Pringles als tussendoortje

12-08-2016 13:56 179 berichten
Afgelopen vakantie viel het mij op dat veel mn Nederlandse kinderen als tussendoortje Pringles kregen. Zowel om 10:00 als om 15:00.

Het ging hier o.a om een peuter van 14 mnd en een 6 jarig jongetje die al een hangbuikje en beginnende borstvorming had.

Ik vroeg mij af of ik wat gemist had, of het nu min of meer standaard is om jonge kinderen Pringles te voeren. Of hoort het bij de vakantie?

Mijn eigen kinderen kregen op jonge leeftijd echt geen chips. Daarna voorzichtig met baby chips begonnen, vanwege zoutgehalte, en daarna broze soorten als nibbit of pom bär. (Een scherfje Pringle doet mi niet onder voor een pinda.) En nooit overdag, nu nog steeds niet. Hoogstens in het weekend na 16:00. Tijdens de vakantie(+30C) mochten ze wel 2x pd een ijsje en echte mayo bij het avondeten.

Pal naast het hotel zat overigens een supermarkt waar volop fruit, groente en koek verkrijgbaar was. Bij de hotelbar kom je ook een bord vers fruit voor 2e bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt he. Nou heb ik zin in chips. En dat heb ik niet in huis niet eens verantwoorde babychips..
Onze kinderen weten dat bij vakantie borrelen hoort. 'S morgens actief en dan tegen 3 of 4 uur terug naar appartement. Borreltijd roepen we dan. Voor ons glaasje wijn met een bakje chips en voor de kinderen water/ fris met chips. Ik heb perfect gezonde, slanke kinderen, beide met nul gaatjes in hun gebit. Ik kan echt niet wakker liggen van dat ene bakje chips. Het is vakantie ten slotte
Potverkaatje...hebben we het nu nog steeds over het al dan niet nuttigen van Pringles?

Ik zou zeggen, leef je uit. Vreet je vol. Na mij de zondvloed.
STOP DE PERSEN! Kinderen krijgen chips op vakantie, de horror!

Heb je echt serieus niks beters te doen dan een topic openen over ouders die hun kroost (af en toe) chips geven?
quote:Tas29 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:49:

[...]

Ik let overal op in mijn omgeving. Zo zit ik in elkaar. Vooral wat kinderen betreft exta oog in het zijl houden.

Vreselijk!

Bovendien kun je je tijd beter besteden aan wat Nederlandse lessen.
quote:Tas29 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:52:

[...]

Smeerkaas en smeerworst. Op de creche gebeurt dat ook waar ik werkte. Die krijgen geen zoetbeleg.hier ook ik schaam me er echt rot voor dat het pedagogisch beleid niet verder komt dan zoute smeerworst en smeerkaas, overal was het eten exact hetzelfde saai en niet gevarieerd
Ik heb net een halve meloen op. Hij was ZOET! Volgens mij zaten daar net zoveel suikers in als in een voordeelverpakking haribo.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hier een kleuter die in vakanties (en weekenden) echt anders eet dan andere momenten.

Zoet beleg op brood bij voorkeur, echter dat wissel ik af. Vleesbeleg ene dag, zoet beleg andere dag.

Door de week na avondeten bakje vanille yoghurt. Weekend of vakantie net wat zich voordoet. Thuis een luxe toetje van yoghurt met chocoladebolletjes bv of een, twee of drie kleine snoepjes. In restaurant een mengelmoesje van bolletje ijs, chocoladesaus en dip of koekje.

Door de week AGV, weekend pizzapunt, patat met snack etc.

Dus ja, ook hier zijn de teugels zeker in vakantie vele malen minder strak gespannen.
quote:Pavot schreef op 12 augustus 2016 @ 21:06:

Bedankt he. Nou heb ik zin in chips. En dat heb ik niet in huis niet eens verantwoorde babychips..Ik ook, maar m'n zoontje heeft vanmiddag de laatste babychips opgegeten......
quote:Troeteltje schreef op 14 augustus 2016 @ 19:09:

Hier een kleuter die in vakanties (en weekenden) echt anders eet dan andere momenten.

Zoet beleg op brood bij voorkeur, echter dat wissel ik af. Vleesbeleg ene dag, zoet beleg andere dag.

Door de week na avondeten bakje vanille yoghurt. Weekend of vakantie net wat zich voordoet. Thuis een luxe toetje van yoghurt met chocoladebolletjes bv of een, twee of drie kleine snoepjes. In restaurant een mengelmoesje van bolletje ijs, chocoladesaus en dip of koekje.

Door de week AGV, weekend pizzapunt, patat met snack etc.

Dus ja, ook hier zijn de teugels zeker in vakantie vele malen minder strak gespannen.Dat was deze vakantie bij onze kinderen ook deels zo. Patat, brood, broodbeleg, eten bij het restaurant etc., het meeste smaakte echt niet lekker. Dat hadden we in andere landen nig niet zo meegemaakt. Logisch idd dat je wat anders zoekt om te eten
quote:Knuffelheks schreef op 12 augustus 2016 @ 14:11:

[...]

Moeders weten vaak prima of een kind iets kan eten of niet.???? Ook de moeders van de kinderen met veel overgewicht?
Ooh nee!!!! Het is overgewaaid naar Nederland! Ik zag hier een kind gisteren in de speeltuin Pringles eten.
quote:watdachtjehiervan schreef op 16 augustus 2016 @ 09:13:

Ooh nee!!!! Het is overgewaaid naar Nederland! Ik zag hier een kind gisteren in de speeltuin Pringles eten.Waar??? Heb je een foto!
quote:viva1966 schreef op 16 augustus 2016 @ 09:10:

[...]

???? Ook de moeders van de kinderen met veel overgewicht?Nee, ik reageerde op Tas, die pringles veel te scherpe randjes vond hebben.
quote:Knuffelheks schreef op 16 augustus 2016 @ 11:46:

[...]

Nee, ik reageerde op Tas, die pringles veel te scherpe randjes vond hebben.Nou ja, bij is er ook wel eens een atuk overdwars door de keel gegaan. Dat was geen fijn gevoel.
Whatever. Non discussie dit.
Niks mis mee met chips zo nu en dan.

Maar het is hier geen dagelijkse gewoonte.

In het weekeind of bij filmavondje of bezoek ofzo.

Ik snap wel wat jij bedoeld Lonely, ik zie hier dagelijks ook kinderen dag in dag uit met een grote zak chips buiten rondbanjeren. Gemakzucht of het interesseert die kinderen en of ouders niet.

Wel jammer want ik zie inderdaad ook overgewicht, zielig voor die kinderen.

Aan de andere kant.

Mijn zoon bleef ook wat mollig ondanks dat hij een gezond eetpatroon heeft, achteraf bleek het bij hem lactose intolerantie te zijn. Oplossing soya.

( noot ze vonden hem vroeger op het cb al te zwaar, terwijl ik altijd op voeding etc let, bleek dus aan de melk te liggen achteraf) is nu dus ook niet meer mollig of te zwaar.

Echte Mayo is natuurlijk Zaanse
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
waar maakt een mens zich druk om
l'état c'est moi
En nu heb ik dus zin in die overheerlijke zoute Pringles .
quote:Mietrot schreef op 16 augustus 2016 @ 15:21:

En nu heb ik dus zin in die overheerlijke zoute Pringles .Mijn man kopen meestal de hot n spicey in de hoop dat de kinderen ze niet blieven. Maar helaas
quote:tsjatsjietsjie schreef op 16 augustus 2016 @ 15:14:

Niks mis mee met chips zo nu en dan.

Maar het is hier geen dagelijkse gewoonte.

In het weekeind of bij filmavondje of bezoek ofzo.

Ik snap wel wat jij bedoeld Lonely, ik zie hier dagelijks ook kinderen dag in dag uit met een grote zak chips buiten rondbanjeren. Gemakzucht of het interesseert die kinderen en of ouders niet.

Wel jammer want ik zie inderdaad ook overgewicht, zielig voor die kinderen.

Aan de andere kant.

Mijn zoon bleef ook wat mollig ondanks dat hij een gezond eetpatroon heeft, achteraf bleek het bij hem lactose intolerantie te zijn. Oplossing soya.

( noot ze vonden hem vroeger op het cb al te zwaar, terwijl ik altijd op voeding etc let, bleek dus aan de melk te liggen achteraf) is nu dus ook niet meer mollig of te zwaar.

Echte Mayo is natuurlijk Zaanse

Fijn dat je dat gevonden hebt Tsja.

Mijn man en zijn broer hadden als kind overgewicht. Mijn man was nog uitgegroeid tot een slanke vent. Mijn zwager worstelt helaas nog met zijn gewicht.

En ja, Zaanse
babychips is een soort grote nibbit van mais. zonder zout enzo. smaakt naar cement maar mijn baby van 7 maanden vindt het heerlijk.

is een gezond tussendoortje.
quote:LouisXIV schreef op 16 augustus 2016 @ 15:15:

waar maakt een mens zich druk omZet me maar onder de negeerknop als je zo een moeite met mijn posts hebt. Scheelt weer ergernis.
Dochter eet doorgaans ook de gezonde babychips, maar op een verjaardag of als haar neefje een zakje chips krijgt mag zij dat ook. Zou me schamen als ik die verantwoorde moeder zou moeten zijn die aan komt zetten met een apart zakje. Voor die 3 zakjes chips die ze met haar 2 jaar al heeft gehad...

En ach, hier wordt in de weekenden en vakanties ook wel eens ongezond gegeten, doordeweeks dan weer aan de verantwoorde gerechten en tussendoortjes. Moet kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven