Schoenmaten baby

06-03-2012 11:47 29 berichten
Ik wil voor mijn dochtertje een paar baby-slofjes kopen. Ze is nu pas 3 weken, maar wil ze voor het najaar hebben voor haar. Alleen heb ik geen idee welke maat ik moet nemen. Ik kan nu kiezen uit maat 16, 18 of 20,5. Ik wil ze nu al kopen, omdat ik niet zeker weet of dit model in het najaar nog in het assortiment zit. En vind ze zo leuk voor haar en nu zijn ze op voorraad.

Maar heeft iemand enig idee welke maat ik het beste kan nemen zodat ze er dus in het najaar/winter ongeveer in kan? Ze is dus van februari, dus dan zou ze iets van 8 maanden zijn als ik ze wil gebruiken.
Ieder kind groeit in een ander tempo. Ik zou de grootste nemen, dan weet je zeker dat ze ze aan kan op een gegeven moment. Of dat dan in het najaar is weet je nooit. Leren slojes zitten heel fijn voor kleine kindjes, of ze nou kruipen of al staan of zelfs al lopen en of het nou zomer of winter is. Ze zijn lekker soepel en geven goed grip. Blote voetjes is ook fijn maar dat kan niet altijd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gokken op maat 18. Maar het is wel moeilijk gokken voor die kleintjes. Ik heb ook wel vaker schoentjes/slofjes gekocht die ongebruikt in de kledingzak konden.
Het zijn slofjes van badstof (binnen en buitenkant). Twijfel dus over die grootste maat, want straks valt dat in de lente/zomer en is het misschien te warm. Of zal dat wel meevallen? Grr, ik vind het zo lastig. Ik weet dat elk kind anders groeit, maar wat is een beetje gemiddeld bij 8 maanden qua maat?
Ik zou ook maat 18/19 nemen.
Ik zou dan maat 18 nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Slofjes van badstof? Ik weet niet of ik die zou kopen. Ko heeft een paar "schoentjes" gekregen met een stoffen zooltje en die heeft hij 3 keer in huis aangehad. Hij stapte toen langs de tafel en langs de box. Na drie keer waren ze echt te vies om aan te zien. Maar misschien komt het omdat ik een slechte huisvrouw ben en de vloer hier te smerig is?
Mijn zoontje is nu 8 maanden en past alle slofjes en schoentjes die ik (gekregen) heb niet. Hij heeft een hele hoge wreef zou echt nog wachten als ik jou was.
quote:kaetje schreef op 06 maart 2012 @ 12:02:

Slofjes van badstof? Ik weet niet of ik die zou kopen. Ko heeft een paar "schoentjes" gekregen met een stoffen zooltje en die heeft hij 3 keer in huis aangehad. Hij stapte toen langs de tafel en langs de box. Na drie keer waren ze echt te vies om aan te zien. Maar misschien komt het omdat ik een slechte huisvrouw ben en de vloer hier te smerig is?

Hier ook hoor.

Leentje droeg leren slofjes. Veel fijner en antislip.
quote:kaetje schreef op 06 maart 2012 @ 12:02:

Haha! Ze kunnen in de was, dus dat scheelt :P en neem aan dat ze met 8 maanden nog niet zal lopen toch?

Hmm, dat van die hoge wreef is lastig. Maar als ik nu zo haar voetjes zie zijn ze heel normaal...lijkt me toch dat je een hoge wreef altijd al hebt of groeit dat later pas zo?
quote:helene31 schreef op 06 maart 2012 @ 12:05:

[...]

Hier ook hoor.

Leentje droeg leren slofjes. Veel fijner en antislip.Er zit wel antislip onder. De leren variant is er wel, maar vind ik erg prijzig. En zo'n soort krijg ik al van een vriendin van me tegen die tijd.
Ik heb voor een tientje leren slofjes gekocht bij de Kruidvat.

En met 8 maanden kruipt ze er misschien wel al lustig op los en daar worden ze ook wel heel vies van. Hoe duur zijn ze? Als ze erg goedkoop zijn en heeeeel leuk zou ik ze gewoon kopen. Anders niet.
quote:Ivetje schreef op 06 maart 2012 @ 12:07:

[...]

Er zit wel antislip onder. De leren variant is er wel, maar vind ik erg prijzig. En zo'n soort krijg ik al van een vriendin van me tegen die tijd.

Wat kosten ze dan?

Aapie heeft betaalbare slofjes. Leer wordt aangeraden als ze gaan staan en hun eerste stapjes zetten. De voet rolt dan goed af.
Ze zijn vrij duur, 40 euro. Maar zo leuk mijn man krijgt een hartverzakking als ik ze koop ben ik bang. Ik heb een zwak voor dit merk en had ze voor haar geboorte al bijna gekocht, maar kon toen de juiste kleur nergens krijgen. Wilde toen grijze, want we wisten het geslacht niet. Maar nu kan ik roze nemen en die zijn zo schattig haha! Ik heb duidelijk nog last van de hormonen :')

Leren slofjes zijn overigens 70 euro en dat vind ik echt veel te duur...waarom heb ik nou weer een dure smaak? Dat moet er echt uit nu met die kleine, want dit is niet te bekostigen haha!
Ik weet niet wat je smaak is natuurlijk maar voor dochter kocht ik ze hier:

http://baby-schoenen.nl/winkel/
quote:helene31 schreef op 06 maart 2012 @ 12:13:

[...]

Wat kosten ze dan?

Aapie heeft betaalbare slofjes. Leer wordt aangeraden als ze gaan staan en hun eerste stapjes zetten. De voet rolt dan goed af.Heb even op de site gekeken en die hebben veel leuks erop staan zeg! Die moet ik zeker onthouden voor tegen die tijd :D heb al hele leuke gezien met een eendje erop. We hebben vanalles met eendjes voor haar inmiddels, geboortekaartje ook en in de tuin staat een bord met eendjes. Die slofjes passen dus precies bij haar
Ik zou geen stoffen slofjes kopen voor 40 euro. Dan nog liever 70 euro betalen voor leren.

Maar leren slofjes zijn er ook wel goedkoper hoor. Voor 40 euro heb je hele mooie. En voor een tientje kan het dus ook
quote:Ivetje schreef op 06 maart 2012 @ 12:19:

[...]

Heb even op de site gekeken en die hebben veel leuks erop staan zeg! Die moet ik zeker onthouden voor tegen die tijd :D heb al hele leuke gezien met een eendje erop. We hebben vanalles met eendjes voor haar inmiddels, geboortekaartje ook en in de tuin staat een bord met eendjes. Die slofjes passen dus precies bij haar Ik vind ze best betaalbaar. Hier steeds twee paar, dan kon ik afwisselen. Soms moest ik ze schoonmaken met een mild sopje en konden ze drogen.
Het leek me zo lekker warm voor haar voetjes in het najaar :P lekker in de voetenzak en dan die slofjes erin aan. Hmm, begin nu toch wel heel erg te twijfelen...
quote:helene31 schreef op 06 maart 2012 @ 12:23:

[...]

Ik vind ze best betaalbaar. Hier steeds twee paar, dan kon ik afwisselen. Soms moest ik ze schoonmaken met een mild sopje en konden ze drogen.De prijs is inderdaad goed! Niet al te duur en echt veel keus. Denk dat ik die site regelmatig ga gebruiken tegen die tijd maar 1 paar dure slofjes mag ook wel een keer. Twijfel alleen dus of dat die badstoffen dingen dan de juiste keus zijn. Ze zien er zo lief uit...maar als het niet praktisch is is het ook zonde.
Ik zou het niet doen, in de voetenzak kun je haar ook warme sokken of goedkopere sloffen aangeven. Action heeft ook stoffen sloffen voor 2,50, die zijn erg leuk. Maar niet om op te lopen dus.
Wel heel duur hoor. Ben nu wel benieuwd welke je bedoeld. Heb je een plaatje?

Je kan kijken of ze tegen die tijd op marktplaats staat.

Of je vindt tegen die tijd nog betere leukere goedkopere...
Kijk, deze zijn van de Action:

http://purplepuck.punt.nl/upload/100_6110.JPG

Ze hebben dan verschillende (dier)soorten: bunny, mouse, cat. Met oortjes eraan. Heel lief.
Als je ze wilt kopen om in de voetenzak te verstoppen kan je ook niet zien hoe mooi ze zijn. Ik zou echt liever leren kopen dan.
Onze dochter is in december 2010 geboren. Ze heeft vanaf oktober 2011 de leren slofjes (booties) aan van Robeez, maatje 18-19. Ze draagt ze nu nog steeds, iedere dag. Het zijn de enige slofjes die én blijven zitten, én lekker warm zijn, én lang meegaan, én waarop ze goed kan kruipen/ lopen. Ze zijn nog steeds niet versleten, ik weet zeker dat ze ze nog zéker 2 maanden aan kan (binnen). Dan heeft ze ze in totaal 7 maanden lang, íedere dag gedragen. Alle andere schoentjes/ slofjes bleven óf niet goed zitten, óf ze pastte niet goed.

Ik vind het de beste aankoop die ik tot nu toe gedaan heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven