Schreeuwende kinderen op straat....ARGH

27-06-2008 14:22 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kinderen maar woon wel in een wijk met veel gezinnen. Niks mis mee, en ik heb ook echt geen hekel aan kinderen

Waar ik echter NIET tegenkan is het hysterische geschreeuw en gegil van de kinderen die buiten spelen.

Wij wonen toevallig net naast een voetbalveldje, en je wilt gewoon niet weten hoeveel geluid dat produceert!!

Voordat men begint: "jeetje ga lekker in het bos wonen" zal ik even benadrukken dat ik het hier niet heb over zo nu en dan een gilletje of kinderen die even door de straat rennen. maar echt over een enorme herrie (en ook onnodige herrie..meisjes die continu bij alles wat gebeurd moeten gillen, jongens die alsmaar lopen te schreeuwen).

gisteravond tot 9 (!!) uur (sorry maar ik lag vroeger op bed om 9 uur??) waren ze nog aan het voetballen met een hoop geschreeuw, gebler en gekrijs.

Op een gegeven moment begint het je ZO te irriteren als je zelf lekker rustig binnen zit en probeert om een tvprogramma te volgen of boek te lezen

Ik snap ook niet waarom dit maar normaal wordt gevonden en GEEN van die ouders (die ook rond dit veld wonen) hun kinderen er op aanspreekt dat het allemaal wel wat zachter kan. Toen ik klein was mocht ik absoluut niet van mijn moeder over straat lopen gillen en bleren, en al helemaal niet tot 9 uur 's avonds.

Als volwassenen op deze manier op straat zouden gaan staan schreeuwen zou er ZEKER weten geklaagd worden of de politie worden gebeld wegens geluidoverlast (want dat is het gewoon).

Maar bij kinderen wordt het maar normaal gevonden, doen die ouders er niks aan want...........ja waarom eigenlijk?? Omdat het kinderen zijn??

lolapop2 schreef op 27 juni 2008 @ 20:18:

Dehlia, geluidsoverlast is wel degelijk een schending van privacy. Als jouw buren de radio keihard aanzetten, hoe noem je dat dan?

Hoe ik dat noem? Gewoon, geluidsoverlast ;-) Het recht op privacy omvat bescherming van persoonsgegevens, dat je telefoon of mail niet zomaar getapt mag worden, dat men niet zomaar je huis binnen mag wandelen. Jij bedoelt een recht op ongestoord woongenot o.i.d , dat is iets heel anders.

Ik vind het erg jammer, zoals eerder gezegd, dat ook nu de mensen met kinderen gewoon doorgaan met hun defensieve opmerkingen (zoals Liv).

Tja, ik zie dus helemaal geen defensieve reacties. Waarom ook? Defensief betekent verdedigend, en ik zie niet in waarom iemand hier ook maar iets zou moeten verdedigen.

Kinderen die nu al alles bij elkaar mogen schreeuwen van papa en mama en daar niet op gewezen worden,
Duh, alsof TO ze ergens op wijst...
Kinderen maken veel herrie tijdens het spelen, maar er zijn maar heel weinig kinderen die gillen om het gillen. Alleen maar gillen is namelijk niet leuk! (Tenzij het pestgedrag is)

Daarbij, ik ken talloze ouders die niet eens weten waar hun kind (soms echte hele jonge kinderen) uithangt, dus ook niks weet van het gedrag dat hun kind 4 straten verderop uitspookt.

Hier op het Viva forum zitten toevallig allemaal ouders die wel hun kind corrigeren. In heel veel achterstandsbuurten gebeurd dat niet.

Veel forummers maken de link naar hun eigen opvoeding, maar de tijd is veranderd. Dus de opvoeding ook!

En ja, ik woon ook heel dicht bij een grote speelplaats met voetbal en basketbal gelegenheid voor jongeren en ik woon ook heel dicht bij een basisschool dus ik hoor genoeg geluiden om mij heen.
Ben het met lolapop eens dat veel (nee nee niet ALLE want veel reageren hier ook heel redelijk) ouders zich meteen vreselijk defensief opstellen als het over dit soort dingen gaat.

In plaats van inderdaad te reageren met hoe zij het met hun kind doen, wordt er meteen gereageerd dat je zeker kinderloos bent en dat je je maar hebt neer te leggen bij schreeuwende kinderen. Voelen zich meteen enorm aangevallen....

Jammer is dat, want mijns inziens heeft dit hele topic gewoon met een beetje fatsoensnormen te maken......

En die zijn er tegenwoordig kennelijk vrijwel niet meer....en dan kunnen ouders hoog en laag gaan springen en roepen dat je je niet met hun opvoeding te bemoeien hebt, maar daar zit m dus ook precies het probleem bij dit soort perikelen.

Liv: ik vind dat jij je echt idioot agressief opstelt hier. Ik heb nergens gezegd dat ik kinderen haat of alle ouders haat of iets in die richting. Het frustreert me alleen dat er zo weinig ouders zijn die hun kinderen nog corrigeren als ze overlast veroorzaken.

En dat kan je generaliserend noemen en misschien voed jij je kinderen wel supernetjes en streng op, maar over het algemeen kom je toch wel vaak kinderen tegen met ouders die zich er niks van aantrekken dat hun kind in het restaurant om jouw tafeltje heen rent, of op zondagochtend onder jouw slaapkamerraam staart te tetteren of...nou ja noem nog maar wat situaties op.

Het lijkt ook wel alsof je als kinderloze niks mag zeggen want "Jij hebt geen kinderen, dus je weet er niks van"

Ik geloof niet dat ik iets van het hebben van kinderen hoef te weten om te constateren dat het gekrijs en geschreeuw buiten gewoon bloedirritant is........dat kan je ook prima zonder kinderen

En ik ben ook nog wel helder genoeg om te bedenken dat kinderen soms lastig kunenn zijn, maar dat het ook gewoon maar kinderen zijn en dat ouders nog altijd de baas zijn...........en soms lijkt het eerder omgekeerd.
Het is ook een beetje een dooddoener dat alleen kinderlozen last van gillende en schreeuwende kinderen zouden kunnen hebben. Ik ben niet kinderloos en ik kan me ook ergeren aan gegil van sommige kinderen. Ooit stonden er voor mijn keukenraam op de galerij een paar kinderen zo hard te gillen dat wij elkaar in huis niet meer konden verstaan. Toen hebben we er zelf maar wat van gezegd, aangezien de moeders erbij stonden en gewoon toekeken. Werd ons niet in dank afgenomen. De ene moeder bleek haar kroost niet aan te kunnen, bleek later(kinderen werden door jeugdzorg weggehaald, maar dit terzijde).

Mijn kinderen hebben zich in een restaurant ook maar te gedragen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
ik heb ook een kind en ben het geheel eens met roomsoes.

wat een onzin om te zeggen dat ze overlast mogen veroorzaken, omdat het nu eenmaal kinderen zijn.

Tuurlijk maken kinderen herrie, maar buitenproportioneel is toch gewoon onnodig? daar hoeft toch geen discussie over te zijn, dat snapt iedereen toch lijkt me?

o en de bijdragen van Liv: vermakelijk
Wel bijzonder dat de kinderloze mensen het allemaal zóveel beter zouden doen als ze wél kinderen hadden. Het is haast jammer dat ze ze niet hebben, dan hadden we tenminste nog opgevoede kinderen in Nederland.
Overigens vind ik overlast ook niet kunnen, maar ik heb het idee dat normaal kindergedrag tegenwoordig als overlast gezien wordt. Kinderen zijn geen kleine volwassenen, je kunt van een kind niet onder alle omstandigheden hetzelfde gedrag als van een volwassene verwachten.

Ik denk juist dat de maatschappij een stuk minder tolerant tegenover kinderen is geworden, ipv dat de kinderen zoveel minder goed worden opgevoed. Tuurlijk zijn er asociale ouders met onopgevoede kinderen, die had je 'vroeger' ook. Maar het merendeel doet het gewoon heel aardig en heeft hele normale doorsnee kinderen. Kinderen die soms luisteren en er soms een potje van maken en die soms heel veel herrie maken en soms niet.

Als volwassene zou je daar boven moeten staan en ook eens bedenken dat het niet allemaal om jouzelf draait, maar dat andere mensen óók rechten hebben, ookal zijn ze nog niet volwassen.

Kinderen worden tegenwoordig gezien als een hobby, waar verder niemand last van mag hebben. En dat is onzin. Kinderen horen ook bij de maatschappij, je gaat ze tegenkomen en ze gedragen zich niet als volwassenen en ze maken nou eenmaal herrie af en toe.

Buitensporig herrie maken is nergens voor nodig, maar buitensporig zeuren ook niet. Vroeger had je in elke buurt zo'n engerd die altijd zeurde en ballen lekstak als ze in zijn tuin kwamen, ik heb het idee dat er dáárvan tegenwoordig veel meer zijn, ipv meer onopgevoede kinderen.

Ik zal nooit zeggen dat kinderen overlast mogen veroorzaken, maar ik heb wel het idee dat normaal gedrag al als overlast gezien wordt en dat is een beetje jammer. Overigens zie ik het niet, om mij heen zie ik gewone normale kinderen, die gewoon normaal opgevoed worden.

En klagen omdat kinderen op zondagochtend buitenspelen vind ik het toppunt van verzuurdheid. Wat bóeit dat nou? Tuurlijk, om 8.00 's ochtends keihard gillen is niet nodig, maar gewoon buitenspelen om 9.00, waarom niet? Ik werd vroeger ook weleens wakker van de buren die al in de tuin zaten te ontbijten, of de haan van de buren die kraaide, of de buurjongens die uitgeweest waren en om 5.00 thuiskwamen. Tja, dan draai je je even om, en slaap je weer verder ipv je zo te ergeren. Dat je iets van andere mensen merkt hoort erbij.
Ik woon in een kinderrijke wijk, maar ik moet wel zeggen dat het met uitzondering van die kinderen op de galerij toen, . hier wel meevalt qua gillende kinderen. Hier op het plein hebben de meeste mensen eerder last van een groep mannen die dagelijks aan auto's liggen te klussen en daarbij veel overlast veroorzaken, omdat ze veel schreeuwen en harde muziek draaien. Ook veel lekken met olie enzo.In het verleden zijn ze er weleens weggestuurd door de politie, maar die mannen zijn hardnekkig en blijven iedere keer terugkomen. Dus ja, liever spelende kinderen dan van die kerels
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Wij wonen vlakbij een schoolplein en daar is het als je pech hebt nog tot 22:00 herrie. Al die asokoters lopen tot ver na kinderbedtijd buiten te bleren en te voetballen.. Scootertjes af en aan. Slettebakjes erbij.

Ze pleuren hun chips en blikjes en ander vuilnis gewoon op de stoep.

Als ze t echt bont maken komt de politie meestal om ze weg te sturen.

Ik weet niet of het in kakbuurten of vinexwijken ook zo is, maar dit is een volksbuurt met redelijk wat asogezinnen, waar die kinderen uit komen. Veel woningbouw.

Ik heb medelijden met de mensen die direct aan het plein wonen.
X-D Vingers opsteken wie er in een wijk zonder woningbouw woont! X-D
uhuhuhuh.. sociale woningbouw
Speelgeluiden en kinderstemmen op een stille zondagochtend klinken in een Vinex-wijk-tuintje erg hard en irritant als je wilt uitslapen. Vandaar dat mijn twee kids op zondagochtend niet voor half 11 naar buiten gaan.

Vind dat sommige mensen ook wel weer erg snel miepen, maar één zo'n ochtendje in de week binnenshuis zou geen moeite moeten zijn.
Hier ook sociale woningbouw. Op ons plein valt de "overlast"van kinderen nog wel mee, maar ik weet dat er genoeg stukjes hier in de buurt zijn waar inderdaad nogal veel asogezinnen wonen. Daar word je niet echt vrolijk van.
Eowynn_ schreef op 28 juni 2008 @ 21:23:

Overigens vind ik overlast ook niet kunnen, maar ik heb het idee dat normaal kindergedrag tegenwoordig als overlast gezien wordt. Kinderen zijn geen kleine volwassenen, je kunt van een kind niet onder alle omstandigheden hetzelfde gedrag als van een volwassene verwachten.

Ik denk juist dat de maatschappij een stuk minder tolerant tegenover kinderen is geworden, ipv dat de kinderen zoveel minder goed worden opgevoed. Tuurlijk zijn er asociale ouders met onopgevoede kinderen, die had je 'vroeger' ook. Maar het merendeel doet het gewoon heel aardig en heeft hele normale doorsnee kinderen. Kinderen die soms luisteren en er soms een potje van maken en die soms heel veel herrie maken en soms niet.

Als volwassene zou je daar boven moeten staan en ook eens bedenken dat het niet allemaal om jouzelf draait, maar dat andere mensen óók rechten hebben, ookal zijn ze nog niet volwassen.

Kinderen worden tegenwoordig gezien als een hobby, waar verder niemand last van mag hebben. En dat is onzin. Kinderen horen ook bij de maatschappij, je gaat ze tegenkomen en ze gedragen zich niet als volwassenen en ze maken nou eenmaal herrie af en toe.

Buitensporig herrie maken is nergens voor nodig, maar buitensporig zeuren ook niet. Vroeger had je in elke buurt zo'n engerd die altijd zeurde en ballen lekstak als ze in zijn tuin kwamen, ik heb het idee dat er dáárvan tegenwoordig veel meer zijn, ipv meer onopgevoede kinderen.

Ik zal nooit zeggen dat kinderen overlast mogen veroorzaken, maar ik heb wel het idee dat normaal gedrag al als overlast gezien wordt en dat is een beetje jammer. Overigens zie ik het niet, om mij heen zie ik gewone normale kinderen, die gewoon normaal opgevoed worden.

En klagen omdat kinderen op zondagochtend buitenspelen vind ik het toppunt van verzuurdheid. Wat bóeit dat nou? Tuurlijk, om 8.00 's ochtends keihard gillen is niet nodig, maar gewoon buitenspelen om 9.00, waarom niet? Ik werd vroeger ook weleens wakker van de buren die al in de tuin zaten te ontbijten, of de haan van de buren die kraaide, of de buurjongens die uitgeweest waren en om 5.00 thuiskwamen. Tja, dan draai je je even om, en slaap je weer verder ipv je zo te ergeren. Dat je iets van andere mensen merkt hoort erbij.
:worship: Woord voor woord mee eens.
Ik zat er trouwens laatst toevallig over te denken, Vana77, dat ik dat ook een tijdje deed: verpakkingen op straat gooien. Terwijl ik überfatsoenlijk ben opgevoed en nu ook een hele brave burger ben X-D, stond ik toen ik 13/ 14 was met vriendinnen op straat te hangen tussen school en huis, en liet ik zo achteloos mogelijk het papier van een reep chocola o.i.d. op de grond vallen. Terwijl ik echt een heel bleu en zelfs wat moralistisch meisje was!

Wat niet wil zeggen dat het maar OK is wat die figuren in jouw wijk doen natuurlijk, maar misschien gaat het bij hen ook weer over.. Het hoort een beetje bij de leeftijd denk ik.
Ahum, hier zijn het vaak de "volwassenen"die verpakkingen weggooien op straat. Je wilt niet weten wat ze hier überhaupt allemaal over het balkon gooien. We zijn hier lange tijd in het "trotse"bezit van een "luierboom"geweest. Er was een familie die steeds de volle luiers over het balkon wierp. Je ziet dat het bij sommige figuren het dus nooit ophoudt, ook al worden ze "volwassen".
anoniem_65153 wijzigde dit bericht op 28-06-2008 22:12
Reden: schrijffouten
% gewijzigd
Prima69 schreef op 28 juni 2008 @ 22:11:

Ahum, hier zijn het vaak de "volwassenen"die verpakkingen weggooien op straat. Je wilt niet weten wat ze hier überhaupt allemaal over het balkon gooien. We zijn hier lange tijd in het "trotse"bezit van een "luierboom"geweest. Er was een familie die steeds de volle luiers over het balkon wierp. Je ziet dat het bij sommige figuren het dus nooit ophoudt, ook al worden ze "volwassen".
@-(
Prima69 schreef op 28 juni 2008 @ 22:11:

oh, hahaha, goodbye theorie. Een luierboom klinkt trouwens vrij romantisch/ filosofisch (zoiets als een wensboom of een levensboom? :-d) maar heeft in de praktijk geurwise waarschijnlijk meer weg van een nooit schoongemaakt openbaar toilet.. Barf!
Het heeft een lange tijd geduurd trouwens voordat ze de "daders"konden "betrappen"en gelukkig is het sindsdien wel afgelopen, maar de hele flat ergerde zich aan de "bloeiende"luiers aan de boom. Ik denk dat het al met al een jaar geduurd heeft voordat een omwonende de mensen heeft kunnen betrappen en toen werd het een zaak van de woningbouw.
Gatver zeg!
Dat is wel erg aso zeg,gatver.

Nou hier heb ik buurtjes die de hond lekker op het balkon laten poepen..

Ruikt zo lekker als het warm weer is.. :-p
Ja, dat was ook zeker gatver, wat je zegt........
roomsoes schreef op 28 juni 2008 @ 17:31:

Liv: ik vind dat jij je echt idioot agressief opstelt hier. Ik heb nergens gezegd dat ik kinderen haat of alle ouders haat of iets in die richting. Het frustreert me alleen dat er zo weinig ouders zijn die hun kinderen nog corrigeren als ze overlast veroorzaken.

En dat kan je generaliserend noemen en misschien voed jij je kinderen wel supernetjes en streng op, maar over het algemeen kom je toch wel vaak kinderen tegen met ouders die zich er niks van aantrekken dat hun kind in het restaurant om jouw tafeltje heen rent, of op zondagochtend onder jouw slaapkamerraam staart te tetteren of...nou ja noem nog maar wat situaties op.

.

zeg ik ergens dat jij kinderen wel zal haten?? Nee nergens.

En die agressiviteit zit toch echt alleen in jouw hoofd hoor. Ik leg alleen uit hoe ik het zie. Dat jij dat niet wil begrijpen, en je zelf blijkbaar aangevallen voelt is jouw probleem..........

En wederom doe je het: weinig ouders die hun kinderen corrigeren? Dan woon je blijkbaar in de verkeerde buurt......

En heb je die kinderen/ouders nou al aangesproken op hun gedrag of vind je het leuker om hier op mij af te geven?
ratjetoe2004 schreef op 28 juni 2008 @ 21:07:

o en de bijdragen van Liv: vermakelijk
Dank je! Blij dat ik mensen schijnbaar kan vermaken!
Nog even: volgens de één ben ik defensief, volgens de ander agressief...............tja...... misschien eens leren objectief lezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven