Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Ik ga tegen mijn vriend voorlopig niet meer over kinderen beginnen denk ik. De eerste stap is gezet, en daar ben ik al ontzettend blij mij. Verder ga ik denk ik wachten op het moment dat hij er zelf over begint. Ben benieuwd...
quote:Blont schreef op 31 juli 2009 @ 13:47:

Ik ga tegen mijn vriend voorlopig niet meer over kinderen beginnen denk ik. De eerste stap is gezet, en daar ben ik al ontzettend blij mij. Verder ga ik denk ik wachten op het moment dat hij er zelf over begint. Ben benieuwd...Verstandig. Maar ik denk echt dat je een ons weegt voordat hij er zelf over begint. Als hij dat tot nu toe nog nooit heeft gedaan, zal dat er in de komende tijd ook niet van komen. Of denk je wel? Mijn vriend is er nooit zelf over begonnen. Volgens mij vindt hij dat ENG. Hij wil het nu, maar gaat nu zelfs nog raar en een beetje verlegen/onhandig doen als we het erover hebben. Alsof ik van het praten erover alleen al zwanger zou kunnen worden
Tja en anders over een tijdje eens een luchtig gesprekje voeren over kinderen.
Gisteren m'n laatste pil genomen...
Boefje! Wat goed! Blont! Jullie zijn goed bezig! En wat een lieve manen he!

Laatste pil Boef! Vreemd he? Ik ging echt heel lange tijd slapen met het idee dat ik iets vergeten was. De pil is zoiets standaards geworden.
@Blont en @ Boefje: geweldig dat jullie mannen zo reageren! En ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je er helemaal klaar voor bent wanneer je vriend er ook helemaal klaar voor is. Nu 'gewoon' (makkelijker gezegd dan gedaan ) wachten tot de volgende stap.
En we gaan ook nog eens een huis kopen!!!!! Ik word groot...
Maar Boef! Dan ben je echt groot aan het worden! Wat een leuke en spannende dingen om mee bezig te zijn!

Volgens mij is iedereen hier alweer wat geruster, of niet? Het is hier zo stil geworden. Hopelijk is dat een goed teken!
Ik (30) ben nieuw hier, en heb ook een kinderwens. Niet direct, maar over een jaar of 3. Ook mijn vriend creeert voor zichzelf heel veel beren op de weg. Naast de bekende tegenargumenten (vrijheid inleveren etc.), twijfelt hij of hij zoveel verantwoording wel aankan. Hij weet eigenlijk niet of hij wel kinderen wil. Heeft ook geen kleintjes in z'n omgeving, terwijl ik bijvoorbeeld jarenlang heb opgepast. Elk gesprek dat over het krijgen van een kind gaat (en dat zijn er niet eens zo veel), wordt door hem met een frons beantwoord. Hij weet dat ik graag een gezinnetje wil, maar vraagt zich af of hij dat zelf wel wil. En dat vind ik zo moeilijk! Want wat nou als we helemaal gesetteled zijn over een jaar of drie en hij ziet een kleintje totaal niet zitten? Volgens mij is hij zo'n man die het pas ziet zitten als het gebeurd en dan nooit meer anders wil. Maar ja, kinderen krijg je samen. Ik ga niet stiekem met de pil stoppen ofzo. Moet ik dan gewoon maar afwachten tot hij 'om' is?
Moeilijk Viet....

Je hebt kans dat je hem afschrikt door hem teveel te pushen. Maar aan de andere kant vind ik ook dat hij jou niet aan het lijntje kan houden....hij zal op een gegeven moment toch moeten beslissen of hij het uberhaupt wel wil.
@ Boefje, hebben jullie al een huis op het oog of nu op jacht?

@Viet: jij zult denk ik voor jezelf moeten bepalen of wel of geen kinderen een 'dealbreaker' is wat betreft je relatie. Als je perse kinderen wilt, zou ik er toch een paar goede gesprekken aan wijden. Want voor jou is het heel belangrijk en als je over drie jaar erachter komt dat het echt niet gaat gebeuren, heb je misschien spijt dat je daar niet eerder achtergekomen bent.

Ik wacht op dit moment af of ik een normale cyclus krijg na 15 jaar pil. Vind het wel een spannend project. Denk dat ik van alles voel maar dat zal wel psychisch zijn. Dit weekend gezellig met vriendinnen gegeten en moest me echt inhouden om te vertellen dat we een datum hebben waarop we gaan beginnen. Vriendin van mij heeft het wel verteld en iedereen vraagt nu steeds en? en? Daar zit ik niet op te wachten. Gaat trouwens pas ergens begin volgend jaar gebeuren hoor. Maar vind het nu al zo spannend!!
Oh Pipo, wat spannend zeg. Ik snap dat je het graag tegen je vriendinnen maar ik snap ook heel goed dat je het liever voor je wilt houden. Steeds maar vragen en...en...en...daar word je ook niet vrolijk van.

@Viet, ik zou toch een serieus gesprek aangaan. Als hij geen kinderwens blijkt te hebben, nu niet en nooit niet, dan zou ik dat liever nu willen weten dan over drie jaar. Het is natuurlijk iets wat je liever niet wilt horen maar ik zou er toch goed over praten.

BTW, we hebben zelfs de tegeltjeswijsheid gehaald :D haha...!

week 32 | 03.08.09 | 13:56 | Angel 5 | Angels | Forum | Door VivaAngels

Viva wijsheid

Aan de muur in het toilet van mijn ouderlijk huis hing vroeger een tegeltje. Er stond op; kleine man, laat ik u bidden. Niet op de rand maar in het midden. Ik vond het altijd een raar tegeltje, maar dat komt misschien ook omdat ik niet zo van wijze tegeltjes houd.

Inmiddels ben ik al jaren uit huis en heb dus mijn eigen toilet. Ik ben altijd vastbesloten geweest om niet van die wijze tegeltjes op mijn toilet te hangen. Nu ben ik echter tóch in verleiding gebracht door het tegeltjeswijsheid-topic op het forum.

Wat kleurt er mooier bij mijn zwarte en witte wandtegels dan een prachtig viva-roze tegeltje met een uitspraak vanaf het forum? Wie langer op het forum ronddwaalt komt ongetwijfeld de “viva-termen” wel tegen. Bij de mosterd-postings worden regelmatig bitterballen of een stukje kaas aangeboden.

Iedereen kent de standaard tegeltjes-uitspraken wel. Bij het zoeken ernaar kwam ik ook nog wat uitspraken tegen die ik niet ken. Bijvoorbeeld “er is niets zo lekker als dronken worden aan het eind van de middag”. Of “zolang mijn baas net doet of ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk”.

Mijn gasten komen voor zover ik weet niet op het viva forum. Ik vraag me dus wel af wat mijn gasten zullen zeggen als zij op het toilet zitten en een roze tegeltje zien waar op staat “andijvie” of “mosterd“. Welke gedachte komt in hen op wanneer ze “run Forrest run” lezen? Zullen ze denken dat we fan zijn van de film? Wat ook grappige reacties zou opleveren is het rammelende eierstok tegeltje.

Dit tegeltje vind ik het meest toepasselijk voor op het toilet. Zal ik…?
Hahaha!!! Good for us!

@ Pipo: We hebben al een nieuwbouwhuis op het oog....we gaan maandag tekenen! JIPPIE!!!

Ben vandaag trouwens ongesteld geworden....gelijk maar even in mijn agenda genoteerd! De laatste nog door de pil opgewekte ongesteldheid.

Hoest bij jou thuis Blont? Nog over gepraat? Wij hebben het thuis nu voornamelijk over het huis...is voor vriend ook al een grote stap dus over kids begin ik nu maar even niet.
Boefje wat leuk, een nieuw huis! Ach, als jullie eenmaal gesettled zijn in het nieuwe huis, wie weet...

Ik wil ook een nieuw huis!! Maar het is hier niet te betalen. Zucht.
Wij praten er maar niet zoveel meer over. Ik moet het maar niet gaan pushen

Maar gaaf zeg, uitzicht op een nieuw huisje! Gelukkig iets dat ik niet meer hoef te regelen. We gaan misschien nog wel verbouwen maar dat gewoon omdat we dat leuk vinden en we het nog mooier willen maken

Ook leuk...
Gisteren opperde ik het kind verhaal nog maar eens

Zegt mijn vriend... 'nog maar 4 maandjes wachten' !!!!

Misschien houdt hij zich toch wel aan zijn "einde van het jaar" belofte!!!!

Mijn buik rommelt trouwens als een gek! Normaalgesproken zou ik afgelopen vrijdag weer begonnen zijn met de pil. Nu dus niet...buikje moet zeker wennen na 15 jaar hormonen!
Boefje wat leuk voor je! Je vriend is er dus toch meer mee bezig dan jij vermoedde? Slaat je fantasie nu ook helemaal op hol? Dat was bij mij namelijk wel zo... Misschien kunnen we begin 2010 wel een ander soort topic gaan openen ;-)!

Ik merk niet zoveel verschil, met of zonder de pil. Heb volgens mij vorige week wel een eisprong gehad. En nu maar eens zien wanneer ik ongesteld word...

Wanneer gaan jullie verhuizen?

@Blont: any news?
We gaan straks het koopcontract tekenen!!! Ben gewoon helemaal zenuwachtig.... Het huis moet nog gebouwd worden dus dat wordt pas eind 2010 begin 2011 dat we erin kunnen.

Mijn fantasieën over babies worden op het moment een beetje overspoeld door keukens, badkamers, vloeren en tuinen

Zou wel leuk zijn inderdaad als we met z'n allen een nieuw topic kunnen openen :-) In welke omgeving wonen jullie? Ik in Utrecht... En hoe oud waren jullie ook al weer? Ikke 28!!
Mijn vriend begon zaterdag ineens uit zichzelf over kinderen!!! :):):):)

Hij zei dat het wel leek alsof iedereen tegenwoordig zwanger is of kleine kinderen heeft (gevoel klinkt bekent he?!!). Ik heb toen gereageerd met: 'Ja, dat komt omdat je het zelf ook zo graag wilt.' Toen zei 'ie: Ja, je moet het niet verkeerd opvatten, maar ik zou op dit moment liever een kind willen dan trouwen (een aantal vrienden van ons gaan trouwen en praten tegenwoordig nergens anders meer over, erg vermoeiend... en demotiverend dus). Niet dat we daar morgen meteen mee moeten beginnen maar ik wil echt wel graag kinderen met je!!!

Whaaa!!! Ik ben zo happy :D
Was even aan het rondneuzen op de babypijler. Heb soms een beetje last van rammelende eierstokken. Het lijkt me wel leuk om samen een kindje te krijgen. Alleen ben ik bang dat ik niet zo moederinstinct heb. Mijn vriend is echt gek op kinderen en baby's, maar ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet zo van andermans kinderen houd. Maar die van ons worden natuurlijk wel geweldig!
Wat ik me verder trouwens afvraag.. Hoe lang zijn jullie samen met je vriend/man? Wij hebben nu een jaar een relatie en wonen 3/4 jaar samen.
Wij zijn 7 jaar samen en wonen bijna 2 jaar samen...
Nah wat leuk Blont! Dit topic heeft een positief effect, jeuj! Had jij ook dat je dan ineens schrikt als je merkt dat je vriend het ook wil? Dan wordt het ineens 'echter' ofzo.

Wij zijn dit najaar vier jaar bij elkaar waarvan we drie jaar samenwonen. En ik voel me er helemaal klaar voor Hebben al veel leuke dingen gedaan samen en diep in mijn hart ben ik een beetje een huismus aan het worden (30 he...) dus laat maar komen!

Om mij heen is trouwens iedereen gewoon zwanger! Zusje, schoonzusje en nog wat mensen zoals een collega. Ach ja, kan ik de kunst een beetje afkijken en straks dingen lenen
Ik ben in november 6 jaar samen met mijn vriend en we wonen dan ook zo lang samen
Hey het gaat goed hier! Leuk zeg!

Ben vandaag ongesteld geworden... Maar we rommelen dan ook maar wat aan. De komende maand gaan we eens kijken naar de vruchtbare dagen. Misschien dat dat wat wordt! Ik vind het spannend!

merk idd ook wel dat het verbouwen van ons huis, lekker afleidt van de babydromen. Ben er nog steeds veel mee bezig, maar gezonder en realistischer. Heb er minder last van. Komt ook omdat de druk en zorg er af is die er wel was toen vriend en ik nog niet op 1 lijn zaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven