September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Die van mij komt standaard nog 1 x per nacht. Dan wordt ie echt wakker van de honger. Maar goed, ik vind 1 x wel goed vol te houden. Hoewel.... vannacht was z'n romper nat (papa had 's avonds zijn luier niet goed omgedaan, grrrr) en toen baalde ik wel.

Floor, ik vind het leuk om van je te lezen hoor en voel je vooral niet verplicht.

Kinke, succes met de verbouwing!

Net op het cb geweest. Mijn mannetje is een halve kilo aangekomen in 2 weken tijd en hij zit precies op het gemiddelde in de curve. Fijn gevoel dat ie genoeg binnen krijgt. Oh, hij begint te piepen, hij wil drinken (echt tot op de minuut 3 uur na de laatste voeding, hij is nu al stipt)
even snel een update. Heb het een beetje druk. Man heeft buikgriep en gisteravond had ik ook wat verhoging, maar ben direct onder de wol gekropen, waardoor het niet heeft doorgezet. Heb alleen zo'n rugpijn, maar dat komt denk ik door het hangen over de wieg. Jurjen heeft 2 goede dagen achter de rug, heeft redelijk veel geslapen en weinig gehuild. Hij begint steeds vaker te lachen, zo lief. Alleen afgelopen nacht en vanochtend is hij een beetje vreemd. Hij wil nauwelijks drinken. Hooguit 50 ml en dat gaat er met een grote boog ook weer uit.En zijn speen wil hij ook niet. Maar hij heeft geen verhoging, ziet er ontspannen uit en lacht tijdens de poging tot drinken. Maar even in de gaten houden.
He Mirjam,

In de gaten houden hoor, dat projectielspugen. Als je het niet vertrouwd even huisartspost bellen. Maar het kan heel goed zijn dat hij zich ook niet helemaal fantastich voelt. Slaapt hij verder wel goed, en reageert hij alert?

Rot he, je rug, ik heb het ook vaak van verkeerde houdingen. Ik heb trouwens ook enorme pijn aan mijn enkel. Is ontstaan tijdens de zwangerschap en nog niet weg. Ga er morgen maar eens mee naar de huisarts. Duurt me te lang.

Hier alles wel ok. Ben weer thuis, wel wat in de war van de omschakeling (ben ik kennelijk erg gevoelig voor nog) en moe, maar wie is dat nou niet hier???

Thies gaat oke, die ligt nog lief te slapen. Hij komt nu elke 3 uur en krijgt nu twee flessen per dag. Over twee dagen schakel ik over naar 3 flessen. Hij doet er totaal niet moeilijk over, en lust alles, en pakt ook alles. Goed he!

vriend heeft een begravenis woensdag, waardoor ik deze week drie dagen met mijn twee knullen alleen ben. daar zie ik wel tegenop. Zoon1 pubert zo erg, en is totaal niet onder de indruk van een boze mama. Mijn lontje is wel wat kort door moeheid, en daardoor kan ik een uitlachende peuter al helemaal niet goed hebben...maargoed, we zullen zien.

Thies wordt nu wakker...ik ga weer.

Liefs, Kinke
Kinke, goede tip van die paperclip. Zoontje is al vanaf week 1 neusverkouden. Niet heel erg maar soms, vooral 's nachts, reutelt hij enorm.

HOe is de dakkappel geworden?

Ik ben ook erg gesteld op regelmaat en duidelijkheid sinds ik moeder ben. Daarvoor maakte me het allemaal niet zoveel uit, maar met mijn zoons ben ik toch heel blij als ik weet waar ik aan toe ben en daar helpt die regelmaat wel blij. Pff, zware week voor jou ja, 3 dagen alleen met je zoons. Vervelend dat zoon1 zo aan het peuterpuberen is. Hij voelt natuurlijk ook haarfijn aan dat jij nu wat moeier bent. En hij zal ook wel moeten wennen aan de nieuwe situatie.

Ik ben zo blij met man die nog steeds thuis is, ik zie er best tegenop dat hij volgende maand weer aan het werk zal gaan. Ik merk aan zoon1 dat het hem heel goed doet dat wij allebei de hele dag thuis zijn. Hij is juist erg lief en makkelijk nu. Zal straks ook wel anders worden.

Kessie, lekker dat je zoon zo goed is aangekomen! Hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken. En 1 nachtvoeding, ben ik ook al jaloers op hoor! Wij zitten meestal op 2, op een slechte nacht 3. MAar ik heb nu door dat als we hem 's avonds voordat wij naar bed gaan wakker maken voor een voeding, we dan grote kans hebben om op 2 voedingen uit te komen en niet 3. Anders begint hij al vanaf een uur of 8-9 aan zijn lange slaap en gaat hij dat midden in de nacht inhalen door elke 2 uur te willen drinken.

Mirjam, ik zou het inderdaad ook goed in de gaten houden met het weinige drinken en het spugen. Het is wel belangrijk dat je zoon genoeg vocht binnen krijgt.

Ik moet zeggen dat ik wel heel erg geniet van het met zijn vieren op pad gaan hoor! We hebben een meerijdplankje gekocht voor zoon1 en gaan dan met zoontje in de kinderewagen en zoon op het meerijdplankje lekker naar de speeltuin lopen of naar het park hier in de buurt. Zo gezellig vind ik dat.

Aan de andere kant heb ik soms ook weer de onzekerheid of we het wel goed doen en we de signalen goed oppakken. Maar ja dat hoort echt bij die eerste periode, later komt dat vanzelf wel als je je kindje beter leert kennen.

xx Rosi
Ben vanochtend voor de zekerheid toch maar even met jurjen naar de huisarts geweest. Even horen of ik me druk om zijn drinken moet maken of niet. De huisarts heeft 'm onderzocht en kon niets geks vinden en verwacht dat hij misschien toch iets onder de leden heeft gehad en dat hij wel weer goed gaat drinken. Nu wat vaker kleine beetjes geven. Ik was gisteren zelf toch ook nog wat ziekjes geworden. Kreeg 's middags koorts en ben mijn bedje ingedoken. Nu voel ik me weer oke.

Rosi, Ik kolf toch nog zoveel mogelijk af.(aangevuld met flesvoeding) Sinds ik aan het blommen ben, heb ik meer rust om te kolven en heb ik besloten om toch in ieder geval de 2 maanden vol te maken die ik in mijn hoofd had en elke week die dan nog bijkomt is mooi meegenomen. De ene dag is het kolven pijnlijk, de andere dag valt het wel mee. Ik merk dat ik bij borstvoeding, vooral vanaf een uur daarna zo'n pijn heb. Het cb vermoed dat ik misschien het syndroom van Raynaud heb. Dan reageren je tepels enorm op de temperatuurverschillen. Net als winterhanden en tenen, maar dan wintertepels. Merk wel altijd dat in de supermarkt bij de koelingen mijn tepels ook direct pijn doen. En in de winter voelt het alsof ze eraf vriezen. Maar ja, daar valt niet veel aan te doen, helaas.

Kinke, wat vermoeiend dat je zoon zo aan het peuterpuberen is.Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk prikkelbaar en moe bent. Sterkte!

Zooooooooooooooooooooo zit me hier toch iemand te knetteren! Kunnen die van jullie ook van die vieze knallende scheten laten? Jurjen laat scheten die zijn vader en ik niet eens kunnen laten. Zo ongegeneerd! En stinken dat ze doen. Ga die luier maar eens verschonen!
hallo allemaal,

zo nu kan ik eindelijk een verhaaltje schrijven zonder baby in de buik.

mijn bevalling is dus gelukkig wel spontaan begonnen . op donderdag 11 oktober had ik de hele dag al gerommel en 's avonds zette het door.

ik had om 24 uur al om de 10 min weeen en om 1/2 4 's nachts om de 5 min.

toen de vlos kwam had ik al 8 cm ontsluiting en dit was nog allemaal perfect te doen.

rond 4.15 uur waren we in het ziekenhuis . hier heeft de vlos mijn vliezen doorgeprikt en ik had nog ruim 3 liter vruchtwater ( normaal is er nog 1/2 liter over) wat nog super helder was.

toen de vliezen een maal gebroken waren mocht ik rond 4.45 uur mee persen. maar net als bij zoon 1 zat ik weer voor de dichte deur te drukken en voelde ik dat onze dame niet verder in het geboorte kanaal zakte. na 1uur en 25 minuten kwam gelukkig de gyn me helpen dmv een vacuum.( zij moest nog eerst uit bed komen!!) de vacuum schoot bij de 1e pers wee van haar hoofdje en de gyn lag bijna achter in de verlos kamer.dat was echt schrikken.

toen besloot de gyn dus voor een keizersnee.....

wat is het dan heerlijk als je de ruggeprik hebt gehad , weg met de pers drang en al het vervelende gedoe....heerlijk moment zonder pijn!

om 8uur 47 is lynn geboren ze woog toen 4560 gram en was 53 cm groot.

op zaterdag toen de kinderarts langs kwam vonden ze lynn er geel. dus werd ze geprikt (in haar kleine handjes) op haar bilirubine gehalte ( dit zijn afvalstoffen in je bloed) deze bleek te hoog. ze is toen naar de kinder afdeling gegaan voor licht therapie om de bili te verlagen.

ik werd op het ziekenhuis verhuist naar een andere kamer, waar dus moeders liggen die hun kindje niet op de kamer mogen hebben.... lynn werd alleen bij mij gebracht voor de bv en omdat ze onder de lamp lag en miojn bv productie nog niet op gang was werd ze bijgevoed met de fles.

lynn heeft 2 dagen zonder mij op de kinderafdeling gelegen onder de lamp. op maandag mocht ik als logeer moeder ook naar de kinderafdeling , zodat ze bij mij op de kamer kon.

daar hoorden we gelukkig al snel dat de bili gedaalt was en mocht ze weer in een wieg slapen. de andere morgen was de bili nog eens verder gedaalt en mochten we fijn naar huis.

eenmaal thuis moest ik haar nog steeds bijvoeden met de fles, omdat de bv nog niet goed op gang was.

de bv begon me ook pijnlijk te worden en al met al waren we een uur verder voor ze de juiste hoeveelheid voeding binnen had ( 80cc)

woensdag middag heb ik besloten om met de bv te stoppen en ze krijgt nu volledig de fles...dat geeft rust zowel bij lynn als bij ons. we weten nu zeker wat erin gaat en we voelen er ons allemaal beter door. de 1e beetjes bv heeft ze in iedergeval gehad.

ze moet nu wel erg wennen dat ze alleen fles krijgt. ze is soms erg verdrietig.... maar dat zal vast beetje bij beetje beter gaan.

ik heb ook al een paar foto's op msn geplaats

tot snel allemaal

groetjes leoni
Hier een update van mij. De afgelopen dagen ben ik zo druk bezig geweest met Froukje voeden, verschonen en entertainen dat ik niet eens meer aan schrijven ben toegekomen. Tussendoor probeer ik het huis weer wat netter en schoner te maken, zeker nu er ook nog steeds kraamvisite binnen komt druppelen. Aan het eind van de dag denk ik echter vaak genoeg: wat heb ik nou eigenlijk gedaan vandaag? De tijd gaat zo snel voorbij!

Froukje wordt ’s nachts nog wakker voor één of twee voedingen, afhankelijk van hoe laat ze haar laatste voeding krijgt. Gelukkig gaat ze altijd direct nadat ze gedronken heeft direct weer slapen, dus die ene voeding vind ik niet zo erg. En ik maak nog lekker gebruik van de mogelijkheid mijn verloren uurtjes slaap in te halen door uit te slapen tot een uur of negen à tien. Ik heb dan ook innig medelijden met mijn man die om half zeven uit zijn bed moet komen om te gaan werken.

@Kessie: Fijn dat je zoontje zo mooi op gewicht is! Het geeft zo’n lekker gevoel dat zeker te weten dat ze genoeg drinken. Ik ben vorige week thuis met haar op de weegschaal gaan staan en met aftrek van mijn gewicht is ze (sinds haar geboorte) ruim een kilo aangekomen. Het gaf mij ook zo’n tevreden gevoel.

@Mirjam: wat naar dat bij jullie iedereen ziek is. Voel jij je onderhand al wat beter? Gelukkig dat met Jurjen niets aan de hand is. Mijn dochter knettert bij tijd en wijle ook ontzettend! En het liefst als ze net een schone luier heeft gekregen, zodat ik me verplicht voel om haar daarna nogmaals te verschonen. Op de commode liggen met blote billen en alle aandacht is volgens mij voor haar het hoogtepunt van de dag (op het badje na dan). En dat dan meerdere keren per dag. Het liefst zo vaak mogelijk…

@Kinke: Erg he die moeheid! Nou mag ik niet klagen, omdat mijn nachten behoorlijk wat uren slaap tellen, maar zelfs dan voel ik me ’s avonds uitgeput. Ik kan me zo voorstellen dat het met twee kleintjes nog hectischer is. Sterkte de komende dagen helemaal alleen (met je twee jongens). Is je vriend verder wel weer aan het werk of heeft hij nog steeds verlof?

@Rosi: Jij hebt je man nog wel lekker thuis! Ik denk dat wij elkaar alleen maar in de weg zouden lopen, maar met nog een tweede kindje erbij is een tweede paar handen inderdaad ideaal. En je kan nog eens alleen weg als het zo uitkomt! Mijn man was vorige week elke avond pas na achten thuis en dan voel ik me op een gegeven moment wel een beetje opgesloten. Niet dat ik anders elke avond weg zou gaan, maar het gevoel dat je op zijn minst de zorg voor de kleine kan delen is al een hele verlichting.

Gezellig he, het wandelen op zondag met het hele gezin! Dat hebben wij gistermiddag ook gedaan

@Leonie: Leuk dat je er ook weer bent! Ik zal zo direct de foto’s van Lynn op de msn bekijken. Wat een heftige bevalling heb je gehad zeg. En dan ook nog twee dagen zonder Lynn bij je te hebben. Dan is het extra fijn als je vervolgens samen weer naar huis mag lijkt me. Heb je thuis nog wel kraamzorg gekregen? Jij hebt ook nog een kleintje rondlopen toch?

Succes met het laten wennen aan de fles. Komt vast snel weer goed.

Nou ik heb inmiddels er ook de hele dag over gedaan om dit te schrijven: tussendoor visite gekregen, boodschappen gedaan enz.

Froukje ligt intussen in de wieg te hikken en de eerste huiltjes komen er al tussen door dus ik ga weer…
Hallo!

Leonietje, leuk om je verhaal te lezen; heftig dat je Lynn twee dagen hebt moeten "afstaan"aan een andere afdeling...dat zal niet makkelijk geweest zijn.

Hoe vindt je zoon zijn nieuwbakken zusje? Hij heeft het allemaal bewust meegekregen, je zwangerschap enzo, dus was hij verrast toen jullie eindelijk thuis kwamen?

Tinkerbellen, lekker, zo'n goed slapend kind! Doe mij er zo een! Thies is vaak nog wat onrustig na de voeding, wardoor ik me soms wel genoodzaakt voel opnieuw aan te leggen, of -tig keer het lampje aan te doen om te kijken wat er nou precies te piepen valt.

Thies komt echt nog twee keer per nacht. Om 11 uur krijgt hij fles (dan lig ik al op bed) en om2-3 uur komt hij weer en om 6-7 uur. Om 6 uur gaat de wekker zowiezo, want dan gaat vriend naar zijn werk, en ben ik ook wakkerig.

Vandaag wederom dag met twee jongens....Zoon1 pubert de pan uit, de eerste viltstiftstreep zit al op de nieuwe bank, hij heeft een halfvolle wc rol doorgespoeld, ik weet niet hoeveel speelgoedstukken door de woonkamer gekeild, en tijdens mijn poging om boodschappen te doen (even naar buiten, frisse lucht) is hij iets van 6 keer uit protest (wil niet lopen noch op plankje, mama moet tillen, ja dááhaaag) midden op straat gaan liggen. Hè, fijn. Als ik dit zo teruglees lijkt het wel alsof ik een losbandige moeder ben zonder enig overwicht....hmmm ik hoop niet dat ik dat echt ben, maar momenteel is mijn overwicht op hem ver te zoeken..althans, meneer is niet onder de indruk.

Thies is af en aan erg onrustig. Hij heeft vanmiddag alleen maar oeverloos lopen zoeken en piepen naar speen en borst..hij lijkt onverzadigbaar. Nu ook weer, slapen is er niet bij! Ga zo maar weer aanleggen.

Wilde nog verder kletsen, maar het komt er niet van, sorry!

Tot later!

Kinke
Hoihoi,

Dacht ik dat de krampen over waren..... niet dus.... Meneertje zit nu bij zijn papa op schoot en ik heb even rust.

Leonietje, jeetje, dus nog een keizersnee terwijl je al aan het persen was. En hoe gaat het nu met Lyn. Jammer van de bv, maar is gewoon niet anders. Fijn dat er daarmee rust in de tent kwam.

Kinke, leuk zo'n peuterpuber.... Is toch wel effe anders zeg, een tweede kindje. Zat er tijdens de zwangercshap ook vaak aan te denken, stel ik dat ik nu een peutertje rond zou hebben lopen, toch wel iets minder relaxed.

Mirjam, haha, ja dat van die scheten herken ik wel. Knetteren inderdaad en stinken!!! Net rotte eieren. Hoe kan dat toch, ik bedoel hij krijgt alleen moedermelk binnen.

Rosi, leuk op pad met je gezin!

Renske, hoe waren de familiebezoekjes? En wat is Floor goed aangekomen!!

Tinkerbellen, ja, dat heb ik ook vaak 's avonds. Dan vraagt mijn vriend: wat heb je vandaag gedaan. En dan zeg ik: nou, ik was heel druk. Maar dan weet ik eigenlijk niet eens met wat. Ik voel me wel een beetje een huisvrouw. Ben wassen aan het doen, bedden verschonen, boodschappen. Nou ja!

Hier verder alles goed (hij ligt inmiddels in bed en is stil) Ben zaterdag wezen shoppen met mijn zusje. Flessen had ik afgekolfd en papa paste op. Het was echt heeerlijk. Effe niet op de klok kijken, effe niet zorgen, maar lekker geld uitgeven.

groetjes
Hoi allemaal,

Ja die moeheid, is inderdaad heel herkenbaar!! Gisteravond te laat naar bed gegaan en dan ook nog een kramp-halfuurtje 's nachts gehad bovenop de 2 voedingen, nou dan begrijp je het wel. Bovendien heeft zoon ineens besloten om elke 3-4 dagen zijn middagslaapje over te slaan (jawel dat moest ook vandaag) dus kon ik helaas niet zoals anders de slaap overdag inhalen. Ik ga straks zoontje voeden en dan meteen zelf ook slapen. Mijn man is nog wel thuis, maar moet deze week wel een opdracht thuis afmaken, dus die kan ik ook niet om teveel hulp vragen.

Haha Kinke, wat jij beschrijft heb ik vandaag precies zo meegemaakt. Was met beide zoontjes boodschappen gaan doen, zoon1 stond lief op het plankje ging allemaal prima (ik vond het reuze spannend, was mijn eerste uitstapje alleen met de twee kinderen). Op de terugweg dacht ik, leuk nog even langs het speeltuintje langs te gaan. Zoon helemaal blij, van de glijbaan, op de wipkip en nog gevoetbald samen op het grasveld (tegelijkrtijd mijn best doen niet te ver van de kinderwagen te raken en zoontje niet uit het oog te verliezen). Toen begon zoontje wat te jammeren, dus ik dacht we moeten maar eens gaan, maar daar was zoon het helemaal niet mee eens. Wilde toen ook niet meekomen. Normaal zette ik hem dan in de wagen, in de riempjes en nam ik hem mee en ging het jengelen dan vanzelf wel over. Maar dat kon nu natuurlijk niet. En meneertje wilde ook alleen maar gedragen worden, als een babietje riep hij er ook nog bij. Ik dacht ik neem hem even onder de arm en zet hem dan alsnog op het plankje maar daar nam hij helaas geen genoegen mee. Bij poging 2 lukte het gelukkig wel. Maar echt happy werd ik er niet van (zeker met die moeheid erbij). Nou ja, lang verhaal maar het is dus heel herkenbaar. Ik denk dat we er echt niet aan ontkomen nu in de leeftijd waar ze nu in zijn.

Tinkerbellen, druk is het he zo'n dag. Je moet ook niet teveel willen op een dag, want je bent gewoon hartstikke druk met zo'n kleintje erbij.

Lekker dat Froukje zo snel weer slaapt na een nachtvoeding. Wij hebben ook wel het geluk dat dat redelijk snel gaat 's nachts, dat scheelt een hoop.

Lekker Kessie, shoppen! Ik moet ook maar eens aan het kolven, kan ik ook eens weg of een nachtvoeding uitbesteden.

Leonietje, wat een heftige bevalling zeg. En zonde dat het dan in een keizersnee moest eindigen. En dan ook nog 2 dagen gescheiden van je kleine meisje. Lekker dat jullie wel samen naar huis mochten en dat het nu goed gaat! Hoe vond je zoon het allemaal?

Mirjam, gelukkig is alles goed met Jurjen. Maar wel goed dat je bent gegaan hoor, geen risico nemen met zo'n klein kindje. En dat knetteren kennen we hier ook wel. Laatst ook een goeie, gaat meneertje in de tummytub zitten poepen, bah!! Maar we hadden hem er gelukkig snel weer uit!

Nou meiden, ik vind het erg leuk om alle ervaringen van jullie te lezen en ook mijn eigen ervaringen met jullie te kunnen delen!

Liefs Rosi
Hallo allemaal,

Afgelopen druk geweest en niet achter de pc kunnen kruipen.

Zag dat we 6 meiden en 6 jongens hebben staan in het schema, dat hebben we toch mooi verdeeld .

Hier gaat het wel goed. Lily is een bijzonder lief en rustig meisje. Weinig huilen en heel veel lachen. Maar ze wil wel entertainment als ze wakker is, zoals iemand anders hierboven ook al schreef.

Ze ziet er prima uit, maar ze groeit niet zo hard. Volgens het cb zelf veels te weinig: 3 weken terug nog 150 gram in 1 week, maar nu in 2,5 week maar 225 gram, da's dus echt niet veel.

Vaak is ze wakker, maar zodra ik haar aanleg om te drinken valt ze na 3 slokken in slaap - mama is blijkbaar gewoon te lekker warm en knus .

Vond alleen de oplossing van het cb wel heel vreemd: na het drinken nog wat kunstvoeding bijgeven. Ja joehoe, aan een slapend kind???? En als ze wakker is drinkt ze wel aan de borst.... Want ik heb best melk.

Hebben de borstgevende moeders onder jullie dat ook? Voor de geboorte roept iedereen dat borstvoeding zo goed is en krijg je overal foldertjes vandaan. Maar zodra je borstvoeding geeft roept iedereen (man, oma, cb): ach, je kan wel kunstvoeding geven, is veel makkelijker, zie je tenminste wat ze drinken blablabla... zucht.

Nou ja, hoop dat ik een keertje tijd heb om alle reacties terug te lezen, om te weten hoe het met jullie allemaal gaat.
Denna, ja, herkenbaar. Iedereen is lyrisch over borstvoeding, maar als je dat dan geeft, dan is het eigenlijk ook niet goed Heb je zelf het idee dat je meisje genoeg binnen krijgt? Tevreden is? Volgens mij moet je voor een groot deel op je eigen gevoel afgaan.

Ik heb vanochtend voor het eerst flesvoeding gegeven (ga maandag een dag op stap, papa past op, en wilde alvast even proberen hoe het ging) Nou, het vloog naar binnen. Daarna heb ik me zelf weer aan de kolf gehangen en er kwam in een kwartier tijd 140 ml uitgespoten. Zit nu weer helemaal te twijfelen of ik niet toch op mijn werk ga kolven, ik bedoel 2 x per dag een kwartier vind ik nog wel vol te houden....... twijfeldetwijfel.......
oh kinke, ik heb het wel met je te doen hoor! Het lijkt me heel frustrerend als je zoontje op straat ligt te schreeuwen. Wat zou ik me opgelaten voelen. En maar cool proberen te blijven. Hopen dat het gedrag snel bijtrekt.

En voor jou Rosi klinkt dat dus ook allemaal bekend in de oren. Ohhh ik weet niet of ik wel een tweede wil hoor

Leonie, wat leuk om je verhaal te lezen, maar wel heftig hoor. Kan me voorstellen dat je je rotschrikt als zo'n gyn door de kamer vliegt met de pomp. Ook balen dat je na al dat werk uiteindelijk nog een keizersnede krijgt. Heb je daar nog erg last van?

Tinkerbellen: bij ons is de meeste visite wel weer geweest, dus hoef ik niet meer steeds met de bezem en de stofdoek door het huis. Maar het gevolg is wel dat het huis er nu weer ontploft uitziet. Bleh.

Kessie: wat heerlijk dat je bent wezen shoppen met je zus. voelde het niet vreemd om zonder je zoontje op stap te gaan? Je vader vond het vast en zeker helemaal fantastisch om op zijn kleinkind te mogen passen.

Denna: Tja toch wel vreemd dat ze je zo makkelijk adviseren om bijvoeding te geven. En sowieso is bijvoeden geen optie als ze toch ligt te tukken. Maar hebben ze je geen advies gegeven hoe je haar bij de les (lees borst) kunt houden? Bij mij werkte het goed om Jurjen over zijn ruggegraatje te wrijven of onder zijn voetje. Sokjes uit of zelfs het broekje even uit, was ook een advies van de kraamhulp. En als hij echt ging slapen dan even naast je neerleggen, zodat hij de borst niet meer kon ruiken en ging protesteren. Want van de lekkere lucht van de borst vallen veel babietjes in slaap. Als het niet werkt zou ik er eerder voor kiezen om nog afgekolfde melk bij te voeden dan flesvoeding.

Ik ben vandaag met Jurjen naar mjn werk geweest. Dat was zooo leuk. Collegaatjes waren helemaal idolaat van hem. En ook de kinderen uit mijn vorige klas. Daar heb ik beschuit met muisjes uitgedeeld, evenals in de klas waar ik na mijn verlof ga werken. De kinderen reageerden zo lief. Heb nog cadeautjes gekregen en allemaal tekeningen. Op zich hield Jurjen zich rustig, soms de ogen dicht, soms even koekeloeren, maar op het eind had ie het echt gehad. De rest van de dag is hij druk geweest met het verwerken van alle prikkels en dat ging gepaard met heeeel veel huilen en niet willen slapen. maar nu ligt hij in zijn bedje en over het algemeen blijft hij dan tot een uur of tien, elf onder zeil. Drinken gaat nog steeds niet goed. Inmiddels drinkt hij wel meer (nu zo'n 50 cc per keer, nog veel te weinig) maar hij spuugt nog wel veel. Ik hoop wel dat hij snel weer de oude is.
Mirjam, was ik nog vergeten te zeggen: ik zat toevallig nadat ik jouw berichtje had gelezen op borstvoedingsforum.nl te kijken en daar stond bij algemeen ook een vraag over dat wat jij aan je tepels hebt en hoe je dan de borstvoeding minder pijnlijk kon maken. Misschien heb je er iets aan?

Denna, vervelend zeg dat iedereen zo over de bijvoeding loopt te zueren. Heb ik bij zoon 1 ook gehad, ik heb geprobeerd me er niks van aan te trekken en ben niet aan de flesvoeding begonnen, maar werd er toch behoorlijk onzeker van. Ik snap ook niet dat ze op het cb daar zo snel over beginnen, zeker niet als de moeder zelf helemaal niet aangeeft te willen stoppen/minderen met borstvoeding. Zoon 1 sliep ook altijd als een blok aan de borst, ik probeerde dezelfde dingen als Mirjam al zegt, maar helaas hielp het nooit zo. Succes ermee!

Hier gelukkig weer een goede nacht gehad nadat gisterendag en nacht zoontje elke 2 uur kwam.

xx Rosi
Ha allemaal,

Eindelijk dan weer even een berichtje van mij... hier gaat alles goed met onze kleine meid. We hebben al een redelijk ritme te pakken, best pittig, want ben nog erg moe... maar ik probeer 's middags dan ook nog lekker wat te rusten. Vandaag is ze precies 2 weken oud!

Er komt zo visite, dus heb geen tijd om een lang verhaal te schrijven en om op iedereen te reageren, heb daar vast binnenkort meer tijd voor. Ik heb alleen een vraag, en ik hoop dat jullie tips hebben. Sinds gisteren ben ik per direct gestopt met de borstvoeding omdat Lotte weer aardig was afgevallen. Ik vind het voordeel van kunstvoeding dat we nu precies bij kunnen houden hoeveel ze binnenkrijgt, zeker omdat ze natuurlijk ziek is geweest. Ik heb nu alleen vreeeeeselijke last van mijn borsten, zijn keihard. Nu heb ik begrepen dat ik de ergste spanning eraf moet kolven, maar dan ben ik bang dat ik alleen maar weer meer melk aan ga maken. Hebben jullie hier ervaring mee???

Ben benieuwd, want ik ben hier het liefst zo snel mogelijk vanaf!

xxx Kaatje
hee kaatje, ik heb ook gehoord dat je de ergste spanning eraf moet kolven. Kijk even op www.borstvoeding.com, daar staat een item over stoppen met borstvoeding en hoe je dat moet doen. succes! En gefeliciteerd met het twee weken bestaan van je kleine meid.
Bedankt Mirjam, het gaat nu gelukkig alweer ietsje beter. Gisteren was ik echt bang dat het een ontsteking zou worden, had ook rode plekken enzo, maar die worden gelukkig al minder! Is Jurjen trouwens weer goed opgeknapt?

Ik heb trouwens wat foto's van onze kleine meid op de msn group gezet. Onze foto's zijn hele grote bestanden, dus ik krijg er helaas niet meer dan 2 op...

Leonie, gefeliciteerd met Lynn! Wat een bevalling ook joh... erg he, hoe ze aan zo'n vacuum staan te trekken??? En dan uiteindelijk nog een keizersnee joh... heftig hoor. Hoe heb jij het in het ziekenhuis ervaren? Lotte lag ook op een andere afdeling als waar ik zelf lag, en ik vond dat wel heel moeilijk hoor... Maar ja, je moet dan ook reeel zijn, in het ziekenhuis zijn ze in goede handen.

Heb eindelijk een beetje bijgelezen, leuk om te lezen dat het goed met iedereen gaat!

Liefs Kaatje
Fijn Kaatje, ontsteking voorkomen! ik voel vandaag ook tekenen die mij niet zinnen....alsof er af en toe een enorm lange naald recht door mijn tepel en borst wordt gestoken...hmmm in de gaten houden.

Hier is alles erg druk. Ik kom dan ook weinig aan forum enzo toe....Thies slaapt overdag moeilijk, dus die houdt me veel bezig. Verder is er weer gedoe met mijn vader,en gaat zijn gezondheid ook niet goed.Ik ben er dus weer erg druk mee.

Hebben jullie al een beetje gevoel "ingeslingerd"te zijn? Ik begin hier en daar wel het gevoel te krijgen e.e.a. onder controle te hebben, of tenminste denk ik een beetje te weten waar ik aan toe ben.

Sorry, was weer kort bericht, ik heb hopelijk binnenkort weer wat meer ruimte en tijd...

Liefs, Kinke
Dat lijkt me ook heel lastig als je nu je kindje nog zo jong is aan het stoppen met bv geven, dat je borstonsteking kunt krijgen. Ik heb het 2x gehad met zoon 1 en dat was echt geen pretje. Maar toen ik stopte met bv geven, had ik nog maar zo weinig melk dat dat toen heel makkelijk ging.

Ik hoop dat jullie de onsteking bespaard blijft.

Kinke, vervelend zeg van je vader. Je hebt het al druk genoeg met je peuterpuberende zoon en je pasgeboren zoontje van wie je de signalen en het ritme nog moet leren kennen. Ik kan me voorstellen dat alles wat daarbij komt al snel te veel voor je is.

Ik begin ook wel het gevoel te krijgen dat ik aardig de signalen door begin te krijgen. MAar ik kijk nog steeds niet uit naar de tijd dat man weer naar zijn werk gaat. Hoewel we op de dagen dat hij thuis al wat werkt wel zoveel mogelijk proberen de zorg voor de twee kinderen door mij te laten doen, zodat ik vast een beetje kan wennen.

Kaatje, fijn dat het verder zo goed gaat allemaal. En goede beslissing ook hoor om over te stappen naar flesvoeding. Zeker als je het gevoel hebt dat ze er niet genoeg aan had.

Kessie, ik zou als ik jou was gewoon eens proberen hoe het gaat het kolven op je werk. Je kunt altijd nog beslissen om dan alsnog te stoppen. Bij zoon 1 heb ik tot 9 maanden gekolfd op mijn werk. Het was niet mijn favoriete bezigheid, maar aan de andere kant vond ik het ook wel lekker om op mijn werk even bezig te kunnen zijn met mijn zoon. Ik nam er ook wel even de tijd voor hoor, even kopje thee erbij (warm drinken is goed voor de toeschiettreflex), boterham eten en kijken naar foto's van mijn zoontje en dan kolven. Op een gegeven moment had ik er wel stress van, omdat het CB vond dat hij niet genoeg was aangekomen en mijn kolfopbrengst steeds minder werd. Ik heb toen die neusspray gehaald en toen ging het weer heel goed.

Hier gaat het wel lekker eigenlijk. De nachten gaan steeds beter, bijna geen krampjes meer 's nachts en tussen de 3 en 3,5 uur tussen de voedingen. Overdag ook wel eens langer, maar dat zal 's nachts hopelijk ook wel eens gaan komen. We zijn in ieder geval blij dat het niet meer die 2-2,5 uur zijn.

De eerste keuring bij het cb was ook goed. De arts stond helemaal versteld dat zoontje in 5 weken tijd 2 kilo was aangekomen!! Hij weegt alweer 6 kilo en is nu 57,5 cm. Een stevig mannetje dus, maar omdat het van de borstvoeding is schijnt dat geen probleem te zijn. Zo weet ik iig wel dat hij voldoende binnen krijgt. Verder vond ze hem heel sterk, hij kan zijn hoofdje al goed overeind houden en heeft gelukkig geen voorkeurshouding. Dus allemaal goed eigenlijk. We zijn dan ook heel trots op die kleine jongen!

Was ook even minder op het forum, omdat we mijn broer een paar dagen te logeren hadden. Hij woont ver weg, en heeft nu pas voor het eerst zijn neefje gezien.

xx Rosi
Hallo allemaal,

Gister was Lily precies 2 maanden oud. Ik heb het idee dat ze nu weer wat meer drinkt, dus ik hoop dat ze goed is aangekomen (moet woensdag terugkomen bij cb omdat ze vonden dat ze niet hard genoeg groeide).

Wow Rosi 2 kg erbij da's veel! Lily houdt zich juist bij het cb zo stil - lijkt net een dood vogeltje. Terwijl ze thuis ook haar hoofd al prima zelf rechtop houdt en optilt als ze op haar buikje ligt en vaak heel wakker en alert is, ze lacht. ze maakt geluidjes, maar bij het cb.... Is dus ook niet zo verwonderlijk dat ze zich daar een beetje zorgen maken: ze was niet hard gegroeid en lag er de laatste keer bij als een sloom verlept baby'tje :-)

Gisteren met mijn schoonouders mee uit eten geweest. Was wel erg druk en lawaaiig in het restaurant maar de kleine hield zich heel goed en viel na een klein poosje toch lekker in slaap in de wagen. Alleen schrok ze een paar keer wakker als de bediening weer eens een lading bestek of een paar glazen liet vallen - dat gebeurde denk ik 5 keer! haha.

gr

Denna
He Denna, Lily heeft goed gehoor kennelijk! Hier kunnen we rustig een kanon afschieten...de armpjes gaan soms even als een wave omhoog, maar verder pit meneer rustig door....

Ik heb wéér een koortslip...ben er echt verdrietig van. Ongerust ook, heb topic geopend, want ik ben toch bang dat ik vannacht wel erg dichtbij een besmetting van Thies ben gekomen,. Hij is de afgelopen dagen erg onrustig, en vannacht had hij weer veel last van krampjes, dus ik heb hem veel geknuffeld en gekust.

Ik heb dus weinig geslapen vanwege de onrust van Thies. Ga vandaag fles 4 invoeren, en verder krijgt hij tussendoor nog aardig wat BV..de kleine vreetkikker.

Wij moeten trouwens volgende week naar CB. Ben benieuwd!

Liefs, Kinke
Zo, de kleine man ligt protesterend in bed, maar hoop dat hij snel stil is .Het blommen gaat hier op en af, maar over het algemeen ben ik dik tevreden. Al hoewel.... vannacht was het minder. Om 3 uur voeding en daarna is hij wakker gebleven, krampjes, snotneus, veel verdriet...loop vandaag met dikke wallen onder de ogen geloof ik. Om half 7 heb ik 'm maar bij mij in bed gedaan, want ik moest echt nog even slapen. Toen heb ik nog heel even kunnen slapen.

Kinke, wat ontzettend vervelend dat je alweer een koortslip hebt!! Kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt ivm besmetting. Las op je andere topic gelukkig wel wat geruststellende berichten, maar je moet hem inderdaad wel goed in de gaten houden. En als je het niet vertrouwd, direct naar de huisarts gaan. Ook als je het advies van die assistente niet vertrouwd, zou ik toch nog een afspraak maken met de huisarts. Wat vreselijk dat je Thies niet mag knuffelen en zoentjes geven. Moet er niet aan denken. Je wilt toch je kind overladen met kusjes. Jurjen moet er soms helemaal gek van worden, van al dat gekus, maar ik vind het zo fijn.

Heb je trouwens nog last van je borst, of is die pijn weer weggetrokken? Een borstontsteking lijkt me vreselijk pijn doen. Heb het gelukkig nog niet gehad. ik ga nu wel langzaam de bv afbouwen. Tot nu toe kolfte ik 4x per dag, ga nu over naar 3x. Morgen is hij 8 weken oud en ik had in mijn hoofd dat ik het min. 8 weken wilde volhouden. Dat is gelukt!

Rosi, 2 kg in 5 weken is inderdaad een flinke groei. Ik heb jurjen vrijdag nog laten wegen omdat hij zo weinig dronk (wat sinds zaterdag gelukkig weer over is) en hij woog 4400 gram. Hoewel hij volgens mijn weegmomenten thuis was afgevallen in een week, zat hij nog keurig in de goede lijn. Ben benieuwd hoeveel hij woensdag weegt (controle cb) nu hij weer op volle toeren drinkt. Zal wel wat hoger uitvallen denk ik.

Nou hopen dat jouw kleine meid woensdag weer wat grammetjes meer zal wegen.

Denna, zul je altijd zien he dat ze bij het cb heel ander gedrag laten zien. Dat herken ik wel. Hoewel jurjen erg veel huilt, is hij vaak super rustig wanneer hij andere mensen ziet of in een nieuwe ruimte is en zit ie met grote ogen alles te bekijken. 'Normaal gesproken huilt hij heel veel hoor' hoor ik mezelf dan zeggen.

vraagje: slaapt de kleine bij jullie op de kamer of al in zijn/haar eigen kamertje? Sinds een paar dagen heb ik het wiegje op zijn eigen slaapkamertje gezet. Had even behoefte om op de slaapkamer geen rekening met 'm te hoeven houden. Zit er bij ieder klein snikje/huiltje bovenop, hup speen erin en dat lijkt me niet helemaal goed. Aan de ene kant vind ik het wel prettig, maar aan de andere kant voel ik me ook wel een beetje schuldig. Ligt ie daar in zijn uppie en ik las ook dat het goed is om een baby tot 6 maanden bij je op de slaapkamer te houden. Ben benieuwd wat jullie doen.

Ga maar weer eens een poging doen om wat schoon te maken in huis, bleh.
Hallo allemaal,

Hier even een bericht en vraagje van een "oktober-mama". Ik post op het oktober-topic, maar ben in september (10 dagen te vroeg) bevallen.

Ik vroeg me even af hoe het bij jullie gaat met het 's nachts doorslapen. Lukt dat al regelmatig? Mijn dochter is 29 september geboren en heeft de hele afgelopen week 's nachts doorgeslapen en ook flink lang, van 22.00 tot 6.00 uur. Zaterdag en vannacht was ze echter weer wakker om 3.30 uur.

Ook ben ik benieuwd hoe jullie omgaan met de wintertijd? Hele schema en ritme in de war of juist helemaal niet?

Groetjes Wyfke
Hoi mirjam,

Bij ons slaapt Thies op de slaapkamer. Dat is deels omdat hij nog geen iegen kamer heeft, maar zoon1 heeft ook 6 maanden bij ons op de kamer geslapen en die had wel (ook) een eigen kamer...Ik wilde graag zoon 1 en Thies die 6 maanden naast me, opdat dat veilig is ivm wiegendood.

De borstontsteking heeft (nog) niet doorgezet. Heb 'm al wel helemaal leeggekolft, maar die steken blijven. Heel gek. Verder heb ik ook geen harde plekken ofzo.

En ja die koortslip...heel vreemd, maar er is weinig eenduidige info. Ik hou Thies in de gaten inderdaad...hij is zooo onrustig..zoon 1 trouwens ook..die haalt bloed beetje ojnder mijn nagels vandaan..weer viltstift op bank, dat soort grappen..hahaha ,...grumpf!
Hoi Wyfke,

Gefeliciteerd met je dochter!

Doorslapen gebeurd hier nog helemaaaaaal niet! Sommige kindjes kunnen het al snel, was haar geboortegewicht goed? ("dikke"kindjes schijnen sneller door te slapen.

En qua wintertijd, echt in de war zijn we niet, het is maar een uurtje, zoon komt nog niet zo regelmatig dat een schema in de war raakt. Maar je kan de voedingen een kwartiertje rekken, zo kom je vanzelf weer in het juiste ritme, als je er problemen mee hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven