik wou echt dat ik we meer op ons gevoel waren afgegaan in plaats van het opvolgen van adviezen van CB en fysio!

CB-arts zei ook nog; Jongens hoeven niet mooi te zijn, als ze maar leuk zijn en dat is ie'!!!!

Ten eerste; mijn zoon is leuk EN mooi

Ten tweede; met een plat hoofd ben je toch niet meteen mismaakt?
quote:

quote: Swinta reageerde

quote: Annie Ooi reageerde

He, verdikkie!

Thanks Swinta, zit nu te wachten tot de kinderarts terugbelt... Stom gedoe zeg allemaal! Misschien maak ik me druk om niks, maar ik wou echt dat ik we meer op ons gevoel waren afgegaan in plaats van het opvolgen van adviezen van CB en fysio!

CB-arts zei ook nog; Jongens hoeven niet mooi te zijn, als ze maar leuk zijn en dat is ie'!!!!

Ten eerste; mijn zoon is leuk EN mooi

Ten tweede; met een plat hoofd ben je toch niet meteen mismaakt?

Ik vind dit echt een reactie die echt nergens op slaat, dus bij een jongen is het niet erg als hij de rest van zijn leven met een plat achterhoofd rondloopt. Leuk hoor.

Bij ons vond de ka een helm niet nodig want hij sliep al zo slecht.

Nou ja dan slaapt hij nog maar wat slechter maar dan heeft hij in ieder geval wel een rond kopje.

Trouwens bij ons was een verwijzing van de cb arts ook ok, het hoefde niet een brief van de huisarts te zijn.

We hebben de afspraak voor het leveren van het helmpje vaststaan, 23 augustus. De afspraak duurt ongeveer 2,5 tot 3 uur. Zal maar de grote kinderwagen meenemen zodat hij nog wat kan slapen tijdens de uitleg.
Sterretje, hoe oud is jou kindje ook alweer? Ik hoop maar dat het niet een te warme nazomer wordt, lijkt me enorm wennen zo'n helm, dus dan mag die warmte wel even wegblijven!!! Spannend allemaal hoor.

Wij gaan aankomende dinsdag naar de kinderarts, verwijzing heb ik via een andere huisarts geregeld. Er wordt een foto gemaakt en iets met een bandje. Ik ben beniewd of mijn zoon een helm moet, heb net even gegoogled en er zitten best leuke bij.

Tis allemaal wel snel gegaan vandaag! Gelukkig heeft mijn man straks weekend, kunnen we het er samen ook even goed over hebben.
hij is nu bijna 4,5 maand. Nog vrij jong dus. Als hij het helmpje krijgt zal hij 5 maanden en 1 week zijn.

het riempje zal dat waarschijnlijk zijn wat onder de kin doorgaat, Wij krijgen eentje zonder riem.

had je foto's kunnen vinden? ik kan namelijk geen duidleijke vinden van de motiefjes

Ik zag vandaag een jongetje van een jaar of vier/vijf. Hij had donker kort haar (stekels) en je zag heel duidelijk dat hij een plat achterkantje had. Zo zonde dan, vooral de reactie van mijn dochter (wel gefluisterd, maar toch) mama, wat heeft dat jongetje een raar hoofd!

Op de terugweg naar huis maar even uitgelegd hoe en wat en dat ze dan niet hardop moet zeggen, omdat dat nogal pijnlijk kan zijn naar jongen en familie toe.

Wat een rare reactie van die arts zeg. Alsof het voor een jongetje minder erg is ofzo. Slaat echt nergens op!

Sterretje, het is niet zo zeer de uitleg die zo lang duurt,maar het op maat maken van het helmpje. Hij moet een paar keer gepast en bijgesteld worden en dat kan idd even duren. Wij waren met 2 uur klaar,maar ze zeggen idd dat het zo'n 3 uur duurt. Kan wel,maar hoeft dus niet.
Als ouder vind je je kind het allermooiste, met plat bolletje, met rond bolletje weet ik het.. want het is JOU kind.

Maar soms moet je ook naar je eigen kind kritisch kijken..

Het feit dat mijn zoontje een helm heeft komt niet van mij.... voor mij hoefde het niet zo nodig, want ik vind hem toch mooi.

Dan is ie 'wat scheef... ja en??

MAAR.... ons manneke heeft straks niet alleen met ons te maken.

Hij gaat straks naar school krijgt vriendjes en vriendinnetjes enz... die gaan het echt wel opvallen dat zijn hoofdje scheef is..

JUIST doordat hij een jongen is. Moet ik hem een jeugd met pesterijen aandoen omdat IK hem toch wel mooi vind? Lijkt me niet...

De kinderen herinneren zich straks echt niet meer dat ze ooit een helmpje gehad hebben, behalve aan foto's

Door omstandigheden heeft mijn zoontje hem de laatste maand meer niet op dan wel en toch is zijn bolletje zichtbaar verbetert!

Zelfs de meiden van het kdv zeiden het nog vandaag toen ik hem kwam halen.

Ieder uur dat het hempje gedragen word is er 1.

Maar met het warme weer van een (hele) poos geleden moest mijn zoontje hem af omdat hij er koorts van kreeg en met koorts mag het helmpje niet gedragen worden ivm het kwijtraken van warmte, wat hij dus ook niet kon met dat warme weer en dus koorts kreeg.

In de vakantie was het ook veel te heet (38 graden) dus weer 2 weken niet gedragen.

Nu heeft mijn zontje hem alweer een paar dagen op en ze hadden hem op het kdv afgedaan want hij kreeg ineens allemaal bulten op zijn hoofd.

Zijn leidster zei dat het net leek of ie was gevallen, en dan een paar van die bulten. nadat het helmpje was afgezet werd het wel minder. Oke, vannacht dus maar weer zonder helm.

Weet ff niet meer welk kindje van jullie het was die zo slecht sliep... Het helmpje kun je dan 's nachts gewoon afdoen anders hoor. ( wordt niet aangeraden,maar mag heus wel)

Mijn zoon heeft nooit last van gehad met slapen,maar dat is dan ook een buikslaper.

In de buggy, als hij op zijn rug slaapt vind hij de helm duidelijk minder fijn en doe ik hem ook af.
Annie Ooi jij moet dus opeens heel snel aan de slag! Wat een gedoe, inderdaad rond de 6 maanden moet het wel gebeuren maar Nesta is rond de tijd dat wij ook gaan 6 maanden....dan komt het wel goed vooral als het volgens mij niet superernstig is?! Hoe dan ook succes, ben benieuwd hoe het gaat?

Goed om te horen Toetixx dat het echt geholpen heeft, geeft ons hoop want soms twijfel ik nog steeds maar als ik jullie verhalen lees ben ik wel weer overtuigd dat we het moeten gaan doen.

Hier verder alles goed hoor, lekker weekend!!!
quote:

Annie Ooi jij moet dus opeens heel snel aan de slag! Wat een gedoe, inderdaad rond de 6 maanden moet het wel gebeuren maar Nesta is rond de tijd dat wij ook gaan 6 maanden....dan komt het wel goed vooral als het volgens mij niet superernstig is?! Hoe dan ook succes, ben benieuwd hoe het gaat?

Goed om te horen Toetixx dat het echt geholpen heeft, geeft ons hoop want soms twijfel ik nog steeds maar als ik jullie verhalen lees ben ik wel weer overtuigd dat we het moeten gaan doen.

Hier verder alles goed hoor, lekker weekend!!!

Diri, ik denk er precies zo over, de verhalen van Sterretje en Toetiexx hebben me overtuigt, evenals de evolutiefoto van Swinta (Ja, ik heb mijn huiswerk aangaande redressiehelmen goed gedaan, je noemt de verbetering van de vervorming blijkbaar evolueren, tjsa!)

Mocht het as dinsdag blijken dat mijn zoon een helm nodig heeft dan is de info op dit topic heel bruikbaar geweest!!!

Wat een gedoe!!
Sterretje en Annie Ooi,

Alvast heel veel succes gewenst! Komt heus allemaal goed!

Weet je, het is ook denk ik een beetje je eigen gevoel... oh wat zielig zo'n helmpje..

NEE...NIET! Later gepest worden om de vorm van hun hoofd... DAT is zielig, omdat jij als ouder had in kunnen grijpen.

Ach en ze hebben echt ook hartstikke leuke printjes, dus helemaal voor joker 'lopen'ze niet.

Het is wel even wennen,maar laat je dardoor niet afschrikken. Hoe het staat bedoel ik dan.

De leidster van mijn zoontje is helemaal weg van hem.

Ze vind hem een  schattig koppie hebben...maar met helmpje toch net iets minder, zo zei ze gister... nou ja zeg!

Ik was ff niet alert genoeg om erop te reageren,maar hij heeft dat ding niet op voor de lol of omdat wij hem daarmee mooier vinden.

Viel me een klein beetje tegen,maar ik weet dat ze het niet rot bedoelde.

Maar zoals jullie misschien ook wel hebben... sommige dingen liggen gewoon gevoelig als het om je kind gaat.
Hallo dames,

Jammer dat de laatste reacties verdwenen zijn,maar daar was al voor gewaarschuwd geloof ik.

Nou ben ik dus helemaal vergeten wie ook alweer naar die helmenmeneer moest vandaag. Was Annie toch? Of Sterretje. Hoe was het??

Anyways...laten we het er op houden dat we het doen voor onze kinderen. Niet omdat WIJ ze niet mooi vinden,maar voor later... want de 'grote boze wereld'is heus niet zo aardig als wij naar kinderen die om wat voor reden dan ook afwijken van 'de standaard norm'whatever that may be.

Kinderen vinden altijd wel een reden om te pesten,maar het gaat mij niet overkomen dat ze mijn/ onze zoon gaan pesten o iets waar wij als ouders enig invloed op hadden kunnen uitoefenen.

Volgens mij las ik vanmiddag nog enig twijfel/dubbel gevoel bij zowel Annie als Sterretje. Ik snap dat helemaal.

Wie kreeg ook alweer het blauwe legerprintje? Die is leuk... die heeft ons manneke ook zoals jullie hebben gezien. Best stoer toch?

Ik las dat er bij Sterretje een opmerking was door een arts dat ie het maar onzin vond... zo'n helm..

MIjn grootouders zijn beiden gep[ensioneerd HA en ook zij vonden het eigenlijk belachelijk. Zij zeiden ook dat het heus wel goed zou komen... ook zonder helm. Want 'vroegah'hadden ze dit ook niet en dan kwam het ook goed. Maar evengoed respecteerde ze wel de keuze van ons om ons mannetje (moet ook maar ff een nick voor mn kereltje verzinnen) wel een helm aan te laten meten.

Het is op het moment wel 'dramatisch.. maar dan meer in de zin dat mijn mannetje hem al sinds donderdag niet meer opheeft, dus met de warmte had hij gelukkig niet zoveel last. Ik durf de gok niet te wagen, want als het helmpje echt te klein is dan breng ik misschien op dit moment meer schade aan, dan dat ik er goed aan doe.

Moet nodig Livit bellen,maar ik vergeet het steeds...Schiet voor geen meter op dus!

Nu merk ik zelf dat ik wat laks begin te worden... het is al zo'n stuk verbetert dat ik zoiets heb van; laat eigenlijk maar... zwak he?

Want ondanks dat mn verstand heus wel weet dat ik gewoon moet bellen en nog heel ff doorzetten... van mij hoeft het niet zo nodig meer...

Hebben jullie in de gaten hoe tegenstrijdig het allemaal is bij mij op het moment. Hoewel ik het echt niet zielig vind en heus weet dat ik er goed aan gedaan heb om hem een hempje op te laten meten... toch zie ik hem veel liever zonder...
Don't mind de typfouten....
Dames?? Waar zitten jullie??
Haha ben er nog wel hoor, alleen even tijdelijk erg moe, beide kids hebben hier besloten dat het ouders terroriseer tijd is en dat ze dat vooral bij voorkeur midden in de nacht doen, wordt de ene niet wakker dan de ander er wel. Gaaaapppp

Ja ik heb nog steeds twijfels, erg he, ik ben een volwassen vrouw en je zou toch denken dat ik wel eenmaal een beslissing genomen het van me af moet kunnen zetten, maar nee hoor. Die opmerkingen maken me aan het twijfelen, ben ik als moeder soms te bevooroordeeld en zie ik het erger als andere. Tja en die arts misschien krijgt die wel salaris op provisiebasis, van ieder helmpje 20% ofzo. Misschien heeft ze ons daarom wel doorgestuurd. Dochtertje van een vriendin van ons heeft ook een voorkeurshouding en ze vond het bij haar dochter vele male erger terwijl ik het juist bij dat kind nauwelijks zag . Toch moedergevoelens denk ik dan…….

Toetie, heb je nou een afspraak gemaakt, wel doen hoor, ik kom aan het einde van de dag controleren of je gebeld hebt…….

Trouwens leuke leidster heb jij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven