Poes net doodgereden, hoe 4 jarige vertellen?

23-05-2018 22:17 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Heb net 1 van onze poezen begraven. Hoe kan ik het het beste aan mijn 4 jarige uitleggen?
Vindt het ook niet eerlijk om maar te liegen dat hij is weggelopen en niet weet waar hij is.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
23-05-2018 22:26
Snapt een 4-jarige al wat de dood inhoud? Oprechte vraag.

Ik zal misschien te soft zijn maar ik zou niet zeggen dat de poes onder de grond ligt. Gaat je kind hem straks opgraven.
Euh ja, onze dochter heeft ooit achteloos geroepen dat ze oma wel eens zou opgraven dus zo'n gekke gedachte is het niet... :whistle:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
24-05-2018 20:30
Euh ja, onze dochter heeft ooit achteloos geroepen dat ze oma wel eens zou opgraven dus zo'n gekke gedachte is het niet... :whistle:
Heb poes diep begraven maar andere poes probeert daar nu wel ineens te graven.... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
24-05-2018 10:57
Vertel je kleine dat jij niet goed op het poesje gepast hebt en dat hij nu is doodgereden bij het oversteken.


waaahaaahaaahaaahaaahaa, nouja, kun je alvast gaan sparen voor de kosten van een psychiater later
Alle reacties Link kopieren
We hebben onze 4-jarige zoon gewoon betrokken bij het overlijden van onze hond. Ging prima. Hij kijkt er ook goed op terug, inmiddels is hij 10.
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
23-05-2018 23:10
Dat is een beetje té. Ik zou niet graag kinderen confronteren met de dood of lijken. Zou ik mij ook echt de pleuris hebben geschrokken van lijken destijds als kind. Blij dat mijn ouders mij daarvoor behoedde.
Oh, ik vind het juist heel mooi. Een vers lijk is niet vies toch? Juist door er zo geheimzinnig of 'vies' over te doen maak je dat kinderen bang worden voor de dood. Het stukje afscheid nemen lijkt mij heel leerzaam, dingen afsluiten en een plekje geven, letterlijk. Wij begroeven zelfs onze vissen in de tuin. Die gingen afhankelijk van de grootte in een luciferdoosje of we kiepten de hagelslag in een schaaltje en dan ging vis in dat doosje. Met ouders en sibling begraven, samen steentjes, takjes en veertjes zoeken om een grafje te maken. Ik zou het heel vervelend hebben gevonden als mijn ouders ze in de prullenbak zouden hebben gegooid of door de wc zouden hebben gespoeld. Ook dat mijn moeder heel kort geleden onze kat in heeft laten slapen zonder mij daarover te berichten. Ik was er graag bij geweest op het moment dat ze heen is gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven