Polydactylie 20-weken echo
donderdag 16 januari 2020 om 15:52
Hallo lieve leden,
Ik ben nieuw op dit forum en heb wat vragen omtrent het volgende.
Vorige week hebben wij de 20-weken echo gehad en deze was gelukkig helemaal in orde. Het enige wat er werd geconstateerd was dat onze dochter een extra pink en teen had (medische term: polydactylie) Hierop zijn wij verwezen naar het Erasmus MC voor een geavanceerd echo onderzoek en hierop werd dit ook bevestigd. Er werd door een klinisch geneticus aangegeven dat dit meestal een op zich zelf staand iets is en dat de extra vingers na de geboorte operatief verwijderd kunnen worden. Maar in sommige gevallen zou dit ook een onderdeel van een bepaald syndroom kunnen zijn.. Hierop kreeg ik een vruchtwaterpunctie aangeboden, wat ik direct heb laten doen, omdat wij graag zekerheid willen.
Nou duurt het wachten op de uitslag ontzettend lang en heb ik erg behoefte aan verhalen van anderen die misschien ongeveer het zelfde hebben meegemaakt of toevallig iemand kennen met extra vingers of tenen.
Ik ben nieuw op dit forum en heb wat vragen omtrent het volgende.
Vorige week hebben wij de 20-weken echo gehad en deze was gelukkig helemaal in orde. Het enige wat er werd geconstateerd was dat onze dochter een extra pink en teen had (medische term: polydactylie) Hierop zijn wij verwezen naar het Erasmus MC voor een geavanceerd echo onderzoek en hierop werd dit ook bevestigd. Er werd door een klinisch geneticus aangegeven dat dit meestal een op zich zelf staand iets is en dat de extra vingers na de geboorte operatief verwijderd kunnen worden. Maar in sommige gevallen zou dit ook een onderdeel van een bepaald syndroom kunnen zijn.. Hierop kreeg ik een vruchtwaterpunctie aangeboden, wat ik direct heb laten doen, omdat wij graag zekerheid willen.
Nou duurt het wachten op de uitslag ontzettend lang en heb ik erg behoefte aan verhalen van anderen die misschien ongeveer het zelfde hebben meegemaakt of toevallig iemand kennen met extra vingers of tenen.
anoniem_394766 wijzigde dit bericht op 16-01-2020 17:13
Reden: Spellingfout
Reden: Spellingfout
0.41% gewijzigd

zaterdag 25 januari 2020 om 22:07
Ik ken twee mensen die een extra pinkje aan hun pink hadden! Allebei van Afrikaanse afkomst. De een meer Afrikaans dan de ander, maar de link was er bij allebei. Blijkt bij bepaalde stammen in Afrika vaker voor te komen dan in NL standaard is. Is bij jullie die link nasr Afrika er ook, TO?
Bij beiden zijn de mini pinkjes overigens verwijderd, en zie je er niks meer van.
Verder trouwens ook geen enge syndromen of andere genetische aandoeningen.
Bij beiden zijn de mini pinkjes overigens verwijderd, en zie je er niks meer van.
zaterdag 25 januari 2020 om 22:44
Bijzonder heFunnyFace8 schreef: ↑25-01-2020 22:07Ik ken twee mensen die een extra pinkje aan hun pink hadden! Allebei van Afrikaanse afkomst. De een meer Afrikaans dan de ander, maar de link was er bij allebei. Blijkt bij bepaalde stammen in Afrika vaker voor te komen dan in NL standaard is. Is bij jullie die link nasr Afrika er ook, TO?