prille zwangerschap en krampen gehad

23-01-2009 13:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag één dag overtijd, en de test gaf aan dat ik zwanger ben. Ik kon 't niet geloven en ben er superblij mee. Maar maak me een beetje zorgen... een week geleden heb ik namelijk 's nachts een halfuur lang heel heftige buikkramp gehad. Daarna was het helemaal over.

Ik vraag me dus af, of dit al een heel vroege miskraam was, of misschien innestelingskramp.

Uiteraard denk ik niet het antwoord hier te vinden, maar ben op zoek naar ervaringsverhalen. Hoop namelijk zó dat het goed gaat.
.
Ja maar kan het niet zijn dat bij een miskaarm, het zwangerschapshormoon dan nog in je lichaam zit en de test dus aan kan geven dat je zwanger bent, ook al ben je dat misschien niet?

Ik wil je niet bang maken NellaDella, maar heb hier wel eens van gehoord.. Maar weet het niet zeker!

Misschien is het handig om naar je huisarts te gaan.. die kan je verzekeren of je zwanger bent of niet en hoef jij je niet druk te maken!! Wij hier op het forum kunnen namelijk niks garanderen.. Maar hoop voor je dat miss moneypenny gelijk heeft!
Een huisarts kan je net zo min 'verzekeren dat je zwanger bent' dan een zwangerschapstest dat kan, de huisarts kan namelijk hooguit OOK een zwangerschapstest bij je doen, en als er sprake is van een miskraam, dan zitten de hormonen nog in je bloed en daarom heb je dan een positieve test.

Maar om je iets meer gerust te stellen: krampen zijn in het begin van de zwangerschap een normaal verschijnsel. Je baarmoeder gaat oprekken en daar krijg je krampen van.

Afwachten is het enige wat je kan doen. Als je je erge zorgen maakt kan je met een paar weken een echo laten maken (als je vk daar aan meewerkt) en met een beetje geluk zie je dan een hartje kloppen (wij zagen het hier met 7 weken). Rond 10-12 weken moet er zeker een kloppend hartje te zien zijn.
Als je 1 dag overtijd bent dan kan een huisarts niet meer dan een zwangerschapstest doen hoor...
Bel even de plaatselijke verloskundige, misschien dat zij je een duidelijker antwoord kunnen geven wat de kramp zou kunnen zijn geweest.

Helemaal niet gek hoor, om daar over te bellen.
Ja, dat vind ik echt.
Dank voor jullie reacties. Ik denk ook dat ik niet meer kan doen dan afwachten. Bij de verloskundigenpraktijk kunnen ze natuurlijk ook nooit garanderen dat het goed zal gaan.

Spannend hoor, probeer me maar niet al te veel zorgen te maken.
.
Ik had ook krampen een week voor mijn positieve test.. ging gepaard met licht bloedverlies, bleek om een innesteling te gaan van mijn nu al 26 weken durende zwangerschap!

Gefeliciteerd dus!!!
Elk geval staat natuurlijk op zich, maar ik heb het ook gehad een week voordat ik ongeveer ongesteld moest gaan worden. Ontzettend pijn in mijn buik en ook nog eens zo'n hoofdpijn dat ik niet wist hoe ik het had. Een week later had ik alle tekenen die ik normaal ook heb als ik ongesteld moet worden. Was er dus ook helemaal van overtuigd dat ik dat gewoon ging worden. Maar ik bleek toch zwanger te zijn. En da's helemaal goed gekomen.

Succes!
Fijn die positieve verhalen te lezen! Heb gisteravond weer die krampen gehad, een uurtje. Het lijken eerder darmkrampen. Met rust ging het weer over.
Mijn darmen gaan ook altijd gelijk te keer, veel pijn doordat er veel lucht gaat komen in de armen. Wat mijn pijn doet. De lucht in de darmen is normaal want die moeten ruimte maken voor de baarmoeder. En je let nu ook op elke kramp terwijl je misschien ook ontlastingskrampen kan zijn.

Succes
Ik heb het ook gehad bij mijn eerste zwangerschap, ook voordat ik wist dat ik zwanger was. En ook bij mijn tweede zwangerschap herkende ik die krampen weer. Heftige buikpijn, echt anders dan anders en na een kwartier/half uur was het weer voorbij. Ik heb er steeds een of twee dagen last van gehad. Voor mij is het nu dus meer een 'teken' dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, al weet ik natuurlijk niet hoe jouw lichaam reageert..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven